متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

فیلمی که باید آن را دید


در این فیلم منحصربفرد حیات وحش بیننده شاهد صحنه تاثربرانگیزی از قدرشناسی یک شمپانزه از ناجی اش هنگام آزاد کردن در زیستگاه طبیعی اش خواهد بود.

جام جم نما: به گزارش لومتن، خانم جین گودال 80 ساله از همان دوره جوانی زندگی اش را وقف حفظ نسل پریمت ها ( حیوانات نخستین پایه) به ویژه شمپانزه ها کرد.

جین گودال مرکزی را برای نگهداری و درمان شمپانزه ها در چیمپونگا در قلب جنگل های کنگو تاسیس کرده است. تاکنون 170 شمپانزه از سوی این مرکز از مرگ حتمی نجات داده شده و پس از درمان به حیات وحش باز گشته اند.

ووندا شمپانزه ماده که گذشته ای بسیار دردناک داشته است در این مرکز مورد درمان قرار گرفت. جین گودال پس از بهبود ووندا اورا به جزیره چیندزولو زیستگاه طبیعی اش آزاد کرد. خداحافظی ووندا با جین بسیار احساسی است. شمپانزه در ژستی طبیعی قدرشناسی خود را از جین نشان داد.

شمپانزه ها برای داشتن حافظه ای قوی شهرت دارند. آنها به ویژه افرادی را که در گذشته به آنها کمک کرده اند، هرگز فراموش نمی کنند.

آغاز زندگی ووندا بسیار تاثربرانگیز است، او هنوز نوزادی بیش نبود که مادرش را شکارچیان قاچاق به قتل می رسانند. اندکی بعد، ووندا مبتلا به بیماری هایی می شود که نزدیک بود جانش را در درد و  رنج از دست بدهد.

تا اینکه کارکنان مرکز نگهداری و درمان شمپانزه ها در چیمپونگا او را می یابند. ووندا به لطف صبر و مراقبت های این انستیتو سلامتی اش را باز می یابد.

ووندا بهبود می یابد و سپس کارکنان و شخص جین گودال او را آماده می کنند تا بار دیگر به زیستگاه طبیعی اش که به دلیل بی رحمی انسان ها از آن محروم شده بود، باز گردانند.

جین گودال به همراه دکتر ربکا اتنسیا مدیر این مرکز و کارکنانش ووندا را به چیندزولو می برند. ووندا پس از آزادی نگاهی عمیق به جنگل انبوه و سر سبز پیرامون خود می اندازد.

ووندا ابتدا چند گامی را به سوی جنگل برداشته و دوباره باز می گردد. او ابتدا با دکتر ربکا اتنسیا که از او مراقبت کرده بود خداحافظی می کند. ووندا سپس به سوی دکتر جین گودال می رود و او را مانند انسانی در آغوش می گیرد. ووندا با این ژست انسانی نه تنها از دکتر گودال خداحافظی می کند بلکه مراتب قدرشناسی خود را به او نشان می دهد. رفتاری کاملا انسانی که تاکنون از هیچ شمپانزه ای مشاهده نشده بود.

ووندا سپس به سوی زندگی تازه اش در انبوه جنگل رهسپار می شود. ووندا پانزدهمین شمپانزه ای است که از سوی دکتر گودال در جزیره چیندزولو آزاد می شود.

دکتر گودال در سن 80 سالگی هنوز به تلاش های بی وقفه اش برای حفظ محیط زیست کره زمین و کمک به شمپانزه های درمانده ادامه می دهد.

این فیلم منحصربفرد که قدرشناسی یک شمپانزه را نسبت به ناجی اش نشان می دهد می تواند درس خوبی برای برخی انسان های دوپا باشد که خیلی زود خوبی هایی را که دیگران به آنها کرده اند نه تنها فراموش می کنند بلکه در لحظه نیاز فردی که در گذشته به آنها کمک کرده خود را پنهان کرده و کمترین اعتنایی به او نمی کنند.



ویدیو مرتبط :
فیلمی که باید آن را دید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید + تصاویر



پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید + تصاویر

هر ساله، بخش‌های مختلف جشنواره کن، ده‌ها فیلم را اکران خواهند کرد. اما در میان این فیلم‌ها، فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره کن امسال دیدنی هستند. این 5 فیلم جشنواره کن 2013 را به شما پیشنهاد می‌کنیم، ونوس در خز پولانسکی، فیلم برادران کوئن و...

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید

امسال نیز طبق سنت هر ساله، بخش های مختلف فیلم فستیوال کن، ده‌ها فیلم را اکران خواهند کرد. اما در میان این فیلم‌ها باز هم مثل همیشه، فیلم‌های بخش مسابقه جایگاهی ویژه دارند.

