ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

یادداشت: رونالدو و مسی؛ اقلیدس علیه اینشتین



یادداشت: رونالدو و مسی؛ اقلیدس علیه اینشتین

سایت گل در آستانه ال‌کلاسیکو بخشی از کتاب جدید لوکا کائویلی به نام «رونالدو: وسواس برای کمال» را منتشر می‌کند.

سایت گل – دو فوتبالیست روی کاناپه نشسته‌اند و گپ می‌زنند. کریستیانو رونالدو می‌گوید: «خدای فوتبال من رو به زمین فرستاد تا به مردم یاد بدم فوتبال رو چطوری بازی می‌کنن.» مسی پاسخ می‌دهد: «چرند نگو. من یادم نمیاد کسی رو فرستاده باشم.»

 

 

 

رونالدو, مسی, کریستیانو رونالدو

 

 

این جوک در انجمن‌های آنلاین بارها بازگو شده و به شکلی کامل نشان می‌دهد طرفداران چگونه رقابت بین این دو بازیکن پرتغالی و آرژانتینی را می‌بینند. این دو نفر که 27 و 24 سال دارند روندی مشابه را در پیشرفت فوتبالی طی کرده‌اند و اشتیاق فراوانی برای پیروزی دارند، اما سبک بازی آنها در داخل و خارج میدان امکان ندارد متفاوت‌تر از این باشد.

 

مانوئل بیسنت، نویسنده برنده جایزه اسپانیایی در ال‌پاییس می‌نویسد: «کریستیانو رونالدو پیرو نظریه اقلیدس است: نزدیک‌ترین مسیر بین دو نقطه خط مستقیم بین آنهاست. البته همین هم کافی نیست، باید با تمام سرعت در این خط بدوی تا به هدفت برسی.

اما لیو مسی اینشتین را ترجیح می‌دهد: نزدیک‌ترین فاصله بین دو نقطه همواره منحنی است و تنها راه رسیدن این است که به شکلی پیش‌بینی‌ناپذیر زیگ‌زاگ حرکت کنی؛ مانند حیوانی که از ساطور قصاب می‌گریزد. رونالدو شور برمی‌انگیزد و مسی شگفتی.» به همین دلیل است که این دو را خدایان فوتبال مدرن می‌دانند.

تا حدی می‌توان گفت که کریستیانو رونالدو دوست دارد با خود رقابت کند. هنگامی که از او خواستند درباره مقایسه‌هایی صحبت کند که از او و مسی می‌شود، او پاسخ داد: «این‌ها برایم ذره‌ای اهمیت ندارد. شخصیت و سبک فوتبال من کاملا با او متفاوت است. من تنها به فوتبال خودم و به پیروزی با رئال مادرید علاقه دارم.» او تاکید دارد که به مسی حسادت نمی‌کند، اما تردیدی نیست که لیو مانند کریپتونیت برای سوپرمن است. بازیکن آرژانتینی مایه دغدغه فکری اوست. او پاشنه آشیل کریس است. تصادفی نیست که از اسپانیا گرفته تا قبرس و بوسنی، طرفداران تیم‌های حریف خطاب به رونالدو فریاد می‌زنند: «مسی! مسی! مسی!» آنها می‌دانند که این او را می‌آزارد.

 

 

رونالدو, مسی, کریستیانو رونالدو

 

رقابتی کلاسیک | مسی در کلاسیکوها اکثرا بهتر از رونالدو بوده

 

لیو سال‌هاست که با کریستیانو مقایسه می‌شود. او رقیب مستقیم رونالدو در زمینه تبدیل شدن به بهترین بازیکن دنیاست. اگر بازیکن پرتغالی در ظاهر به این حرف که به مسی حسادت می‌کند می‌خندد، و این را انکار می‌کند که در خلوت خود می‌خواهد مسی را قطعه‌قطعه کند، اما بسیاری می‌گویند تنش شدیدی بین کریستیانو و «کوچولو» وجود دارد؛ به ویژه از زمانی که مسی عنوان توپ طلا را از رونالدو گرفته.

