ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش: گمانه‌زنی‌ درباره دستمزدم واقعی نیست



اخبار,اخبارورزشی,تیم ملی فوتبال


 اخبار ورزشی - پیشنهاد فدراسیون به دستم رسید
کی‌روش: گمانه‌زنی‌ درباره دستمزدم واقعی نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: به پیشنهاد فدراسیون فوتبال در اسرع وقت پاسخ خواهم داد.

کارلوس کی‌روش در مورد عملکرد ایران در جام جهانی گفت: از عملکرد تیم راضی بودم اما از نتایج راضی نبودم چراکه انتظار داشتم به دور دوم برویم. 99 درصد کارشناسان فوتبال دنیا این نظر را دادند که آن صحنه مقابل آرژانتین پنالتی بود و من هم نظرم همین است.

وی افزود: فلسفه من بعنوان یک مربی این است که برای برد تلاش کنم اما آرزو داشتن مالیات ندارد و ما به دنبال این آرزو بودیم. من تمام توان خودم و مردم را به آن سمت سوق دادم. بازی با نیجریه بسیار استراتژیک بود. ما انتظار زیادی داشتیم و صفر - صفر نتیجه خوبی بود. خیلی عالی است که بتوانیم همیشه در آن سطح بازی کنیم. هدفمان این بود که تیم را برای صعود به دور دوم نگه داریم.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: همگان توقع باخت پرگل مقابل آرژانتین را داشتند. بیشتر کارشناسان حتی در ایران انتظار شکست سنگینی را داشتند اما ما بازی قوی را انجام دادیم چراکه می‌دانستیم ایم بازی کلید رفتن به مرحله بعد است، هر بازیکن ما یک کیلومتر بیشتر از بازیکنان آرژانتین دوید و ما یک روز هم کمتر نسبت به حریف استراحت داشتیم.

کی‌روش تصریح کرد: مقابل بوسنی هزینه این بازی‌ها را دادیم. بازیکنان ما مقابل نیجریه و آرژانتین عالی بودند اما برابر بوسنی این تداوم فیزیکی را نداشتند. با این حال بازیکنان من از نظر ذهنی عالی بودند. آنها هیچگاه دست از تلاش نکشیدند که این موضوع فوق العاده بود.

وی یادآور شد: هدف ما صعود به دور دوم بود اما هدف اصلی ما کسب غرور، افتخار و پرستیژ برای ایران بود. کارشناسان قبل از جام جهانی و حتی همزمان با آن زمانی که صحبت می‌کردند اسم تنها سه تیم در این گروه برده می‌شد و اسم ایران را نمی‌آوردند اما ما از برزیل با ثبت نام ایران در کتاب‌های تاریخ بازگشتیم. به جهان ثابت کردیم ایران عاشق فوتبال است و هواداران علاقه زیادی به فوتبال دارند و ما با غرور و افتخار بازی کردیم.

کی‌‌روش گفت: هواداران و فدراسیون فوتبال با وجود تمام سختی‌ها از ما حمایت زیادی کردند و هنوز این حس را دارم که اگر تمام برنامه هایم کامل انجام می شد بیشتر می توانستیم در این راه برویم. خوشحالی من این است که افتخار می کنم چون به هدف اصلی زدم، هدف اصلی من خوشحالی هواداران و مردم ایران بود که به آن رسیدم.

وی در پاسخ به این سوال که چه عاملی سبب موفقیت تیم ایران بوده، عنوان کرد: فکر می کنم مهمترین مسئله نگرش ما و توسعه آن بود. یک فرق بزرگ بین ترس و احترام است. تیم را مقابل سه حریف خود آماده کردیم و از آنها شناخت داشتیم اما هیچگاه جایگاه تیم ها باعث برد نمی شود. ما به آنها احترام گذاشتیم اما این سبب ترس ما نشد. من و بازیکنان می دانستیم بسیار مهم است که برای موفقیت سختی بکشیم. ما آمادگی لطمه زدن سیستماتیک به این تیم ها را نداشتیم، بنابراین سعی کردیم رنج بکشیم و از هر فرصتی استفاده کنیم و به آنها نشان دهیم ما می توانیم بهترین باشیم.

