متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

من از جنس نقره هستم


شاید هیچ صاحب برند یا نمایشگاهی، تصورش را هم نمی‌كرد روزی برای رونق كار و تجارتش، بخواهد به جای آگهی‌های تبلیغاتی در مجلات و روزنامه‌ها، با كمك یك هنرمند كارش را رونق ببخشد! اما امروز، «آرمین بشرویه»، با ابداع یك كاراكتر جدید و جذاب، كاری كرده كه در تبلیغات اكثر برندها یا نمایشگاه‌های بزرگ، ردپایی هم از او دیده می‌شود. این شما و این هم جناب آقای آرمین سیلورمَن، نه ببخشید، بشرویه!

جوانی كه میخواهد « سیلورمن ایرانی » را  به همه بشناساند

من از جنس نقره هستم

شاید هیچ صاحب برند یا نمایشگاهی، تصورش را هم نمیكرد روزی برای رونق كار و تجارتش، بخواهد به جای آگهیهای تبلیغاتی در مجلات و روزنامهها، با كمك یك هنرمند كارش را رونق ببخشد! اما امروز، «آرمین بشرویه»، با ابداع یك كاراكتر جدید و جذاب، كاری كرده كه در تبلیغات اكثر برندها یا نمایشگاههای بزرگ، ردپایی هم از او دیده میشود. این شما و این هم جناب آقای آرمین سیلورمَن، نه ببخشید، بشرویه!

15 ساعت اجرای بی‌وقفه

سال 79 به خاطر علاقهای كه به بازیگری داشتم، برای قبولشدن در رشته تئاتر به تهران آمدم و سال 80 در این رشته پذیرفته شدم و چون علاقه زیادی به كارهای بدنی و تمركزی داشتم، تمام ذهنم را روی تمریناتی منعطف كردم كه مرتبط به جسم یك بازیگر است. نخستینبار 2 سال پیش آقای مهندس احمدیان پیشنهاد این كاراكتر را به من داد؛ ولی از او اجازه گرفتم تا بهصورت مستقل اقدام كنم و استفاده از المانهایی مانند كلاهگیس و رنگ كردن صورتم كه منجر به پیدایش كاراكتری جدید به نام «سیلورمن» شد، از نوآوریهای خودم بود. البته همیشه گفتهام در ایران، نخستین كسی نیستم كه این حرفه را شروع كردهام، چون قبل از من هم چند نفر بودهاند كه تا جایی كه اطلاع دارم یا از ایران رفتهاند یا خسته شدهاند و دیگر این كار را ادامه ندادهاند. البته شنیدهام بهتازگی یك گروه این كار را شروع كردهاند كه برای هر یك ربع اجرای برنامه، 45 دقیقه استراحت میكنند! ولی من توانایی اجرای یكسره از 7 صبح تا 10 شب بدون وقفه را دارم و بارها اینكار را انجام دادهام.

بازیگر باید همه فن‌حریف باشد

از سال 80 كه بازیگری را شروع كردهام، تمام سعیام بر این بوده كه تا حد ممكن، از دانستههای استادانم نهایت استفاده را ببرم و بازیگری را علمی یاد بگیرم. بههیچ عنوان مشخص نیست یك بازیگر كه الان فلان نقش را بازی كرده، فردا باید چه نقشی را ایفا كند. مثلا در یك نقش از بازیگر میخواهند شنا كند و در نقشی دیگر تیراندازی یا اسبسواری. به هر حال هر چه مهارت بازیگر بیشتر باشد، ایفای نقشش هم بهتر و ملموستر جلوه میكند. نخستین استاد حركات بدنیام، آقای اصغر همت بود، بعد از او هم آقایان میكائیل شهرستانی، علیرضا خمسه، رضا كشاورز، شجاعكاوه، شاملو، زارعی، مرزبان، ماسوله و عبادتی از دیگر استادان من بودند كه زیرنظرشان تجربه كسب كردم.

