متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

مجید انصاری: ائتلاف اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و اصولگرایان طرفدار دولت طبیعی است



 اخبار انتخابات  ,خبرهای انتخابات , انتخابات  مجلس

دولت تلاش دارد انتخابات پرشور برگزار شود و در جامعه نیز افراد زیادی هستند که علاقه مند هستند طرفداران دولت در مجلس حضور یابند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان حضور ندارم، گفت: ائتلاف میان اصلاح طلبان، حامیان دولت و اصولگرایانی که طرفدار سیاستهای دولت هستند، طبیعی است.

به گزارش مهر، مجید انصاری در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما درباره لیست انتخاباتی اصلاح طلبان چیست، اظهار داشت: بنده در کمیته انتخاباتی اصلاح طلبان حضور ندارم.

وی تاکید کرد: دولت تلاش دارد انتخابات پرشور برگزار شود و در جامعه نیز افراد زیادی هستند که علاقه مند هستند طرفداران دولت در مجلس حضور یابند. همچنین در میان کاندیداها افرادی هستند که مایلند سیاستهای دولت و رئیس جمهور پیگیری شود؛ بنابراین طبیعی است که حامیان دولت ائتلاف هایی داشته باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: خودم در جریان ائتلاف ها نیستم اما اگر اصلاح طلبان، حامیان دولت و حتی اصولگرایانی که طرفدار دولت باشند، طبیعی است که ائتلاف هایی داشته باشند.

وی همچنین در مورد بررسی بودجه سال آینده گفت: طبق آئین نامه داخلی مجلس، زمان کافی برای بررسی بودجه وجود دارد و امیدواریم که بعد از تعطیلات، بودجه در مجلس بررسی شود.


  اخبارانتخابت  مجلس - مهر


ویدیو مرتبط :
اختلافات میان اصلاح طلبان و اصولگرایان برای انتخاب کابینه دوازدهم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"مجید انصاری" رابط دولت و اصلاح‌طلبان



اخبار,اخبارسیاسی,اصلاح‌طلبان

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره رابط انتخاباتی دولت و اصلاح‌طلبان تأکید می‌کند که یونسی چنین نقشی به‌عهده ندارد و "آقای مجید انصاری به‌شکلی ارتباط بین اصلاح‌طلبان و دولت را برقرار کردند".

حجت‌الاسلام محسن رهامی رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با  تسنیم، در پاسخ به سؤالی درباره شایعه فعالیت‌های انتخاباتی دولت و ابلاغیه‌های نوبخت به ستادهای انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در شهرستان‌ها، اظهار داشت: دولت به‌عنوان دولت حق دخالت مستقیم در انتخابات را ندارد و نمی‌تواند لیست بدهد، چراکه مجری و برگزار کننده آن است و باید بی‌طرف باشد. اتفاقاً ابلاغ‌های آقای نوبخت هم‌اکنون در جلسات کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مطرح است.

وی افزود: در خصوص ابلاغیه‌های آقای نوبخت اگر وی ابلاغ‌ها را به‌عنوان شورای برنامه‌ریزی استان داده است باید گفت استان‌ها شورای برنامه‌ریزی دارند که زیر نظر استاندار است و باید فقط کار اجرایی تحت نظر استانداران انجام دهند و آقای نوبخت نمی‌تواند کنار شورای برنامه‌ریزی استان که قانونی و رسمی است، شورای دیگری ایجاد کند. ولی اگر به‌عنوان معاون رئیس جمهور ابلاغ دهد و بگوید آنها می‌خواهند کار تبلیغاتی انتخاباتی کنند، خلاف قانون است و اگر دولت این کار را انجام دهد ما اعتراض خواهیم کرد و در جلسات خصوصی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم مطرح شده که منظور از این ابلاغ‌ها چیست.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: اگر قصد این کار برای حمایت از دولت و نخبگان است، یعنی کاری که در حیطه وظایف فرمانداری‌ها و استانداری‌ها است و استانداری‌ها باید بودجه در اختیارشان بگذارند و به‌سمت توسعه استان بروند. اما اگر این‌ها مقدمه‌ای است که حزب‌گونه‌ای تشکیل شود که این احزاب افراد را شناسایی و کاندیدا معرفی کنند؛ در این صورت آقای نوبخت نیز اگر به‌عنوان معاون رئیس جمهور و نه دبیرکل حزب عدالت و توسعه چنین ابلاغ‌هایی صادر کند، خلاف قانون است و همه به این اقدام اعتراض خواهند کرد.

"ما تاکنون جلساتی را جهت هماهنگی با مجموعه دولت با آقایان یونسی، نوبخت، جهانگیری، انصاری و مسئولان وزارت کشور داشته‌ایم برای اعلام این نگرانی که در شهرستان‌ها تأمین امنیت و آزادی مناسب برای انتخابات صورت بگیرد و آن را تضمین کند. ما از دولت چیزی نمی‌خواهیم جز تضمین برگزاری انتخابات صحیح به‌نحوی که به مردم اطمینان دهیم در انتخابات کسانی که صالح هستند، تأیید صلاحیت می‌شوند و رأیی که ریخته می‌شود به‌تعبیر مقام معظم رهبری حق الناس است، بشمرد و اعلام کند و دولت باید این تضمین را بدهد و باید استانداران و فرماندارانی داشته باشیم که به آنها اطمینان داشته باشیم که انتخابات را سالم برگزار می‌کنند".

