متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

زاویه‌هایی كه به درد می‌خورند


در چیدمان اتاق و بیشتر از همه اتاق نشیمن و پذیرایی، زاویه‌ها و گوشه‌ها را فراموش می‌كنیم و بیشتر به فكر قرار دادن وسایل اصلی به‌نحوی زیبا و جذاب هستیم ولی با كمی خلاقیت در دكوراسیون گوشه‌های یك اتاق می‌توانید یك فضای فراموش شده را به خانه خودتان اضافه كنید. اینها چند پیشنهاد برای دكور گوشه‌های اتاق است.

راهكارهای ساده و به درد بخور

زاویههایی كه به درد میخورند

در چیدمان اتاق و بیشتر از همه اتاق نشیمن و پذیرایی، زاویهها و گوشهها را فراموش میكنیم و بیشتر به فكر قرار دادن وسایل اصلی بهنحوی زیبا و جذاب هستیم ولی با كمی خلاقیت در دكوراسیون گوشههای یك اتاق میتوانید یك فضای فراموش شده را به خانه خودتان اضافه كنید. اینها چند پیشنهاد برای دكور گوشههای اتاق است

اگر به آثار هنری علاقه خاصی دارید و دوست دارید خانه خودتان را با آثار هنری مثل تابلوهای نقاشی،  مجسمه و... تزئین كنید، گوشه خانه شما میتوانید گالری خصوصی شما باشد.

وسایل موردنیاز:

 یك عدد مبل

 یك میز چوبی

تعدادی تابلو نقاشی

علاقهمندان آثار هنری همیشه تعدادی تابلو عكس یا نقاشی دارند كه در فرصتهای مختلف خریداری كردهاند، اما هنوز جای مناسبی برای به نمایش گذاشتن آن پیدا نكردهاند، یك گوشه اتاق شما این امكان را در اختیارتان قرار میدهد. در قید هماهنگی تابلوها نباشد و آنها را هر جور كه دوست دارید روی دیوار نصب كنید. یك میز و مبل كلاسیك گالری شما را كامل میكند. با یك آباژور یا مجسمه این فضا را تكمیل كنید.

با چند وسیله ساده میتوانید یك گوشه دنج و گرم برای خودتان در خانه بسازید. این گوشه دنج میتواند كنار پنجره باشد كه در گوشه خلوت خود فرصت تماشای كوچه را هم داشته باشید.

وسایل مورد نیاز:

 یك آینه بزرگ

 یك كاناپه تك گرد

 یك قالیچه

 یك میز كوچك

 وسایل تزئینی مثل گلدان و قاب

وقتی قرار است مجموعهای از وسایل را در گوشه اتاق قرار بدهید؛ لازم است پارچه كاناپه را ساده و بدون نقش انتخاب كنید همچنین سراغ فرشهایی با طرح و نقشهای ساده بروید. دو تا عكس یادگاری انتخاب خوبی برای دیوار كنار پنجره هستند. اگر هم میخواهید با تابلوهای نقاشی تزئین كنید، تابلوهایی در ابعاد كوچك انتخاب كنید كه در فاصله آینه و پرده جای بگیرد. این فضا را در گوشه بدون پنجره هم میتوانید با همین وسایل تهیه كنید. در صورت حذف پنجره،  روی دیوار كنار هم میتوانید تابلو و قاب عكس مورد علاقه خود را نصب كنید.

هم در اتاق نشیمن، هم در اتاق فرزندتان میتوانید گوشهای دنج برای او بسازید. با چنین فضایی میتوانید او را به مطالعه هم ترغیب كنید.

وسایل مورد نیاز:

 یك صندلی راحتی

 یك میز فانتزی

 یك یا دو عدد عروسك

 كتابهای مورد علاقه كودك

یك چراغ مطالعه دیواری

مهمترین انتخاب برای تهیه این فضای مطالعه،  خرید یك كاناپه یا صندلی خیلی راحت است كه بعد از چند دقیقه نشستن روی آن خسته نشوید. برای جذابكردن این فضا بهتر است، تعدادی از وسایل شخصی و موردعلاقه فرزندتان مثل عروسك یا توپ را آنجا قرار بدهید. اگر گوشهای كه درنظر گرفتهاید، كنار پنجره است میتوانید از لبه پنجره برای چیدن كتابها استفاده كنید. درغیر این صورت میتوانید به یك كتابخانه كوچك و جمع و جور فكر كنید. فرم و مدل میزی كه در این گوشه قرار میدهید چندان اهمیتی ندارد و اگر بودجهای در اختیار دارید، بیشتر این بودجه را به خرید یك صندلی باكیفیت و بادوام اختصاص بدهید چون بچهها صندلیها را نابود میكنند.

گاهی گوشه فراموش شده خانه،  این امكان را به شما میدهد كه صاحب یك گلخانه كوچك در خانه شوید. اگر به گل و گیاه علاقه دارید، آپارتماننشینی نمیتواند شما را از این علاقهتان دور كند. كافی است در زوایای خانهتان دقت كنید و ببینید كدامگوشه نور كافی و مناسب برای نگهداری گیاهان سبز دارد.

