ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی روش: به صعود تیم ملی ایمان داشته باشیم



به صعود تیم ملی ایمان داشته باشیم/ تا هستم دیگر رحمتی دعوت نمی‌شود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه نمی‌تواند اردوی آماده‌سازی را بدون بازیکن و بازیکنان را بدون اردو آماده‌سازی در اختیار داشته باشد،گفت: اولویت اصلی فوتبال ایران صعود به جام جهانی است و در این روزهای حساس همه باید به صعود تیم ملی ایمان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کارلوس کی‌روش در مورد نشست امروزش با رئیس فدراسیون و اعضای سازمان لیگ، ضمن بیان مطلب فوق گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در این نشست که مورد توافق قرار گرفت، این بود که تا 10 روز دیگر به کادر فنی و سازمان لیگ فرصت داده شد، تا بهترین تصمیم را برای تیم ملی اتخاذ کنند زیرا هدف پیش روی ما خیلی مهم بوده و آن صعود به جام جهانی است.

برنامه‌ریزی غیر ممکن برای تیم ملی در صورت نامشخص بودن برنامه لیگ وی افزود: در10 روز آینده همه عوامل فوتبال اعم از باشگاه‌ها و مربیان متوجه برنامه‌های ما می‌شوند زیرا هم برنامه ما و هم برنامه لیگ مشخص خواهد شد.

هدف اصلی ما در این جلسه این بود که به هماهنگی لازم برسیم زیرا اگر لیگ برنامه مشخص نداشته باشد، برنامه‌ریزی برای تیم ملی غیر ممکن است.

اولویت فوتبال ایران؛ صعود به جام جهانی سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه برنامه لیگ باید تا آخر فصل مشخص شود تا بتوان برای تیم ملی برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین مسائلی که در این نشست به آن دست یافتیم این بود که اولویت فوتبال ایران صعود به جام جهانی است.

ما وقت و فرصت تکرار اشتباهات را نداشته و نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم. بازیکنان نباشند همان بهتر اردویی برگزار نشود وی اضافه کرد: نمی‌توانم اردوی آماده‌سازی را بدون بازیکنان و بازیکنان را بدون اردوی آماده‌سازی برای مسابقات آماده کنیم.

خردادماه امسال دیدارهای مهمی پیش رو داریم و بدون دیدارهای تدارکاتی و بازی‌های دوستانه نمی‌توانیم در این دیدارها به میدان برویم. ضمن اینکه فقط اردو و دیدار تدارکاتی کافی نیست و باید بازیکنان را در اختیار داشته باشیم و اگر بازیکنان نباشند همان بهتر اردویی برگزار نشود.

نباید اجازه دهیم اتفاقات گذشته تکرار شود کی‌روش با اشاره به اینکه مسابقات داخلی و لیگ قهرمانان آسیا فشار زیادی را روی بازیکنان وارد و باعث خستگی، فرسودگی و مصدومیت آنان می‌شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم اتفاقات گذشته تکرار شود و پیشاپیش بهترین تصمیم را بگیریم.

اردوی تدارکاتی خوب است اما آن موقعی‌که ما اردو داشتیم یا بازیکنان در اختیارمان نبودند و یا اگر بودند، مصدومیت داشتند. کار ما خیلی ساده است وی با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر برنامه لیگ مشخص شود تا متعاقب آن برنامه اردوهای آماده‌سازی و مذاکرات با تیم‌ها برای دیدارهای دوستانه صورت گیرد، در مورد اختلافش با بهروان تصریح کرد: این بحث آن طور که می‌گویند، نیست.

آنهایی که این مسائل را می‌گویند سعی دارند نقطه نظرات منفی را مطرح کنند که این درست نیست. کار ما خیلی ساده است. اینکه زمان را از دست ندهیم و بهترین برنامه ریزی را داشته باشیم. مدیران ضعیف تصمیمات را به آینده می‌سپارند سرمربی تیم ملی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در حال حاضر دو راه پیش رو داریم یا اینکه تصمیمات را به آینده موکول کنیم و یا اینکه پیشاپیش بهترین تصمیم را بگیریم.

