متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

بیت آشوردر مصاحبه با "گاردین" : در امریکا زاده شدم اما از بازی در ایران افتخار می کنم



اخبار,خبر های ورزشی,بیت آشور

 

در مصاحبه با "گاردین" مطرح شد
بیت آشور: در امریکا زاده شدم اما از بازی در ایران افتخار می کنم

بیت آشور با اظهار افتخار درباره بازی در ایران می گوید:"هر فردی در ایران در مقابل تلویزیون می نشیند و بازی شما را تماشا می کند. این بسیار غرورانگیز است". گاردین اشاره می کند که پیش از ورود به تیم با "کی روش" در اتاق های آب درمانی به طور طولانی مدت مشغول صحبت و رایزنی بوده است. او می گوید:"کی روش احساس می کرد که بازیکنان ایرانی که خارج از ایران آموزش دیده اند در محیط رقابتی بازی کرده اند می توانند به حرفه ای شدن تیم ملی کمک کنند".

خرداد: "استیون بیت آشور" بازیکن فوتبال تیم باشگاهی تورنتو که در لیگ برتر فوتبال امریکا توپ می زند و ایرانی آسوری تبار است در گفت و گو با روزنامه بریتانیایی "گاردین" درباره فعالیت حرفه ای ورزشی خود گفته است.

به گزارش خرداد، بیت آشور با اظهار افتخار درباره بازی در ایران می گوید:"هر فردی در ایران در مقابل تلویزیون می نشیند و بازی شما را تماشا می کند. این بسیار غرورانگیز است". گاردین اشاره می کند که پیش از ورود به تیم با "کی روش" در اتاق های آب درمانی به طور طولانی مدت مشغول صحبت و رایزنی بوده است. او می گوید:"کی روش احساس می کرد که بازیکنان ایرانی که خارج از ایران آموزش دیده اند در محیط رقابتی بازی کرده اند می توانند به حرفه ای شدن تیم ملی کمک کنند".

گاردین اشاره می کند که حضور یک امریکایی ایرانی تبار چون بیت آشور در  ملی ایران می تواند نشان دهنده تغییر قابل توجه دیدگاه ایرانیان نسبت به کشوری باشد که سال ها با آن روابط سیاسی و اقتصادی نداشته اند.

گاردین در ادامه اشاره می کند در ژوئن 2012 میلادی خبرهایی از دعوت بیت آشور به ایران در تیم ملی به گوش رسید که موضوعات سیاسی مانع از نهایی شدن این تصمیم شد. پس از مدتی او در اوت 2012 از سوی یورگن کلینزمن به تیم ملی فوتبال امریکا دعوت شد. او در اکتبر 2013 به تیم ملی ایران دعوت شد.

 

اخبار,خبر های ورزشی,بیت آشور


بیت آشور به گاردین می گوید:"اگر به میراث تاریخی و فرهنگی من نگاه می کید من ایرانی هستم. نوع سنت ها و غذاهای ما در خانواده ای که بودم همه ایرانی بودند. من در هر دو محیط زندگی کرده ام و هر دو جهان را دیده ام. من احساس مناسبی از حضور در ایران دارم. بیت آشور اشاره می کند که حضور بازیکنانی که رد خارج از کشور بوده اند در ابتدا به دلیل لهجه شان تا حدودی اسباب خنده سایر بازیکنان را فراهم می کردند ولی آنان تصممی گرفتند تا به تدریج فارسی خود را تقویت کنند.

 

اخبار,خبر های ورزشی,بیت آشور


بیت آشور اشاره می کند که اکثر اعضای خانواده و همراهانش از حضور او در تیم ملی حمایت کرده بودند. او می گوید که هیچ چیزی به اندازه پوشیدن پیراهن سه رنگ سبز و سفید قرمز تیم ملی و بازی برای مردمش برای وی لذت بخش نیست. او می افزاید:"شما برای کل یک کشور بازی می کنید. این بازی تنها برای چند ده هزار نفر نیست هر فردی جلوی تلویزیون دارد شما را تماشا می کند احساس غرور و افتخار برای شما غیر قابل تصور است".

در بخش پایانی این گزارش "گاردین" به نقل از اشکان دژاگه که او نیز بازیکن از خارج آمده محسوب می شود می نویسد:"دوست دارم که در تیم ملی ایران بازی می کنم. من فقط می توان بگویم که مردم ایران بسیار خوب هستند علیرغم تمام اخبار منفی ای که علیه آن کشور بیان می شود".

اخبار ورزشی - خرداد


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیت آشور: بازی برای ایران برایم افتخار است


"استیون (مهرداد) بیت آشور" از پیوستن به تیم فوتبال ونکوور وایت‎کپس ابراز خوشحالی کرد ضمن اینکه حضور در تیم ملی ایران را افتخار دانست.

خبرگزاری مهر: بیت آشور روز دوشنبه با انعقاد قرارداد رسمی به تیم فوتبال ونکوور وایت کپس پیوست. مبلغ قرارداد این بازیکن اعلام نشده است.

مدافع راست تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با whitecapsfc.com اظهار داشت: این انتقال در بهترین شرایط انجام شد. از اینکه عضوی از تیم فوتبال وایت‎کپس هستم خوشحالم و نگاه امیدوارانه‎ای به آینده دارم و به همین دلیل به این تیم پیوسته‎ام.

به احتمال خیلی فراوان بیت آشور در جام جهانی 2014 برزیل با تیم ملی ایران به میدان می‎رود. اگرچه او در آمریکا متولد شده اما پدر و مادری ایرانی داشته و دو ملیتی است.

این بازیکن که روز شنبه 27 ساله شد سال گذشته تصمیم گرفت برای تیم ملی ایران به میدان برود. او با این تیم تا به حال سه بازی انجام داده و دوست دارد در تابستان در رقابتهای جام جهانی در برزیل به میدان برود.

بیت آشور در این خصوص گفت: هر فرصتی که به دست می‎آورید تا در سطح بین المللی بازی کنید، یک افتخار به حساب می‎آید. اکنون تنها چیزی که به آن نیاز دارم این است که بر روی باشگاهم تمرکز داشته باشم. اگر خوب بازی کنم، چیزهای خوب اتفاق می‎افتد.

ونکوور ایرانی‎های زیادی دارد. بیت آشور گفت در چند روز گذشته از دوستان و اعضای خانواده اش درباره آن شنیده است.

وی گفت: شنیده‎ام که ونکوور یک جامعه بزرگ ایرنی دارد. از اینکه اینجا هستم هیجان زده‎ام. چیزهای خیلی خوبی درباره این شهر و درباره این تیم شنیده‎ام. امیدوارم که عملکرد خوبی داشته باشم و بتوانم برای دراز مدت اینجا بمانم.