انواع گیاهان سبزی كه با دما و میزان نورگیری آپارتمان شما هماهنگی داشته باشند. میز و نیمكتهایی در اندازهها،  مدلها و ارتفاعهای مختلف: كوتاه، بلند، دایره، مستطیل و....

اولین قدم مشورت با یك متخصص گل و گیاه است تا گیاهانی را انتخاب كنید با كه دما و میزان نورگیری خانه شما هماهنگی داشته باشند. برای جذابتر شدن گلخانه جمع و جور خودتان به جای خرید چند گلدان از یك نوع گل، سراغ گلهای متنوع بروید. گلدانهایی كه به نور بیشتری احتیاج دارند، در ارتفاع بالاتر و سایر گلدانها را روی میز و نیمكتهای كوتاهتر قرار بدهید. برای پنجرهای كه در نزدیكی این گلخانه خانگی قرار دارد، پردهای انتخاب كنید كه میزان عبور نور از آن قابل تنظیم باشد. برخی گلهای ظریف را میتوان با گلدان مناسب روی دیوار نصب كرد. خرید یكی از این گلها میتواند به زیبایی هر چه بیشتر گلخانه شما كمك كند.

اگر برای دكوراسیون خانه خودتان از مبلمان مدرن استفاده كرده‌‌اید، میتوانید گوشه خانهتان را هم با چنین دكوراسیونی تكمیل كنید. اگر اهل شطرنج یا هر بازی فكری دیگر هستید، اینجا میتواند فضای ثابت بازی شما باشد.

وسایل موردنیاز:

 یك میز بلند ساده

 دوعدد صندلی در دو مدل متفاوت یا یك مدل

 یك تابلو مناسب با فضا و طرح و رنگ خانه

برای دكور این گوشه میتوانید رنگ غالب دكوراسیون خانه را رها كنید و سراغ رنگ متضاد بروید مثلا اگر از رنگ خاكستری یا سبز برای دكور خانه استفاده كردهاید،  میتوانید برای تزئین این گوشه خانه سراغ رنگ زرد كه مكمل هر دو رنگ است بروید. در دكوراسیون مدرن میتوانید تنها یك دیوار را به رنگ دلخواهتان دربیاورید و میز و صندلیها را هم در همان رنگ انتخاب كنید. آباژور را هم میتوانید به كنار این میز و صندلی منتقل كنید.

ترك‌‌خوردگی فنجان و ظروف چینی را میتوان با شیر برطرف كرد. برای این كار ظرف موردنظر در شیر قرار دهید و بهمدت نیمساعت بجوشانید.

منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
درمان شدن دست درد، پا درد و کمر درد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کدام شخصیت‌ها به درد هم می‌خورند؟



 

روان‌شناسی شخصیت

 

می‌گویند اگر دنبال همسر ایده‌آل‌تان می‌گردید، راهش این است که اول، شخصیت خودتان را بشناسید و بعدش براساس شخصیت خودتان، دنبال شخصیتی بگردید که با شما سازگار باشد. اگر شما هم این تئوری را قبول دارید، با ما همراه شوید…

 

ماجراجویان با ماجراجویان ازدواج کنند

 

افراد ماجراجو عاشق ریسک کردن هستند. اگر چنین شخصیتی داشته باشید، احتمالا بسیار کنجکاو، خلاق و پرانرژی هستید و معمولا فرد خودانگیخته‌ای هستید. علایق فراوانی دارید؛ از کوهنوردی و ماهی‌گیری گرفته تا رفتن به سینما و تئاتر.

 

گزینه ازدواج: شما با افراد ماجراجویی که درست مانند خودتان باشند، به خوبی رابطه برقرار می‌کنید. اگر دنبال همسر ایده‌آل خودتان هستید، عجله نکنید؛ چون ماجراجویی شما باعث می‌شود خیلی سریع در عشق گرفتار شوید و عاقلانه‌ عمل نکنید. اگر به کسی واقعا علاقه دارید، به خودتان فرصت دهید تا بهتر او را بشناسید. در عین حال گاهی ماجراجویی بیش از اندازه ممکن است شما را وسوسه‌ کند که روابط جدید را امتحان کنید ولی باید با این خصوصیت نادرست مبارزه کنید.

 

روان‌شناسی شخصیت: افراد ماجراجو شخصیت خود را بیش از همه مدیون میزان ترشح زیاد هورمون دوپامین در مغزشان هستند. این هورمون، همان هورمونی است که به شما احساس شادی و شادابی و سرزندگی می‌بخشد.

