ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

788. وزنه برداری قهرمانی جهان/ اولین نماینده ایران هفتم شد



 رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2013 جهان

وزنه‌برداری قهرمانی جهان - لهستان
عسکری در دسته ۶۲ کیلوگرم هفتم شد

وزنه‌بردار دسته ۶۲ کیلویی کشورمان در پایان رقابت‌های این دسته به مقام هفتمی جهان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، با برگزاری روز سوم رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2013 جهان که به میزبانی وروسلاو لهستان در حال برگزاری است، سرانجام وزنه‌برداران کشورمان وارد صحنه رقابت‌ها شدند.

با آغاز رقابت‌های دسته 62 کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان از ساعت 21:30 امشب به وقت ایران مجید عسکری از کشورمان به مصاف 10 وزنه‌بردار دیگر در این دسته رفت و در پایان عنوان هفتمی رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

عسکری در حالی که در استارت لیست برای حرکات یکضرب وزنه 128 کیلویی را تعیین کرده بوده با مهار همین مقدار وزنه کار را با موفقیت آغاز کرد. وزنه‌بردار کشورمان در مرتبه دوم از مهار وزنه 132 کیلویی ناکام ماند. با این حال وی برای حرکت سوم خود درخواست وزنه 133 کیلویی را داد که در مهار آن هم ناکام ماند تا به این ترتیب عسکری با کسب عنوان هشتمی رقابت‌ها به کار خود در حرکات یکضرب پایان دهد.

در پایان حرکات یکضرب وزنه‌برداران کره‌شمالی، چین و آذربایجان به ترتیب با مهار وزنه‌های 150، 146 و 141 کیلویی در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند. 

با آغاز حرکات دوضرب عسکری به عنوان پنجمین نفر به روی تخته آمد. در دوضرب نیز عسکری با مهار وزنه 160 کیلویی باز هم در ابتدای کار همان وزنه‌ای را بلند کرد که در ابتدا درخواست آن را داده بود. وی در بار دوم از پس وزنه 165 کیلویی برنیامد. در حرکت سوم نیز عسکری باز هم در مهار این وزنه ناموفق بود تا وزنه‌بردار کشورمان ضمن کسب ششمی رقابت‌های دوضرب با مجموع 288 کیلوگرم به کار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان با عنوان هفتمی پایان دهد.

در پایان رقابت‌های دوضرب این دسته نیز وزنه‌برداران کلمبیا، چین و آذربایجان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در نهایت رقابت‌های دسته 62 کیلوگرم با قهرمانی لی جو چن از چین با مجموع 321 کیلوگرم به پایان رسید و وزنه‌برداران کشورهای کره‌شمالی و کلمبیا دوم و سوم شدند.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
فوتبال نمایشی دونفره - نماینده ایران - قهرمانی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشتی قهرمانی جوانان جهان ــ بلغارستان/ سرمستی اولین طلایی ایران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 کشتی قهرمانی جوانان جهان ــ بلغارستان
سرمستی اولین طلایی ایران

در آخرین روز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در صوفیه بلغارستان یونس سرمستی موفق شد با شکست حریف روسی خود صاحب مدال طلا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرمستی در فینال وزن  55 کیلوگرم برابر اسماعیل موسی کائف با نتیجه 15 بر 9 پیروز شد تا اولین طلای تیم ایران به دست آید.

در وزن 55 کیلوگرم که 26 کشتی‌گیر حضور داشتند، یونس سرمستی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر توماس اوگونوفسکی از لهستان را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در دور سوم با نتیجه 13 بر 5 روسلان سورخائف از آذربایجان را مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی راه یافت.

وی در این مرحله نیز در کمتر از یک دقیقه با نتیجه 7 بر صفر از سد آرتاک هووانیسیان ارمنستان گذشت و  فینالیست شد. سرمستی در فینال برای کسب مدال طلا به مصاف  اسماعیل موسی‌کائف از روسیه رفت که در این دیدار حساس نیز موفق به شکست حریفش شد./تسنیم