متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

در مسئله بیعت



ترجمه فارسی نهج البلاغه
در مسئله بیعت
بیعت بی‏همانند
بیعت شما مردم! با من بی‏مطالعه و ناگهانی نبود، و کار من و شما یکسان نیست، من شما را برای خدا می‏خواهم و شما مرا برای خود می‏خواهید. ای مردم برای اصلاح خودتان مرا یاری کنید، به خدا سوگند! که داد ستمدیده را از ظالم ستمگر بستانم، و مهار ستمگر را بگیرم و به آبشخور حق وارد سازم گرچه تمایل نداشته باشد.
متن عربی نهج البلاغه
( وَ مِنْ کَلامٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ: ) لَمْ تَکُنْ بَیْعَتُکُمْ إِیّاىَ ‏فَلْتَةً، وَ لَیْسَ أَمْرِى وَ أَمْرُکُمْ واحِداً، ‏إِنِّى‏ ‏أُرِیدُکُمْ‏ لِلَّهِ، وَ أَنتُمْ تُرِیدُونَنِى لِأَنْفُسِکُمْ! أَیُّهَا الناسُ أَعِینُونى عَلى أَنْفُسِکُمْ، وَ ایْمُ اللَّهِ ‏لَأُنْصِفَنّ‏ ‏الْمَظْلُومَ‏ وَ لَأَقُودَنَّ الظّالِمَ ‏بِخِزامَتِهِ‏ حَتّى أُورِدَهُ مَنْهَلَ الْحَقِّ وَ إِنْ کانَ کارِهاً.


ویدیو مرتبط :
بیعت با پا و ابن عمر - بیعت با حاکم ظالم و اهل سنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح مسئله تك‌حزبی دركشورمغایرباهویت نظام



 

طرح مسئله تك‌حزبی دركشورمغایرباهویت نظام

 

منتجب‌نیا با تاكید بر لزوم موضع‌گیری نمایندگان مجلس؛

طرح مسئله تك‌حزبی در كشور مغایر با هویت نظام است


تجمیع انتخابات صرفاً از نظر اقتصادی می‌تواند کار پسندیده‌ای باشد/ امام راحل همواره احزاب مختلف را به رسمیت می‌شناختند و سلیقه‌های گوناگون و نظرات مخالف را تحمل می‌کردند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی معتقد است : طرح مسئله نظام تك حزبی در كشور مغایر قانون اساسی ، هویت نظام و مشی امام و رهبری است.
‌رسول منتجب نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا ، در خصوص تصویب طرح تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با بیان اینکه اصولاً تجمیع انتخابات محاسن و در عین حال معایب و نقاط ضعفی نیز دارد، گفت: محسنات تجمیع،صرفه جویی از نظر مالی و پرسنلی است که پایین آمدن هزینه‌ها را نیز به همراه دارد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در تبیین نقاط ضعف تجمیع انتخابات تصریح کرد: به هرحال یکی از امتیازات و افتخارات سی و چند سال اخیر کشورمان برگزاری انتخابات‌های همه ساله در کشور بوده است.
وی افزود: انتخابات در ایران یک میزان الحراره‌ای است که از طریق آن حضور مردم، میزان رضایت‌مندی به سیاست‌های جاری و موجود، علاقه‌مندی، اطمینان آنها سنجیده می شود.
منتجب‌نیا با اشاره به اینکه بارها امام راحل و مقام معظم رهبری بر حضور مستمر مردم در صحنه تاکید داشتند،اظهار داشت: اکنون اگر قرار براین است که انتخابات شوراها به تعویق افتد و فعالیتشان تا انتخابات ریاست جمهوری ادامه داشته باشد، مشخص نخواهد شد که مردم تا چه میزان در صحنه‌اند و تا چه اندازه ناراضی یا امیدوار به آینده هستند و این سنجشی بود که مسوولان آن را از دست دادند.
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد : تجمیع انتخابات صرفاً از نظر اقتصادی می‌تواند کار پسندیده‌ای باشد، اما از نظر سیاسی، هویتی نظام و رضایت‌مندی مردم امتیازی ندارد.
منتجب‌نیا درخصوص اظهارات اخیررئیس‌جمهور مبنی بر اینکه "نظام ما تک حزبی است "، گفت: اولاً گفته آقای احمدی‌نژاد به شدت با فرمایشات حضرت امام راحل مغایرت وکاملاً نقطه مقابل فرمایشات و مشی ایشان است.
وی با بیان اینکه امام راحل همواره احزاب مختلف را به رسمیت می‌شناختند و سلیقه‌های گوناگون و نظرات مخالف را تحمل می‌کردند، خاطر‌نشان کرد: در آن زمان با وجود اینکه جامعه روحانیت مبارز در کشور وجود داشت، امام خودشان پیش قدم برای تشکیل مجمع روحانیون مبارز شدند و هزینه‌های آن را نیز پرداختند.
وی ادامه داد: ثانیاً اظهارات ایشان مغایر با قانون اساسی است مگر می‌شود رییس‌جمهور، با قانون اساسی مخالف باشد و خلاف آن را انجام دهد.
منتجب‌نیا همچنین خواستار واكنش نمایندگان در این ارتباط شد.
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی معتقد است: این اظهارات با هویت نظام، امام راحل و مشی ایشان در تضاد است.
منتجب‌نیا در پایان گفت: دلسوزان نظام و انقلاب طرفدار این گونه سخنان نیستند...../تحلیل:ایلنا