ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گواردیولا گزینه جدی مربیگری تیم ملی برزیل



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روزنامه برزیلی خبر داد:

گواردیولا گزینه جدی مربیگری تیم ملی برزیل

یک روزنامه برزیلی از مطرح بودن نام جوزپه گواردیولا به عنوان جدی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از الجزیره، یک روزنامه برزیلی خبر داد که جوزپه گواردیولا سرمربی سابق تیم بارسلونای اسپانیا، با وعده قهرمانی در جام‌جهانی 2014، هدایت تیم ملی برزیل را به عهده خواهد گرفت.

یک فرد نزدیک به گواردیولا با اعلام این خبر، از به عهده گرفتن مربیگری تیم ملی برزیل توسط مربی سابق بارسلونا در آینده نزدیک خبر داده است.

پیش از این دو باشگاه چلسی و میلان نیز تلاش زیادی کردند تا گواردیولا را به خدمت بگیرند./فارس


ویدیو مرتبط :
واکنش گواردیولا به شایعه مربیگری در تیم ملی انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با گزینه مربیگری استقلال/ ایگور استیماچ از هدایت تیم ملی کرواسی تا خوانندگی پاپ



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شواهد نشان می دهد که استقلالی ها در آستانه توافق با «ایگور استیماچ» هستند. پس از اینکه نفت تهران مانع پیوستن علیرضا منصوریان به استقلال شد اکنون حضور این مربی کروات بر روی نیمکت آبی‎ها قوت گرفته است.

حضور اشتیماس در استقلال از چند روز پیش مطرح شد و وی را گزینه مورد تایید باشگاه باید دانست. این مربی کروات از قرار معلوم فردا جمعه وارد تهران می شود تا با استقلال به توافق نهایی برسد.

اما به راستی ایگور استیماچ کیست و چه پیشینه ای دارد؟ اشتیماس ۴۷ ساله که در حال حاضر هدایت تیم زادار کرواسی را بر عهده دارد کسی است که افتخارات بازیگری‎اش فراوان است. وی با پیراهن تیم یوگسلاوی به عنوان قهرمانی جام جهانی جوانان در سال ۱۹۸۷ دست پیدا کرد. اشتیماس پس از فروپاشی یوگسلاوی با لباس تیم ملی کرواسی به افتخار بزرگ دیگری دست پیدا کرد و در کنار همبازیانی چون اسلاون بیلیج، داور شوکر و پروسینسکی به عنوان سومی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه دست یافت.

اشتیماس ۵۳ بار با پیراهن کرواسی به میدان رفته و دو گل هم برای این تیم به ثمر رسانده است. در رده باشگاهی، وی فوتبال خود را در هایدوک اشپلیت آغاز کرد و سابقه حضور در تیم های دربی کانتی و وستهام یونایتد انگلستان را هم در کارنامه دارد. اشتیماس در سال ۱۹۹۵ با انعقاد قراردادی به ارزش یک و نیم میلیون پوند از هایدوک اسپلیت به دربی پیوست. وی در نخستین بازی خود با پیراهن این تیم مقابل ترانمر گلزنی کرد. هرچند که در نهایت با نتیجه ۵ بر یک بازنده شدند. البته ادامه فصل برای آنها موفقیت آمیز بود تا آنجا که دربی موفق شد به رقابتهای لیگ برتر صعود کند و ۲۰ بازی پیاپی را شکست نخورد.

اشتیماس پس از چهار سال حضور در این تیم در اوت سال ۱۹۹۹ با مبلغ ۶۰۰ هزار پوند به وستهام فروخته شد. وی در این تیم موفق شد تنها یک گل و آن هم مقابل نویکاسل به ثمر برساند. در سال ۲۰۰۹ و در نظرسنجی «دربی ایونینگ تلگراف» وی از سوی خوانندگان در تیم همه ادوار باشگاه قرار گرفت. اشتیماس همچنین در «رادیوتلویزیون» کرواسی به عنوان مفسر ورزشی فعالیت کرده است.

پس از پایان دوران بازیگری، اشتیماس به عالم خوانندگی روی آورد و حتی یک آهنگ پاپ تحت عنوان «مری و کیت» منتشر کرد.

