ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش: بعد از جام جهانی خوابیدیم


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بعد از اینکه جام جهانی تمام شد، ما خوابیدم و دیگران کار کردند.

خبرگزاری فارس: کارلوس کی‌روش در ابتدای کنفرانس مطبوعاتی عصر امروز خود اظهار داشت: امروز به خاطر نزدیک شدن به مسابقات جام ملت‌های آسیا اینجا حضور دارم و حاضرم حتی چند بار همه چیز را به صورت شفاف به مردم و رسانه‌ها توضیح بدهم. راحت باشید و هر شبهه‌ای دارید از من بپرسید و من هم نظرات خودم را خالصانه به شما تقدیم خواهم کرد.

خبرنگاری پرسید که آیا همکاری لازم برای برگزاری اردوی تیم ملی صورت گرفته است یا خیر که سرمربی تیم ملی پاسخ داد: همان طور که می دانید این هفته مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر تمام خواهد شد و ما فردای آن روز بازیکنانی را معرفی خواهیم کرد و سپس برای اردوی آفریقای جنوبی بازیکنان مدنظر خودمان را معرفی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در تاریخ ۱۲ دسامبر بازیکنانی را معرفی می‌کنم و یکسری از بازیکنان ما به خاطر حضور در اردوهای تیم های خود در اروپا همراه ما نخواهند بود قرار است ۱۹ بازیکن را دعوت کنم که ۳ نفر از آنها دروازه بان خواهند بود. طبق محاسبات من ۵۰ درصد از بازیکنان اصلی در اختیار ما خواهند بود تا با آب و هوا تطبیق پیدا کنند و قطعا آنها شرایط اردوی آفریقای جنوبی را تجربه کرده تا با وضعیت استرالیا تطبیق پیدا کنند.

کی‌روش تصریح کرد: این اردو قطعا به ما کمک می کند تا اگر خدای ناکرده مصدوم داشته باشیم بتوانم برای ۲۳ نفر نهایی تصمیم قاطعی بگیریم.

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه صحبت‌های خود گفت: در درجه سوم می‌خواهیم در آنجا بازی کنیم. هر چند هنوز بازی ما با آفریقای جنوبی قطعی نشده است،‌اما هواداران بدانند اگر ما در ایران بمانیم شانسی برای بازی تدارکاتی نخواهیم داشت. پس هدف ما یک تطبیق پذیری و دوم شناخت از بازیکنان و سوم برگزاری بازی‌های دوستانه است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: در آفریقای جنوبی این شانس را داریم مقابل تیم‌هایی قرار بگیریم و مقابل بازیکنان خاص بازی کنیم. اگر بتوانیم مثلا با تیم تانزانیا یا زیمباوه بازی کنیم مسلما آنها می توانند با سبک فوتبال قطر و بازی آنها آشنا شویم. باز هم تاکید می کنم اگر در تهران بمانیم هیچ فرصتی برای انجام بازی دوستانه نداریم و سفر ما به آفریقا مطمئنا باعث کمک به تیم ملی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بعد از اینکه از اردو برگشتیم مقابل فلسطین در تهران بازی دوستانه خواهیم داشت که این بازی هم دستگرمی خواهد بود. بعد از این مسابقه ما ایران را ترک می‌کنیم و اردویی را در استرالیا خواهیم داشت. در هر صورت اکثر تیم‌ها چند روز زودتر به استرالیا می‌روند و ما هم می‌خواهیم بازیکنان با شرایط این کشور آشنا شوند. ما ۶ روز قبل از اولین بازی در جام ملت‌ها به مصاف عراق می‌رویم.

کی‌روش تاکید کرد: باز هم تکرار می‌کنم این برنامه را ما حتی قبل از جام جهانی با دپارتمان تیم ملی و مسئولان فدراسیون تدوین کردیم و در حال حاضر کاری که انجام می دهیم این است که تمام بندهای این برنامه را مو به مو اجرا کنیم.تیم ملی هم به سازمان لیگ احترام گذاشته و بالعکس لیگ هم همین طور. سوال من این است که تاثیرات کی‌روش در این برنامه چه خواهد بود که من خودم پاسخش را به شما ارائه می‌کنم.