رهامی تصریح کرد: قرار شد دوستان با آقای نوبخت صحبت کنند و برخی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و بنده نیز با آقای نوبخت و بعضی از مسئولان دولتی ملاقات و به‌صورت جدی در این زمینه صحبت کنیم و اگر لازم باشد با آقای جهانگیری نیز صحبت کنیم؛ حتی اگر لازم باشد اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با آقای روحانی صحبت کنند.

وی افزود: اگر این ابلاغ‌ها برای توسعه جامعه و همکاری با استانداری‌ها باشد و آقای نوبخت به‌عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه چنین ابلاغیه‌هایی برای برنامه‌ریزی بدهند، مشکلی ندارد اما آن چیزی که در بیرون برداشت شده است، راه انداختن جریانی است که به‌واسطه آن، ستادهای تبلیغاتی آقای نوبخت یا حامیان دولت برای انتخابات لیست بدهند و این اقدام از بودجه دولتی و با ابلاغ معاون رئیس جمهور انجام می‌شود.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: همه می‌توانند فعالیت انتخاباتی کنند و آقای نوبخت نیز به‌عنوان دبیرکل حزب اعتدال و توسعه می‌تواند فعالیت انتخاباتی کند و هیچ محدودیتی ندارد. ولی به‌عنوان معاون رئیس جمهور نمی‌تواند به یک شخصی در استان که مسئول ستاد روحانی هم بوده، ابلاغ کند که آن شخص طرفداران دولت را جمع کند و بخواهند لیست جدا بدهند و اگر این موضوع پیش آید، نقض غرض است. این کار اگر در دوره آقای احمدی‌نژاد انجام می‌شد اعتراض می‌کردیم و الآن هم ما صددرصد باید اعتراض کنیم. به هر حال دولت نباید از امکانات دولتی استفاده انتخاباتی کند.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم ارائه لیست دولتی صورت نگیرد و آقای نوبخت و دو مقام دیگر از دولت این کار را انجام ندهند. ولی آقای نوبخت در جایگاه حزبی خود به‌عنوان دبیرکل حزب اعتدال و توسعه می‌تواند در استان‌ها برود و لیست بدهد؛ حالا ممکن است این لیست رأی بیاورد یا رأی نیاورد؛ این کار اشکالی ندارد، ما هم در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات لیست می‌دهیم. آقای نوبخت در دوره چهارم شورای شهر تهران لیست دادند و اصلاح‌طلبان هم لیست دادند.

حزب اعتدال و توسعه  یا هر حزب دیگر می‌تواند به‌عنوان حزب قانونی بدون اینکه از امکانات دولتی یا شهرداری‌ها، استانداری‌ها، و عنوان معاون رئیس جمهور استفاده کنند، حزب خود را فعال و مانند سایر احزاب اصلاح‌طلب فعالیت کنند. آن اشکالی که هست این است که بعضی از احزاب ما به دولت وصل می‌شوند و از جایگاه و عنوان دولتی برای حزب خود استفاده می‌کنند؛ این کار چه از طرف احزاب اصلاح‌طلب و چه اصولگرا باشد، کار خلاف قانون است و اگر دولت لیستی به‌عنوان دولت بدهد، افراد سیاسی جامعه، مردم، احزاب اصلاح‌طلب و ... اعتراض خواهند کرد.

"البته آقای نوبخت در جلسات گفته بودند که برای برنامه‌ریزی استان‌ها کار می‌کنیم و ربطی به فعالیت‌های انتخاباتی ندارد، ولی شبهه بالاخره وجود دارد".

به‌گفته رهامی، دولت مانند شورای نگهبان، که ناظر انتخابات است و نسبت به انتخابات باید بی‌طرف باشد و دولت هم مجری انتخابات است و اگر خودش لیست بدهد و مجری هم باشد آن‌وقت خلط مسئولیت می‌شود و این شبهه پیش می‌آید که اگر کسی رأی هم بیاورد، بگویند مجری بی‌طرف نبود. شبیه بازی فوتبال است که داور وسط باید بی‌طرف باشد، اگر داور وسط برای تیم‌ها باشد، نقض غرض خواهد شد.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پاسخ به سؤالی درخصوص رابط انتخاباتی دولت و اصلاح‌طلبان نیز گفت: آقای یونسی تا اینجا چنین نقشی را بازی نکردند. آقای مجید انصاری به‌شکلی ارتباط بین اصلاح‌طلبان و دولت را برقرار کردند و دیدگاه‌ها و نظرات انتقادی اصلاح‌طلبان نسبت به دولت را به‌عنوان عضو مجمع روحانیون مبارز منتقل می‌کنند، آقای یونسی هم به‌دلیل اینکه ارتباط خوبی با اصلاح‌طلبان دارند، بسیاری از دیدگاه‌ها و انتقادها را منتقل کردند اما وی در خصوص انتخابات تا آنجایی که ما اطلاع داریم، اقدام جدی نکرده‌اند.


  اخبار سیاسی - تسنیم