ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گفت‌وگوی اختصاصی کی‌روش: شاید برنامه لیگ را راننده سازمان لیگ نوشته است!



کارلوس کی‌روش,مصاحبه جدید کارلوس کی‌روش,بازی‌های گروهی لیگ قهرمانان آسیا
با سازمان لیگ مذاکره می‌کنم، بازنده اصلی هستم
گفت‌وگوی اختصاصی کی‌روش: شاید برنامه لیگ را راننده سازمان لیگ نوشته است!

کارلوس کی‌روش گفت:‌ می‌دانم هر بار که اظهارنظر می‌کنم، جوری برداشت می‌شود که انگار بر علیه خیلی افراد دیگر هستم. به گفته او وقتی یک صندلی و دو نفر وجود دارد، یکی باید گذشت کند.

سرمربی تیم ملی ایران پس از نشست خبری‌اش با رسانه‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، خبر آنلاین و فارس با انتقاد از سازمان لیگ عنوان کرد: می‌دانم هر بار که اظهارنظر می‌کنم، جوری برداشت می‌شود که انگار بر علیه خیلی افراد دیگر هستم. در آوریل یعنی تقریبا اردیبهشت ماه جلسات متعددی را با سازمان لیگ داشتم و آقایان در این جلسات قول می‌دهند و می‌گویند که برنامه‌تان را انجام می‌دهیم اما بعد از اینکه چند باشگاه با آنها تماس می‌گیرند، برای سازش با آنها برنامه عوض می‌شود. می‌دانم چه اتفاقی افتاده است و به خاطر هم موضعم را تغییر دادم. الان برنامه‌ام باید انجام شود و نگفتم که بازیکنان را می‌خواهم. گفته‌ام که بازیکنان را در اختیارم قرار دهید اما راهکار را برایتان نشان می‌دهم. نمی‌خواهم بگویم این راهکارهایم بهترین است اما باید درباره‌اش مشورت کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: وقتی یک صندلی و دو نفر وجود دارد، یکی باید گذشت کند. بعد از 22 فروردین 93 دو دور از بازی‌های گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود. بعد از آن هم دور یک شانزدهم این مسابقه‌ها است اما در این فصل استثنائا باید بدون ملی‌پوشان‌شان حاضر شوند. این گذشتی است که در این پیشنهاد باید باشد. ولی فراموش نکنید که حتی رییس‌جمهور هم اعلام کرد که در جام قهرمانان آسیا هر سال هستیم. اگر فقط یک سال باشگاه‌ها در این مسابقه‌ها به جوان‌ها فرصت دهند، چه اشکالی دارد؟ امسال با توجه به نقل و انتقالات تقریبا 90 درصد از بازیکنان تیم ملی در سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان هستند.

 

سال قبل برخی اتفاقات مثل فاصله سه هفته‌ای بازی‌های پرسپولیس افتاد. اما با پیشنهاد من امسال دیگر این اتفاق نمی‌افتد. ما لیگ‌مان را به صورت مداوم تا 22 فروردین انجام می‌دهیم. امسال استقلال با این برنامه در لیگ آسیا دستش کاملا باز است. وقتی زمان برگزاری جام حذفی بعد از لیگ باشد، سه باشگاه بزرگ هر کدام‌شان سه چهار بازیکن را در اختیار ندارند و این باعث می‌شود رقابت منصفانه باشد. با این حساب 223 روز به لیگ زمان داده‌ایم تا مسابقه‌ها را برگزار کنند. این یعنی اکثر زمان‌ها 7 و نیم روز بین دو بازی فرصت ایجاد می‌شود.

کی‌روش ادامه داد: اگر سال 2014 را نگاه کنیم، در ماه مارس لیگ ما فقط 5 روز را از دست می‌دهد و ژانویه و سپتامبر کاملا در اختیار لیگ است. ماه نوامبر هم نصف - نصف است. در ماه اکتبر سازمان لیگ 22 روز زمان دارد که مسابقه‌هایش را برگزار کند پس هیچ دلیلی نیست که افراد گلایه داشته باشند. سازمان لیگ می‌تواند مسابقه‌هایش را منصفانه و منظم برگزار کند. نمی‌خواهیم که به تیم‌ها فشار بیاوریم و آنها هر چهار روز یک بار بازی کنند، چون این مسئله به مصدومیت بازیکنان منجر می‌شود.

