متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

فقیر نوازی به سبک مرحوم قاضی



 

فقیر نوازی به سبک مرحوم قاضی

 

یك روز به دكّان سبزی فروشی رفته بودم، دیدم مرحوم قاضی خم شده و مشغول كاهو سوا كردن است؛ ولی به عكس معهود؛ كاهوهای پلاسیده و آنهایی كه دارای برگ‏های خشن و بزرگ هستند بر می‏دارد. من كاملاً متوجه بودم؛ تا مرحوم قاضی كاهوها را به صاحب دكان داد و ترازو كرد؛ و مرحوم قاضی آنها را در زیر عبا گرفت و روانه شد؛ مَن كه در آن وقت طلبه جوانی بودم و مرحوم قاضی مرد مُسنّ و پیر مردی بود به دنبال رفتم و عرض كردم: آقا من سؤالی دارم! شما به عكس همه چرا این كاهوهای غیر مرغوب را سوا كردید!؟


مرحوم قاضی فرمودند: آقاجان این مرد فروشنده است و شخصی بی بضاعت و فقیر؛ و من گاهگاهی به او كمك می‏كنم و نمی‏خواهم به او چیزی بلاعوض داده باشم تا اولاً آن عزت و شرفِ آبرو از بین برود، و ثانیاً خدای ناخواسته عادت كند به مجانی گرفتن؛ و در كسب هم ضعیف شود.


و برای ما فرقی ندارد كاهوی لطیف و نازك بخوریم یا از این كاهوها؛ و من می‏دانستم كه این‏ها بالاخره خریداری ندارد؛ و ظُهر كه دكان خود را می‏بندد؛(1) بیرون می‏ریزد، لذا برای جلوگیری از خسارت و ضرر كردن او این‏ها را خریدم».(2)

 

......................................................................


1. در نجف اشرف در آخر تابستان به علت شدت گرمای هوا دكان‏ها را از ظهر می‏بندند. (به نقل از: مهر تابان، ص 20).


2. سیمای فرزانگان، ص 350 - 349.

 


ویدیو مرتبط :
دو كرامت از مرحوم قاضی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشتری نوازی به سبک کاپیتان:‌ برای همه تان پیتزا خریدم + عکس



اخبار گوناگون - مشتری نوازی به سبک کاپیتان:‌ برای همه تان پیتزا خریدم

"اندرو ریچی" مدیر یکی از شعبه های زنجیره ای "پیتزا دومینوز" در شهر شاین گفت: "ساعت 10 شب تماس تلفنی داشتیم. یعنی همان زمانی که برای تعطیلی فروشگاه آماده می شدیم اما هنگامی که صدای کاپیتان را شنیدم که سفارش 35 پیتزای بزرگ برای فرودگاه را شندیم نظرم تغییر کرد.

خلبان یک شرکت هواپیمایی، مسافران کلافه پروازش را سورپرایز کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پرواز شماره 719 از واشنگتن به سمت دنور آمریکا در روز دوشنبه گذشته شاهد اتفاق جالبی بود. خلبان این هواپیما درنزدیکی شهر دنور به دلیل شرایط سخت آب و هوایی ناگزیر از فرود در شهر شاین شد و مسافران هم مجبور شدند برای چند ساعت در داخل هواپیما منتظر بمانند.

توقف به طول انجامید و وقت شام شد.  "گرهارد برادنر" کاپیتان که ناراحتی وگرسنگی مسافران را دید تصمیم گرفت این تاخیر و انتظار طولانی را جبران کند. به همین دلیل با هزینه شخصی برای مسافران پیتزا سفارش داد و کمی بعد 35 پیتزای بزرگ به داخل هواپیما رسید تا 160 مسافر ایرباس320 A مهمان خلبان شان باشند.

اخبار,اخبار گوناگون ,پیتزا


کاپیتان پرواز خطاب به مسافران پرواز گفت: "خانم ها و آقایان! همه می دانند که شرکت هواپیمایی "فرونتیر"، ارزان ترین شرکت هواپیمایی در آمریکاست اما کاپیتان خسیس نیست. برای کل هواپیما پیتزا سفارش دادم."

"اندرو ریچی" مدیر یکی از شعبه های زنجیره ای "پیتزا دومینوز" در شهر شاین گفت: "ساعت 10 شب تماس تلفنی داشتیم. یعنی همان زمانی که برای تعطیلی فروشگاه آماده می شدیم اما هنگامی که صدای کاپیتان را شنیدم که سفارش 35 پیتزای بزرگ برای فرودگاه را شندیم نظرم تغییر کرد.

مسافران از این پذیرایی بی سابقه لذت بردند و 15 دقیقه پس از صرف شام، پرواز خود را به سمت دنور ادامه دادند.
اخبار گوناگون - عصر ایران