مدیران و رهبران ضعیف تصمیمات را به آینده می‌سپارند اما مدیران و رهبران قوی منتظر تصمیم گیری و گذشت زمان نمانده و امروز بهترین تصمیم را می گیرند. نمی‌توانیم با خاطرات فوتبال برنده شویم وی در مورد وضعیت تیم ملی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی اظهار داشت: بدون شک در گروه ما از ازبکستان تا لبنان همه در کورس قرار داشته و شانس صعود دارند. الان آن زمان نیست که مقابل لبنان و کره می‌توانستیم 6 گل بزنیم. این اتفاقات برای گذشته بود که من آن زمان نبودم. در سال 2013 نمی‌توانیم با خاطرات فوتبال برنده شویم، پس باید تمام تلاشمان را به کار ببندیم .

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

باید به صعود تیم ملی ایمان داشته باشیم کی‌روش با تاکید بر اینکه لبنان از دو ماه پیش برای دیدار با ایران در انتخابی جام ملت‌های آسیا در اردو بوده است، اضافه کرد: همه باید به صعود تیم ملی به جام جهانی ایمان داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. چرا نمی‌توانیم دور یک میز بنشینیم!

وی در ادامه به موضوع جالبی هم اشاره کرد: شما ببینید منچستر سیتی و منچستر یونایتد دو تیم خصوصی در فوتبال انگلیس هستند که مالکان آن اماراتی و آمریکایی هستند اما برنامه‌های تیم ملی و لیگ آنها با هم یکسان است اما در ایران همه برای یک رئیس کار می‌کنیم، منابع تیم ملی و باشگاهها از دولت تامین می‌شود که من اینها را بعد از دو سال حضور در ایران کاملا فهمیده‌ام اما نمی‌دانم چرا نمی‌توانیم دور یک میز بنشینیم و بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم.

پیشرفت تیم ملی با بازیکنان متعهد ادامه خواهد داشت سرمربی تیم ملی به خداحافظی رحمتی هم اینگونه واکنش نشان داد: خیلی ساده است، بنده از جانب تیم ملی بابت زحمات این بازیکن از وی تشکر کرده و برایش بهترین ها را آرزو می‌کنم و از همین جا ضمانت می‌دهم تیم ملی به حرکت رو به جلویش ادامه دهد. ما به تصمیم رحمتی احترام می‌گذاریم اما حرکت رو به پیشرفت تیم ملی آن هم با بازیکنان متعهد ادامه خواهیم داد.

دعوت از دانیل داوری وی با اشاره به اینکه قرار بود 34 بازیکن را به تیم ملی دعوت کند اما با حذف رحمتی 33 نفر دعوت شده‌‎اند، ادامه داد: فهرست نهایی تیم ملی را سی‍ام ژانویه (11 بهمن‌ماه) اعلام می‌کنم که نام دانیل داوری هم در بین این نفرات وجود دارد.

در حال حاضر کارهای اداری این بازیکن انجام می‌شود تا او بتواند در اردوهای آینده تیم ملی حضور یابد. اگر به شایعات توجه کنیم، نمی‌توانیم به زندگی ادامه دهیم کی‌روش در پاسخ به این سئوال که آیا به خاطر عملکرد رحمتی در بازی با ازبکستان اختلافاتی بین شما و این دروازه‌بان به وجود آمده؟، تصریح کرد: اگر به شایعات توجه کنیم، نمی‌توانیم به زندگی حرفه‌ای خود ادامه دهیم. در فضای حرفه‌‍ای باید بهترین و منطقی‌ترین تصمیم را بگیریم و به شایعات توجهی نکنیم.

تا وقتی هستم رحمتی جایی در تیم ملی ندارد وی با اشاره به اینکه هر بازیکنی انگیزه و اهدافی دارد که مربوط به خودش است و ما باید به او احترام بگذاریم، خاطرنشان کرد: من به همین خاطر از رحمتی تشکر کرده و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم اما تا وقتی هستم رحمتی جایی در تیم ملی ندارد.

کریمی مانند اسکولز و گیگز سرمربی تیم ملی با ابراز ناراحتی از مصدومیت علی کریمی گفت: او در چند هفته گذشته عملکرد خوبی داشت آن هم بعد از پشت سر گذاشتن مسائل و شرایط بدی که همه می دانند. عملکرد کریمی نشان داد، دعوت او به تیم ملی تصمیم غلطی نبوده است.