تفاوت‌های تئاتر با سینما

از آنجا كه حركات بدن یك بازیگر تئاتر بسیار بیشتر از یك بازیگر سینما یا تلویزیون در معرض دید تماشاگر است و بیننده به طور مستقیم با بازیگر ارتباط برقرار میكند ، تئاتر را انتخاب كردم. تئاتر، مثل یك تابلوی نقاشی نیست كه سالهای سال بماند و هركس از آن اثر استنباط خودش را بكند یا مثل ضبط یك موسیقی در استودیو كه اگر خراب شد، بتوانی دوباره ضبط كنی. تا زمانی كه تئاتر را بهصورت زنده نبینی، نمیتوانی عمقش را درك كنی و اگر فیلم همان كار پخش شود، به هیچ عنوان نمیتواند آن تاثیری را كه در اجرای زنده روی تماشاگر میگذارد، تكرار كند.

من عاشق این كاراكترم

بارها اتفاق افتاده كه 15 ساعت اجرای مداوم داشتهام و چون روی صورتم گریم دارم، به هیچ عنوان نمیتوانم حتی یك جرعه آب بنوشم. به همین خاطر این كار نیاز به انرژی بسیار بالا دارد كه آن را از ارتباطی كه با مردم برقرار میكنم، میگیرم. كاراكتر سیلورمن میتواند با همه ارتباط برقرار كند، از كودك 2 ماهه گرفته تا پیرمرد 80 ساله. در یك كلام، عاشق كارم هستم، وگرنه اگر بخواهم از نظر مالی به این كار نگاه كنم، به هیچ عنوان ارزش زحمتی كه میكشم را ندارد.

حالا ندو كی بدو!

از آنجا كه كاراكتر سیلورمن تازه است و هنوز خیلیها ‌‌این شخصیت را نمیشناسند، همیشه زمان اجراهایم اتفاقهای جالب و بامزهای رخ میدهد. یكی از بهترین خاطرههایم، برمیگردد به نمایشگاهی كه قرار بود كاراكتر سیلورمن را اجرا ‌‌كنم. طبق معمول در حال اجرای برنامهام بودم كه روبهرویم پیرزنی را دیدم كه بعد از دیدن حركات من، بهشدت ترسید و عصایش را زیر بغلش زد و حالا ندو كی بدو! اما چند دقیقه بعد كه دید آزاری ندارم، خودش آمد و به جمعیتی كه دور من حلقه زده بودند، ملحق شد.

آدم‌های پشت‌ نقاب‌

 بهنظرم جملهای كه در كتاب ‌‌دلقك میلانكوندرا راجع به دلقكها گفته شده، بسیار شاهكار است: «دلقك همه غمها، شادیها، اشكها، لبخندها و... را پشت نقاب خندانش پنهان میكند.» اصلا جذابیت دلقك به این است كه كسی او را نشناسد. از نظر خودم، فعلا به آن مرحله نرسیدم كه كاراكتر سیلورمَن را اكثریت بشناسند. البته در چند نمایشگاه مثل مبلمان و ترافیك، آیتمهایی از اجراهایم از تلویزیون پخش شد و به تعداد افرادی كه سیلورمَن را دیده بودند، افزود، اما در حال حاضر نمیخواهم چهره واقعیام دیده شود.

سیلورمن در كنار فیكس فریز

دورادور سعی میكنم در جریان كار كسانی كه در سراسر دنیا كارشان مشابه من است قرار بگیرم. مثلا میدانم كسی هست كه توانسته 48 ساعت بدون ذرهای حركت دوام بیاورد و بابت این كار كه زیرنظر داوران گینس انجام داده، موفق شده نامش را در این كتاب ثبت كند! خود من تجربه 45 دقیقهای اینكار را داشتهام و میدانم چه كار طاقتفرسایی است؛ آنقدر سخت و سنگین است كه برای مدتی سرگیجه میگیری. چند وقت پیش هم یكی از دوستانم درایتالیا با یك «فیكسفریز» ارتباط برقرار كرده و با او در حال مذاكره است تا اگر موقعیتی فراهم شود، بتوانم اجراهای مشتركی با او داشته باشم. اوایل كه میخواستم كاراكتر سیلورمن را اجرا كنم، مثل هر كار دیگری كه آغازش دشوار است و نیاز به كسب تجربه دارد، با سختیهای زیادی روبهرو بودم و چ


ویدیو مرتبط :
انگشتر از جنس نقره با عیار 925 (بالاترین عیار نقره) .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بوک‌مارک های زیبا از جنس نقره برای مطالعه


بوک‌مارک به نشانگری گفته می‌شود که صفحات مطالعه شده را ثبت می‌کند تا وقتی‌که بعداً به آن کتاب مراجعه می‌کنیم، بدانیم که تا کدام صفحه را خوانده‌ایم.

