ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش 8 آبان در سمینار فیفا


سرمربی تیم ملی ایران 8 آبان در سمینار فیفا در مالزی شرکت می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: کارلوس کی‌روش که پس از سفر به آفریقای جنوبی به منظور هماهنگی اردوی تیم ملی در این کشور طی چند روز آینده به ایران برمی‌گردد، 30 اکتبر (8 آبان) در سمینار بررسی عملکرد تیم‌های آسیایی در جام جهانی 2014 برزیل شرکت می‌کند.

این سمینار توسط فیفا به میزبانی کوالالامپور برگزار می‌شود و سرمربیان و مدیران فنی تیم‌های ملی آسیایی که در جام جهانی حضور داشتند، به آن دعوت شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
سمینار رایگان فن بیان و گویندگی 20 آبان 94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارلوس کی‌روش در گفتگو با فیفا: ایران باید قدرت چهارم فوتبال آسیا شود



 

 

 

کارلوس کی‌روش در گفتگو با فیفا: ایران باید قدرت چهارم فوتبال آسیا شود

 

 

کارلوس کی روش در گفتگوی بلندی که با سایت فیفا داشته به طور تفصیلی در خصوص تیم ملی ایران صحبت کرده اما تاکید کرده است ایران هنوز با سه قدرت اول آسیا یعنی ژاپن، استرالیا و کره جنوبی فاصله دارد و باید سخت کار کند تا به آنها برسد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، کی روش هم جاذبه دارد و هم به همان میزان مربی شناخته شده ای است. وی سابقه مربیگری در تیم های فوتبال رئال مادرید و پرتغال را در کارنامه دارد و البته در تیم فوتبال منچستریونایتد به عنوان دستیار فعالیت کرده است. این مربی پرتغالی در ماه آوریل ۲۰۱۱ هدایت تیم فوتبال ایران را برعهده گرفت.

کی روش گفتگوی جامعی را با سایت فیفا انجام داده که از نظر می گذرانید:

نظر شما در ارتباط با پیشرفت فوتبال ایران پس از گذشت شش ماه که از حضورتان در این تیم می گذرد چیست؟

فکر می کنم که تیم ما روند رو به جلویی داشته است. تیم ما از نقطه نظر دفاعی سازمان یافته تر شده و همچنین به ثبات رسیده ایم و ظرفیت این را داریم که به سمت جلو حرکت کنیم. بازیکنان ما به میزان زیادی به لحاظ وضعیت بازی و روحی پیشرفت کرده اند و ما از نقطه نظر تیمی، قوی تر شده ایم. البته همیشه فضا برای بهتر شدن وجود دارد که این انگیزه ای می شود هم برای من و هم برای تیم که سخت تر کار کند تا به یک سطح بهتری دست پیدا کند.

هدف گذاری شما با تیم ملی ایران چیست؟

هدف اصلی ما در درجه اول صعود به رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل است بنابراین کار ما در حال حاضر این است که بهترین تیم ممکن را آماده کنیم برای اینکه به هدف خود دست یابیم. البته فدراسیون فوتبال ایران همچنین از من خواسته به توسعه بازیکنان جوان این تیم هم کمک کنم، به ویژه آنهایی که بتازگی به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده اند.

با توجه به پیشرفت قابل توجهی که در ماه های اخیر داشته اید آیا اعتماد به نفس بازیکنان نسبت به گذشته افزایش یافته است؟

آنها بیش از پیش با روش بازی ما آشنا شده اند و با آن احساس راحتی می کنند. ضمن اینکه آنها در نقش هایی که ما انتظار داریم بازی می کنند. عملکرد بازیکنان ایران به لحاظ ارتباط با یکدیگر به میزان بسیار زیادی توسعه پیدا کرده است. همه اینها باعث می شود که اعتماد به نفس شان ارتقا پیدا کند و می توانند برای بازی تهاجمی خطر کنند.

کاپیتان جواد نکونام به سایت فیفا گفته که شما روی ذهنیت تهاجمی تیم تمرکز کرده اید و این امر همیشه باعث می شود که بازیکنان رو به جلو حرکت کنند...

من معتقدم که بهترین راه برای دفاع این است که شما توپ را در اختیار داشته باشید و به طور مستمر حمله کنید. اگر شما بهتر بتوانید حمله کنید بنابراین بهتر قادر خواهید بود بازی را در اختیار بگیرید. اما تنها راه ممکن برای پیشروی و حمله این است که بازیکنان شما آمادگی این را داشته باشند که برای یکدیگر فداکاری کنند. هر کسی باید به طور کامل از وظایفش با اطلاع باشد. بازی تهاجمی به معنی این است که شما همیشه از ظرفیت های دفاعی خود آگاه باشید و به لحاظ ذهنی دچار لغزش نشوید؛ زیرا یک تیم هرگز با فوتبال تهاجمی به موفقیت نخواهد رسید مگر آنکه به لحاظ دفاعی آماده باشد.

یکی از تغییرات قابل توجهی که از زمان حضور شما در تیم ملی ایران رخ داده این است که علی کریمی به تیم دعوت شده است؛ کسی که بی تردید باتجربه ترین بازیکن تیم ملی ایران است. آیا شما از عملکرد این بازیکن تا به اینجای کار رضایت دارید؟

من نه تنها از عملکرد او بلکه از عملکرد جوادنکونام هم خیلی راضی هستم. هر دو بازیکن از تجارب بین المللی بالایی برخوردار هستند و سعی می کنند آن را با دیگر اعضای تیم به اشتراک بگذارند. این دو نقش آموزشی پررنگی در تیم ایفا می کنند. نقصان تجربه بین المللی یکی از بزرگترین چالش هایی است که تیم ملی ایران با آن مواجه است بنابراین علی و جواد می توانند به بازیکنان جوان تیم بیاموزند که چه کنند.