وی ادامه داد: می‌خواهم مسئله را شفاف‌تر بیان کنم. مطلب مهمی که اینجا وجود دارد این است که وقتی من پیشنهادی می‌دهم افراد فکر می‌کنند که آن حرف را به خاطر منافع شخصی خودم زده‌ام. در حالی که دقیقا عکس این مسئله است و من پیگیر منافع ملی فوتبال بوده‌ام. واقعیت این است که در این برهه با تیم‌هایی مثل عمان و کویت مسابقه نمی‌دهیم بلکه باید در سطحی باشیم که با بنز آلمان و فراری ایتالیا رقابت کنیم. پس باید برنامه‌ای طراحی کنیم که برای رقابت‌ با این تیم‌ها کاملا آماده باشیم.

کی‌روش افزود: نمی‌خواهم سوء تفاهمی که قبلا در این زمینه رخ داده بود، دوباره رخ دهد. در حال حاضر می‌خواهم که اهالی فوتبال ایران کاملا درک کنند که این برنامه، برنامه‌ی معماری فوتبال ایران است و فکر می‌کنم که مناسب باشد. و حالا من از شما می‌پرسم که بگویید خوب است یا خیر. اگر فدراسیون بگوید خوب است، در این مسیر حرکت می‌کنیم اما اگر نظر فوتبال ایران منفی باشد، شما بگویید که به کدام مسیر برویم.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کند جلسات بیشتری باید با مسئولان سازمان لیگ و باشگاه‌های فوتبال ایران برگزار کند، گفت: سه جلسه مفصل با سازمان لیگ داشتم که در آن جلسات افراد دیگری هم حضور داشتند اما نتیجه‌ای به دست نیامد. اکنون ایده‌هایم بسیار شفاف هستند. اگر افراد نظری جز نظر من دارند، بگویند. مسئله این است که من یک جلسه با سازمان لیگ می‌گذارم اما پس از آن از طرف آسمان که رنگش آبی است، تماس می‌گیرند و جهت برنامه‌ها عوض می‌شود.

 

روز بعدش هم تماس دیگری از یک طرف که رنگش سرخ است. انجام این برنامه برای من بسیار آسان است. الان هم می‌خواهم به یک مسافرت بروم چون تا امروز بدون وقفه سر کار بودم. از روزی که تیم ملی به جام جهانی صعود کرد، بدون وقفه هر روز برای ایران کار کردم. حتی وقتی وارد برزیل شدم، 29 تیم قبل از ما رایزنی‌هایشان را انجام داده بودند ولی خدا را شکر توانستیم توافقات خوبی برای گرفتن کمپ و اسکان تیم ملی انجام دهیم. واقعیت این بود که یکی از اهدافم بررسی آب‌وهوای آنجا و کمی استراحت برای خودم بود. از سویی می‌خواستم در آنجا ارتباطاتی برقرار کنم ولی وقتی رسیدم دیدم 29 تیم در آنجا کارشان را شروع کرده‌اند. من هم به همین دلیل با مسئولان لیگ تماس گرفتم و گفتم که تحقیقات را انجام دهند. سپس از آنجا به پرتغال رفتم و برای بازی و هتل کارهایی را انجام دادم.

او در پاسخ به سوالی درباره جام حذفی و زمان‌بندی‌ای که برای ادامه لیگ پیشنهاد داده است، اظهار کرد: اگر جام من بود، این کار را انجام می‌دادم اما این جام مال من نیست. با توجه به انتظاراتی که وجود دارد، هر پیشنهادی که من بدهم، عده‌ای مخالف آن را می‌گویند. برای مثال من اگر بگویم که رنگ سفید برای فلان ماجرا خوب است و این حرفم هم درست باشد، عده‌ای می‌گویند نه، این گونه نیست. اگر در دو سال و 4 ماه گذشته این کار را نکرده بودم، می‌گفتم باشد اما حرف‌ها زده شده.