 

همان طور که انتظار می‌رود فیلم های بخش مسابقه جایگاهی ویژه دارند. همان طور که انتظار می‌رود فیلم های این بخش فیلم هایی قابل توجه هستند با این حال در بین آنها پنج فیلم هستند که حتماً باید آنها را دید. در اینجا با پنج فیلم برگزیده بخش مسابقه جشنواره کن آشنا می‌شوید:

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید

 

پوستر «درون لوین دیویس»

«درون للوین دیویس» از برادران کوئن

اتان و جوئل کوئن از زمانی که فیلم True Grit را عرضه کردند، دیگر روی صندلی کارگردانی دیده نشده بودند. اما حالا با «درون للوین دیویس» به روی پرده سینما بازگشته اند. این بار آنها فقط عنوان کارگردان را یدک نمی‌کشند و نام آنها به عنوان نویسنده فیلمنامه نیز در تیتراژ فیلم جای گرفته است.

در فیلم جدید برادران کوئن، اسکار ایساک نقش للوین دیویس را بازی می‌کند.

 

کارلی مولیگان، جان گودمن و جاستین تیمبرلیک دیگر بازیگران فیلم هستند که نام آنها هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند. این فیلم که حوادثی را در خلال دهه ۱۹۶۰ دنبال می‌کند، قرار است اولین بار نوامبر امسال یعنی آبان ماه در فرانسه به طور عمومی اکران شود. به همین دلیل بسیاری کن را مغتنم دانسته اند تا بتوانند فیلم را شش ماه زودتر از موعد اکران عمومی آن ببینند. کسی چه می‌داند، شاید این فرصتی باشد تا یک فیلم اسکاری را هم ببینید.

 

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید

«جوان و زیبا» از فرانسوا اوزون

فرانسوا اوزون در سال های اخیر فیلم هایی مثل «در خانه» و Potiche را ساخته است و اکنون با «جوان و زیبا» به کن آمده است. او که اوایل سال میلادی فیلم «در خانه» را اکران کرده در فیلم جدید خود، از بازیگرانی چون شارلوت رمپلینگ و مارینه واچ بهره برده است. اوزون همیشه خودش فیلمنامه هایش را می‌نویسد. او در «جوان و زیبا» نیز این سنت خود را ادامه داده و هنر نویسندگی اش را به رخ کشیده است.

 

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید

«ونوس در خز» از رومن پولانسکی

رومن پولانسکی جایزه نخل طلای کن را پیش از این با پیانیست به خانه برده است و اکنون به عقیده بسیاری با «ونوس در خز» این موفقیت را می‌تواند تکرار کند. پولانسکی سال گذشته نیز فیلم «کمدی کشتار» را عرضه کرده بود که مورد توجه منتقدان هم قرار گرفت. «ونوس در خز» بر اساس نمایشنامه ای از دیوید ایویس ساخته شده و پولانسکی شخصا کار اقتباس وتبدیل آن به فیلمنامه را انجام داده است. امانوئل سیگنر و ماتئو آمالری در این فیلم ایفای نقش کرده اند. فیلم داستان بازیگر زنی را روایت می‌کند که قصد دارد کارگردانی را متقاعد کند که قادر است در فیلم آتی او ایفای نقش کند.

 

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید

«نبراسکا» از الکساندر پین

آخرین باری که پین روی صندلی کارگردانی مشاهده شد، سال۲۰۱۱ با فیلم، نوادگان (The Descendants) بود که وی هر چند نتوانست اسکار کارگردانی را برای آن به دست آورد. اما افتخار اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را به خاطر این فیلم دریافت کرد. او اکنون دو سال بعد از آن زمان با فیلم «نبراسکا» نام خود را در صدر اخبار سینمایی ثبت کرده است. پین در این فیلم باب نلسون را به عنوان نویسنده فیلمنامه در کنار خود دارد. «نبراسکا» داستان پدری را بازگو می‌کند که به همراه فرزندش از مونتانا به قصد نبراسکا حرکت می‌کند تا جایزه ای یک میلیون دلاری را دریافت کند. بروس درن، باب اودنکرک و ویل فورت در لیست بازیگران فیلم «نبراسکا» دیده می‌شوند.

 

پنج فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۳ باید دید

«تنها خدا می‌بخشد» از نیکولاس ویندینگ رفن

راندن (Drive) یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۱ بود که در خلال آن مشخص شد رایان گاسلینگ و نیکولاس ویندینگ رفن در قالب بازیگر و کارگردان قادر هستند تیم فوق العاده ای را تشکیل دهند. این دو اکنون نیز با وعده تکرار آن موفقیت فیلم «تنها خدا می‌بخشد» را عرضه کرده اند. این فیلم درامی قوی درباره بوکس تایلندی، کارتل های مواد مخدر، انتقام و عدالت در دنیای تبهکاران بانکوک است.

«تنها خدا می‌بخشد» احتمالاً یکی از بهترین فیلم های امسال خواهد بود. همان طور که رفن نیز در حال حاضر یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین کارگردانان هالیوود است.

منبع:banifilm.ir