آیا شما در روش خلاقانه ۳ ۳ ۴ از عملکرد آندرانیک تیموریان و جواد نکونام راضی هستید؟

من نسبت به عملکرد هر دو بازیکن رضایت دارم اما بعضی دیگر از هافبک های تیم ما مانند قاسم حدادی فر و مجتبی جباری در ارائه این نوع از بازی مشارکت دارند.

به عنوان یک مربی شناخته شده در ارتباط با کشف استعدادها، چه انتظاری از کریم انصاریفرد، محسن مسلمان و احسان حاج صفی که همگی در اوایل ۲۰ سالگی هستند، دارید؟

این بازیکنانی که شما ذکر کردید به همراه چند تای دیگر از تیم المپیک و زیر ۲۱ سال به تیم ما پیوسته اند. ما انتظار داریم که آنها خیلی سریع پیشرفت کنند و تنها راهی که منجر به این اتفاق خواهد شد این است که به آنها فرصت بدهیم تا در بازی های بین المللی شرکت کنند و در این مسیر کسب تجربه کنند.

ایران در حال حاضر برای صعود به دور بعدی رقابت ها جایگاه خوبی دارد اما برای دیدار با تیم های ژاپن، استرالیا و کره جنوبی و در نهایت صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، پیش بینی شما چیست؟

شما نمی توانید با بهترین تیم های جهان به رقابت بپردازید مگر اینکه آمادگی این را داشته باشید که با بهترین تیم های آسیا مبارزه کنید. هدف ما این است که با بهترین ها بازی کنیم و در میان بهترین ها باشیم. آسیا اکنون سه تیم برتر دارد که عبارتند از استرالیا، ژاپن و کره جنوبی اما ما باید سخت کار کنیم تا آنها ایران را به عنوان قدرت چهارم بپذیرند و این هدف ما برای آینده نزدیک است. در درازمدت، البته ما می خواهیم که به سطح بالاتری ارتقا یابیم و مقابل بهترین تیم های جهان بازی کنیم.

شما یک سال با تیم "ناگویا گرمپوس ایت" ژاپن و دو سال با تیم فوتبال امارات در دهه گذشته کار کرده اید. نظر شما در کل در ارتباط با پیشرفت فوتبال در قاره آسیا چیست؟

در کل باید بگویم که پیشرفت بسیار زیادی در سطح قاره حاصل شده اما هنوز شکاف در خصوص سطح فوتبال بین کشورها بسیار است. من دو کشور را می بینیم که خیلی سریع و مستمر پیشرفت می کنند اما آسیا در کل از کاستی توسعه تیم ها رنج می برد. در واقع این مشکلی است که قاره آسیا همچنان با آن دست به گریبان است. شاید در سال های اخیر آسیا میزبان رقابت های بسیاری بوده اما فکر می کنم هنوز ستارگانی که بتوانند در سطوح بین المللی بازی کنند در قاره آسیا کم است.

نظر شما در خصوص عملکرد تیم پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی چیست؟

از نقطه نظر من پرتغال عملکرد خیلی خوبی داشت. ما فوتبال خوب و تاثیرگذاری اجرا کردیم اما باید به خاطر داشته باشیم که تیم ما در چه گروه دشواری قرار داشت. سه تیم بزرگ برزیل، ساحل عاج و پرتغال باید برای دو سهمیه با هم رقابت می کردند و ما در نهایت موفق شدیم در کنار برزیل به مرحله بعد صعود کنیم. این در حالی است که ما می توانستیم در جمع هشت تیم و یا حتی چهار تیم قرار بگیریم. پیروزی بزرگ ما مقابل کره شمالی یکی از هیجان انگیزترین رقابت های جام بود. متاسفانه ما در دور دوم با اسپانیا روبه رو شدیم، مسابقه ای که بسیاری بر این باور بودند که باید در نیمه نهایی و یا فینال رخ می داد. از بازی با اسپانیا باید به عنوان یک بازی حماسی نام ببرم که عملکرد بسیار خوبی داشتیم اما آنها در نهایت پیروز شدند و نشان دادند که شایسته کسب قهرمانی در جام جهانی بودند.

"کریستیانو رونالدو" چقدر برای تیم فوتبال پرتغال اهمیت دارد؟

اگر بازیکنی به سطح رونالدو و فیگو برسد ظرفیت این را دارد که نتیجه بازی را عوض کند. با توانایی های خدادادی که آنها دارند می توانند بازی را در یک ثانیه تغییر دهند. آنها واقعا برای تیم های ملی کشورشان بازیکنان با اهمیتی هستند. متاسفانه بعضی از بازیکنان ممکن است در حالی در رقابت های جام جهانی شرکت کنند که در بهترین فرم ممکن نباشند و این به یک فصل طولانی باشگاه شان باز می گردد؛ جایی که بعضی از آنها شاید آسیب ببینند. این اتفاقی بود که برای رونالدو در جام جهانی قبل رخ داد. رونالدو فقط در دور دوم توانست برای تیم ملی پرتغال عملکرد قابل قبولی داشته باشد.../خبرگزارى مهر