متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

رابطه قرآن با فیزیک و ...



رابطه قرآن با فیزیک,علم فیزیک,فیزیک در قرآن,فیزیک چیست

 

به این موضوع واقفیم که هیچ کس قادر به رسیدن به تفسیر علمی کامل از قرآن نیست حتی یک آیه از آن . علم ما بسیار کمتر از فهم این آیات است . اما این یک تلاش ، با وجود محدودیت های علمی شخصی ما است . علیرغم این که علم ما محدود است ولی دیگرا که علم بیشتری دارند و تخصص بیشتری دارند می توانند تحقیق کنند تا رازهای بیشتری از قرآن را برای دیگران آشکار سازند . در این مختصر با نگاهی به بعضی از آیات قرآن به تفکر در مورد خالق و یکتایی اش از طریق اثبات بسیار عقلی و علمی دعوت می شویم .

 

اگر انسان به استدلال ، منطق و برهان نیاز دارد ، قرآن دلیل و برهان است ، اگر انسان نیاز به تذکر ، تعقل و تدبر دارد ، قرآن وسیله تعقل و تفکر است . مقصود از اعجاز علمی قرآن ، آن است که مدعی شویم ، آیاتی از قرآن مجید ، نوعی رازگویی علمی دارند ، یعنی مطلبی علمی را بیان می کنند که مدت ها پس از نزول آیه ، توسط دانشمندان علوم تجربی کشف می شود و در حقیقت درک یا کشف این مطلب علمی با وسایل عادی که در اختیار بشر عصر نزول بوده ممکن نبوده است . به عنوان مثال : « آلبرت انیشتین » فیزیکدان بزرگ معاصر ، در آخرین رساله علمی خود با عنوان'' دی ارکلارونگ ـ Die       Erklarung  به معنای ( بیانیه ) که در سال 1954 در آمریکا و به زبان آلمانی نوشت ، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل ترین و معقول ترین دین دانسته است .

 

این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه انیشتین با مرحوم آیت الله العظمی بروجردی است . اینشتین در این رساله '' نظریه نسبیت '' خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از کتاب های نهج البلاغه و بحارالانوار تطبیق داده و نوشته است که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین آیات و احادیث پرمغزی یافت نمی شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده  '' نسبیت '' را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده اند . یکی از احادیث حدیثی  است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل می کند که : « هنگام برخاستن از زمین ، لباس یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می خورد و آن ظرف واژگون می شود . اما پس از اینکه پیامبر اکرم (ص) از معراج جسمانی باز می گردد مشاهده می کنند که پس از گذشت این همه زمان ، هنوز آب ظرف در حال ریختن روی زمین است » . انیشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه   '' نسبیت زمان '' دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می نویسد . انشتین همچنین در این رساله '' معاد جسمانی '' را از فیزیکی اثبات می کند . او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف'' نسبیت ماده و انرژی '' می داند :

 

E = M . C2.>>M = E : C2

 

یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره می تواند عیناً تبدیل به ماده و زنده شود.

 

منبع:q-elm.mihanblog.com


ویدیو مرتبط :
رابطه با آمریکا از منظر قرآن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه بین مواد غذایي و شب ادراي كودكان




مواد غذايي تحريك كننده شب ادراي كودكان را تشديد مي كند مواد خوراكي تشديد كننده شامل:




1-كافئين



کافئین



2-نوشيدني‌هاي گاز دار

نوشدنی

3- مركبات شب ادراري كودكان را تشديد مي‌كند.

مرکبات

هر كودكي به دلايل مختلف ممكن است شب ادراري داشته باشد اما والدين با رعايت نكاتي مي توانند به كودكشان كمك كنند تا بسترشان خشك باقي بماند.

كافئين باعث توليد ادرار مي شود و نوشيدني هاي كافئين دار مانند چاي، قهوه يا کوکا كولا قبل از خواب به كودك ندهيد.

والدين نبايد اجازه دهند شبها كودك مايعات زيادي مصرف كنند، اگر با رعایت این نکات شب ادراري كودك باز هم ادامه داشت است بايد با متخصص اطفال مشورت شود.

شب ادراری کودکان