ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

10 نکته برای اینکه بهتر بدوید



دویدن, فواید دویدن, نکاتی برای بهتر دویدن

هیچ وقت در سراشیب تپه ها ندوید

 

10 نکته برای اینکه بهتر بدوید
اگر  دوست دارید قدرت دویدنتان زیاد شود و بیشتر بدوید  و آسیب های ناشی از دویدن را هم نداشه باشید  توصیه های زیر را بخوانید تا موفقیت خوبی هنگام دویدن نصیبتان شود.


1- هر روز بدوید
تداوم، کلید موفقیت در برنامه است. اگر هر روز بدوید، توانایی بدن برای سوزاندن چربی هم بیشتر می شود.


2- لباس مناسب برای دویدن بپوشید
بلوز،‌ شلوار و کفش ورزشی مناسب برای دویدن بپوشید. این کار هم بدن شما را در بهترین فرم و حالت نگه می دارد و هم انگیزه بخش بوده و یک وسیله تشویقی برای دویدن محسوب می شود.


3- انعطاف پذیری خودتون را افزایش بدهید
از تجهیزات ورزشی مناسب برای افزایش انعطاف پذیری بدن استفاده کنید تا در زمان دویدن، توانایی و ظرفیت بیشتری داشته باشید. مثلاً می توانید سه جلسه در هفته از بالش پیلاتس استفاده کنید. استفاده از این وسیله، احتمال جراحت هنگام دویدن را کمتر کرده و اثرات مفیدتری نسبت به حرکات کششی ایستا دارد.

 

4- برای دویدن دلیل داشته باشید
به یاد داشته باشید که شما از فرصت فوق العاده ای در زندگی بهرمند هستید که شاید خیلی از افراد دیگر، این فرصت رو نداشته باشند و به هر دلیلی نتوانند بدوند. این یک دلیل فوق العاده مهم و ارزشمند است. این فرصت را که به طور طبیعی در اختیار شما قرار داده شده است، هدر ندهید.


5- هنگام دویدن لباس های خیلی گرم یا زیاد نپوشید
همیشه طوری لباس بپوشید که انگار دمای محیط چند درجه گرم تر از میزان واقعی آن است. چون وقتی که شروع به دویدن می کنید،‌ بدن به طور خود به خود گرم می شود و اگر لباس زیادی پوشیده باشید،‌ احساس گرمای طاقت فرسایی خواهید کرد.

 

نکاتی برای بهتر دویدن,دویدن, فواید دویدن,

هرچه انعطاف بدن بیشتر باشد احتمال جراحت هنگام دویدن کمتر است

 

6- با دونده های دیگر خودتان را مقایسه نکنید

خودتان را با خودتان مقایسه کنید نه با بقیه دونده ها. مسلماً همیشه فرد یا افرادی وجود دارند که از شما سریع تر می دوند و ورزشکار تر به نظر می رسند. بر روی پیشرفت خودتان تمرکز کنید و افکار منفی و دلسرد کننده را از خودتان دور کنید.

 

7- برای دویدن از سطوح شیب دار استفاده نکنید
هیچ وقت در سراشیب تپه ها ندوید. نیروی بسیار شدید که با دویدن در سراشیب به زانو ها وارد می شود، برای زانوها مضر است.

 

8- هر روز به خودتان فشار نیاورید
برای تقویت بدن،‌ باید به آن فرصت بدهید تا به بازسازی خود بپردازد. پس نباید هر روز با شدت خیلی زیاد ورزش کنید. بعضی از روزهای هفته به ورزش با شدت کمتر بپردازید.


9- به صورت گروهی بدوید
دویدن حتی به صورت انفرادی هم لذتبخش است اما اگر فرد اجتماعی هستید و دوستانی دارید که به شما انگیزه می دهند، بهتر است که با هم به دویدن بپردازید.

 

10- هنگام دویدن یک هدف مشخص تعیین کنید
مثلاً با خودتان قرار بگذارید که یک ربع بدوید یا مثلاً چهار کیلومتر بدوید. سعی کنید که به هدفی که تعیین کرده اید،‌ برسید.
منبع : yeka.ir


ویدیو مرتبط :
10 نکته ی جالب برای داشتن خوابی بهتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 نکته برای هضم بهتر غذا



هضم غذا,سوء هاضمه,راههای هضم سریع غذا

 ۱۰ راه سریع و آسان برای هضم بهتر غذا

همه ما با مشکلات سوء هاضمه آشنا هستیم و احساس بد آن را تجربه کرده‌ایم. خوشبختانه، گَوین بروکس، متخصص تناسب اندام و سلامتی، همکار و موسس NuYu، چند نکته برای هضم بهتر غذا توصیه می‌کند.