 

اگر آدم خلاقی باشید، احتمالا خصلتا باوفا هستید و وظیفه‌شناسی و آبروداری از خصوصیات عالی شخصیت شماست. آرامش، اجتماعی بودن و مدیریت عالی منابع انسانی از خصوصیات عالی شخصیت شماست

 

خلاق‌ها با خلاق‌ها ازدواج کنند

 

اگر آدم خلاقی باشید، احتمالا خصلتا باوفا هستید و وظیفه‌شناسی و آبروداری از خصوصیات عالی شخصیت شماست. آرامش، اجتماعی بودن و مدیریت عالی منابع انسانی از خصوصیات عالی شخصیت شماست. شما دوست دارید از قوانین پیروی کنید و می‌توانید به راحتی برای زندگی خودتان برنامه‌ریزی داشته باشید و طبق آن برنامه قدم به قدم به هدف‌تان برسید. دیگران از شما بسیار راضی و خشنود هستند و شما را به عنوان آدمی قابل اعتماد می‌شناسند.

 

گزینه ازدواج: افراد خلاق و سازنده درست مانند خودتان، زوج مناسبی برای شما هستند. طرف مقابل‌تان ممکن است قدرت حمایت‌گری شما را بپرستد ولی مواظب باشید این حمایت همه‌جانبه، این احساس را در همسرتان ایجاد نکند که دارید مرتب او را کنترل می‌کنید. شما و همسرتان احتمالا سال‌ها با هم زندگی خواهید کرد چون افرادی مثل شما برای حفظ و تداوم زندگی‌شان هر کاری می‌کنند و وفاداری به طرف مقابل رکن نخست زندگی‌شان است.

 

روان‌شناسی شخصیت: شخصیت آرام و موقر خود را باید مدیون هورمون سروتونین باشید. این ماده شیمیایی می‌تواند اخلاق شما را تعدیل کرده و عصبانیت و حالت تهاجمی شما را کنترل کند.

 

مدیرها با سازگارها ازدواج کنند

 

اگر مدیریت بخش غالب از شخصیت‌ شما است، حتما می‌دانید که بسیار رک و راست هستید و بدون پرده نظرتان را می‌دهید. از سوی دیگر با مسایل بسیار منطقی و واقع‌بینانه برخورد می‌کنید.

 

قاطعیت و استواری از شما جدانشدنی است. شما به آسانی می‌توانید در روابط و کار خودتان تمرکز کنید و در ریاضیات، مکانیک و موزیک می‌توانید زبردست باشید. رقابت‌جویی و جاه‌طلبی عشق همیشگی زندگی شماست.

 

گزینه ازدواج: افرادی می‌توانند برای شما بهترین زوج باشند که خصوصیت اصلی شخصیت‌شان کنار آمدن و سازش با طرف مقابل باشد و طبیعت انعطاف‌پذیری داشته باشند و گرنه کار شما با یک مدیر به دعوا و جنگ قدرت می‌کشد. اگر شما در روابط خانوادگی و عاشقانه خود دست از کنترل و امر و نهی بردارید، عشق آرام آرام وارد زندگی شما خواهد شد و از درگیر شدن در رابطه عاشقانه که نمی‌توانید آن را کاملا کنترل کنید، نمی‌هراسید. شما شخصیت محکمی دارید که مشکلات خود را نشان نمی‌دهید ولی این خصوصیت شما ممکن است باعث شود همسرتان فکر کند شما پنهان‌کار، مرموز، سرد و بی‌روح هستید. اجازه دهید دست‌کم در روابط خانوادگی احساسات شما بر قدرت مدیریت مطلق و محکم و دست‌نیافتنی شما غلبه کند.

 

روان‌شناسی شخصیت: هورمون مردانه تستوسترون که در بدن مردان بیشتر و در بدن بانوان کمتر ترشح می‌شود این خصوصیت شخصیتی شما را پررنگ تر می‌کند.

 

انعطاف‌پذیرها با مبادی آداب‌ها ازدواج کنند

 

اگر شما شخصیت انعطاف‌پذیری داشته باشید، دیگران از با شما بودن لذت خواهند برد چون شما توانایی زیادی در روابط اجتماعی دارید و در صحبت کردن عالی هستید. احساسات قوی و روشن و واضح از خصوصیات برجسته شماست.

 

گزینه ازدواج: شما بیش از همه با افرادی که مبادی آداب و مۆدب هستند کنار خواهید آمد. این افراد که سیاست بالایی در روابط خود دارند، رفتار شما را می‌پذیرند. فقط مراقب باشید با زبان بازی و صحبت‌های بی‌توقف خودتان آنها را دل‌زده نکنید. در روابط با طرف مقابل‌تان رقابت نکنید. توصیه ما به همسر شما این است که در صحبت کردن کم نیاورید. گرچه طرف مقابل شما بسیار خوش‌صحبت است ولی شما هم با اعتماد به نفس از خصوصیات خودتان بگویید. افرادی مثل همسر شما دوست دارند که شما نظرتان را درباره شخصیت و رفتارشان بی‌پرده بگویید.

 

روان‌شناسی شخصیت: استروژن که یک هورمون زنانه است و در بدن بانوان بیش از آقایان ترشح می‌شود نقش اصلی را در بروز این خصوصیات شخصیت شما ایفا می‌کند.

برگرفته از افکارنیوز