ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گرانی بلیت عامل فراری دادن تماشاگران


دیدارهای رایگان شده پرسپولیس در لیگ قهرمانان و البته در لیگ برتر نشان می‌دهد که مهمترین دلیل عدم حضور مردم در ورزشگاه به گرانی بلیت برمی گردد. نکته ای که سازمان لیگ حاضر نیست آن را بپذیرد.

خبرگزاری مهر: حضور نسبتا خوب هواداران در طبقه دوم ورزشگاه آزادی و در حالی که رایگان بودن آن طبقه چندان رسانه‌ای نشده بود، نشان داد که بسیاری از حدس و گمان‌ها در مورد عدم استقبال مردم از فوتبال در ورزشگاه‌ها خطاست و اشتباه.

طی ماه‌ها و سال‌های گذشته کم نبوده‌اند مسئولانی که اعلام می‌کردند دلیل عدم حضور مردم در ورزشگاه‌ها، کیفیت بازی‌ها یا ضعف فوتبال و ... است اما هم این تجربه و هم تجربه رایگان شدن بلیط بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا که در برخی مواقع یکصد هزار نفر را به ورزشگاه کشاند، نشان داد که بلیط‌های ورزشگاه‌ها برای مردم گران است و اگر اندکی ارزان‌تر شود  دوباره می‌توان به حضور خیل مشتاق فوتبال در ورزشگاه‌ها امیدوار بود.

گرانی بلیت عامل فراری دادن تماشاگران

نکته اینجاست که ارزان کردن بلیط عملا با توجه به حضور بیشتر مردم در ورزشگاه‌ها ضرری به سازمان لیگ یا باشگاه‌ها نمی‌زند چرا که تعداد بلیط ارزان‌تر بیشتری فروخته می‌شود و به این ترتیب مبلغ بیشتری هم به عنوان بلیط فروشی به سازمان لیگ می‌رسد.

در واقع این می‌تواند شیوه بازاریابی بهتری باشد برای فوتبال چرا که خیل عظیم مردم در ورزشگاه‌ها قیمت اسپانسرها و تبلیغات محیطی را هم بالا و بالاتر می‌برد و به این ترتیب هم مردم سود می‌کنند و در گردهمایی‌ها شرکت می‌کنند و هم سازمان لیگ پول بیشتری را برای اداره فوتبال و باشگاه ها به دست می‌آورد.

در واقع باید تاکید کرد که هنوز بهترین سرگرمی برای مردم همین فوتبال است و باید شرایط بهتری برای حضور آن‌ها در ورزشگاه‌ها ایجاد کرد. این موضوع علاوه بر معنی اقتصادی جامعه مفهوم دیگری هم دارد و آن این است که باید حضور مردم در ورزشگاه‌ها را مورد آنالیز اقتصادی قرارداد.

قیمت بلیط‌ها در کنار جایگاه‌های ورزشگاه آزادی ۱۵ هزار تومان است و اگر کسی بخواهد فرزندش را به ورزشگاه ببرد فقط سی هزار تومان باید پول بلیط بدهد. با احتساب رفت و آمد و هزینه آب و مواد غذایی و احتمالا خرید یک پرچم یا کلاه مورد نظر این عدد به ۵۰ هزار تومان نزدیک می‌شود که برای مردم زیاد است و آن‌ها ترجیح می‌دهند این هزینه را جای دیگری هزینه کنند و فوتبال را از پای تلویزیون ببینند.

حال آنالیز دیگری را در نظر بگیرید: اگر بلیط با همین قیمت فروخته شود تقریبا بین سه تا ۸ هزار نفر در بازی‌های معمولی به ورزشگاه می‌آیند اما اگر عدد را پایین تر بیاوریم، و مثلا روی ۸ هزار تومان «جایگاه» آن را فیکس کنیم، با احتساب تخمین‌ها شاید بین ۲۰ تا ۴۰ هزار نفر به ورزشگاه‌ها بیایند که عملا مبلغ بیشتری از بلیط فروشی به سازمان لیگ خواهد رسید و هواداران بیشتری هم به ورزشگاه‌ها می‌آیند.

نکته سوم اینجاست که فوتبال هم از بعد فنی با این قیمت‌ها در حال ضرر کردن است چون بازیکن مقابل تماشاگر بسیار با انگیزه‌تر از زمانی است که در ورزشگاه آزادی بازی کند. در نتیجه این انگیزه بالاتر در طول یک لیگ کامل بازیکنان بهتر و قدرتمند‌تری را به تیم ملی ایران تحویل خواهد داد.


ویدیو مرتبط :
گرانی عامل فحشاء , کمیسیون میگیرین 2 ریال نمی ارزه .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون فراری رئیس جمهوری عراق: ایران عامل صدور حكم بازداشت من است



 

معاون فراری رئیس جمهوری عراق: ایران عامل صدور حكم بازداشت من است

 

طارق الهاشمی معاون سنی مذهب رییس جمهوری عراق در اظهاراتی مدعی شد كه ایران از حكم دستگیری وی به اتهامات تروریستی حمایت می كند.

هاشمی در مصاحبه با روزنامه آمریكایی واشنگتن تایمز گفت : این اصلا اتفاقی نیست كه تنها یك روز پس از خروج كامل نیروهای آمریكایی از عراق حكم دستگیری من صادر می شود.

وی در ادامه مدعی شد :‌" حامیان نوری مالكی (نخست وزیر عراق) كه هم اكنون دولت عراق و پارلمان این كشور را در دست دارند  در واقع نمایندگان ایران در عراق هستند ."

هاشمی در ادامه با ادعای اینكه وی مخالف سرسخت دخالت ایران در امور داخلی عراق است ، افزود :‌" آنها در همه امور دخالت دارند از امور سیاسی و اقتصادی گرفته تا مسایل اجتماعی و آموزشی و در همه چیز. ایران هم اكنون مهم ترین بازیگر در ساختار تصمیم گیری سیاسی عراق است . آنها حق حاكمیت عراق را تهدید می كنند و من به همین خاطر یكی از منتقدان جدی دخالت های ایران در عراق هستم."

هاشمی در ادامه با متهم كردن ایران به دست داشتن در حكم دستگیری اخیر او به اتهامات تروریستی گفت :‌" تردیدی ندارم كه ایران پشت تصمیم اخیر مالكی برای درخواست دستگیری من است ."

هاشمی در ادامه با اشاره به اینكه هیچ امیدی به برگزاری یك دادگاه عادلانه برای بررسی اتهاماتش ندارد تلاش كرد تا فرار خود به منطقه كردستان عراق را توجیه كند.

گفتنی است طارق الهاشمی معاون رییس جمهوری عراق هفته گذشته به اتهام ارتباط با شبكه ای تروریستی از سوی دادگاهی در بغداد تحت تعقیب قرار گرفته و برای او حكم بازداشت صادر شده است .

الهاشمی پس از اطلاع از این حكم سریعا به منطقه كردستان عراق رفته و در شهر اربیل اقامت گزیده است .

هفته گذشته نوری مالكی نخست وزیر عراق از دولت كردستان عراق خواست تا هاشمی را برای محاكمه تسلیم دستگاه قضایی كند.

هاشمی اتهامات مربوط به ارتباط خود با گروه های تروریستی را رد كرده و این اتهامات را ساختگی دانسته است .

بسیاری از ناظران امور عراق از احتمال تشدید تنش های سیاسی عراق بین ائتلاف سكولار العراقیه و حامیان مالكی ابراز نگرانی كرده اند.../عصرایران