 

• آهسته غذا بخورید
عجله دارید؟ سرتان شلوغ است؟ دیرتان شده است؟ ما همه این‌ها را درک می‌کنیم. اما باید به جای قورت دادن، غذا را خوب بجوید، خوبِ خوب. آهسته غذا خوردن و جویدن صحیح و کامل غذا پیش از بلع، تاثیر زیادی در بهبود عملکرد سیستم گوارش دارد.

 

• زمانی برای صرف صبحانه در نظر بگیرید
صرف صبحانه آغازگر متابولیسم بدن است. فراموش نکنید که می‌خواهید سیستم گوارش‌تان به خوبی کار کند، پس مهم‌ترین وعده غذایی روز را از دست ندهید. در خصوص اهمیت وعده صبحانه در سالم زی توصیه‌های مکرر کرده‌ایم.

 

• تحرک داشته باشید
ورزش‌های خاصی برای هضم آسان غذا وجود دارد اما در حالت کلی هر حرکت فیزیکی به هضم غذا کمک می‌کند. بالا رفتن از پله‌ها، پیاده رفتن برای خرید، ترک میز کار و گشتی در اداره زدن، همگی در هضم بهترغذا موثرند. فقط کافی است تحرک داشته باشید.


• زیاد غذا نخورید
گاوین نام آن را «غذای متعادل» گذاشته است. مراقب مقدار غذای خود باشید. بدون این‌که توجه کنیم با چه مقدار از غذا سیر می‌شویم، عادت داریم کل غذای بشقابمان را تمام کنیم. سعی کنید اوقاتی که در خانه هستید بشقاب را کامل پر نکنید. کار سختی نیست. هنگام غذا خوردن در بیرون نیز مراقب مقدار غذایتان باشید. اگر غذای سرو شده زیاد به نظر می‌رسد، مجبور نیستید آن را تمام کنید.

 

• تا حد امکان از مصرف کنسروها خودداری کنید
حساسیت ما نسبت به غذاهای حاوی GI کمتر (غذاهایی که سبب بالا رفتن قند خون می‌شوند) همواره ادامه دارد. ولی گّوین می‌گوید این فقط به غذاهای HI کم (غذایی که بشر در فرآوری آن دخالت کمی دارد) مربوط می‌شود. کنسروها دشمن هضم غذا هستند. دنبال مقصر می‌گردید؟ کنسرو را سرجای خود بگذارید. چیزی که شش ماه در قفسه مغازه مانده بهتر است همان جا بماند.


• آب بنوشید
آب بهترین و موثرترین ماده در بهبود هضم غذاست. حتما ۲۰ دقیقه قبل از وعده‌های غذایی یا بیشتر آب بنوشید.


• مصرف مشروبات الکلی را قطع کنید
علاقه خود را به مشروب و مستی کنار بگذارید. کمی عاقلانه فکر کنید: اداره آمار استرالیا گزارش داده که، ۱۴ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های گوارشی مربوط به مصرف مشروبات الکلی‌ست. این آمار بدون درنظرداشتن سایر آثار شب بیداری (مانند مصرف غذاهای حاضری برای تمام وعده‌های روز) است. مشروب را کنار گذاشته و یا حداقل مصرف الکل را کاهش دهید.


• هنگام ظهر کمی استراحت کنید
هنگام ظهر محل کار را ترک کرده و به پاهای خود استراحت دهید. به پارک یا فضای سبز اطراف بروید، کفش‌هایتان را در بیاورید و به آسمان نگاه کنید. با پاهای برهنه سموم پا آزاد شده و می‌توانید ویتامین D بیشتری هم جذب کنید.


• حتما چای نعناع را امتحان کنید
بعد از ظهرهایی که افسردگی به شما فشار می‌آورد، به چای ،قهوه ، چای نعناع را امتحان کنید. چای نعناع بهترین تسکین‌دهندۀ معده است.
• زود شام بخورید
زود شام بخورید. هنگامیکه قصد دارید بیرون شام بخورید، اولین زمان را رزرو کنید. باید سه ساعت قبل از خواب غذا بخورید تا خواب‌های شیرین ببینید و غذایتان هضم شود.

منبع : salemzi.com