ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش:مسئولیتم در ایران سنگین است، هر روز به آن فکر می‌کنم





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مسئولیتم در ایران سنگین است، هر روز به آن فکر می‌کنم/شانس بالا برای بردن در بیروت

خبرگزاری فارس:سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مسئولیت ساده‌ای در ایران ندارم و هر روز در این مورد فکر می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت ساکرنت، کارلوس کی‌روش شغل‌های بزرگی در سراسر دنیا داشته، ولی بدون هیچ شکی هیچ مردمی در دنیا مانند ایرانی‌ها فوتبال را دوست ندارند. اکنون بیش از یک سال از حضور این مربی پرتغالی در ایران می‌گذرد ولی کی‌روش هنوز هم نسبت به هواداران فوتبال در ایران با شگفتی سخن می‌گوید.

او در این مورد می‌گوید: از اینکه جای دیگری چنین شور و اشتیاقی وجود داشته باشد هیچ اطلاعی ندارم. چندی پیش دربی تهران بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال را تماشا کردم که 100 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند. بسیاری از آنها شب قبل از این دیدار به ورزشگاه رفته بودند و شب را در آنجا گذراندند. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ایران باید برای آنها صبحانه تدارک می‌دیدند.

فوتبال هر معنایی هم برای مردم ایران داشته باشد، به علاقه آنها به تیم ملی کشورشان نمی‌رسد. ایران در جام‌های جهانی 1978، 1998 و 2006 حضور داشته ولی جام جهانی 2010 را از دست داد. جای آنها در آفریقای جنوبی به وسیله کره شمالی گرفته شد، همان تیمی که توسط پرتغال با هدایت کارلوس کی‌روش با نتیجه 7 بر صفر درهم کوبیده شد.

سرمربی پیشین رئال مادرید و دستیار الکس فرگوسن در منچستریونایتد می‌گوید: «هواداران ایران به شدت علاقمند به موفقیت تیم ملی و حضور آن در برزیل هستند.» این همان دلیلی است که او در آوریل 2011 به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شده است. «آنها از من انتظار دارند به جام جهانی برویم. این موضوع همان انتظاری است که من از آنها داشتم. انتظار فدراسیون فوتبال ایران با انتظارهای من هم‌خوانی دارد.»

روز سه شنبه، تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند قدم بزرگی در راستای رسیدن به اهداف خود بردارد. یک پیروزی برابر لبنان می‌تواند ایران را در حالی که 3 دیدار از 8 دیدار آنها برگزار شده به صدر گروه A برساند. اول یا دوم شدن در گروه بدان معنا خواهد بود که آنها به جام جهانی راه پیدا کرده‌اند.

آنها می‌توانند شروع خوب خود در این گروه را با موفقیت به پایان برسانند. پیروزی برابر ازبکستان در دیدار نخست فوق العاده بود. البته این پیروزی با کمی شانس بدست آمد. هیچ چیز شیرین‌تر از بدست آوردن پیروزی در دقیقه 94 آن هم در زمین حریف نیست. آنها در تمام دیدار تحت تاثیر بازی حریف بودند و در نهایت توانستند پیروز شوند. این دیدار از دیدار بعدی آنها که در خانه برابر قطر برگزار شد موفق‌تر بود زیرا جدال برابر قطر بدون گل به پایان رسید.

کی‌روش با اشاره شرایط تیم ملی در مسیر جام جهانی 2014 تاکید می کند: پیروزی برابر ازبکستان اهمیت بسیاری داشت. آنها حریف بسیار قدرتمندی در راه رسیدن به جام جهانی هستند. برابر قطر، نتوانستیم گلی بزنیم. ما در تمام 90 دقیقه کنترل بازی را در اختیار داشتیم ولی نتیجه این دیدار ضعیف‌تر از عملکرد ما در میدان بود.

