متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

موسسه آینده روشن تکذیب کرد




 

 

 

موسسه آینده روشن با صدور اطلاعیه یی اظهارات مشایی در جامعه وعاظ تهران را تکذیب کرد.

به گزارش فارس در پی سخنان اسفندیار رحیم مشایی در جامعه وعاظ تهران که خود را موسس موسسه آینده روشن معرفی کرده بود، این موسسه با صدور اطلاعیه یی جمعی از فضلای قم را تاسیس کننده موسسه دانست و خواستار دقت در به کار بردن کلمات شد. در اطلاعیه صادرشده از سوی موسسه آینده روشن آمده است؛ پیرو سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور آقای اسفندیار رحیم مشایی درباره بنیانگذاری موسسه آینده روشن به اطلاع می رساند موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) نهادی حوزوی است که به همت و تلاش جمعی از فضلای حوزه علمیه قم برای تعمیق و گسترش آموزه بالنده مهدویت و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) شکل گرفته است.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آینده دنیا از زبان رهبر-کلیپ جالب آینده روشن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی موسسه استراتفور از روابط ایران و آمریکا در سه ماه آینده



روابط ایران و آمریکا

پیش‌بینی موسسه استراتفور از روابط ایران و آمریکا در سه ماه آینده

استراتفور یک موسسه مطالعاتی آمریکایی است که به جمع‌آوری، تحلیل و فروش اطلاعات می‌پردازد و در این زمینه از شهرت زیادی نیز برخوردار است. بسیاری از تجار، سیاستمداران و حتی دولت‌های جهان از مشتریان این موسسه هستند و تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های آن را به قیمت‌های گران خریداری می‌کنند.

روزنامه کیهان شاید از معدود رسانه‌های ایرانی باشد که گاهی اوقات از برخی خروجی‌های این موسسه در مطالب خود استفاده می‌کند.  این موسسه که توسط جرج فریدمن اداره می‌شود، شاید از معدود بنگاه‌هایی بود که توانست روی کار آمدن یک رئیس جمهور میانه رو در ایران را یک سال پیش از آن پیش بینی کند.

موسسه استراتفور هر سه ماه یک گزارش کلی از پیش‌بینی‌های خود برای آینده جهان را بصورت رایگان منتشر می‌کند. در بخشی از گزارش اخیر این موسسه، به روابط ایران و آمریکا اشاره شده است. به گزارش «سلام نو»، استراتفور در این رابطه نوشت:

« همانطور که در سه ماهه گذشته دیدیم، ایران تلاش کرد که با استفاده از یک چارچوب دیپلماتیک آمریکایی-روسی بر سر مساله سوریه، خود را به یک گفتگوی جامع‌تر با ایالات متحده نزدیک‌تر کند. دولت ایران تحت هدایت حسن روحانی و زیر تایید رهبر معظم این کشور با زاویه‌ای نسبتا آشتی جویانه وارد مساله سوریه و مذاکرات هسته‌ای خواهد شد و این را مقدمه‌ای برای ایجاد روابط حسنه دیپلماتیک خواهد دانست.

ایالات متحده نیز با احتیاط در مسیر گفتگو حرکت خواهد کرد و محورهای مذاکره را به شکلی چند جانبه پیش خواهد برد. در عین حال رئیس جمهور آمریکا به محدودیت زمانی که حسن روحانی برای نشان دادن پیشرفت مذاکرات در داخل کشورش دارد نیز توجه خواهد کرد.

 

پیشرفت سریع مذاکرات با وجود انگیزه‌هایی که وجود دارد، قطعا در اجرا با موانعی روبرو خواهد شد و علت اصلی آن‌ها محدودیت‌های رئیس جمهور ایالات متحده در زمینه کاهش تحریم‌ها خصوصا در حوزه انرژی است که با مقاومت کنگره مواجه خواهد شد. با توجه به رویکرد محتاطانه واشنگتن در پیشبرد گفتگو‌ها، ایران نیز تلاش خواهد کرد تا مجددا با انگلستان ارتباط برقرار کند تا در عمل یک کانال دیپلماتیک غربی و موثر به واشنگتن داشته باشد.

ایران همچنین در یک دیپلماسی آرام تلاش خواهد کرد که ریاض را به ناگزیر بودن رابطه ایران و آمریکا متقاعد کند. در عین حال عربستان نیز به کمک‌های نظامی و ارسال اسلحه به مخالفان دولت اسد شدت خواهد بخشید تا بتوانید آمریکا را در آن حوزه تحریک کند.

 

همچنین عربستان سعودی سعی خواهد کرد با همراهی دیگر کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، در خصوص همکاری‌های ایران و حزب‌الله در منطقه جوسازی‌های فراوانی انجام دهد تا باعث تضعیف گفتگوهای ایران و آمریکا شود. در هر صورت طی این سه ماه مذاکرات ایران و آمریکا به اشکال مختلف جلو خواهد رفت. »/سلام نو