وی ادامه داد: این تغییری که ما با آن روبه‌رو بودیم و همه می دانستند برنامه لیگ تا امروز چگونه است نظم و سازماندهی که به وجود آمده تاثیر کی‌روش بوده و همه چیز طبق برنامه پیش رفته است. البته احتمالا یک سری از افراد این را دوست ندارند و می خواهند همه چیز در لحظه آخر انجام شود اما همه جای دنیا وقتی برنامه ریخته می شود طبق آن پیش می‌روند. در پایان در این چند روز شاهد بودم که عده‌ای از مربیان و مسئولان در خصوص این ۵۰ روز تعطیلی لیگ صحبت‌هایی را انجام داده اند.

کی‌روش گفت: اول اینکه باز هم تکرار می‌کنم تصمیم اینکه بازی‌های جام ملت‌ها در دی‌ماه انجام می‌شود تقصیر من نیست و من برنامه‌ریز آن نیستم. جام جهانی امسال در خرداد برگزار شد و این تصمیم را فیفا گرفته بود و کشورهای برزیل و اروگوئه بیش از ۲ ماه مجبور شدند لیگ‌های خود را تعطیل کنند این تصمیم هم توسط فیفا گرفته شد. من از شما می‌خواهم این مسائل را شفاف توضیح بدهید چون یکسری از افراد فکر می‌کنند اگر جام ملت‌ها در دی ماه برگزار می‌شود من برنامه‌اش را ریخته‌ام.

وی افزود: سوال دیگر من این است آیا جام ملت‌های آسیا برای ایران مهم هست یا خیر؟ این سوال را من نباید جواب بدهم بلکه ۶۵ میلیون ایرانی باید به این سوال پاسخ بدهند.

کی‌روش ادامه داد: در مردادماه امسال روزهای فیفا را طبق برنامه‌ریزی قبلی در اختیار سازمان لیگ گذاشتیم و در واقع ۱۴ روز را به همین دلیل به سازمان لیگ تقدیم کردیم. توافق ما با سازمان لیگ اینجا بود که ۱۴ روز را به آنها بدهیم و در ماه دسامبر ۱۰ روز از برنامه‌ها را بگیریم تا بتوانیم اردو برگزار کنیم.

به گزارش فارس سرمربی تیم ملی در ادامه صحبت‌های خود گفت: یک مطلب را هم فراموش نکنیم برنامه‌ای که برای جام ملت‌های آسیا ریخته شده این است که ما تا فینال این مسابقات پیش برویم. آیا کسی هست که از صعود تیم ملی به فینال ناراحت شود؟‌! مطمئنا ۹۹ درصد مردم از این موضوع خوشحال می‌شوند. من می‌دانم که شما می‌توانید از خداوند بزرگ بخواهید که لیگ ایران ۴۵ روز به تعویق بیفتد تا ما به فینال صعود کنیم. البته مردم خیلی خوشحال می‌شوند نه به خاطر تعطیلی لیگ بلکه به خاطر صعود به فینال. اگر لیگ فقط ۳۰ روز عقب بیفتد تنها کسی که باید دست به دعا بردارد من هستم چون مشکلات زیادی برایم ایجاد می‌شود و می‌دانم چه بلایی بر سر من خواهند آورد. شما هم این موضوع را می‌دانید. شما هم این موضوع را می‌دانید. این مشکل تنها مسئله‌ای بود که در مذاکرات من با فدراسیون بود؛ قطع شدن فاصله بعد از لیگ و جام ملت‌های آسیا.

خبرنگاری پرسید آیا بازیکنان تیم ملی با همان روحیه و جنگدگی که در جام جهانی بازی کرده‌اند در جام ملت‌های آسیا ظاهر خواهند شد که کی‌روش پاسخ داد: اگر شما شرایط را در نظر بگیرید و به بازی دوستانه تیم ملی و اردوی پرتغال دقت کنید خودتان انگیزه را در بین بازیکنان خواهید دید. اینکه تا چه زمانی این روحیه را در بازیکنانم حفظ کنم صادقانه می‌گویم که اطلاعی از آن ندارم. اما اگر روحیه مناسبی به تیم تزریق کنیم مطمئنا شرایط خوبی داریم اما اگر منفی‌گرا باشیم جواب برعکس خواهیم گرفت.