کی‌روش خاطرنشان کرد: مطمئنم نیجریه و آرژانتین این را حس کردند و بازیکنان ما هم ایمان داشتند که می توانند این را انجام دهند. به بازیکنانم توضیح دادم بین یک گروه بازیکن و یک تیم تفاوت است. هواداران فوتبال دیدند ما بعنوان یک تیم تلاش کردیم و اگر بازنده شدیم هم بعنوان یک تیم بازنده شدیم. ما توانستیم کسب احترام کنیم چراکه از نظر تکنیکی جایگاه ایران در جام جهانی سی و دوم بود.

وی ادامه داد: کره جنوبی 16 بازیکن شاغل در اروپا و 16 بازی قبل از جام جهانی داشت. بوسنی 21 بازیکن شاغل در اروپا دارد. ما 6 بازیکن در اروپا داریم که 4 بازیکن در لیگ های اروپا بودند و 2 بازیکن در تیم هایی که به لیگ 2 سقوط کردند. با هدف و برنامه ریزی شما به نتیجه می رسید. ما 14 بازیکن را در جام جهانی استفاده کردیم. من 23 بازیکن داشتم که آرزوی یک دقیقه بازی در جام جهانی داشتند.

کی‌روش گفت: من در طول زندگی بازیکنانی مانند آنهایی که در این مسابقات بازی نکردند نداشتم. هواداران باید به این تیم که روحیه تیمی داشتند افتخار کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در برنامه 2014 حضور یافته بود، با اشاره به اینکه امشب آخرین فرصت برای پرسیدن تمامی سوالات است در مورد تاکتیک ایران برای حمله به تیم بوسنی گفت: نظراتی راجع به کار دفاعی تیم دیدم. اگر می شد از کارهای تیم در این 4 سال فیلمبرداری می کردیم، می دیدیم که اگر در کل زندگی، 5 درصد از تمرین را به دفاع اختصاص می دادم همواره سعی کردم تمرینات حفظ توپ را انجام دهم.

وی ادامه داد: شما برای حمله مناسب باید دفاع مناسب هم داشته باشید. فکر می کنید اگر بازیکنان ما با این آمادگی مقابل آلمان یا الجزایر فقط بخواهند حمله کنند قدرت آن را دارند؟ افرادی با نظر متفاوت در این زمینه یا هیچ تجربه فوتبالی ندارند یا هیچ تیم بین المللی را هدایت نکردند.

کی‌روش ادامه داد: مقابل بوسنی تیم را آماده حمله کردیم اما وقتی تیمی مقابل شماست که بهتر است گزینه ای جز دفاع و استفاده از شانس ها ندارید، ما می خواستیم حمله کنیم اما آنها حفظ توپ کردند و از تجربه بازیکنانی که در منچسترسیتی و رم داشتند استفاده کرده، توانستند بازی را در دست بگیرند و ما کاری نتوانستیم انجام دهیم.

کی‌روش در مورد اینکه از بالا به مردم و فوتبال ایران نگاه می کند، اظهار داشت: با این موضوع موافق نیستم. بالای 31 سال تجربه مربیگری فوتبال دارم و در زندگی بردهای بسیار خوبی داشتم. مثل همه بازی هایی بوده که باختم و یاد گرفتم تا همان اشتباهات را تکرار نکنم. وقتی اعتقاد دارم برنامه های من بهترین راه برای بازیکنان و برد ماست، وظیفه من جنگیدن برای این برنامه است.

وی افزود: وقتی من آمدم اینجا همه راجع به بُعد عاطفی حرف می زدند اما در درجه اول درک فرهنگ است و درجه دوم کنار آمدن است. مربی که برای موفقیت تلاش می کند نباید با مسائلی که علیه تیمش است کنار بیاید. همیشه روی مسائلی که به آن اعتقاد دارم تاکید می کنم. وقتی 6 سال در منچستریونایتد بودم تجربه زیادی کسب کردم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران گفت: در منچستر یاد گرفتم هیچکس نمی توان بالای منافع تیم باشد. وقتی کسی را می بینید که می خواهد بالاتر از منافع تیم باشد نمی توانید با آن کنار بیایید. این مسئله شخصی نیست بلکه یک تصمیم برای منافع تیم است. من هیچ مسئله شخصی علیه مربیان یا بازیکنان ندارم اما بعنوان مربی همیشه باید بهترین تصمیم را برای تیم بگیرم.

