متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

طرح آزادسازی پول بلوکه‌شدن فوتبال ایران در سازمان ملل



فدراسیون فوتبال ایران ,علی کفاشیان

طرح آزادسازی پول بلوکه‌شدن فوتبال ایران در سازمان ملل

رییس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید درباره آزادسازی یک میلیون دلار ایران توسط امریکایی‌ها از سفیر سازمان ملل در ایران قول گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان درباره رقابتهای پیش‌روی تیم‌های ملی گفت: معمولا در 6 ماهه دوم سال مسابقات تیم‌های ملی به صورت فشرده برگزار می‌شود و تیم ملی زیر 16 سال برای رقابتهای مقدماتی آسیا به لاهور پاکستان خواهد رفت.

 

تیم ملی زیر 17 سال به منظور برپایی اردو و چند دیدار دوستانه به آلمان سفر می‌کند، تیم ملی زیر 17 سال پس از این اردو در جام جهانی امارات حضور دارد، تیم ملی جوانان قرار است در کویت یک اردو و دیدار دوستانه با این تیم داشته باشد، تیم ملی زیر 22 سال هم اردویی را در عمان برنامه ریزی کرده و همچنین تیم ملی دختران زیر 16 سال به چین خواهند رفت تا در رقابتهای مقدماتی آسیا شرکت کنند.

 

اردوی تیم ملی بزرگسالان هم از اواسط مهرماه آغاز می‌شود تا دیدار مقابل تایلند، بازیکنان در اردو خواهند بود و تیم ملی فوتبال ساحلی هم در تاهیتی حضور دارد و امیدوارم در مقابل برزیل عملکرد خوبی داشته باشد.

وی درباره دیدارش با سفیر ملل متحد گفت: دیدار خوبی داشتیم و در جهت آزاد سازی یک میلیون دلار بلوکه شده مذاکرات خوبی را انجام دهیم و سفیر سازمان ملل متحد قول داد که مطالبات ما را در یونسکو مطرح کند تا در این باره که آمریکا مسائل سیاسی را در ورزش دخالت داده، گزارشی داده شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پایان درباره برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: این مجمع در مهرماه برگزار می شود و انتخابات نایب دوم فدراسیون انجام می شود و همچنین گزارش مالی و عملکرد فدراسیون به اعضای مجمع ارائه خواهد شد. ضمن اینکه با توجه به باشگاه سپاهان باید مدیر عامل جدیدی را معرفی کند، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال یک عضو جدید هم خواهد داشت. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
روایت های مختلف از پول های بلوکه شده ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلاتر: آینده ایران متعلق به این بچه‌هاست/تاج: پول‌های بلوکه شده فوتبال به ایران باز می‌گردد



فدراسیون فوتبال ,سپ بلاتر

بلاتر: آینده ایران متعلق به این بچه‌هاست/ در جای امن و خوبی هستیم

سپ بلاتر از فدراسیون فوتبال برای برگزاری فستیوال افتتاح مدارس فوتبال ایران تشکر کرد.

رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال در سخنانی در مراسم افتتاح فستیوال مدارس فوتبال ایران اظهار کرد: واقعا نمی‌دانم که الان باید چه گروهی را خطاب قرار دهم. بچه‌هایی که اینجا ایستاده‌اند یا حضار محترمی که روی سکوها نشسته‌اند؟ اما بالاخره این فستیوال برای استفاده همین بچه‌هاست و مهم است که از زندگی و از بازی لذت ببرند.

او ادامه داد: می‌خواهم به فدراسیون فوتبال ایران تبریک بگویم که توانسته‌اند هماهنگی این مراسم را انجام دهند. این فستیوال با شعار فیفا که "بازی کن و لذت ببر" هماهنگ است.

در حالی که بلاتر در حال صحبت بود، نونهالان از پشت سر او زمین را ترک کردند.

بلاتر در ادامه خطاب به میهمانان ویژه گفت: آینده متعلق به شما نیست که برای بچه‌هایی است که الان زمین را ترک کردند. نه تنها آینده ورزشی که آینده ورزشی و فرهنگی این کشور زیبا هم متعلق به همین بچه‌هاست. باید از این فرصت دوباره استفاده کنم و به دوست خوبم که در اینجا نشسته یعنی کارلوس کی‌روش، صعود تیم ملی فوتبال ایران را به جام جهانی 2014 برزیل تبریک بگویم.

بلاتر در پایان گفت: اجازه دهید از برگزاری مراسم این‌چنینی که با خواندن قرآن و پخش سرود ایران آغاز شد، تشکر کنم. این نشان می‌دهد که در جای امن و خوبی هستیم. از فدراسیون ایران مجددا تشکر می‌کنم که این برنامه را پی‌ریزی کرد و امیدوارم اینگونه برنامه‌ها با موفقیت همراه شود. همچنین از ایران به خاطر دعوت رییس فیفا به این مراسم تشکر می‌کنم.

فدراسیون فوتبال ,سپ بلاتر

 
تاج: پول‌های بلوکه شده فوتبال به ایران باز می‌گردد/ هشت سال جنگیدیم که خلیج "فارس" بماند

رییس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران از بازگشت پول‌های بلوکه شده این فدراسیون در فیفا به ایران خبر داد و از مذاکره با شیخ سلمان برای به رسمیت شناختن خلیج فارس سخن گفت.

مهدی تاج در حاشیه مراسم افتتاحیه فستیوال فوتبال مدارس ایران درباره موضوع جلساتش با شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح داد: در یکی، دو روز آینده با شیخ سلمان جلسه خواهم داشت و بسیاری از واقعیت‌های فوتبال ایران را به او خواهم گفت.

 

درست است که ما ورزشگاه درجه A آسیا را داریم اما وضعیت درآمدی باشگاه‌های ما خوب نیست. من درباره میزبانی جام ملت‌های آسیا و وضعیت مالی باشگاه‌هایمان با شیخ سلمان صحبت خواهم کرد. البته می‌دانم نظر او روی هر دو موضوع مثبت است. درباره مسائل مالی باشگاه‌ها هم اگر وضعیت بهتر نشود، برخورد سازمان لیگ را خواهید دید.

رییس سازمان لیگ همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکره‌ای با سران فیفا درباره پول‌های بلوکه شده ایران انجام شده یا نه، تصریح کرد: قرار است پول‌های بلوکه شده را هم بدهند.

 

ما دراین‌باره مذاکراتی داشته‌ایم اما وقتی که می‌گوییم حقوق فوتبال بسیاری فکر می‌کنند این حقوق تنها به صداوسیما برمی‌گردد اما در ایران خیلی‌ها حق فوتبال را نمی‌دهند. خود بلاتر نیز می‌گفت که این‌ها حقوق شماست. مواردی مثل درآمد حاصل از پیام کوتاه و یا ام ام اس باید به فوتبال برسد. اگر جوابی نگیریم در آینده بسیار نزدیک با مدیران عامل باشگاه‌ها جلسه خواهم گذاشت و نیم‌فصل دوم را با شرایط دیگری برگزار خواهیم کرد.

تاج در پایان درباره به رسمیت شناختن عنوان "خلیج فارس" از سوی فیفا و AFC عنوان کرد: در این مورد نیز مذاکراتی داشتیم اما مساله هنوز حل نشده است. هشت سال جنگ کردیم که خلیج، "فارس" بماند. اگر قرار بود آن را از چنگمان در بیاورند که جنگ نمی‌کردیم. فوتبال برای ما فرع است و دفاع از منابع کشورمان برای ما اصل محسوب می‌شود.

/ایسنا