وی افزود: بازیکنان و تمامی اعضای تیم استحقاق تحسین را دارند چون عملکرد خوبی داشته‌اند. چون ما با یک منابع مالی و حمایت‌های محدود توانستیم آن نتایج را کسب کنیم. یک مطلب را قول می‌دهم و ضمانت می‌کنم ما تا انتهای راه می‌جنگیم و برای ملت ایران از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم بود. اما قطعا کار ما سخت است چون رقبای ما هر روز قوی‌تر می‌شوند و ما هم دوست داریم این شرایط را داشته باشیم. یک اصول ساده در زندگی وجود دارد اگر شما مریض شوید باید بلافاصله دارو به شما برسد و دیگر منتظر نمی‌مانید که تبدیل به نوش‌داروی پس از مرگ سهراب شود.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا اشخاصی هستند که نخواهند او تیم ملی نتیجه بگیرد گفت: این صحبت را بسیار شفاف جواب می‌دهم. مطمئنا دلایل و مدارکی وجود دارد که رقبای دیگر دوست ندارند ایران نتیجه بگیرد و همه به این موضوع واقف هستید. ازبکستان از ۹ دسامبر در امارات حضور دارد و آنها در تاریخ ۱۰ دسامبر از ما بازی دوستانه خواستند اما نتوانستیم با آنها بازی کنیم چون لیگ ۵۰ روز تعطیل می‌شد! تیم ملی قطر از خرداد ماه تا امروز ۱۳ بازی دوستانه انجام داده و فکر می‌کنید دلیل کار آنها چیست؟ آنها می‌خواهند قوی‌تر باشند و ایران را شکست دهند. امارات ۱۴ بازی و بحرین ۱۲ بازی از خردادماه تا امروز انجام داده اند.

وی افزود: دوست من وقتی این سوال را می‌پرسید آن مربوط به علوم فضا و مسائل پییچیده دریایی نیست. آنها سخت کار می‌کنند که ما را شکست دهند. ما باید سرمایه‌گذاری کنیم چون جام ملت‌های آسیا فرصت خوبی هست که بازی‌های زیبایی به نمایش بگذاریم. خودتان صادقانه جواب بدهید بعد از جام جهانی باید بیشتر کار کنیم یا کمتر؟

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: قبلا یک بار گفته‌ام و باز هم می‌گویم، وقتی یک وعده غذایی خوب می‌خورید یکسری از افراد پس از آن می‌‌خوابند اما یکسری از انرژی آن وعده غذایی استفاده می کنند. ما بعد از جام جهانی خوابیدیم در حالی‌که باید از فرصت‌ها استفاده می‌کردیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: با توجه به مربیان جوان مثل گل‌محمدی، منصوریان، دایی، مهدی مهدوی‌کیا و عبدالله ویسی و مطمئن باشید اینها می‌توانند به ایران کمک کنند که اگر این اتفاق نیفتد کشتی ایران مثل کشتی تایتانیک غرق خواهد شد. افرادی باید در این فوتبال کار کنند که دلسوز باشند نه اینکه از کنار آن استفاده ببرند. آنهایی که دلسوز هستند باید محافظ فوتبال باشند و اجازه ندهند آنهایی که سو استفاده می‌کنند کار کنند. من مردی هستم از جنس فوتبال، با ۳۳ سال کار من یک مطلب به علی پروین می‌گویم؛ هیچ وقت دوست ندارم خودم را درگیر سیاست و کارهای اداری کنم و اصلا علاقه‌ای به این موارد ندارم. وقتی صحبت از زمین‌های فوتبال و دوره‌های اموزشی برای مربیان باشد عاشق آن هستم که در این موارد فعالیت کنم اما هرگز علاقه‌ای به سیاست و دخالت در کار وزیر ورزش ندارم.