کی‌روش در مورد نبودن افراد قابل در فدراسیون برای همکاری با خودش و تاثیر این موضوع در بحث کنار رفتن برخی بازیکنان تاکید کرد: بعنوان یک مربی هیچ چیزی علیه رحمتی یا عقیلی نداشتم. قدردانی بزرگی از آنها بخاطر کارهایشان دارم. برای یک مربی تصمیم ساده ای نیست اما باید بین تیم و یک بازیکن یکی را در آن لحظه انتخاب می کردم. مطمئنم مهدی (رحمتی) از این موضوع ناراحت نخواهد شد. حتی بین ما امروز ایمیل رد و بدل شد و به مهدی گفتم برای خدماتش قدردانی می کنم.

وی خاطرنشان کرد: به رحمتی گفتم از او در جام جهانی استفاده نمی کنم اما اگر در ایران بمانم در مورد پست او بازبینی می کنم. او هنوز یکی از بهترین دروازه بان های ایران است و عقیلی هم یکی از بهترین مدافعان. در مورد مربیان هم موضعی ندارم تنها نظر متفاوتی دارم.

کی‌روش ادامه داد: مکزیک تقریبا از جام جهانی حذف شده بود اما یک گل این تیم را برای جام جهانی حفظ کرد. کاستاریکا هم همینطور؛ آنها تمامی بازیکنان را از ژانویه در اختیار داشتند و کار کردند. این ها را فراموش کنید حداقل راجع به والیبال ایران صحبت کنیم به آنها تبریک می گویم برای صعود به جمه 6 تیم برتر جهان. این به دلیل اولویت دادن به تیم ملی بود. بخاطر اینکه آنها خارج از قوانین فیبا کار کردند.

سرمربی تیم ملی افزود: همیشه گفتم این قوانین برای دفاع از آلمان، برزیل و آرژانتین است. برای همین من با کرانچار و قلعه نویی تفاوت نظر دارم. در جلسه خصوصی، قلعه نویی خودش گفت اگر آلمان یک هفته تمرین می کند ما شش هفته باید تمرین کنیم. قلعه نویی این را پذیرفت. من باید پاسخگوی 77 میلیون ایرانی باشم اما کرانچار و قلعه نویی باید پاسخگوی هواداران تیم های سپاهان و استقلال باشند. این تفاوت نظر فوتبالی من با آنهاست.

وی در مورد استفاده نکردن و کار یاد ندادن به مربی ایرانی عنوان کرد: اعتماد کلمه کلیدی است. وقتی شما در تیمی رهبر هستید تصمیمات را براساس تعهد و وفاداری می گیرید. وقتی وارد ایران شدم با چند مربی صحبت کردم. از برخی آنها دعوت کردم اما مردم بدانند آنها درخواست مبلغی را داشتند که فدراسیون نمی توانست پرداخت کند.

کی‌روش خاطرنشان کرد: من در صحبت‌هایم، سه کمک مربی را انتخاب کردم. راستی مگر مارکار آقاجانیان فرانسوی یا ایتالیایی است؟ فکر کنم پاسپورت مارکار تقلبی است یا او به من دروغ گفته، این بی احترامی به مربی است که قبول کرد تقریبا مجانی کار کند و این نظرات را می شنید که کی‌روش با مربیان غیر ایرانی کار می کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: من از منصوریان حمایت کردم که سرمربی تیم زیر 22 سال شود. وقتی یک اشتباه اداری در فدراسیون رخ داد چه کسی کارش را از دست داد؟ سرمربی. سرپرست اشتباه کرد و مدیریت تیم باید اخراج می شد نه مربی. همیشه گفتم که منصوریان باید کارش را در تیم زیر 22 سال ادامه دهد و در تیم ملی به ما کمک کند.

وی تصریح کرد: در ادامه امید نمازی را انتخاب کردم. یکی از مربیان قبل از نمازی، مجید صالح بود اما نمازی با توجه به شرایط ما در فدراسیون یکی از کاندیداهای فراگیری در کنار من بود که بتواند چیزی را به ایران بازگرداند. آیا تقصیر من بود که نمازی سه ماه به جام جهانی تیم را ترک کرد تا به ایالات متحده برود؟

کی‌روش یادآور شد: نمازی سه سال در کنار من بود و یکی از تیم های ایالات متحده او را به چالش کشید. آیا من باید به این مسئله واکنش نشان دهم؟ چرا کسی به این کار ایالات متحده واکنش نشان نداد؟ فکر نکنم من مقصر باشم. من با دو مربی ایرانی کار کردم و اگر قرار است اینجا بمانم هیچ شکی ندارم که می خواهم مارکار را در کادر خودم ببینم چون وفادار و متعهد است.

