متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

عارف: مسئولان اجازه ندهند با اعمال سلیقه حق کاندیدایی تضییع شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدوارم مسئولان نظارتی و اجرایی انتخابات با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، انتخاباتی رقابتی و آزاد برگزار کنند.

محمدرضا عارف در دیدار جمعی از شخصیت‌های اهل سنت که از نقاط مختلف کشور با وی دیدار کردند، با تبریک میلاد حضرت محمد (ص)، امام جعفر صادق (ع) و حضرت مسیح (ع) و گرامیداشت هفته وحدت، گفت: هفته وحدت فرصتی برای همدلی و همراهی همه مسلمانان نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابل ابرقدرت‌ها تنها با وحدت کلمه امکانپذیر بود، خاطرنشان کرد: هفته وحدت فرصت مناسبی است که به بازخوانی مجدد آموزه‌های دین اسلام درباره لزوم رفتار مهربانانه با برادران و خواهران همه ادیان الهی بپردازیم و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با توجه به این آموزهای اخلاقی، صلح‌طلبی خود را در عرصه‌های مختلف به نمایش بگذارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر بین یاران انقلاب فاصله بیافتد و وحدت و همدلی که در ابتدای انقلاب حاکم بود کمرنگ شود فرصت برای شیطنت‌های دشمنان نظام فراهم می‌شود به همین دلیل باید از فرصت هفته وحدت برای ترمیم برخی شکاف‌ها و تقویت انسجام و همبستگی ملی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اقوام یک فرصت برای کشورهستند نه تهدید، گفت: قومیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مزیت محسوب می‌شوند و اهل سنت را برادران دینی خود می‌دانیم و برخی تنگ‌نظری‌های سلیقه‌ای در عدم به کارگیری خواهران و برادران اهل سنت در مناصب اجرایی را سیاست رسمی نظام نمی‌دانم.

عارف بر لزوم اجرایی کردن فصل سوم قانون اساسی تاکید کرد و گفت: آنچه که امروز در دنیای اسلامی توسط عده‌ای جاهل برای به تصویر کشیدن چهره‌ای خشن از سیمای پیامبر اکرم (ص) صورت می‌گیرد مطمئنا نباید به اهل سنت ارتباط داد و بر اندیشمندان جهان اسلام است که با روشنگری‌های به موقع خود مانع از تحریف دین رحمانی اسلام شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصتی برای همبستگی و انسجام ملی است، خاطرنشان کرد: همه دست اندرکاران انتخابات و کاندیداهای محترم باید بگونه‌ای عمل کنند که انتخابات مجلس بسیار شکوه‌مند و با عظمت برگزار شود. مسئولان امر انتخابات باید در چارچوب قانون عمل کنند و اجازه ندهند با اعمال سلیقه حق کاندیدایی تضییع شود.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در پایان  از همه اصلا‌ح‌طلبانی که برای حضور در انتخابات مجلس کاندیدا شده اند، قدردانی نمود.

 

اخبار انتخابات - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
حمید صفت:اجازه ندهند،از ایران می روم/اول یاس/قسمت 4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خدایی:‌ظرفیت آزمون دکتری کاهش نمی‌یابد/اعمال سلیقه دانشگاه‌ها در نمره آزمون تاثیری ندارد



ظرفیت آزمون دکتری ,  آزمون دکتری 92

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه دومین آزمون دکتری نیمه متمرکز به صورت تخصصی برگزار شد، گفت: رشته و گرایش‌های جدید و همچنین رشته‌هایی که در آزمون گذشته تخصصی نشده‌اند، امسال به صورت تخصصی برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابراهیم خدایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال نیز به شکل تخصصی به آزمون دکتری نگاه می‌شود، اظهار کرد: در آزمون دکتری 91 تعداد دروس آزمون از 285 درس به رقم 1375 افزایش پیدا کرد.

وی همچنین با اشاره به نحوه برگزاری آزمون دکتری 92، اظهار کرد:‌ آزمون دکتری امسال اسفند ماه برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان اولیه تا اردیبهشت ماه برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مصاحبه آزمون دکتری در ترم تابستان انجام می‌شد که به دلیل تعطیل بودن برخی از دانشگاه‌ها، کیفیت مصاحبه‌ها پایین بود، گفت: امسال تلاش شد که آزمون دکتری در اسفند برگزار شود، همچنین مصاحبه پذیرفته‌شدگان حداکثر تا خرداد ماه به پایان می‌رسد.

رییس سازمان سنجش در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت آزمون دکتری 92، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت‌ها تا اسفند از سوی دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد، نمی‌توانیم اظهار نظر دقیقی کنیم اما قطعا ظرفیت‌ها کاهش نخواهد یافت.

خدایی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال سلیقه‌ای رفتار کردن دانشگاه‌ها در مصاحبه آزمون دکتری، بیان کرد: با توجه به سهم مساوی و 50 درصدی مرحله کتبی و مصاحبه آزمون دکتری 92، دانشگاه‌ها تنها می‌توانند نظر خود را درباره مصاحبه اعلام کرده و این نظرات در نمره آزمون کتبی نقش و تاثیری ندارد.
منبع:isna.ir