 

سخت است که به یک مسئله هماهنگ برسیم تا چیزی بگویم می‌گویند به فلان جهت کمک می‌کنی یا گرایش به فلان سمت است. برای همین می‌خواهم مستقل باشم و به این مسائل ورود نکنم. بار دیگر می‌گویم این پیشنهاد را نمی‌خواهم به کسی تحمیل کنم. راه حل‌های مسئله را نوشته‌ام. اگر مسیر بهتری دارید بگویید، مشورت می‌کنیم و این عالی است. به این مسئله توجه داشته باشید که استقلال با بوریرام تایلند بازی دارد. این تیم با فرض آنکه به مرحله بعدی راه پیدا کند، چهار بازی از تیم‌های دیگر کمتر خواهد داشت. می‌توانید باور کنید این برنامه را سازمان نوشته است؟ شاید راننده سازمان این را نوشته است.

کی‌روش در ادامه افزود: یعنی اگر این اتفاقات بیفتد 11 مهرماه استقلال 4 بازی معوقه دارد. شما با این حساب چگونه می‌توانید مابقی لیگ را برنامه‌ریزی کنید؟ به هر حال باید این تصمیم گرفته شود. یا برنامه من یا برنامه سازمان لیگ. با این حال می‌دانم که هر بار درباره این نکات با سازمان لیگ مذاکره می‌کنم، بازنده اصلی هستم. می‌دانم هر تصمیمی که بگیریم، می‌گویند بله هیچ مشکلی نیست اما وقتی به زمان مقرر می‌رسیم آن را انجام نمی‌دهند. اگر توافقی را که می‌کنیم، مدیران، فدراسیون، باشگاه‌ها و وزیر ورزش امضا کنند، خوب است. این اتفاق باید الان بیفتد و فقط با صحبت و حرف دوباره مثل دو سال قبل اتفاق مثبتی نمی‌افتد.

او افزود: از شما می‌پرسم. فکر می‌کنید بازیکنان لیگ ایران در سطح لیگ‌های آلمان، اسپانیا، فرانسه یا لیگ برتر انگلیس هستند؟ اکثر بازیکنانی که قرار است در جام‌جهانی با آنها روبه‌رو شویم، در این لیگ‌ها بازی می‌کنند. اگر کسی بتواند به من بگوید که نیاز نیست سخت کار کنی، چون بازیکنان لیگ ایران در سطح بالایی هستند، مطمئنا در اشتباه است. کسی این حرف را نمی‌زند اما اگر مطرح شد، آن جاست که می‌خواهم بخندم چون معتقدم بزرگ‌ترین فیلم کمدی زندگی‌ام را می‌بینم. شانس و فرصت داریم که سخت کار کنیم تا در جام‌جهانی به دور دوم برسیم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال همچنین در پاسخ به این پرسش که هنوز هم برخی صعود ایران را شانسی قلمداد می‌کنند، تصریح کرد: هرچه بیشتر سخت کار کنید، خوش‌شانس هم خواهید بود و هرچه بهتر آماده باشیم، بهتر نتیجه می‌گیریم و در نتیجه شانس بیشتری خواهیم داشت. آیا واقعا آنهایی که می‌گویند ما خوش‌شانسیم، معتقدند مقابل ازبکستان و لبنان هم خوش‌شانس بودیم؟ ما دو گل از روی ضربات ایستگاهی دریافت کردیم. شما به این می‌گویید خوش‌شانسی؟

ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
گفتگو مفصل با تاج(رئیس سازمان لیگ)در برنامه ورزش و مردم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه لیگ را راننده سازمان لیگ نوشته است!


کارلوس کی‌روش گفت:‌ می‌دانم هر بار که اظهارنظر می‌کنم، جوری برداشت می‌شود که انگار بر علیه خیلی افراد دیگر هستم. به گفته او وقتی یک صندلی و دو نفر وجود دارد، یکی باید گذشت کند.

خبرگزاری ایسنا: کارلوس کی‌روش گفت:‌ می‌دانم هر بار که اظهارنظر می‌کنم، جوری برداشت می‌شود که انگار بر علیه خیلی افراد دیگر هستم. به گفته او وقتی یک صندلی و دو نفر وجود دارد، یکی باید گذشت کند.

