ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

7 توصیه تا وزن کمتر



 

7توصیه تاوزن کمتر

 

آمار نشان می‌دهد از 80 درصد افراد چاقی که تصمیم به کاهش وزن می‌گیرند 58 درصد معتقدند نمی‌توانند موفق شوند.به یاد داشته باشید چاقی می‌تواند احتمال ابتلا به ناراحتی‌های قلبی، دیابت، پرفشاری خون و... را افزایش دهد. در ضمن تحقیقات سال 2008 میلادی لانست نیز نشان داده بین چاقی و 20 نوع سرطان از جمله سرطان آندومتر و سرطان بیضه رابطه‌ای وجود دارد. از شما می‌خواهیم هیچ یک از وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید. تنها در کنار آنها به این 8 توصیه عمل کنید.

 

صبحانه را شاهانه بخورید نتایج تحقیقاتی که در انگلیس روی 6764 زن و مرد 40 تا 75 ساله انجام شده است، نشان می‌دهد کسانی که بیشترین میزان کالری روزانه خود را در وعده صبحانه دریافت می‌کنند، وزن متعادل‌تری دارند. این به آن معنی است که از میان 3 وعده اصلی غذای روزانه، صبحانه مهم‌ترین است، پس آن را کامل بخورید.

 

در رستوران، قبل از سفارش دادن، اطلاعات به دست آورید وقتی به رستوران می‌روید، قبل از آنکه سفارش دهید از گارسون در مورد نحوه پخت غذا سوال کنید.برای مثال، اگر در منو نوشته شده «ماهی قزل‌آلا» بپرسید ماهی کبابی است یا سرخ شده. فراموش نکنید انواع سس‌ها هم که به غذای شما افزوده می‌شوند کالری بالایی دارند، پس تا حد ممکن به سالاد خود سس نیفزایید.

 

مصرف نمک را تا حد ممکن کاهش دهید طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه هلسینکی افزایش میزان چاقی در آمریکا رابطه مستقیمی با افزایش مصرف نمک در این کشور دارد. بررسی‌ها نشان داده است مصرف سرانه مردم آمریکا بین سال‌های دهه 1980 تا 1990 میلادی حدود 55 درصد افزایش داشته است. جالب است بدانید مصرف نمک و تشنگی ناشی از آن مردم را به سمت مصرف نوشیدنی‌های قنددار جلب می‌کند و همین امر خود سبب چاقی می‌شود.

 

7توصیه تاوزن کمتر

 

کالری مصرفی روزانه را حساب کنید در صورتی که تمامی مواد غذایی که در بشقاب غذای‌تان هست را ببینید و در حین خوردن به میزان کالری هر یک فکر کنید، لاغر شدن آسان می‌شود. در این حالت خواه ناخواه بشقاب پر غذایی را جلوی تلویزیون فورا تمام نمی‌کنید.

 

غلات کامل مصرف کنید طبق تحقیقاتی که در سال 2008 میلادی توسط پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد، مصرف غلات کامل مانند نان جو و برنج قهوه‌ای نه تنها بر کاهش وزن و آب شدن چربی‌های ناحیه دور کمر تاثیر می‌گذارد، بلکه از التهاب عروق خونی و بروز انواع ناراحتی‌های قلبی هم پیشگیری می‌کند.

 

بین مصرف و سوزاندن انرژی تعادل ایجاد کنید چند بار در هفته ورزش می‌کنید؟ آیا می‌دانید در روز چه‌قدر کالری مصرف کرده‌اید و در یک جلسه ورزشی چه‌قدر سوزانده‌اید؟ توصیه ما به شما این است که به کمک یک متخصص تغذیه و یک متخصص طب ورزش میزان کالری مصرفی روزانه و میزان کالری که در جلسات ورزشی می‌سوزانید را محاسبه کرده و بین آنها تعادل ایجاد کنید.

 

تلویزیون را خاموش کنید تحقیقات اخیر مرکز Disease control & prevention آمریکا نشان داده است افرادی که 4 ساعت یا بیشتر در روز تلویزیون نگاه می‌کنند یا پشت رایانه می‌نشینند بیش از سایرین در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند، پس تلویزیون را خاموش کرده و کمی تحرک داشته باشید.

منبع: ریدرزدایجست


ویدیو مرتبط :
اضافه وزن دارید ؟! حتما ببینید ! ( روانشناسی کاهش وزن )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شش توصیه برای كاهش وزن



 

شش توصیه برای كاهش وزن

 

متخصصان تغذیه معتقدند برای كاهش وزن بدن وجود اهداف واقع‌بینانه و روش رسیدن به آن حائز اهمیت است.
دكتر بریتنی گلست، متخصص تغذیه در بیمارستان دنوور روشی «سریع» ابداع كرده تا به افرادی كه قصد دارند وزن كم كنند انگیزه دهند. «سریع» علامت اختصاری اهدافی است كه واقع‌بینانه، دقیق، دست‌یافتنی و جذاب هستند. این روش علاوه بر اینكه میزان مصرف مواد مضری مانند فست‌فود را كاهش می‌دهد سبب‌ساز تغذیه سالم نیز می‌شود.

گلست می‌گوید: اهدافتان را روی كاغذ بنویسید و بر آنها متمركز شوید و تلاش كنید به آنها برسید. فقط یادتان باشد ایجاد تغییر و عادت جدید دست كم سه هفته طول می‌كشد.

او ادامه می‌دهد: به جای آنكه بگویید 22 كیلوگرم در ماه وزن كم می‌كنم به كاهش 3 كیلوگرمی وزن فكر كنید. خانواده را نیز در جریان قرار دهید تا كمكتان كنند این متخصص تغذیه معتقد است با اجرای شش روش زیر می‌توان سریع‌تر وزن كرد:

*در رژیم‌غذایی‌تان از غلات استفاده كنید چون سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبرهایی است كه به سلامت قلب كمك می‌كند.

*سبزی‌ها و میوه‌های رنگی به غذای خود اضافه كنید. بهتراست از سبزی‌ها و میوه‌هایی استفاده كنید كه سفید، قهوه‌ای و زردرنگ هستند.

*سعی كنید غذای‌تان را در وعده‌های كوچك در فواصل چهار ساعته بخورید.

*آب‌میوه، سودا و نوشیدنی‌های سرشار از كالری را از رژیم غذایی‌تان حذف كنید.

*از روغن كانولا و زیتون استفاده كنید تا قلب سالم‌تری داشته باشید.

*همراه غذا لبنیات بخورید تا راحت‌تر وزن كم كنید.

منبع:Healthday