وبسایت گجت نیوز - رضا آقامحمدی: گاهی اوقات می‌شود که لوازم جانبی یک محصول از خود آن محصول باارزش‌تر و جذاب‌تر می‌شوند، مانند قاب‌های طلایی که برای تلفن‌های همراه هوشمند عرضه می‌شوند. حال هنرمندی پیدا شده که این موضوع را به دنیای کتاب‌ها آورده است و با ساخت بوک‌مارک های زیبا از جنس نقره، ارزش دوچندانی به کتاب‌های معمولی می‌دهد.

بوک‌مارک به نشانگری گفته می‌شود که صفحات مطالعه شده را ثبت می‌کند تا وقتی‌که بعداً به آن کتاب مراجعه می‌کنیم، بدانیم که تا کدام صفحه را خوانده‌ایم. خیلی‌ها تکه‌ای کاغذ را تا می‌کنند و از آن به‌عنوان بوک‌مارک استفاده می‌کنند، بعضی از افراد هم با تا کردن گوشه‌ی برگ‌های خود کتاب، آن‌ها را به بوک‌مارک تبدیل می‌کنند. تولیدکنندگان لوازم‌تحریر و ناشران هم به فکر راه‌حلی برای رفع این نیاز افتاده‌اند و امروزه بوک‌مارک‌ های تزئینی متنوعی در بازار وجود دارد که در شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند.

اما کاری که هنرمندان گروه جواهرسازی Silverleaf انجام می‌دهند، با ساخت بوک‌مارک های معمولی تفاوت دارد. این گروه تجربه‌ی طولانی‌مدت خود در هنر جواهرسازی را با ایده‌ای جذاب درهم‌آمیخته‌اند و بوکمارک‌هایی از جنس نقره را تولید می‌کنند. این بوک‌مارک ها با تم‌های داستانی متفاوتی طراحی می‌شوند تا خریداران بتوانند موضوع آن‌ها را با موضوع کتاب‌هایی که می‌خوانند، هماهنگ کنند.

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

البته به دلیل زحمت فراوان و نقره‌ای که برای تولید این نشانگرها صرف می‌شود، قیمت آن‌ها هم بالاست و قیمت فروششان در محدود‌ه‌ی ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار است. هرچند که با مشاهده‌ی طراحی بسیار زیبا و هنرمندانه‌ی آن‌ها، بالا بودن قیمتشان کمتر به چشم می‌آید.

ما از سال ۱۹۸۳ در کار زرگری هستیم و جواهرات خود را با هنر تلفیق کرده‌ایم. در چند سال اخیر ما ایده‌ی جدیدی را توسعه داده‌ایم و این ایده توانسته است شوق ما را برای کار گروهی بالا ببرد. هدف ما این است که گرمای قلبمان و احساس درونی‌مان را به این جواهرات کوچک انتقال دهیم و از طریق آن‌ها، این احساس را به دیگران تزریق کنیم.

این‌ها را گروه Silverleaf درباره‌ی تولید بوک‌مارک های نقره‌ای می‌گویند. بوک‌مارک هایی که هم زیبایی کتاب موردنظر خریداران را افزایش می‌دهند و هم بر غنای داستانی آن می‌افزایند؛ حتی گاهی اوقات داستان کوتاه حکاکی شده بر روی این قطعات نقره‌ای، از صدها برگ کتاب خواندنی‌تر می‌شود. مجموعه‌ای از تصاویر گرفته شده از این بوک‌مارک های ارزشمند نقره‌ای را در زیر مشاهده می‌کنید.

تصاویر بوک‌مارک های زیبا

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند

بوک‌مارک هایی که داستان خودشان را روایت می‌کنند