متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

آیه برای اینکه دچار فراموشی نشوید!



 

آیه برای اینکه دچار فراموشی نشوید

 

 

اگر می خواهید هیچ گاه دچار فراموشی نشوید این آیه را مرتب بخوانید.



رَبَّنا لا تُواخِذْنا اِنْ نَسینا اَوْ اَخْطأنا رَبَّنا وَ لا تَحْمِلْ عَلَیْنا اِصْراً کَما حَمَلْتَهُ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِنا رَبَّنا وَ لا تُحَمَّلْنا ما لا طاقَهَ لَنا بِهِ وَاعْفُ عَنّا وَ اغْفِرْلَنا وَ ارْحَمْنا اَنْتَ مَوْلانا فَانْصُرْنا عَلَی الْقَوْمِ الْکافِرین. (آخر سوره بقره)

 

 

 



ویدیو مرتبط :
دچار توهم نشوید کسی بر شما تصرف نکرده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر در معرض دود سیگار هستید 20 درصد بیشتر دچار فراموشی می‌شوید



پژوهش‌ها نشان داد:

اگر در معرض دود سیگار هستید 20 درصد بیشتر دچار فراموشی می‌شوید

مطالعات نشان می‌دهد که افراد غیرسیگاری که به‌طور مرتب در معرض دود سیگار هستند نزدیک به 20 درصد در آزمون دچار فراموشی می‌شوند.

بر اساس مطالعات جدید در بریتانیا محققان دریافته‌اند که قرار گرفتن به‌طور منظم در معرض دود سیگار، دارای اثر منفی بر روی عملکرد مغز است و افرادی که با فرد سیگاری زندگی می‌کنند یا زمان زیادی را با آنها می‌گذرانند در حال صدمه زدن به حافظه خود هستند.

دکتر تام هفرنان، محقق پژوهشی در دانشگاه نرتمبریا(Northumbria) اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های اخیر که توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است، قرار گرفتن در معرض دود سیگار می‌تواند عواقب جدی بر سلامت افرادی که هرگز سیگار نکشیده‌اند و در معرض دود سیگار دیگران بوده‌اند، داشته باشد.

این مطالعه نشان داد: غیرسیگاری‌هایی که در معرض دود هستند در حدود 20 درصد بیشتر در آزمون‌های حافظه نسبت به گروه غیرسیگاری دیگر دچار فراموشی می‌شوند.

محققان دریافتند افراد سیگاری در آزمون‌های حافظه انجام شده بدترین نمره را دارند و در حدود 30 درصد بیشتر از کسانی که در معرض دود هستند دچار فراموشی می‌شوند.

این مطالعه به تازگی در مجله Addiction منتشر شده است./ایسنا