وی افزود: ما گاهی 5-6 ماه بدون دستمزد بودیم، تا جایی که من پول شخصی خود را از کشورم آوردم تا بتوانم با دستیارانم کار کنم. بعد از سه سال کار با مارکار نمی توانم او را از روی نیمکت بردارم تا مجید صالح آنجا بنشیند. شاهد دارم که او به من گفت می‌خواهد برای کسب تجربه کنار تیم باشد اما در اردوی اتریش صالح به من گفت که اگر روی نیمکت ننشیند نمی خواهد که آنجا باشد. به او گفتم این مشکل او است و نمی تواند یک روز کنار تیم باشد و بخواهد روی نیمکت هم بنشیند.

سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: من از بازیکنان، کرانچار و قلعه نویی عذرخواهی می کنم. امیدوارم آنها هم چیزی از من در دل نداشته باشند. اگر از اصحاب رسانه یا بازیکنان کسی از من ناراحت است از آنها عذرخواهی می کنم. من اینجا هستم که خودم باشم و کارهایی که به آن اعتقاد دارم را انجام دهم. کفاشیان هم من را به اینجا آورد تا خودم باشم.

وی در مورد اینکه آقاجانیان آنالیزورش بوده، تاکید کرد: مارکار همیشه یکی از مربیان و دستیاران من بود. بعد از 3 سال و 3 ماه تجربه بین المللی دقیقا می داند چه احساسی دارم. منطقی نیست این اولویت را به او ندهم البته اگر خودش هم بخواهد. من مشکلی ندارم با 4 یا 5 کمک ایرانی، کار کنم البته اگر فدراسیون این تصمیم را بگیرد اما وقتی کادری در کنار خود داری باید اطمینان داشته باشی که می توانی شب راحت بخوابی و لازم نیست شب با چشم‌های باز بخوابی و مواظب اطرافت باشی.

کی‌روش در مورد اینکه بازیکنان مورد نظرش را از قبل برگزیده بود، گفت: نه به هیچ وجه من ذهنیت از قبل تعیین شده ندارم. من اعتقادات خودم را دارم و همیشه سعی می کنم ذهنی باز داشته باشم. در آخرین اردوی خود مهدی شریفی را داشتیم بازیکنی که معتقدم در ادامه یکی از بهترین های فوتبال ایران خواهد شد. به جوانانی چون شریفی و علی کریمی سپاهان فرصت دادیم اما تصمیمات را باید برمبنای واقعیات بگیرم.

وی ادامه داد: تمام تمرینات ما ضبط شده است. من هیچگاه تصمیماتم بر مبنای نظرات ذهنی‌ام نبوده بلکه هر شب تمرینات را نگاه می کنم تا تصمیمات منصفانه بگیرم شاید هم منصفانه نباشد. یکی از سخت ترین تصمیمات من پیدا نکردن جا برای بازیکنی بود که خیلی دوستش داشتم. امید ابراهیمی بازیکنی بود که از نزدیک کارش را دنبال کردم اما وقتی سپاهان بازیکنان را ترخیص نکرد او جایش را در تیم ملی از دست داد.

کی‌روش عنوان کرد: ابراهیمی در اردوهای زیادی با ما بود و به او اعتقاد داشتم اما وقتی کرانچار اجازه نداد این بازیکن بیاید من با توجه به نفراتی که در اردو بودند تصمیم گرفتم. حامد لک هم از بازیکنان با استعداد در اردو بود که باید بر روی برخی جهات کار کند اما من باید تصمیم بگیرم بهترین بازیکنان را انتخاب کنم. اگر به لیگ توجه نمی کردم بازیکنی مثل بیرانوند دعوت می شد؟ بازیکنی 21 ساله بدون بازی بین المللی را به تیم ملی دعوت کردم و احمد آل نعمه را همینطور.

