ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

8 میلیارد تومان صرف هزینه 3 مربی تیم ملی



 

8 میلیارد تومان صرف هزینه 3 مربی تیم ملی

 

 

تتیتر یک- جدی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران در حالی دوشنبه شب از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) وارد هران شد تا به‌طور رسمی مذاکرات خود را برای هدایت تیم ملی فوتبال با مدیران فدراسیون فوتبال و مسوولان سازمان تربیت بدنی آغاز کند که بحث رقم قرارداد وی یکی از مهمترین مباحث حضور این مربی پرتغالی در ایران است.

 

مبلغ قرار داد "کرش" یکی از داغ ترین سوال‌های اهالی فوتبال پس از ورود دستیار خوشنام سرآلکس فرگوسن در تیم فوتبال منچستر یونایتد به تهران است. رقمی که تا 6 میلیون دلار برای 3 سال گزارش شده است. رقمی که علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی برای پرداخت آن چراغ سبز نشان داده و خیال فدراسیون فوتبال را از لحاظ تأمین آن راحت کرده تا آنها با فراغ بال با مربی پرتغالی سر میز مذاکره بنشینند و او را متقاعد کنند تا با دریافت این رقم، فوتبال ایران را از انزوای فعلی خارج کند.

در این بین با نگاهی به فوتبال ایران در 3 سال گذشته در دوران مدیریت علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال اثاری از موفقیت یا کسب عنوان خاصی دیده نمی شود و در کارنامه این مدیر خنده رو چیزی جز ناکامی وجود ندارد. این در حالی  است که در این 3 سال با اضافه شدن رقم قرارداد کرش مبلغی نزدیک به 8 میلیارد تومان صرف 3 مربی شده است که 6 میلیارد آن مخصوص کرش پرتغالی برای 3 سال و 2 میلیارد آن برای قطبی و دایی بوده است.

مبالغ صرف شده در فدراسیون فوتبال در حالی خرج این مربیان شده است که تاکنون هیچ موفقیتی برای تیم ملی کسب نکرده اند. دایی با دریافت یک میلیارد تومان نه تنها در میانه راه از کار برکنارشد بلکه راه صعود تیم ملی به جام جهانی 2010 را نیز دشوار ساخته بود. از سوی دیگر قطبی با ادعای شناختن دو کره مانند کف دست به تیم ملی فوتبال تزریق شد و حاصل این ادعا عدم صعود به جام جهانی بود.

قطبی که توانست بعد از 3 سال حضور در ایران مبلغی حدود 4 میلیارد تومان از هزینه بیت المال و ارز رایج کشور را با خود به انسوی مرزها ببرد تنها چند روز پس از حذف محقرانه ایران از جام ملت های آسیا در حالی به ژاپن رفت که به دلیل عدم پرداخت مالیات 400 میلیون تومانی در صورت بازگشت به ایران ممنوع الخروج خواهد شد.

بنابراین باید به حال این فوتبال تاسف خورد که هر از چند گاهی یک فرد به راحتی می آید و از هزینه بیت المال صرف وی می شود و بعد از مدت کوتاهی به دلیل ضعف فنی از کار برکنار می شود. در این بین این امید واری وجود دارد که تیم ملی ایران با حضور کارلوس کرش پرتغالی بتواند ناکامی های گذشته را جبران و راهی برای صعود به جام جهانی 2014 پیدا کند.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
ر‌ها شدن پروژه ان جی ال خارک با صرف هزینه بیش از دو هزار میلیارد تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال: هزینه تبلیغاتم ۱۴ میلیون تومان شد، اما نفر سوم شورای شهر کرج شدم



مصاحبه بابهنام محمودی, ورزشکاران در شورای شهر,تبلیغات شورای شهر

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال: هزینه تبلیغاتم ۱۴ میلیون تومان شد، اما نفر سوم شورای شهر کرج شدم

فقط در شورای شهر تهران، ورزشکاران عضو شورای شهر نشده اند. مردم کرج هم یکی از قهرمانان ورزشی را به عنوان عضو شورای شهر انتخاب کرده اند؛ بهنام محمودی، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال.

وقتی ۴ عضو از ۳۱ منتخب شورای شهر تهران از ورزشکاران بودند، انتقادات به مردم تهران بالا گرفت. اما عضو سوم شورای شهر کرج هم یک ورزشکار است. بهنام محمودی او پس از دو خانم، با ۳۰ هزار رای عضو شورای شهر شد.
با او درباره انگیزه های حضور ورزشکاران در شورای شهر گفت و گو کردیم.

چقدر پول توی شورای شهر هست که این همه برایش سر و دست می شکنند؟
هم خیلی هست هم خیلی نیست.

یعنی چی؟
من یک واقعیت بگویم؛ سه قشر هستند که تلاش می کنند بروند شورای شهر. امیدوارم دو قشر نباشند. یک قشر به خاطر قدرت طلبی و سیاست طلبی وارد شورای شهر می شوند.یک قشر به خاطر جیب خودشان و منافع خودشان وارد شورای شهر می شوند. امیدوارم هیچکس از این دوقشر نباشنداما متاسفانه هستند. یک قشر هم هستند که می خواهند بروند و صادقانه خدمت کنند. امیدوارم همه از این قشر باشند.