سرمربی تیم ملی ایران پس از نشست خبری‌اش با انتقاد از سازمان لیگ عنوان کرد: می‌دانم هر بار که اظهارنظر می‌کنم، جوری برداشت می‌شود که انگار بر علیه خیلی افراد دیگر هستم. در آوریل یعنی تقریبا اردیبهشت ماه جلسات متعددی را با سازمان لیگ داشتم و آقایان در این جلسات قول می‌دهند و می‌گویند که برنامه‌تان را انجام می‌دهیم اما بعد از اینکه چند باشگاه با آنها تماس می‌گیرند، برای سازش با آنها برنامه عوض می‌شود.

 می‌دانم چه اتفاقی افتاده است و به خاطر هم موضعم را تغییر دادم. الان برنامه‌ام باید انجام شود و نگفتم که بازیکنان را می‌خواهم. گفته‌ام که بازیکنان را در اختیارم قرار دهید اما راهکار را برایتان نشان می‌دهم. نمی‌خواهم بگویم این راهکارهایم بهترین است اما باید درباره‌اش مشورت کنیم.


سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: وقتی یک صندلی و دو نفر وجود دارد، یکی باید گذشت کند. بعد از 22 فروردین 93 دو دور از بازی‌های گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود. بعد از آن هم دور یک شانزدهم این مسابقه‌ها است اما در این فصل استثنائا باید بدون ملی‌پوشان‌شان حاضر شوند. این گذشتی است که در این پیشنهاد باید باشد. ولی فراموش نکنید که حتی رییس‌جمهور هم اعلام کرد که در جام قهرمانان آسیا هر سال هستیم.

اگر فقط یک سال باشگاه‌ها در این مسابقه‌ها به جوان‌ها فرصت دهند، چه اشکالی دارد؟ امسال با توجه به نقل و انتقالات تقریبا 90 درصد از بازیکنان تیم ملی در سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان هستند. سال قبل برخی اتفاقات مثل فاصله سه هفته‌ای بازی‌های پرسپولیس افتاد. اما با پیشنهاد من امسال دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

 ما لیگ‌مان را به صورت مداوم تا 22 فروردین انجام می‌دهیم. امسال استقلال با این برنامه در لیگ آسیا دستش کاملا باز است. وقتی زمان برگزاری جام حذفی بعد از لیگ باشد، سه باشگاه بزرگ هر کدام‌شان سه چهار بازیکن را در اختیار ندارند و این باعث می‌شود رقابت منصفانه باشد. با این حساب 223 روز به لیگ زمان داده‌ایم تا مسابقه‌ها را برگزار کنند. این یعنی اکثر زمان‌ها 7 و نیم روز بین دو بازی فرصت ایجاد می‌شود.


کی‌روش ادامه داد: اگر سال 2014 را نگاه کنیم، در ماه مارس لیگ ما فقط 5 روز را از دست می‌دهد و ژانویه و سپتامبر کاملا در اختیار لیگ است. ماه نوامبر هم نصف - نصف است. در ماه اکتبر سازمان لیگ 22 روز زمان دارد که مسابقه‌هایش را برگزار کند پس هیچ دلیلی نیست که افراد گلایه داشته باشند. سازمان لیگ می‌تواند مسابقه‌هایش را منصفانه و منظم برگزار کند. نمی‌خواهیم که به تیم‌ها فشار بیاوریم و آنها هر چهار روز یک بار بازی کنند، چون این مسئله به مصدومیت بازیکنان منجر می‌شود.

وی ادامه داد: می‌خواهم مسئله را شفاف‌تر بیان کنم. مطلب مهمی که اینجا وجود دارد این است که وقتی من پیشنهادی می‌دهم افراد فکر می‌کنند که آن حرف را به خاطر منافع شخصی خودم زده‌ام. در حالی که دقیقا عکس این مسئله است و من پیگیر منافع ملی فوتبال بوده‌ام. واقعیت این است که در این برهه با تیم‌هایی مثل عمان و کویت مسابقه نمی‌دهیم بلکه باید در سطحی باشیم که با بنز آلمان و فراری ایتالیا رقابت کنیم. پس باید برنامه‌ای طراحی کنیم که برای رقابت‌ با این تیم‌ها کاملا آماده باشیم.