این مربی پرتغالی یادآور شد: حالا تصور کنید بخواهم به لیگ توجه کنم دیگر چه می شود؟ بنابراین این حرف را قبول نداریم. ما سیستم ویدئویی داریم و بازی های لیگ را هر هفته می بینیم. ما فقط بازی های لیگ را نمی بینیم بلکه سی دی بازیکن به بازیکن را می‌بینیم. بعنوان نمونه امید ابراهیمی، رضا حقیقی و تیموریان. سی دی هایی داریم که به آن آنالیز عمودی می گوییم. این همان راهم برای تصمیم منصفانه است. وقتی من نظرات کادرم را گوش می کنم آخرین تصمیم را می گیرم.

کی‌روش در مورد بازیکنی که در آخرین لحظات از تیم ملی کنار گذاشته شد گفت: نمی خواستم بگویم اما او خلعتبری بود. خلعتبری فصل بدی را پشت سرگذاشت. نیمی از فصل را حتی در پرسپولیس روی نیمکت بود. او بازیکنی بود که به او بسیار علاقه دارم و در طول اردوها به بازیکنان گفتم باید سخت تلاش کنید چراکه باید به همه بازیکنانی که دستاوردی داشتند تا اینجا باشیم احترام بگذارید. برای همین امروز می خواهم از آنها قدردانی کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال تاکید کرد: بدون علی کریمی، عقیلی، رحمتی، محمد نوری و غلامرضا رضایی نمی توانستیم در جام جهانی باشیم. امیدوارم فدراسیون همه آنها را جمع و از آنها تشکر کند چراکه بدون آنها امکان حضور در جام جهانی نبود و اگر قرار است این اتفاق نیفتد من بعنوان سرمربی تیم ملی از همه آنها تشکر می کنم.

کی‌روش در مورد استفاده از علیرضا حقیقی و تناقض آن با بحث خط زدن خلعتبری گفت: این هیچ تضادی ندارد. امروزه اگر در جهان سرمربی بخواهد برمبنای حضور بازیکن تصمیم بگیرد تنها مسی و رونالدو در ترکیب تیم ها هستند. آگرو، ژکو و بنزما هم همیشه بازی نمی کنند. من گفتم خلعتبری فصل سختی را پشت سرگذاشت.

وی افزود: همه تلاشم را کردم تا روی خلعتبری ریکاوری کنیم اما در نهایت تصمیم لازم را گرفتم. من همیشه متوجه پتانسیل علیرضا حقیقی بودم و مدتی پیش به او گفتم تو بسیار خوب هستی باید خودت را به چالش بکشی و خارج از ایران بروی. متاسفانه به باشگاهی رفت که فرصتی نداشت اما این پسر بیشترین تلاش کرد تا به تیمی برود حتی اگر دستمزدی نداشته باشد.

کی‌روش اظهار داشت: حقیقی تصمیم گرفت به پرتغال برود و فکر کنم همین تصمیم او را به آینده منتقل کرد. لیگ 2 پرتغال هم تفاوتی با لیگ 2 انگلیس ندارد. گوچی هم در لیگ 2 انگلیس است. بر این مبنا قوچان نژاد هم نباید دعوت می شد. این دروازه‌بان مثالی برای همه دروازه بان های مستعد فوتبال ایران است.

وی یادآور شد: بوسنی و الجزایر 21 بازیکن لژیونر دارند یا ژاپن، کره جنوبی و استرالیا که 62 بازیکن در اروپا دارد. من به بازیکنان در ایران می گویم هیچگاه این اعتقاد را نداشته باشید که می توانید آینده خودتان را دست یک شعبده باز بدهید. مربی شعبده باز نداریم. مربیانی هستند که بیشتر می برند یا بیشتر می بازند اما قدم جادویی در فوتبال نداریم.

کی‌روش اضافه کرد: برای پیشرفت باید به این فکر کنیم که در جام ملت ها باید مقابل کره، استرالیا و ازبکستان بازی کنیم. برای بازی مقابل آنها باید برابر سه تیم گروه خودمان پیروز شویم تا با تیم های خوب آسیا بازی کنیم. آیا دوستان ما در امارات و قطر خوابیده اند و کاری نمی کنند. بخصوص اینکه به جام جهانی نرفتند و می خواهند در جام جهانی نام از دست رفته خود را به دست بیاورند.