کریمی شاید بازیکن جوانی نیست اما الگو و مثال برای همه جوانان است. تجربه بین‌المللی اش قابل بیان نبوده و از نظر من کریمی در تیم ملی مثل اسکولز و گیگز برای منچستر است./مهر

 
 


ویدیو مرتبط :
صعود تیم ملی والیبال به جمع 6 تیم برتر جام جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ کی‌روش به صعود شانسی تیم ملی ایران به جام جهانی:برخی بیشتر قول می‌دهند و دستاورد کم‌تری دارند



کی روش,تیم ملی فوتبال

هیچ وقت شادی مردم پس از رفتن به جام جهانی را فراموش نمی‌کنم
کی روش: فرقی ندارد از اصفهان، شیراز یا آمریکا بازیکن دعوت کنم/ بارسلونا و رئال مادرید هم بیشتر مورد توجه هستند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: به هیچ عنوان شادی مردم در کوچه و خیابان‌های ایران بعد از رفتن به جام جهانی را فراموش نمی‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص دعوت بازیکنان دو رگه جدید مانند بیت‌آشور از لیگ آمریکا به لیگ ملی گفت: من سرمربی تیم ملی هستم و برایم هیچ فرقی ندارد از اصفهان، شیراز، اهواز و یا آمریکا به تیم ملی بازیکن دعوت کنم. برای من مهم این است که تیم ملی ایران موفق شود و مطمئن باشید سعی می‌کنم هر بازیکن که حقش است به لباس تیم ملی برسد.

وی افزود: هیچ وقت شادی مردم ایران در کوچه و خیابان‌ها را پس از رفتن به جام جهانی فراموش نمی‌کنم و دوست دارم باز هم در جام جهانی اتفاق خوب برای ایران بیفتد. من دوست ندارم تعداد اندکی که شاید خوشحال از این اتفاق نشدم باز هم این اتفاق برایشان بیفتد.

کی‌روش یادآور شد: شاید در خصوص وضعیت استقلال و پرسپولیس حرف زده باشم اما حتی بارسلونا و رئال مادرید هم بعضی اوقات مورد توجه سرمربی تیم ملی کشورشان کمی بیشتر قرار می‌گیرد. بالاخره این مسئله طبیعی است اما من همیشه سعی می‌کنم همه چیز را به دقت زیر نظر داشته باشم تا تیمی را جمع کنم که بتواند با اتحاد موفق شود. حتی برای من فرقی ندارد یک بازیکن 16 یا 32 سال داشته باشد. مهم فاکتورهایی است که باید یک بازیکن داشته باشد.

کی‌روش در پایان خاطر نشان کرد: من در سفرم به برزیل از کمپ‌ها، هتل‌ها دیدن کرده‌ام و رایزنی‌های خوبی هم داشتم. ما صعود خوبی به جام جهانی داشتیم و دوست دارم همیشه مثل پس از پیروزی مقابل کره جنوبی فوتبال دوستان ایرانی را شاد ببینم. به همین دلیل من خیلی دوست دارم تا در بازی‌های آینده نیز همه تیم ملی ایران را حمایت کنند. تا باز هم آنها را شاد کنیم این اتحاد به تیم ملی ایران هم کمک خواهد کرد.

پاسخ کی‌روش به صعود شانسی تیم ملی ایران به جام جهانی 2014
برخی بیشتر قول می‌دهند و دستاورد کم‌تری دارند/من سعی می‌کنم کم‌تر قول بدهم و بیشتر دستاورد داشته باشم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: عده‌ای هستند که بیشتر قول می‌دهند و دستاورد کم‌تری دارند، اما من به این نتیجه رسیده‌ام که کم‌تر قول بدهم و بیشتر دستاورد داشته باشم.

به گزارش خبرگزاری فارس،کارلوس کی‌روش در ابتدای تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران در مورد شرایط اردو گفت: من از همه خبرنگاران تشکر می کنم و اینجا هستم که پاسخگوی همه سوالات باشم. همانطور که شما می دانید این اولین اردوی ما بعد از پیروزی مقابل کره جنوبی است و هدف ما برد مقابل تایلند است تا به جام ملت ها صعود کنیم. فرصت خوبی دست داد تا بازیکنان را دور هم جمع کنیم و چند بازیکن جدید به تیم ملی دعوت کنیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.ما می خواهیم برای دیدار با تایلند آماده شویم و البته باید به دور تر هم نگاه کنیم چون برای جام جهانی هم باید آماده شویم.