کی‌روش افزود: نمی‌خواهم سوء تفاهمی که قبلا در این زمینه رخ داده بود، دوباره رخ دهد. در حال حاضر می‌خواهم که اهالی فوتبال ایران کاملا درک کنند که این برنامه، برنامه‌ی معماری فوتبال ایران است و فکر می‌کنم که مناسب باشد. و حالا من از شما می‌پرسم که بگویید خوب است یا خیر. اگر فدراسیون بگوید خوب است، در این مسیر حرکت می‌کنیم اما اگر نظر فوتبال ایران منفی باشد، شما بگویید که به کدام مسیر برویم.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کند جلسات بیشتری باید با مسئولان سازمان لیگ و باشگاه‌های فوتبال ایران برگزار کند، گفت: سه جلسه مفصل با سازمان لیگ داشتم که در آن جلسات افراد دیگری هم حضور داشتند اما نتیجه‌ای به دست نیامد. اکنون ایده‌هایم بسیار شفاف هستند. اگر افراد نظری جز نظر من دارند، بگویند. مسئله این است که من یک جلسه با سازمان لیگ می‌گذارم اما پس از آن از طرف آسمان که رنگش آبی است، تماس می‌گیرند و جهت برنامه‌ها عوض می‌شود.

 روز بعدش هم تماس دیگری از یک طرف که رنگش سرخ است. انجام این برنامه برای من بسیار آسان است. الان هم می‌خواهم به یک مسافرت بروم چون تا امروز بدون وقفه سر کار بودم. از روزی که تیم ملی به جام جهانی صعود کرد، بدون وقفه هر روز برای ایران کار کردم. حتی وقتی وارد برزیل شدم، 29 تیم قبل از ما رایزنی‌هایشان را انجام داده بودند ولی خدا را شکر توانستیم توافقات خوبی برای گرفتن کمپ و اسکان تیم ملی انجام دهیم.

 واقعیت این بود که یکی از اهدافم بررسی آب‌وهوای آنجا و کمی استراحت برای خودم بود. از سویی می‌خواستم در آنجا ارتباطاتی برقرار کنم ولی وقتی رسیدم دیدم 29 تیم در آنجا کارشان را شروع کرده‌اند. من هم به همین دلیل با مسئولان لیگ تماس گرفتم و گفتم که تحقیقات را انجام دهند. سپس از آنجا به پرتغال رفتم و برای بازی و هتل کارهایی را انجام دادم.


او در پاسخ به سوالی درباره جام حذفی و زمان‌بندی‌ای که برای ادامه لیگ پیشنهاد داده است، اظهار کرد: اگر جام من بود، این کار را انجام می‌دادم اما این جام مال من نیست. با توجه به انتظاراتی که وجود دارد، هر پیشنهادی که من بدهم، عده‌ای مخالف آن را می‌گویند. برای مثال من اگر بگویم که رنگ سفید برای فلان ماجرا خوب است و این حرفم هم درست باشد، عده‌ای می‌گویند نه، این گونه نیست.

اگر در دو سال و 4 ماه گذشته این کار را نکرده بودم، می‌گفتم باشد اما حرف‌ها زده شده. سخت است که به یک مسئله هماهنگ برسیم تا چیزی بگویم می‌گویند به فلان جهت کمک می‌کنی یا گرایش به فلان سمت است. برای همین می‌خواهم مستقل باشم و به این مسائل ورود نکنم. بار دیگر می‌گویم این پیشنهاد را نمی‌خواهم به کسی تحمیل کنم. راه حل‌های مسئله را نوشته‌ام.

اگر مسیر بهتری دارید بگویید، مشورت می‌کنیم و این عالی است. به این مسئله توجه داشته باشید که استقلال با بوریرام تایلند بازی دارد. این تیم با فرض آنکه به مرحله بعدی راه پیدا کند، چهار بازی از تیم‌های دیگر کمتر خواهد داشت. می‌توانید باور کنید این برنامه را سازمان نوشته است؟ شاید راننده سازمان این را نوشته است.


کی‌روش در ادامه افزود: یعنی اگر این اتفاقات بیفتد 11 مهرماه استقلال 4 بازی معوقه دارد. شما با این حساب چگونه می‌توانید مابقی لیگ را برنامه‌ریزی کنید؟