اشتیماس در سال ۲۰۰۵ پا به عرصه مربیگری گذاشت. وی هدایت تیم هایدوک اسپلیت را بر عهده گرفت و در سال ۲۰۰۶ سرمربی تیم دسته اولی سیبالیا شد. در سال ۲۰۰۹ اشتیماس مربی ان کی زاگرب شد اما یک سال بعد از این تیم اخراج شد.

در ژوییه سال ۲۰۱۲  اشتیماس هدایت تیم ملی کرواسی را بر عهده گرفت و جایگزین هم تیمی پیشین خود اسلاون بیلیچ شد. وی در نخستین تجربه خود به عنوان مربی در بازی دوستانه خانگی مقابل سوییس متحمل شکست ۴ بر ۲ شذ. با وجود این باخت، کرواسی موفق شد با کسب ۱۶ امیتاز از رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴، جواز حضور در برزیل را کسب کند.  بیشتر گل های کرواسی از روی ضربات ایستگاهی، ضدحملات و اشتباهات دفاعی حریفان به ثمر رسید. دو شکست مقابل اسکاتلند، تیم ۷۸ جهان در رده بندی وقت فیفا، فشار انتقادات را بر روی اشتیماس زیاد کرد.

البته کرواسی در نهایت با امتیازاتی که از زمان حضور اشتیماس کسب کرد راهی رقابتهای جام جهانی برزیل شد.

روزنامه محلی ۲۴ ساتا در خصوص ماندن یا رفتن این مربی یک نظرسنجی به راه انداخت که ۹۸ درصد طرفداران فوتبال در کرواسی رای به اخراج این مربی دادند.

اشتیماس اکنون گزینه مربیگری استقلال است و فردا به تهران می آید. حضور موفق اسکوچیچ در فوتبال ایران که خود وی نیز گزینه مربیگری استقلال به حساب می آمد، در حضور این مربی کروات بی تاثیر نیست. حتی مسئولان استقلال مبلغ قرارداد با این مربی را همان مبلغ اسکوچیچ در فوتبال ایران عنوان کرده اند.

باید دید آیا این کروات می تواند بر روی نیمکت رقیب پرسپولیس بنشیند. پرسپولیس، دیگر تیم پرطرفدار پایتخت هم از سوی هموطن وی برانکو ایوانکوویچ هدایت می شود که اتفاقا این مربی هم فردا به تهران بازمی گردد.

 

 --------------------------

 

مذاکره با استیماچ به منزله تمام شدن کار نیست/با فرهاد مجیدی صحبت می‌کنیم

 

عباس کردنوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد حضور استیماچ در تهران اظهار داشت: قرار است او فردا بیاید و بعد از اینکه استراحت کند با او جلسه ای خواهیم داشت اما این مذاکره به منزله تمام شدن کار ما با استیماچ نیست و شاید هم نتوانیم با هم کار کنیم اما جمع بندی هیات مدیره به این بوده که ابتدا با او وارد مذاکره شویم و اگر با او به توافق نرسیدیم سراغ گزینه های دیگری برویم.

وی در ارتباط با اینکه در کنار سرمربی خارجی از دستیار ایرانی استفاده می شود یا خیر گفت: ما دنبال این هستیم که در کنار مربی خارجی مربی ایرانی داشته باشیم تا بتواند از دانش مربی خارجی استفاده کند.

عضو هیات مدیره استقلال در خصوص اینکه گفته می شود نظر باشگاه به این است که فرهاد مجیدی کنار سرمربی خارجی باشد گفت: مجیدی سال ها برای استقلال زحمت کشیده و خاطرات خوبی هم برای هواداران به ارمغان آورده است این فرصت خوبی برای مجیدی است که کنار یک مربی خارجی تجربه اندوزی کند از سویی او خودش دو سالی است که حضور در کلاس های خارجی و حضور در باشگاه های مطرح را در دستور کار خود قرار داده که اتفاقا ما هم در باشگاه راضی به این هستیم که او همچنان به کلاس های مربیگری برود. هنوز وارد کار اجرایی نشدیم اما در برنامه داریم که با مجیدی صحبت کنیم ولی قطعا هر تصمیمی گرفته شود به نفع خود اوست.

 

اخبار ورزشی- مهر،فارس