وی گفت: وقتی آمدم می گفتند من فوتبال عرب ها را نمی شناسم، آنها اشتباه بزرگی کردند. من با آنها کار کردم و از آنها شناخت دارم. آنها بعد از اینکه دیدند ایران تیم اول آسیا است و در جهان افتخار کسب کرده اکنون در ذهنشان و به ویژه روسای فدراسیون آنها یک چیز بیشتر نیست، ایران را شکست دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: نکته مهم دیگر هواداران فوتبال ایران است. توقع هواداران فوتبال در جام ملت ها از ما چیست؟ اکنون باید این سوال پرسیده شود چه کاری باید انجام دهیم؟

کی‌روش در مورد ماندن در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: این فقط راجع به من نیست. این راجع به خواسته ایران است. 11 ماه گذشته در همه جلسات این را گفتم که دوست دارم بمانم. 12 ماه طول کشید و روز پنجشنبه این نامه را دریافت کردم. اکنون بحث راجع به کی‌روش نیست. توقع ایرانیان چیست؟ آیا باید قهرمان شویم؟ از قلعه نویی و کرانچار می پرسم آیا باید از قوانین فیفا پیروی کنیم؟

وی ادامه داد: نمی خواهم راهکاری را اجبار کنم، ما باید یک راهکار عمومی پیدا کنیم. چون این اولین و آخرین فرصت برای شکست دادن تیم های عربی است. برای این کار باید اردوها و بازی های خوبی داشته باشیم. ما احتمالا در مراحل بعدی به کره و ژاپن خواهیم خورد. تاریخ های فیفا 4 روز بود اما آنها 16 بازی قبل جام جهانی داشتند. آن 12 بازی تعهدی بود که آن کشورها داشتند.

کی‌روش درباره اینکه برخی از این بازی ها همزمان با مقدماتی جام ملت های آسیا بوده اظهار داشت: بخاطر اینکه آنها صعودشان را قطعی کرده بودند اما ما اجبار داشتیم آن بازی ها را انجام دهیم و دست ایران را با بازی های مقدماتی جام ملت ها بستند. همان موقع گفتم باید راهکاری پیدا کنیم. چراکه کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور سه تیم کره، ژاپن و استرالیا را قطعی کرده بود. بنابراین ما 4 تاریخ را از دست دادیم و باید یک پِلن دوم برای این تاریخ ها پیدا می کردیم.

وی یادآور شد: دو نوع کشور هستند، تیم های ملی داریم که بازیکنان در باشگاه ها آماده بازی در تیم ملی می شوند و کشورهایی که بازیکنان در تیم ملی آماده بازی در باشگاه ها می شوند. ایران از جمله تیم هایی است که بازیکنان باید در تیم ملی آماده شوند. ما باید راهکاری برای تعادل بین مسابقات در آسیا پیدا کنیم تا بتوانیم آینده را بسازیم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: من مخالف این صحبت هستم که می خواستم جام حذفی متوقف شود یا با تعطیلی 5 هفته‌ای لیگ برای لیگ قهرمانان آسیا مخالف بودم اما این اتفاق افتاد چون نتوانستیم راهی را پیدا کنیم که به سود همه در تمامی این مسابقات باشد. اکنون معتقدم باید پیشاپیش این کار را انجام دهیم چراکه در این میان همگی لطمه خواهیم خورد. همه هم حق دارند از منافع خود دفاع کنند.

وی در مورد اینکه آخرین مصاحبه‌اش است، پاسخ داد: نگفتم آخرین مصاحبه، چون می خواهم حداقل 20 سال دیگر زنده باشم اما گفتم شاید آخرین فرصت برای بحث در مورد این مسائل باشد و بعد از خوابیدن گرد و غبارها دیگر فرصتی نیست.

کی‌روش درباره توافق با فدراسیون فوتبال ایران گفت: می خواهم شفاف بگویم تا اینجا چنین توافقی با هیچ جایی ندارم. من اکنون در بازار پیشنهادات هستم. 11 ماه گذشته آماده بودم این توافق را انجام دهم. پنجشنبه ساعت 7 عصر یک درخواست نوشتاری دریافت کردم. توافقم با رئیس فدراسیون این بود که راجع به این پیشنهاد فکر کنم و نظرم را در اسرع وقت بدهم.

