ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

9ورزش کمردرد



 

 

ورزش کمر درد

 

در این مقاله چند ورزش از ورزش‌های مهم‌ و موضعی ارائه می‌شود که جزو ورزش‌های تقویتی و کششی به حساب می‌آیند.کمردرد یکی از شایع‌ترین دردهاست که درمان‌های متعددی دارد....

 

خیلی‌ها وقتی دچار کمردرد می‌شوند، فکر می‌کنند که باید با ورزش وداع کنند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ورزش‌ از آنجا که سبب کاهش شدت درد می‌شود و احتمال عود درد را کاهش می‌دهد، برای بیماران مبتلا به کمردرد، نقش درمانی بسیار مهمی دارد. یک برنامه ورزشی خوب می‌تواند سبب تسریع بهبود درد، کاهش شدت درد و حتی پیشگیری از عود کمردرد شود. برای اینکه ورزش شما موثرتر باشد، یک کلید مهم وجود دارد: برنامه ورزشی منظم.

 

ورزش کمر درد

 

1.روی شکم دراز بکشید و حدود 30 ثانیه خودتان را در این وضعیت نگه دارید.

 

ورزش کمر درد

 

2.ابتدا روی شکم دراز بکشید. دست راست و پای چپ را حدود 15 سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین آورده و حدود 6 ثانیه در همین وضعیت نگه دارید. دست و پا را پایین بیاورید و همین حرکت را با دست و پای دیگر تکرار کنید.

 

ورزش کمر درد

 

3.به پشت روی زمین دراز بکشید؛ به صورتی که زانوها خم شود و کف پا روی زمین قرار بگیرد. اکنون یک زانوی خود را تا سینه بیاورید. پای دیگر را حرکت ندهید. باید قوس کمرتان صاف شود و کشش خفیفی را در باسن خود حس کنید. این کشش را 30 ثانیه ادامه دهید.

 

ورزش کمر درد

 

4.روی زمین دراز بکشید. زانوها باید حدود 90 درجه خم شوند. به تدریج عضلات شکم را منقبض کنید و شانه‌هایتان را بالا بیاورید. گردن خود را خم نکنید. 6 ثانیه در همین وضع بمانید.

 

ورزش کمر درد

 

5.روی زمین دراز بکشید. قوس کمر خود را به زمین بچسبانید. اگر حرکت را درست انجام دهید، یک نیروی رو به بالا در شانه‌ها و باسن خود حس می‌کنید. این وضعیت را 6 ثانیه حفظ کنید.

 

ورزش کمر درد

 

6.روی زمـیــن زانو بزنید. به تدریج تنه خود را به جلو ببرید. دقت کنید که پای جلویی و زانوی عقبی روی زمین ثابت بمانند و وضعیت ستون فقرات و قوس کمر نیز تغییر نکند. این حالت را 30 ثانیه حفظ کنید.

 

7.ایـــــن ورزش، عضلات پشت، تنه و ران را تقویت می‌کند. در فاصله 20 سانتی‌متری یک دیوار بایستید. به دیوار تکیه بدهید؛ به نحوی که ستون فقرات شما به دیوار بچسبد. زانوهای‌تان را کمی خم کنید و قوس کمر را به دیوار بچسبانید. این وضعیت را حدود 6 ثانیه حفظ کنید.

 

ورزش کمر درد

 

8.روی تخت دراز بکشید؛ به صورتی که پا‌های‌تان دراز باشد. یک ملحفه را به نحوی بگیرید که دو سر آن در دست شما و وسط آن پشت پاشنه پای راست شما قرار گیرد. به آهستگی ملحفه را بکشید (نباید زانوها خم شود) هر وقت کشش پشت ران را حس کردید، آن را حدود 20 تا 30 ثانیه حفظ کنید. همین کار را برای پای چپ تکرار کنید.

 

ورزش کمر درد

 

9.این حرکت برای تقویت عضلات ‌هامسترینگ و عضلات اطراف مفصل ران و لگن (هیپ) است. روی زمین دراز بکشید. دقت کنید که فقط پاشنه‌های پا روی زمین باشد. اکنون پاشنه‌ها را روی زمین فشار دهید. باسن را منقبض کنید و آن را از زمین بلند کنید، به نحوی که شانه‌ها، باسن و زانو در امتداد هم باشند. این وضعیت را حدود 6ثانیه حفظ کنید.

منبع : salamat.ir


ویدیو مرتبط :
کمردرد درمان کمردرد کمر درد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه نوع تشکی برای کمردرد مفید است؟





چه نوع تشکی برای کمردرد مفید است؟


تأثیر تشك های سفت در افزایش كمردرد !!!

اغلب مردم به اشتباه فکر میکنند که بهترین تشک برای مبتلایان به کمردرد ،زمین سفت و یا حداکثر استفاده از یک لایه پتو است !

كسانی كه از درد قسمت تحتانی كمر خودرنج می‌برند نباید از تشك های سفت استفاده كنند.

هر چند كه كارشناسان بهداشتی عموماً استفاده از تشك های سفت را توصیه می‌كنند، اما برای كسانی كه دچار درد در بخش تحتانی پشت خود هستند، استفاده از تشك های سفت باعث تشدید درد خواهد شد.

دكتر فرانسیسكو كوواكس در اسپانیا برای سنجش تاثیر تشك سفت و نیمه سفت بر روی افراد 313 نفر را مورد آزمایش قرار داد.

در این بررسی به تعدادی از بیماران تشك سفت و به عده ای تشك نیمه سفت داده شد و از آنها درخواست شد كه هر روز میزان درد قسمت تحتانی پشت خود را در زمانی كه روی تشک دراز كشیده‌اند و بعد از برخاستن از خواب ثبت كنند.

هر چند كه بسیاری از كارشناسان بهداشتی عموماً استفاده از تشك های سفت را توصیه می‌كنند، اما برای كسانی كه دچار درد در بخش تحتانی پشت خود هستند، استفاده از تشك های سفت باعث تشدید درد خواهد شد.

بعد از گذشت سه ماه بررسی، اطلاعات به دست آمده از این افراد نشان داد،گروهی كه از تشك های نیمه سفت استفاده كرده‌اند، در مقایسه با گروه دیگر كاهش قابل توجهی در میزان درد كمر خود مشاهده كردند.

 

به عبارت دیگر :

تشك های سفت در برابر قوس و انحنای طبیعی ستون فقرات انعطاف پذیر نیست و در نتیجه به ستون فقرات و ماهیچه‌های اطراف آن در موقع خواب فشار بیشتری وارد می کند كه در طول زمان به صورت درد بروز می‌كند.

 

منبع:tebyan.net