ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یکی دیگر از ورزشگاران ایرانی ناپدید شد؟!



 

 

یکی دیگر از ورزشگاران ایرانی ناپدید شد؟!

 

رئیس انجمن كوهنوردان ایران گفت: عدم بازگشت عضو تیم اعزامی به جشنواره یخ‌نوردی فرانسه عملی غیراخلاقی است.

عباس ثابتیان در گفت‌وگو با فارس در خصوص ناپدید شدن یكی از اعضای تیم اعزامی انجمن كوهنوردان به فرانسه عنوان كرد: اعضای این تیم بر اساس قواعد سال‌های گذشته، به واسطه تجربه كوهنوردی انتخاب و راهی فرانسه شده اند. گرفتن رواید نیز بر اساس قوانین سفارت كشور مطبوع صورت گرفت. تیم انجمن برای چهارمین سال پیاپی راهی این جشنواره شد.

وی با تایید عدم بازگشت یكی از اعضای تیم اعزامی تصریح كرد: هنوز خبری از وی نداریم. هیچ تماسی با وی نداشته و نمی‌دانیم كجا است و شاید هم بازگشته است. چون از وضعیت وی بی خبر هستم، هنوز با قاطعیت نمی‌توانم بگویم كه وی بازخواهد گشت یا نه.

رئیس انجمن كوهنوردان ایران گفت: اعضای تیم اعزامی به فرانسه هیچ گونه سابقه سیاسی نداشته و صرفا به پشتوانه سابقه كوهنوردی خود انتخاب و راهی شده اند. این شرایط برای همه كوهنوردان وجود دارد. اگر در نظر بگیریم كوهنورد مورد نظر از این فرصت برای عدم بازگشت به ایران استفاده كرده، از نظر من كار وی عملی كاملا غیر اخلاقی است.

وی ادامه داد: با این كار فقط شرایط را برای اعزام تیم‌های بعدی سخت تر می‌كند. در صورت محرز شدن این امر، مجبور خواهیم شد برای انتخاب نفرات بعدی ضمانت‌های مالی سنگین‌تری را در نظر بگیریم. با این شرایط شاید فرصت اعزام بسیاری از كوهنوران علاقمند كه این امكانات را ندارند، از بین برود.

تیمی متشكل از 8 نفر از اعضای انجمن كوهنوردان ایران برای شركت در جشنوراه یخ‌نوردی اكران (جنوب فرانسه) 21 دی ماه عازم پاریس شد. یكی از اعضای این تیم روز دوم ورود به فرانسه، از تیم جدا شده و ناپدید می‌شود كه تاكنون نیز اطلاعی از وی به دست نیامده است.


ویدیو مرتبط :
ناپدید شدن درختان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای نیوزویک درباره سرتیپ ناپدید شده ایرانی (+عکس)



اخبار,علیرضا عسگری» سرتیپ بازنشسته


اخبار سیاسی - ادعای نیوزویک درباره سرتیپ ناپدید شده ایرانی

یک هفته نامه آمریکایی به نقل از کتابی درباره بیوگرافی یکی از مأموران سیا مدعی شد که «علیرضا عسگری» سرتیپ بازنشسته ایرانی که در سال ۱۳۸۵ در ترکیه ناپدید شده بود، هم‌اکنون تحت حفاظت «سیا» در آمریکا به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی مدعی شد «علیرضا عسگری» سرتیپ بازنشسته ایرانی هم‌اکنون تحت حفاظت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» در آمریکا به سر می‌برد.

نیوزویک به نقل از کتاب «جاسوس خوب» که بیوگرافی «رابرت آمز» از مأموران سیا که در سفارت لبنان کشته شده بود ادعا کرد که علیرضا عسگری در سال 2007 بعد از آنکه در ترکیه پناهنده شده بود، توسط دولت «جرج بوش» پناهندگی گرفت.

در این کتاب که به تازگی منتشر شده  آمده است که عسگری اخیراً تحت حفاظت سیا در آمریکا زندگی می‌کند.

علیرضا عسگری در آذر ماه سال 1385 و هنگامی که پس از سفر تجاری به دمشق پایتخت سوریه به ترکیه سفر کرده بود، ناپدید شد و در مورد سرنوشت او، اطلاعات ضد و نقیضی منتشر شده بود.

سیا هنوز واکنشی به این گزارش نیوزویک نشان نداده است.

کای برد نویسنده این کتاب گفته است که با 40 نفر از مأموران سابق و کنونی سیا مصاحبه کرده است و در کتابش نوشته که عسگری  وقتی در واشنگتن بوده، به دو نفر از دوستان خود که در آلمان زندگی می‌کردند، تماس گرفته  و می‌خواسته از دوستانش درباره وضعیت سلامت همسرش بداند و از آن زمان ناپدید شده است.

بر اساس این گزارش، ادعای حضور عسگری در آمریکا احتمالاً موجب حیرت نمایندگان کنگره خواهد شد و ممکن است خشم آنها را برانگیزد.

نیوز ویک نوشت:‌مقامات ایران پیش از این اعلام کردند که رژیم صهیونیستی وی را ربوده است.

برخی از رسانه‌های غربی هم مدعی شده بودند که وی با ارائه اطلاعات محرمانه‌ای که در اختیار داشته، به کشورهای غربی پناهنده شده است.

اخبار سیاسی - فارس