وی افزود: امیدوارم به توافق برسیم اما اگر این مهم مقدور نبود می خواهم از کفاشیان بخاطر فرصت سرمربیگری ایران تشکر کنم. واقعا دوست داشتم در جام جهانی برزیل باشم. این فکر شخصی من بود و کفاشیان این فرصت را به من داد که بخاطر همین از او قدردانی می کنم.

کی‌روش گفت: هدف اول ما صعود به جام جهانی بود. هدف بعدی ما این خوشحالی و پرستیژ برای فوتبال ایران بود. وقتی مردم ایران را خوشحال می بینم هدف اصلی ما همین است. همیشه تعهدم برای ماندن در اینجا را ابراز کردم. مطمئنا به این پیشنهاد توجه خواهم کرد و امیدوارم هیچ مانعی در این پیشنهاد نباشد.

وی تاکید کرد: می خواهم مطمئن شوم در صلح می روم. همانطور که در صلح آمدم در صلح هم بروم. هواداران استحقاق شنیدن این را داشتند که در اسرع وقت به فدراسیون فوتبال جواب خواهم داد. تمام گمانه زنی ها درباره درخواست های مالی من غیر واقعی است. هیچ وقت تا زمانی که من مکتوب جواب ندهم درخواست مالی از فدراسیون نکرده ام. می خواهید باور کنید یا نه اما به کفاشیان گفته ام مهمترین مسئله برای من بازیکنان و زمینی است که قرار خواهد بود در آن تمرین کنیم.

کی‌روش گفت: من پنجشنبه پاکتی دریافت کردم که آن را باز نکردم. هر پیشنهاد مالی باشد من با آن بحث نخواهم کرد. آماده‌ام در مورد شرایط مالی بحث کنم منوط بر اینکه شرایط تمرینی ما مشخص باشد چراکه من همان خواسته هواداران ایرانی را دارم، قهرمانی در جام ملت های آسیا.

سرمربی تیم ملی فوتبال ادامه داد: من این چالش را مقابل سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و اصحاب رسانه می گذارم، آیا فوتبال ایران تعهد کامل برای قهرمانی در آسیا را دارد؟ شما برای قهرمانی بحث دستمزد مربی را ندارید بلکه بحث یک زمین تمرین است.

کی‌روش خاطرنشان کرد: وقتی توپ در جام جهانی به حرکت می افتد بازیکنان بوسنی و آرژانتین به سرعت آن عادت دارند اما در یک زمین با بالانس نامناسب سرعت بازی شما کاهش می یابد و نمی توانید فوتبال رو به جلو بازی کنید. دغدغه اصلی من راجع به اردوها و زمین است. آیا مقدور خواهد بود با بازیکنان تمرین کنیم؟ صبر کنیم و ببینیم جواب فدراسیون چیست.

وی درباره اینکه تصمیم به تغییر نسل بازیکنان تیم ملی دارد یا نه گفت: بله، کاملا. البته این وظیفه هم برای باشگاه ها هست و هم تیم ملی.

کی‌روش درباره نظارت بر تیم های پایه ای تاکید کرد: من برایم نظارت مسئله ای نیست ولی آمادگی این را ندارم که آبروی خودم را وارد این کار کنم بعد هرکاری آنها می خواهند انجام دهند. باید قدرت را به من بدهند. اگر می خواهند مسئولیت را بدون اختیارات به من بدهند خیلی ممنون نمی خواهم.

وی در مورد اینکه گفته می شود فقط دیدارهای تدارکاتی مورد تایید بامداد میرزایی را می پذیرد هم گفت: حقیقت این است که چنین چیزی صحت ندارد. از وقتی آمدم گفته شده قرار است با آرژانتین، شیلی و برزیل بازی کنیم. حتی بازی های تدارکاتی ما پیش از جام جهانی براساس ارتباطات خصوصی من با روسای فدراسیون این کشورها بود که آنها بدون هزینه با ما بازی کردند. برای بازی با شیلی باید به این کشور می رفتیم تا به آماده سازی آنها کمک کنیم. هزینه این بازی هم برعهده خودمان بود. گزینه مالی آن هم هیچ گاه محقق نخواهد شد.