پس چرا این همه تبلیغ می کنند؟برای خدمت کردن
تبلیغات برای معرفی کردن انسان ها است. خدا را شکر مردم ما انقدر شعورشان بالاست که می دانند چه انتخابی بکنند. حالا در تهران ائتلاف ها و لیست ها انتخاب می شوند و تبلیغات شخصی هم کمتر می شود. به هر حال مردم رصد می کنند سابقه یک فرد را.

شما در انتخابات شورای شهر کرج، چقدر برای تبلیغات خرج کردید؟
۱۳-۱۴ میلیون تومان. یک دانه پوستر هم چاپ نکردم. حتی چند بار بنرهای من را پاره کردند. باور می کنید تعدادی از دوستان نزدیک من هم نمی دانستند در انتخابات شرکت کرده ام؟ من وارد هیچ ائتلافی نشدم. حاضر هم نشدم با کسی ائتلاف کنم. شاید اگر تبلیغ می کردم به جای ۳۰ هزار رای، ۲۰۰ هزار رای می آوردم. من اصلا ستاد نداشتم. یک دفتر بود که بعد از ظهر با دوستان می نشستیم حرف می زدیم. حتی روز انتخابات هم موبایلم را خاموش کردم.

شما می گویید بدون تبلیغ ۳۰ هزار رای داشته اید. حسین رضازاده و عباس جدیدی هم در تهران بدون سابقه روشن مدیریتی رای آوردند. فکر می کنید چرا اقبال ورزشکاران در شورای شهر بالاست؟
این نشان می دهد مقبولیت ورزشکاران در جامعه بالاست. مردم هم اعتماد می کنند. دلخوشی شان ورزش است. درست است که اکنون برای من سخت است، من برای شهرت و قدرت و ثروت هم وارد انتخابات نشدم. اما من آمده ام تا یک قدم مثبت برای شهرم بردارم هم در زمینه ورزش،‌ هم در زمینه خدمات عمومی - شهری و هم در زمینه ایده های نو. ما باید الگو برداری کنیم از برخی شهرهای بزرگ. شهر تبریز، مشهد و ... کرج حالا که مرکز استان شده است، باید خوب پیشرفت کند.

کرج چه مشکلاتی دارد؟
استان البرز یکی از فقیرترین استان های ورزشی کشور است. سرانه ورزشی ما ۴۶ سانتیمتر است. رتبه ۳۱ هستیم در کشور، آخرین استان. باید امکانات ورزشی کرج و استان البرز را تقویت کنیم. مشکل بزرگ دیگر کرج، چند قومیتی بودن این شهر است. باید مسوولانی شهر داشته باشد که بتواند این اقوام را همدل کند. بحث های عمده فرهنگی در شهر است. بحث زیر ساخت های شهری است که نبودن آنها موجب ترافیک سنگین در شهر شده است. کرج آمار بالایی در بزهکاری دارد. وجود چهار زندان در شهر آسیب های زیادی دارد. می توانیم از درصد خیلی کمی از عوراض نوسازی و ساخت و ساز را به ورزش بدهیم. اگر این اتفاق بیفتد تحول در ورزش کرج اتفاق می افتد.

فکر می کنید چقدر در شورای شهر موفق باشید؟
اگر بتوانم ایده هایی که دارم را با کمک دوستان و همکاران اجرا کنم، اگر به خاطر خدا باشد، قطعا به موفقیت می رسد. البته بودجه کرج را با تهران نمی توان مقایسه کرد. اما اعتقاد دارم هر قدمی که برای مردم برداریم به موفقیت رسیده ایم و کار خودمان را کرده ایم.

حضور شما در شورای شهر کرج چقدر برای این شهر مثبت است؟ اصلا حضور ورزشکاران در شورای شهر مثبت است؟
ما از پایین به بالا رفتیم برای شورا، از بالا به پایین نیامده ایم. چشم به میز نبسته ایم. نماینده مردم هستیم که اگر دغدغه ای داشتند، بتوانیم از ۱۰ تا حداقل ۲ تایش را انجام دهیم. اگر نتوانیم کار کنیم، می آین بیرون. خیلی نواقص در شهر هست، اما تلاش می کنیم مشکلات را برطرف کنیم.

با این حساب معتقدید که اگر دو نفر دیگر از اعضای شورای شهر کرج ورزشکار بودند، بهتر بود؟
دقیقا، من خیلی دوست داشتم دو سه نفر از دوستانم در انتخابات باشند و انتخاب شوند. من یک سوال می پرسم از شما؛ بزه از چه چیزی می آید؟

از فقر فرهنگی و اقتصادی.
فرهنگ از چه طریقی ساخته می شود؟ شما وقتی فرزندان، برادرتان یا هرکس دیگری را بخواهید سرگرم تفریح مناسبی کنید، راهنمایی کنید، می گویید برو ورزش کن. نقش ورزش را نمی شود دراین زمینه دست کم گرفت. اگر دو سه ورزشکار در شورا باشند، می توانیم با قدرت بیشتری برای تقویت و توسعه امکانات ورزشی شهر تلاش کنیم. همین که بشود از ۱۰۰ هزار تا بزهکار، ۲۰ هزارتا را جذب ورزش کنیم، کار بزرگی کرده ایم. پس وجود چهارتا ورزشکار، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. ضمن اینکه شورای شهر، شورای شهرداری نیست، نماینده های شورای شهر، نماینده های مردم هستند در انجمن شهر تا مشکلات مردم و کمبودهای شهر را برطرف کنند./خبرآنلاین