در این گروه تاکنون کره جنوبی توانسته با 2 پیروزی آسان شروع مطمئنی داشته باشد که این موضوع روی صحبت‌های کی‌روش در مورد اینکه ایران، قطر و ازبکستان برای بدست آوردن مقام دوم این گروه تلاش می‌کنند صحه می‌گذارد. لبنان نیز که نمی‌تواند خود را به عنوان مدعی این گروه معرفی کند، می‌تواند برای سایر تیم‌ها در خانه خود دردسر ساز شود. «تصور می‌کنم شانس زیادی برای پیروزی در بیروت داریم. البته به هیچ وجه آنها را دست کم نمی‌گیریم. بازی آنها برابر تیم‌های مختلف را دیده‌ام. باید بگویم آنها حریف ساده‌ای نیستند. 3 امتیاز این دیدار سرنوشت ما در رسیدن به جام جهانی را مشخص نمی‌کند ولی بدست آوردن پیروزی در این دیدار می‌تواند پیش از دیدار برابر کره جنوبی ما را در شرایط بسیار خوبی قرار دهد.»

ایران و کره جنوبی در زمینه فوتبال یکدیگر را به خوبی می‌شناسند ولی در این زمینه تفاوت‌های بسیاری بین این 2 تیم وجود دارد. اکنون بازیکنان کره جنوبی در سنین جوانی به تیم‌های معتبر راه پیدا کرده‌اند. بدین ترتیب میزان تجربه بازیکنان کره نسبت به ایرانی‌ها در درجه بالاتری قرار دارد.

کی‌روش در این زمینه گفت:«این یک مشکل برای ما است. ایران دارای لیگ خوبی در سطح آسیا است. شرایط و دستمزدهای بازیکنان خوب است ولی شانس زیادی برای حضور آنها در اروپا وجود ندارد. شرایط حرفه‌ای خوبی در اینجا وجود دارد و در کشورهای نزدیک ایران مانند قطر و امارات نیز پول‌های خوبی به بازیکنان می‌پردازد. لیگ قهرمانان آسیا نیز در حال برگزاری است و موضوع مشکل خروج بازیکنان از کشور به دلیل مسئله سربازی نیز دردسر ساز است.»

«مشکل اصلی نداشتن تجربه دیدارهای ملی در بین بازیکنان است. این مشکل در دیدار با تونس به چشم آمد. جایی که ایران 2 بار از حریف پیش افتاد ولی در نهایت بازی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. بازیکنان در دیدارهای ملی باید در طول 90 دقیقه تمرکز و جنگندگی خود را حفظ کنند. ما به تجربه نیاز داریم. در ماه‌های اخیر، به دنبال بازیکنان با استعداد زیادی رفته‌ام و زمینه‌های بازی کردن برخی بازیکنان را نیز در اروپا فراهم کرده‌ام. چند بازیکن ایران در لیگ‌‌های خارجی بازی می‌کنند ولی تعداد آنها زیاد نیست. من ‌می‌خواهم بازیکنان ایرانی به تیم‌های خارجی بروند تا بتوانند از حضور در این تیم‌ها تجربه کسب کنند.»

کی‌روش از زمانی که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را به عهده گرفته معتقد است قوانین بین المللی فوتبال به سود کشورهایی مانند ایران نیست. قوانین جام جهانی برای حمایت از تیم‌هایی مانند ایران، قطر و نیجریه نوشته نشده است. این قوانین به وسیله کشورهایی مانند آلمان، آرژانتین، انگلیس و پرتغال نوشته شده است. در کشورهای صاحب فوتبال، این باشگاه‌ها هستند که عملکرد یک تیم ملی را رقم می‌زنند ولی در کشورهای در حال توسعه، این تیم ملی است که نقش توسعه در فوتبال را اجرا می‌کند.

«ولی در کشور در حال توسعه‌ای مانند ایران، اگر شما بازیکنان را درست 4 روز پیش از یک دیدار دوستانه در اختیار داشته باشید و تنها یک دیدار دوستانه بین ماه‌های نوامبر و جولای داشته باشید، نمی‌توانید برابر تیم‌هایی مانند آرژانتین، برزیل و یا پرتغال بازی کنید. اگر بخواهید بر اساس قوانین فیفا عمل کنید، نتیجه‌ بسیار خجالت آورد خواهد بود. در سال 1998 در ژاپن کار می‌کردم. تیم ملی ژاپن چندین ماه را بدون برگزاری دیدارهای ملی گذراندند. در همان سال کره جنوبی برنامه‌ ویژه‌ای را پیاده کرد. باشگا‌ه‌ها و فدراسیون‌ها برای حمایت از تیم ملی باید همکاری بیشتری از خود نشان دهند.»