وی در مورد نحوه انتخاب بازیکنان به تیم ملی و رویکرد خود که باعث ایجاد ذهنتی شده، افزود: معیارها همان معیارهایی است که در ابتدای حضورم در ایران در نظر گرفته بودم همکارانم تک تک بازی ها را مورد بررسی قرار می دهند و پس  از بررسی ها بازیکنان را دعوت می کنیم.

کی روش در خصوص دعوت 6 لژیونر به اردوی تیم ملی و اینکه چه برنامه ای برای این موضوع دارد که نفرات حاضر در لیگ بیشتر به اردو دعوت شوند، عنوان کرد: اگر این مطلب گفته شود که فقط بازیکنان از خارج از ایران بیایند از نظر ریاضی درست نیست چون من باید 28 بازیکن را دعوت کنم. وقتی می خواهم بازیکنی را دعوت کنم برایم فرقی نمی کند پیراهن باشگاهش چه رنگی است یا می خواهد پسر چه شخصیتی باشد مهمترین معیار این است که تاثیر مثبتی داشته باشد و از لحاظ فوتبالی به ما کمک کند او باید تعهد کامل داشته باشد و به ما کمک کند.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه با دعوت از جهار مهاجم لژیونر نشان داده لیگ ما در این مورد دچار ضعف است، ادامه داد: اینطور که شما می گوئید نیست چون ما مهاجمانی مثل انصاری فرد کریمی و شهباز زاده و کریمی از لیگ ایران دعوت شدند نمی توانم 10 مهاجم دعوت کنم و باید تعادل را رعایت کنم.

کارلوس کی‌روش در ابتدای تمرین تیم ملی در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه حضور تماشاگران چقدر در دیدار با تایلند موثر خواهد بود، گفت: نه تنها تماشاگران انگیزه زیادی می دهند بلکه مسئولیت زیادی بر دوش ما می گذارندو همه طرفداران توقع دارند ما بهترین عملکرد را داشته باشیم و افتخار آفرینی کنیم باید با شخصیت بالا از جام جهانی برگردیم.

خبرنگاری پرسید چمن کمپ تیم ملی چطور است،‌که کی‌روش پاسخ داد: شرایط ما از لحاظ اردویی خیلی خوب است به جز بیت آشور بقیه نفرات به ما اضافه شدند و او هم اضافه خواهد شد.

بازیکنان همگی سخت تمرین می کنند و سعی می کنند رقابت را در تیم ایجاد کنند همه در پست های مختلف می جنگند تا به جایگاه خود برسند اما مسئله مهم این است که جام جهانی یک رویداد مهم و چالش بر انگیز است که باید به آن توجه کنیم.

وی افزود: سطح جام جهانی از لحاظ فشار و ریتم بازی ها بسیار بالا است و باید بازیکنان را به آن سطح برسانیم. نکته کلیدی اینجا است که سطح تمرینات و آماده سازی ما به شکلی باشد که همه آماده شوند و حتی سطح بازی های دوستانه هم باید اینطور باشد. یک مباحث کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت داریم که بازی با تایلند بخش کوتاه مدت ما است.

 سرمربی تیم ملی  تأکید کرد: ما فرصت خوبی داریم همانطور که مثل قبل از بازی با کره جنوبی دست به دست هم دادیم بازهم دوباره باید از تیم ملی حمایت کنیم تا یکبار دیگر همه را خوشحال کنیم تا باعث شادی همه مردم شود. پس از همه رسانه ها دعوت می کنم که از هواداران دعوت کنند تا از ما حماتی کنند و سه شنبه به تیم ملی کمک کنند.

 وی در مورد دعوت بیت آشور گفت: او امشب به تهران می رسد. بازیکنی است که بیش از یکسال است او را بررسی کردیم و در چند ماه گذشته در لیست ما بود اما متاسفانه مصدوم شد و حالا این فرصت را داریم که او را دعوت کنیم.

 کی روش در خصوص اینکه آیا تیم ملی شانسی به جام جهانی رفت، اظهارداشت:  (باخنده گفت) نمی خواهم نظر خاصی در این خصوص بگویم اما در فوتبال دو نوع افراد را داریم یک عده افراد هستند که قول های زیاد می دهند و دستاورد کمی دارند و افراد دیگری هستند که قول کمتری می دهند و دستاورد بیشتری دارند. این مسئله در قبل حال حاضر و آینده اتفاق می افتد اما به شخصه به این نتیجه رسیدم که کمتر قول دهم و دستاورد بیشتری داشته باشم.
فارس