کی‌روش تصریح کرد: افتخار داشتم با بامداد کار کنم و امیدوارم اگر بمانم این فرصت را داشته باشم که با هم کار کنیم. من افراد متعدد بین المللی را دیدم بامداد یکی از بهترین آنهاست که کارش را می داند و بدون هیچ منافع و پاداشی، در حالی که برخی افرادی که اصلا ندیده ام در گروه ما پاداش می گیرند، او کار بسیار خوبی را در مسیر آماده سازی تیم انجام داده است.

وی افزود: خیلی صحبت می شود راجع به این تیم ها که می خواهند بیایند اما وقتی صحبت پرداخت می شود دچار مشکل می‌شویم. آفریقای جنوبی برای بازی در تهران، درخواست 200 هزار دلار داشت و ما پولی نداشتیم. با توجه به وقت و امکانات آماده سازی خوبی انجام دادیم. چند تیم ملی در یک کشور اردو دارند و تیم های ملی دیگر را می آورند و طبق برنامه جو می روند؟

سرمربی تیم ملی گفت: در پرتغال همه انتقاد می کنند چون تیم ملی ما به ایالات متحده رفت، در سه شهر مختلف و همه می‌گویند آنها بازیکنان را کشتند. همینطور انگلیس و همه علامت سوال را مقابل بازی های آنها می گذارند و معتقدم ما بازی های خوبی داشتیم.

وی درباره اختلافاتش با آل اشپورت و پایان ناگهانی آن گفت: هیچ گاه منافع شخصی‌ام را بالاتر از منافع تیم نگذاشتم. فکر کنم این داستان تمام شده، اتفاقات برای تیم ملی خوب نبود اما فکر کنم اکنون مناسب نیست که بخواهیم این گرد و غبار را بلند کنیم. من مبارزه کردم و بلند شدم چراکه اعتقادم این بود بازیکنان ما استحقاق استفاده از بهترین البسه را دارند آنها نماینده کشور در رویدادی با 3 و نیم میلیارد بیننده بودند.

کی روش تصریح کرد: در آن زمان معتقد بودم این البسه مناسب نیست. قبل از آمدن در رسانه ها به صورت سربسته این صحبت را کرده بودم. من هیچ گاه درخواست مالی از آنها نداشتم. آنها یک طرز تفکر دیگری داشتند. وقتی ایران در قطر یا کره بازی کرد، بازی‌هایمان را در رطوبت بالایی انجام دادیم. وقتی شما البسه مناسب ندارید بدن بازیکنان آب بیشتری از دست می دهد و بر روی کیفیت تیم تاثیر می گذارد. بعد از این هم در هر تیمی کار کنم اتفاقی علیه منافع تیم من باشد با من مشکل خواهند داشت.

وی درباره انتخابش بعنوان بهترین مربی خارجی در این برنامه گفت: من را مقابل معلمانم قرار دادید. برانکو و ایویچ معلم های من هستند و احترام زیادی برای آنها قائل هستم.

کی‌روش در پایان گفت: من 16 جولای به ایران بازخواهم گشت و آماده پاسخگویی به سوالات هستم.
  اخبار ورزشی - تابناک


ویدیو مرتبط :
گمانه زنی ها درباره قرارداد کی روش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کی‌روش: انتخاب دستیارانم گمانه‌زنی است


سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: تمام گزینه‌هایی که در مورد دستیارانم مطرح شده در حد گمانه‌زنی است.

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: تمام گزینه‌هایی که در مورد دستیارانم مطرح شده در حد گمانه‌زنی است.

کارلوس کی‌روش سال جدید را به مردم ایران تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لغو کنفرانس مطبوعاتی‌اش که ناگهان صورت گرفته بود علت خاصی داشت یا خیر گفت: در واقع دوست داشتم که این کنفرانس برگزار شود اما متاسفانه بنا بر دلایلی (کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در مورد فوتبال) و مسئولیتم این نشست خبری لغو شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره انتخاب دستیارانش که این روزها شایعاتی را درباره افراد مختلف مطرح شده است تاکید کرد: درباره توافق با دستیاران جدیدم باید بگویم که هر آنچه را که این روزها مطرح شده همانطور که گفتید شایعه و گمانه‌زنی است اما مطمئن باشید به موقع و در زمان مناسب تصمیم خود را خواهم گرفت و دستیارانم را معرفی می‌کنم.