«همه چیز در حال پیشرفت است زیرا ما برنامه‌های خوبی در داخل و یا خارج از زمین داریم. ما در حال تلاش برای اجرای یک برنامه جهت پرورش بازیکنان در راستای برنامه‌های تیم ملی هستیم. ما همچنین موظف هستیم تا تجهیزات خارج از زمین و مسایل مربوط به سفرها را حل کنیم. به سختی در حال تلاش هستیم. به هدفمان نرسیده‌ایم ولی در حال تلاش برای رسیدن به آن هستیم.

«ما مشکلاتی در زمینه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نیز داریم. برای مثال، زمانی که ما در خارج از ایران به میدان می‌رویم، مشکلاتی برای گرفتن روادید و حتی گرفتن بلیت داریم. آخرین باری که برای یک دیدار به خارج از ایران رفتیم،‌ 2 بازیکن ما به دلیل صادر نشدن روادید نتوانستند ما را همراهی کنند. زمانی که شما از بازیکنان جوان برای بازی در تیم ملی دعوت می‌کنید و در آخرین لحظه به شما می‌گویند که آنها نمی‌توانند همراه شما بیایند، ناراحتی بزرگی برای شما خواهد بود.»

«من می‌خواهم تیم ملی ایران را به جام جهانی برزیل در سال 2014 ببرم. بار سنگین انتظار 75 میلیون ایرانی روی شانه‌های من سنگینی می‌کند. این مسئولیت ساده‌ای نیست و من هر روز در این مورد فکر می‌کنم. تنها یک چیز در ذهن من وجود دارد و آن موفقیت است.»/گل

 


ویدیو مرتبط :
چهل روز می شود (سنگین)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدال طلای سنگین‌وزن به کمیل قاسمی رسید/ پایان کار آزادکاران ایران با 3 طلا در روز نخست



اخبار,رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا


اخبار ورزشی  - رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قزاقستان
مدال طلای سنگین‌وزن به کمیل قاسمی رسید/ پایان کار آزادکاران ایران با 3 طلا در روز نخست

نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل نماینده مغولستان در دیدار پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا مدال طلا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که از صبح امروز در آستانه قزاقستان آغاز شده است، آزادکاران چهار وزن اول کشورمان (اوزان 57، 65، 86 و 125 کیلوگرم) به مصاف حریفان خود رفتند که کمیل قاسمی نماینده سنگین‌وزن ایران با پیروزی مقابل کشتی‌گیر مغول در دیدار پایانی مدال طلا را از آن خود کرد.

قاسمی نماینده وزن 125 کیلوگرم کشورمان که در دور اول با نتیجه 11 بر صفر مقابل کشتی‌گیری از کره‌جنوبی به پیروزی دست یافته بود در دور دوم هم با نتیجه 5 بر صفر از سد آیال لازاروف، دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان گذشت و به نیمه‌نهایی رسید.

وی در این مرحله هم با نتیجه 12 بر صفر مقابل دولت شابانبای، دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم المپیک لندن از قزاقستان به برتری دست یافت و فینالیست شد.

به گزارش فارس، قاسمی در مرحله نیمه‌نهایی جام تختی که چندی پیش به میزبانی ایران برگزار شده بود در کمتر از یک دقیقه با ضربه فنی مقابل این کشتی‌گیر شکست خورده بود که با این پیروزی انتقام آن باخت را از حریفش گرفت.

قاسمی در فینال هم با نتیجه 10 بر صفر از سد ناتساگ‌سورن زولبو از مغولستان گذشت و به مدال طلا دست یافت. در این وزن 10 کشتی‌گیر حضور داشتند.

پیش از این سیداحمد محمدی در 65 کیلو و میثم مصطفی‌جوکار در 86 کیلوگرم دو مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورده بودند.
اخبار ورزشی - فارس