ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یادگیری زبان به خاطر جام‌ جهانی



 

یادگیری زبان به خاطر جام‌ جهانی

 

/همگام با جام‌جهانی2010- آفریقای‌جنوبی/

یادگیری زبان به خاطر جام‌ جهانی

برگزاری مسابقات جام‌جهانی سبب شده وضعیت زبان خارجی مردم آفریقای‌جنوبی نسبت به گذشته بهبود یابد.

به نقل از روزنامه آكرانیوز غنا، در شش ماه اخیر شهروندان بیشتری در كلاس‌های زبان خارجی در نقاط مختلف كشور میزبان حاضر شدند. این عده كه بیشتر شامل دانش‌آموزان و دانشجویان هستند به فراگیری زبان‌های ایتالیایی، اسپانیایی و آلمانی پرداخته‌اند.

شهروندان این كشور جنوب قاره سیاه كه به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی آشنایی دارند، به انگیزه جام‌جهانی و ورود جهانگردان از سراسر دنیا با شوق‌ زیادی نسبت به فراگیری زبان بیگانه اقدام كردند.
پیكارهای جام‌جهانی از روز جمعه آغاز شد و تا تاریخ 20 تیرماه‌ ادامه خواهد یافت.


ویدیو مرتبط :
تکنو زدن و رقصیدن پسرا تو خیابون های تهران به خاطر راهیابی ایران به جام جهانی 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جام جهانی برزیل و چالش سوء استفاده از کودکان در بازار فحشا/ کارگران جنسی مشغول یادگیری زبان انگیسی هستند!



 اخبار ورزشی - زوایای دیگری از حاشیه های دردسرساز جام جهانی 2014
جام جهانی برزیل و چالش سوء استفاده از کودکان در بازار فحشا/ کارگران جنسی مشغول یادگیری زبان انگیسی هستند!

با نزدیک شدن به آغاز جام جهانی برزیل، افزایش فحشا و سوء استفاده از کودکان در نزدیکی استادیوم های برگزار کننده مسابقات، جلب توجه می کند که خود را آماده هجوم طرفداران فوتبال می کنند.

جام جهانی ۲۰۱۴ روز پنجشنبه در برزیل که مردمش دیوانه فوتبال هستند آغاز می شود و طرفداران فوتبال خود را آماده جام جهانی می کنند ولی برزیلی ها به طور فزاینده ای نسبت به میزبانی کشورشان برای مسابقات ناراضی هستند.

به گزارش پیام نو، کمتر از چند روز به شروع بازی های جام جهانی باقی مانده است ولی خیابان های سائوپائولو به صحنه اعتراض ها و شلیک گاز اشک آور تبدیل شده است. اعتصاب کارکنان متروی سائوپائولو نیز افزایش یافته است. اعتصاب باعث ترافیک سنگین در یکی از پرجمعیت ترین شهرهای آمریکای جنوبی شده و حفظ امنیت به چالش اصلی دولت برزیل تبدیل شده است.
 

اخبار,اخبار ورزشی, جام جهانی

در همین زمینه نیوزویک نوشت: ۶۱ درصد مردم برزیل مخالف میزبانی کشورشان در جام جهانی ۲۰۱۴ هستند چون بودجه مدارس، بهداشت و درمان و دیگر سرویس های اجتماعی را به نفع خود جذب کرده است. تنها ۳۴ درصد فکر می کنند میزبانی جام جهانی می تواند به نفع برزیل باشد. نارضایتی از “دیلما روسف” رئیس جمهور برزیل نیز روبه افزایش است و مواضع وی در قبال مسائلی نظیر فساد اقتصادی، بهداشت و جرم و جنایت بارها مورد انتقاد مردم برزیل واقع شده است. این خشم به طور واضح در خیابان های برزیل مشاهده می شود. ۷۲ درصد از برزیلی ها نسبت به وضعیت کلی کشور ناراضی هستند.

دولت برزیل تاکید دارد که قادر به حفظ امنیت برگزاری مراسم جام جهانی است.

همچنین به نوشته گاردین، نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی پلیس و ۵۷ هزار نیروی نظامی برای حفاظت از استادیوم ها، هتل ها و مناطق تمرینی تیم ها گماشته شده اند. در عین حال ۵۰۰ هزار طرفدار خارجی خود را آماده ورود به برزیل می کنند.

یکی دیگر از چالش های دیگر مقابله با جنایت های خیابانی در ریودوژانیرو است. برزیل هفتمین کشور جهان به لحاظ بالا بودن آمار جرم و جنایت است.

با هجوم طرفداران فوتبال به برزیل، فحشا در شهرهای بزرگی چون سائوپائولو و ریودوژانریو نیز رو به افزایش است. در همین راستا کارگران جنسی در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند. فعالان اجتماعی با انتقاد از دولت می گویند برزیل از هشدار به طرفداران فوتبال درباره غیرقانونی بودن روسپی گری کودکان، کار زیادی انجام نداده و از کودکان و سوء استفاده از آنها و گسترش فحشا در کشور جلوگیری نمی کند. طبق گزارش ها، در استادیوم شهر سائوپائولو که محل افتتاحیه بازیهای جام جهانی است افزایش سوء استفاده از کودکان توسط باندهای فحشا دیده شده است.

ایندیپندنت نیز در این زمینه نوشت: در حال حاضر یک میلیون کارگر جنسی در برزیل خود را آماده جام جهانی می کنند. فحشا از سال ۲۰۰۰ در برزیل قانونی شده است و در آن زمان مشخص شد یک میلیون کارگر جنسی در کشور وجود دارند. کودکان ۱۰ ساله به زور مجبور به فحشا در خیابان های برزیل می شوند تا از هجوم ۶۰۰ هزار طرفداران فوتبال کسب درآمد کند.
اخبار ورزشی - پیام نو