ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش «طاقچه تکبر» را شکست


کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند یکی از آموزه‌های کارلوس کروش و یادگاری‌های او در ایران، ارتقای ارزش پیراهن تیم‌ملی است.

خبر ورزشی: کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند یکی از آموزه‌های کارلوس کروش و یادگاری‌های او در ایران، ارتقای ارزش پیراهن تیم‌ملی است.

آنها می‌گویند كروش خط قرمز بازیكنان ایرانی را شكست و طاقچه تكبر آنها را در هم ریخت. ارزش پیراهن تیم‌ملی با ایستادگی و بی‌اعتنایی كروش بالا رفت. پیراهن ملی قدر و قیمتی تازه‌ای پیدا كرد، تا جایی كه بازیكنان ما امروز آرزوی ملی‌پوش شدن دارند.

آری، این كاری بود كه پرویز دهداری هم در فوتبال ایران انجام داد. تیم‌ملی اما در ادوار گذشته پیراهنی بود كه در برخی مقاطع زمانی به آسانی به‌ دست می‌آمد و تیم‌ملی به جایگاهی همیشگی برای عده‌ای تبدیل شده بود.

حالا بازیكنان تیم‌ملی برای دعوت شدن به اردوها باید التماس كنند. باید آنقدر خوب باشند و آنقدر سرشان به كار خودشان گرم باشد بلكه دل كروش را به رحم بیاورند.

كاری كه كروش كرد و راهی كه او رفت اما در باشگاه‌های ما تداوم نداشت. در واقع كسی برای آنچه كروش در تیم‌ملی انجام داد، وقت صرف نكرد. روزمرگی در باشگاه‌های ایرانی و چشم فرو بستن بر روی هر اتفاق آزاردهنده‌ای، باعث شده تا كسی برای مربیان ما تره خرد نكند.

آنچه در باشگاه‌ها می‌بینیم؛ این است كه بازیكن برای حضور در هر تیمی منت هم روی سر مدیر و مربی می‌گذارد. نه تنها پول خوب می‌گیرد و خوب سفر می‌كند و خوب‌تر زندگی می‌كند، كه بابت تمرین كردن با تیم و حضور در بازی‌های رسمی منت هم می‌گذارد.

مربی جرأت تعویض بازیكنش را ندارد چون هر لحظه امكان دارد آقای بازیكن آبروی سرمربی را جلوی همه ببرد. سرمربی شهامت تذكر دادن به بازیكنش را در تمرینات ندارد زیرا در یك لحظه ممكن است طرف از كوره دربرود و از خجالت آقای مربی بیرون بیاید.

پیراهن در فوتبال ایران كه روزگاری مروجان بزرگی در باشگاه‌های شاهین، استقلال و پرسپولیس داشت به قدری بی‌قیمت شده كه بازیكن بابت حضور در این تیم‌ها به خودش و تیمش افتخار نمی‌كند.

كاری كه كروش كرد و راهی كه او در تیم‌ملی رفت، یك حركت خلق‌الساعه نبود. كروش به صورت تدریجی كارش را در تیم‌ملی انجام داد و بعد از 4 سال ارزش پیراهن ملی را بالا برد. پیش از كروش در دو دهه 50 و 60 هم پیراهن در فوتبال ما ارزشی دوچندان داشت اما دهه 90، اوج ویرانی كاخ آرزوهای ماست. نسلی وارد این فوتبال شده كه كاملاً عجیب است.

نسلی رها و در عین حال سركش. نسلی كه پیراهن را نمی‌شناسد. نسلی كه اگر وارد فوتبال نمی‌شد، با این مدرك تحصیلی و سواد اندك در بازار تهران صاحب چرخ‌دستی هم نمی‌شد. درست بر عكس نسل حسین كلانی. آقای كلانی اگر بازیكن فوتبال نمی‌شد، مهندس و آرشیتكت موفق بود. كما اینكه هنوز هم هست.


ویدیو مرتبط :
گربه سیمون - طاقچه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین شکست تاریخ ایران مقابل لبنان / شاهکار کی‌روش و بازیکنان میلیاردی





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قصه صعود، باز هم به اما و اگر كشیده می‌شود؟

نخستین شكست تاریخ فوتبال ایران مقابل لبنان به نام كی‌روش

تیم ملی فوتبال ایران متحمل نخستین شكست خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 در گروه A شد.

در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 و در گروه A آسیا تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18:30 امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه اسپورت سیتی شهر بیروت مهمان لبنان بود و در نهایت با یك گل بازی را به حریف واگذار كرد.

ایران در این بازی با تركیب سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، هادی عقیلی، پژمان نوری، حسین ماهینی، جواد نكونام، محمد نوری، مسعود شجاعی، علی كریمی، كریم انصاری فرد و محمدرضا خلعتبری به میدان رفت و در نیمه نخست بیشتر از لبنان توپ و میدان را در اختیار داشت.

دو موقعیت خوب ایران در این نیمه به وسیله محمد نوری و جواد نكونام از دست رفت اما این تیم لبنان بود كه توانست در دقیقه 27 روی یك ضربه آزاد و با استفاده از اشتباه مدافعان ایران و رحمتی، به وسیله رضا عنتر تك گل این بازی را به ثمر برساند.

در نیمه دوم ایران كه چیزی برای از دست دادن نداشت، با تعویض‌های كی‌روش هجومی‌تر به بازی ادامه داد و بیشتر سعی داشت با آمدن مهاجمان سرزنی چون محمد غلامی و محمد قاضی روی سانتر‌ها و توپ‌های بلند به نتیجه برسد كه این طور نشد.

روی یكی از این توپ‌های بلند، جواد نكونام می‌توانست زننده گل مساوی برای ایران باشد اما ضربه سر او را مدافعان لبنان از روی خط دروازه برگشت دادند.

این در حالی است كه با تساوی دو تیم مدعی كره جنوبی و ازبكستان، این بهترین فرصت برای ایران بود تا با پیروزی مقابل لبنان خود را به صدر جدول برساند و با كره جنوبی هم‌امتیاز شود.

با این وجود ایران كه تا به حال در تمامی بازی‌های خود در تاریخ، به لبنان نباخته بود، این بار با هدایت كی‌روش بازی را به این تیم واگذار كرد تا قصه صعود ایران به جام جهانی باز هم با اما و اگر همراه باشد.

جدول گروه A

1ـ كره جنوبی، 7 امتیاز (سه بازی)

2ـ ایران، 4 امتیاز (سه بازی)

3ـ قطر، 4 امتیاز، تفاضل 2- (سه بازی)

4ـ لبنان، 4 امتیاز، تفاضل 3- (چهار بازی)

5ـ ازبكستان، 2 امتیاز (سه بازی)

ایسنا