متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

وضوي ارتماسي به چه صورت انجام مي گيرد



 

وضوي ارتماسي

 

 

س1_ وضوي ارتماسي به چه صورت انجام مي گيرد؟

 

ج ـ وضوي ارتماسي يعني انسان صورت و دستها را در آب فرو برد و به قصد وضو بيرون آورد.

 

 


س 2_ وضوي ارتماسي كسي كه موقع فرو بردن دستها و صورت در آب نيست وضو مي كند چه حكمي پيدا مي كند؟



ج ـ ‌اگر موقعي كه صورت و دستها را در آب فرو مي برد نيست وضو كند و تا وقتي كه آنها از آب بيرون مي آورد و ريزش آب تمام مي شود به قصد وضو باشد وضوي اوصحيح است.

 



س 3_ وضوي ارتماسي كسي كه موقع بيرون آوردن دستها و صورت از آب نيت وضو مي كند چه حكمي به خود مي گيرد؟



ج ـ اگر موقع بيرون آوردن از آب قصد وضو كند و تا وقتي كه ريزش آب تمام مي شود به قصد وضو باشد وضوي او صحيح است.

 

س 4_ آيا وضوي كسي كه دست راست را به قصد وضوي ارتماسي در آب فرو برد و دست چپ را بشويد صحيح است ؟



ج ـ بله اگر دست راست را به قصد وضوي در آب فرو ببرد و دست چپ را به قصد وضو به غير ارتماسي بشويد [اشكال ندارد.]

 

 

س 5_ دست و صورت در وضوي ارتماسي به چه صورتي بايد شسته شود؟



ج ـ مانند وضوي ترتيبي بايد صورت و دستها از بالا به پايين شسته شود پس اگر وقتي كه صورت و دستها را در آب فرو مي برد قصد وضو كند بايد صورت را از طرف پيشاني و دستها را از طرف آرنج در آب فرو برد و اگر موقع بيرون آوردن از آب قصد وضو كند بايد صورت را از طرف پيشاني و دستها را از طرف آرنج بيرون آورد.

 



س 6_ اگر كسي وضوي بعضي از اعضاء را ارتماسي و بعضي را غير ارتماسي انجام دهد درست است؟


ج ـ بله، اشكال ندارد.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آبرسانی به مناطق زلزله زده به صورت سیار انجام می شود



 

 آبرسانی به مناطق زلزله زده به صورت سیار انجام می شود

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری كرمان با اعلام اینكه سرنوشت ۳۰روستا صعب العبور نامعلوم است، گفت: آبرسانی به مناطق زلزله زده به صورت سیار انجام می شود.

جواد كمالی در گفت و گو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینكه تاكنون ۲۰ پس لرزه به وقوع پیوسته كه دو تای آن قدرت و بزرگی بالای پنج ریشتر بوده است، افزود: در زلزله شب گذشته بیشترین روستای خسارت دیده و اوج زلزله، روستای سیف الدین است كه در ارتفاعات جنوب شهرستان ریگان و از مناطق مرتفع كوهستانی قرار دارد و بیشتر ساكنان آن عشایر هستند.

وی ادامه داد: تاكنون فقط ۱۸۰۰ واحد مسكونی و روستایی در منطقه شهرستان ریگان منهای منطقه كوهستانی خساراتی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دیده اند كه اعلام ابلاغ از وضعیت خسارات جانی و مالی آنها نشده است.

به گفته كمالی، اكیپ های امدادی در اولین ساعت زلزله از نواحی و شهرستان های مختلف استان روانه مناطق آسیب دیده شدند و در حال امدادرسانی هستند و كمك هایی كه تاكنون به زلزله زدگان ارسال شده شامل ۳۹۰ تخته چادر، ۷۰۰ تخته پتو، ۲۰۰ تخته موكت و موادغذایی است.

معاون استانداری كرمان گفت: آبرسانی به این مناطق زلزله زده به صورت سیار انجام می شود. برق برخی مناطق تاكنون قطع شده است كه انشالله تا آخر ساعت امروز وصل می شوند.

كمالی افزود: مناطق كوهستانی واقع در شهرستان های فهرج و ریزان از توابع شهرستان بم مركز ثقل زلزله محسوب می شوند و به دلیل مسدود شدن راه ها و ریزش كوهها و از سوی دیگر سایه شب امكان پرواز بالگردها فراهم نبود، اطلاع دقیقی از وضعیت و سرنوشتی از این مناطق در دست نیست.

وی افزود: از سحرگاه امروز اقدامات بازگشایی جاده ها و رفتن اكیپ های امداد و نجات و كارشناسان به وسیله پرواز بالگردها (یك بالگرد از نیروی انتظامی و یك بالگرد از هلال احمر) آغاز شده است.

همچنین بالگردهای هوانیروز استان كرمان نیز آمادگی دارند تا در صورت نیاز عازم مناطق آسیب دیده شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری كرمان تصریح كرد: استان كرمان از بحران خیزترین استان های كشور در زلزله محسوب می شود و یك سوم تلفات زلزله ۱۰۰ ساله گذشته ایران مربوط به این استان است.

كمالی بیان كرد: در چند سال اخیر استان كرمان ۲۲ زلزله سنگین را پشت سر گذاشته است و همچنین این استان دارای ۱۸ گسل خطرناك در شهرستان های مختلف استان هستند.

وی اظهار كرد: مدیریت بحران استانداری كرمان تمام امكانات و تجهیزات و توان كافی برخورداریم به دلیل اینكه این استان زلزله خیز است و ما این آمادگی را داشتیم و با بسیج و دستگاه های ذیربط و حتی استان های مجاور هم كمك و همیاری كرده اند و از آن ها لطف و محبت شان تقدیر و تشكر می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری كرمان گفت: تعداد سی روستا در منطقه صعب العبور كوهستانی هستند كه تا كنون دسترسی به آنها ایجاد نشده است و در وضعیت و سرنوشتی نامعلوم به سر می برند.

به گزارش ایسنا، استاندار كرمان صبح امروز به اتفاق تعدادی از مدیران بحران استان روانه مناطق زلزله زده شدند تا از نزدیك خسارات و تلفات را برآورد كنند.... / گزارش : خبرگزارى ایسنا