ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

گاف عجیب انگلیسیها در نخستین روز المپیک/بریتانیا داد کره شمالی را درآورد!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 

گاف عجیب انگلیسیها در نخستین روز المپیک/بریتانیا داد کره شمالی را درآورد!

اشتباه عجیب برگزار کنندگان بازیهای المپیک لندن باعث عصبانیت شدید مسوولان ارشد کاروان ورزشی کره شمالی شده است.

در شرایطی که از چهارشنبه (دیروز) رقابتهای فوتبال زنان بازیهای المپیک لندن آغاز شده، اشتباه بزرگ برگزارکنندگان این بازیها با اعتراض مسوولان ارشد کاروان کره شمالی روبرو شده است.

قرار بود شب گذشته و از ساعت 20:45 به وقت لندن تیمهای فوتبال زنان کره شمالی و کلمبیا به مصاف هم بروند اما دقایقی پیش از شروع بازی، بازیکنان کره شمالی در اعتراض به حک شدن پرچم کره جنوبی در کنار اسامی شان در اسکوربورد ورزشگاه گلاسکو از زمین بازی خارج شدند. مقامات برگزار کننده پس از این گاف عجیب تلاش کردند که بازیکنان کره شمالی را برای بازگشت به زمین متقاعد کنند.

پس از این اشتباه بزرگ، کمیته برگزار کننده بازیها با انتشار بیانیه ای از مسوولان ورزشی کره شمالی عذرخواهی کرد و متعهد شد که چنین اشتباهی مجددا تکرار نشود. این کمیته اعلام کرد که درباره این اشتباه به مسوولان کمیته ملی المپیک کره شمالی توضیح خواهد داد.

دو کره از 62 سال قبل و پس از تقسیم رابطه تیره ای با هم دارند و در این میان غرب از جمله انگلیس همواره حامی کره جنوبی و منتقد سیاستهای کره شمالی بوده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
المپیک 2012 لندن - بریتانیا در برابر اروگوئه - هایلایت های بازی + گل زیبای بریتانیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع بریتانیا: کره شمالی بس مان است ، ایران نباید اتمی شود!



 

 

وزیر دفاع بریتانیا: کره شمالی بس مان است ، ایران نباید اتمی شود!

 

وزیر دفاع بریتانیا در دیدار اخیر خود از دبی طی اظهاراتی با ابراز نگرانی از برنامه هسته ای ایران به جامعه جهانی نسبت به آنچه كه تبدیل ایران به كره شمالی دیگر خواند ، هشدار داد.

 

لیام فاكس وزیر دفاع بریتانیا كه برای دیدار از نیروهای انگلیسی و مقامات دبی به این شیخ نشین حاشیه خلیج فارس سفر كرده است ، با اشاره به این موضوع گفت :‌"‌جامعه جهانی نمی تواند بی تفاوت بنشیند و شاهد این باشد كه ایران تبدیل به یك كره شمالی دیگر در منطقه شود".

وی افزود :‌" اگر تنها به تجربه كره شمالی توجه شود ، جامعه جهانی نمی تواند دیگر شاهد تكثیر بیشتر سلاح های هسته ای و آغاز یك رقابت احتمالی تسلیحات هسته ای در منطقه ( خلیج فارس و خاورمیانه ) باشد ".

فاكس با اشاره به اینكه تحریم های بین المللی علیه ایران تاثیر گذر بوده است گفت كه این تحریم ها نه تنها حامل فشار اقتصادی به دولت ایران است بلكه این پیام را انتقال می دهد كه آنها روز به روز در انزوای بیشتری قرار می گیرند.

وزیر دفاع بریتانیا با مقایسه موضع ایران با دیگر كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس گفت : ‌" كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس درباره نقش جهانی خود  سخن می گویند ، درباره اقتصاد جهانی سخن می گویند و به مزیت ها و قابلیت های خود در اقتصاد بین الملل می اندیشند ، در حالی كه ایرانیها می گویند كه ما نمی خواهیم  كشورهای خارجی در این منطقه نفوذ داشته باشند".

اظهارات وزیر دفاع بریتانیا در حالی انجام می شود كه كمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  ایران در هفته جاری با رای به مصوبه ای خواهان قطع روابط ایران با بریتانیا شده است.

جمهوری اسلامی ایران اظهارات مداخله جویانه اخیر سایمون گس سفیر بریتانیا در ایران را  به شدت رد و محکوم می کند. سفیر بریتانیا در اظهاراتی از آنچه كه نقض حقوق بشر در ایران خوانده بود ، انتقاد كرده بود.

دولت ایران همچنین در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ،دولت بریتانیا را به حمایت از معترضان و مخالفان متهم كرده است.