نابعی از داخل رئال مادرید می‌گویند که تماشای کریستیانو رونالدو که مقابل تلویزیون نشسته و بازی مسی را تماشا می‌کند فوق‌العاده جذاب است. زمانی که ژرژ مندس، مدیر برنامه‌های رونالدو در هنگام تماشای بازی مسی کنارش می‌نشیند تلاش می‌کند رونالدو را آرام کند و مرتبا به او می‌گوید که مردم هیچ چیزی درباره فوتبال نمی‌فهمند و این شماره 10 بارسلونا بهترین بازیکن دنیا نیست.

مقایسه بین رونالدو و مسی از زمانی آغاز شد که آنها در منچستریونایتد و بارسلونا درخشش خود را آغاز کردند و از آن هنگام تاکنون ادامه داشته. این رقابتی فوتبالی است اما به تمام جنبه‌های زندگی آنها گسترش یافته. درس‌هایی در دانشگاه‌ها وجود دارد که در آنها نحوه پوشش رسانه‌ای این دو بازیکن تحلیل و مقایسه می‌شوند، و حتی جنگ مارک‌ها هم درگرفته. کریستیانو با نایکی قرارداد دارد و مسی با آدیداس؛ کریستیانو آرمانی می‌پوشد و مسی دولچه اند گابانا. کریستیانو ساعت تایم فورس می‌بندد و مسی اودمار پیگه. حتی بحث بر سر این هم هست که این دو در خودروهای خود چه می‌ریزند؛ پرتغالی کاسترول می‌ریزد و آرژانتینی رپسول را ترجیح می‌دهد.

به گزارش اسپورتس ایلاستریتد، مسی در زمینه درآمدهای مالی رونالدو را شکست می‌دهد؛ 31 میلیون یورو در سال در ازای 27.5 میلیون یورو در سال. اما کریستیانو در رسانه‌های اجتماعی جلوتر است و بیش از 3 میلیون دنبال‌کننده در توییتر و 30 میلیون طرفدار فیس‌بوکی دارد، و تنها اندکی از ستاره‌های پاپ مانند لیدی گاگا عقب‌تر است. مسی صفحه فیس‌بوک خود را در بهار 2011 ساخت و به همین دلیل «تنها» هفت میلیون طرفدار کمتر دارد.

تمامی این مقایسه‌ها ما را به همان پرسش همیشگی برمی‌گرداند: کدامشان بهتر است؟ این پرسشی است که هزاران بار پرسیده شده و هر کسی نظر خود را دارد.

اما این مقایسه‌ها ما را به همان پرسش همیشگی برمی‌گرداند: بهترینشان کدام است؟ این چیزی است که هزاران بار در روزنامه‌ها، رادیو، تلویزیون و وبلاگ‌ها پرسیده شده و همه، از مربیان و فوتبالیست‌ها گرفته تا کارشناسان و طرفداران معمولی فوتبال در این بحث شرکت کرده‌اند. هر کسی نظر خود را دارد.

نبرد رونالدو و مسی یک دربی کلاسیک شده. ورزش پر است از رقابت بین ورزشکاران، تیم‌ها و کشورها، و البته از مقایسه دوره‌های مختلف تاریخچه‌هایشان. خاطره عنصری اساسی در ورزش است و مقایسه دو نفر با هم تفریحی محبوب است که همیشه هم نظرات مختلفی را به همراه داشته.

محمدعلی و فورمن در مشت‌زنی، پروست و سنا در اتومبیل‌رانی، بارتالی و کوپی در دوچرخه‌سواری، بورگ و مک‌انرو در تنیس، مجیک جانسون و لری برد در بسکتبال، والنتینو روسی و خورخه لورنسو در موتورسواری، کارل لوییس و بن جانسون در دو...

اما در فوتبال به سختی می‌توان بازیکنی را یافت که بزرگ باشد، و زیر سایه بازیکنی هم‌عصر خود قرار بگیرد. پله، کرویف، مارادونا و دی‌استفانو همه بازیکنان برتر فوتبال بودند اما دوران اوجشان هم‌پوشانی نداشت. اما اکنون دوئلی شخصی بین دو ستاره درگرفته که تبدیل شده به بزرگ‌ترین نبرد تاریخ ورزش بین دو نفر..../سایت گل


ویدیو مرتبط :
کل کل رونالدو علیه مسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بچگی های رونالدو و مسی/ عکس