ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

9 نمونه دوپینگ وزنه‌برداران مثبت شد



 

9 نمونه دوپینگ وزنه‌برداران مثبت شد

 

تقدیر از سرپرستی كه فدراسیونش دوپینگی داشت

9 نمونه دوپینگ وزنه‌برداران مثبت شد و 4 نمونه همچنان بی‌جواب

سخنگوی ستاد مبارزه با دوپینگ گفت: 9 نمونه دوپینگ وزنه‌برداران مثبت اعلام شد و 4 نمونه بی‌جواب نیز از این رشته وجود دارد.

به نقل از سایت سازمان تربیت‌بدنی، رامین طباطبایی با اشاره به حضور مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری در جلسه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، گفت: در جلسه‌ای كه روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد، حسین رضازاده و داراب ریاحی سرپرست و نایب‌رئیس فدراسیون حضور داشتند و ستاد از اقدامات این فدراسیون در جهت رفع مشكل دوپینگ در این رشته تشكر كرد.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) با اشاره به 50 نمونه‌ای كه به درخواست فدراسیون از ورزشكاران وزنه‌برداری گرفته شده است، ادامه داد: ستاد از 50 ورزشكار وزنه‌بردار آزمایش گرفت كه در پاسخ آزمایشگاه كلن 37 نمونه منفی اعلام شد و 9 نمونه هم مثبت كه البته 4 نمونه از این تعداد هنوز ارسال نشده است.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) با اشاره به روند صدور رای این ورزشكاران، تاكید كرد: براساس قانون، ستاد تا نهایی شدن این موضوع حق افشای نام ورزشكاران را ندارد.
طباطبایی افزود: ماموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) با حضور خود در تمرینات ورزشكاران نسبت به نمونه‌گیری به طور جدی اقدام خواهند كرد.


ویدیو مرتبط :
عکس جالب وزنه برداران زیر وزنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو نمونه مثبت دوپینگ وزنه‌برداری ایران


فدراسیون جهانی وزنه برداری در کنگره سال 2013 خود در وروتسواف لهستان اعلام کرد که از ابتدای سال 2013 تاکنون 69 نمونه دوپینگ مثبت شده که دو نمونه از آنها از ایران است.

ایسنا: فدراسیون جهانی وزنه برداری در کنگره سال 2013 خود در وروتسواف لهستان اعلام کرد که از ابتدای سال 2013 تاکنون 69 نمونه دوپینگ مثبت شده که دو نمونه از آنها از ایران است.

کنگره سال 2013 فدراسیون جهانی وزنه برداری در شهر وروتسواف برگزار شد که یکی از موضوعات مهم مورد بحث این کنگره راجع به دوپینگ و افزایش نمونه های مثبت پس از بازیهای المپیک بوده است.

در این کنگره اعلام شد که قزاقستان 13 نمونه مثبت داشته است که این موضوع بسیار مورد انتقاد قرار گرفت چرا که این کشور سال آینده میزبان رقابتهای جهانی وزنه برداری است.

اما نکته حائز اهمیت این است که در این کنگره اعلام شد دو نمونه مثبت از آن وزنه برداران ایرانی است. البته با توجه به این که نمونه ها همچنان در پروسه قانونی خود قرار دارند هنوز به صورت رسمی نام ورزشکاران اعلام نشده اما فدراسیون های ملی از آنها مطلع هستند.