کی‌روش در خصوص بازیکنان سرباز و اینکه آیا جانشین‌هایی برای پولادی، ماهینی و سروش رفیعی دارد یا خیر یادآور شد: شخصا هیچ راهکاری برای این مطلب ندارم اما نقطه نظراتم را ارائه کرده‌ام. شک ندارم که هر شهروندی در دنیا باید وظایف شهروندی خود را به خوبی انجام دهد. در خصوص این مسئله معتقدم شک و شبه و سوالی در این زمینه وجود ندارد و همه باید به اصول شهروندی پایبند باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ادامه داد: این مسئله بسیار حساس است و باید به صورت محرمانه و خصوصی با جایگاه‌های مناسب و افراد ذیربط مطرح شود. در بحش سوم صحبت‌هایم باید بگویم همه در سراسر جهان می‌دانند که ایران یکی از امن‌ترین کشور های دنیا است و مطمئنا افراد مسئول می‌توانند خیلی راحت این موضوع را حل کنند. اگر از طریق افراد ذیصلاح این موضوع پیگیری شود قطعا مشکل حل خواهد شد و اگر راهی پیدا شود که بازیکنان وظیفه خود را برای تیم ملی انجام دهند بعد از پایان بازی‌ها می‌توانند وظیفه شهروندی خود را پشت سر بگذارند.

یکی از خبرنگاران گفت که شما رحمتی را به دلایل مختلف از تیم ملی کنار گذاشتید و حالا چظور انتظار دارید بازیکنانی را که با جعل مدارک وظیفه شهروندی خود را انجام نداده اند در تیم ملی حضور داشته باشند که سرمربی تیم ملی اینگونه پاسخ داد: من موافق تلفیق ایده‌هایی که با هم انجام دادید نیستم. برای نظر شما احترام قائلم اما نظرم متفاوت است. من در جایگاهی قرار ندارم که بخواهم بگویم این بازیکنان کار جعل انجام داده‌اند و یا اینکه بخواهم در این مورد صحبت کنم حتی خود شما هم در این جایگاه نیستید. شما نظر خود را دارید اما اصلا این نظر را ندارم که بحث رحمتی را با شهدا قیاس کنم. به خصوص آنهایی که جانشان را برای این مملکت داده‌اند این دو بحث را با هم قیاس نکنید. ما با مشکلاتی روبة‌رو هستیم اما تا همین الان که با شما صحبت می‌کنم هیچ کس به من اطلاع نداده که این بازیکنان محروم هستند.

وی افزود: بحثی که من دارم این است که این بازیکنان مشکلی دارند که مقامات مرتبط راهکاری را پیش پای ما بگذارند ما نمی‌خواهیم آنها وظایف خود را انجام ندهند این بحث ملی است و ما نمی‌خواهیم در باشگاههایشان بازی کنند. بازی کردن این بازیکن برای تیم ملی بسیار مهم است و من هم اعتقاد دارم آنها باید به خدمت سربازی بروند و به وظیفه خود عمل کنند. من اعتقاد دارم تلفیق این تصمیم و یک تصمیم ورزشی می‌تواند راهکار مناسبی داشته باشد اما اینکه من در جایگاه فنی بخواهم نظری بدهم که موجب نقض قوانین شود درست نیست اگر می‌خواهید معیارهای فنی یک بازیکن که من آنها را انتخاب کرده‌ام را جویا شوید می توانید سوالتان را به شکلی دیگر بیان کنید. در پاسخ به سوال شما هم بدون شک و شبه در چشم‌تان نگاه می‌کنم و جواب می‌دهم.

وی افزود: آیا شما روزنامه‌نگار ورزشی هستید یا خبر؟! نمی‌دانم اما از دنیایی که من می‌آیم شرایط این گونه است که یک بازیکن هیچ وقت نمی‌گوید مقابل لبنان و یا تیم دیگری بازی نمی‌کنم مگر اینکه مشکل جدی خانوادگی یا مثلا سلامتی داشته باشد.

کی‌روش ادامه داد: حتی در آن شرایط که بازیکن مشکل جدی داشته باشد باید رسما درخواست داشته باشد اما چنین اختیاری ندارد که امروز بگوید بازی می کنم و فردا بگوید بازی نمی کنم. در تیم من چنین اختیاراتی وجود ندارد البته مربیان می توانند دو راه را انتخاب کنند. آنها می‌توانند روی زانو خواهش کنند که آهای بازیکن برگرد! اما من چنین کاری نمی‌کنم. بقیه بازیکنان را آماه می‌کنم و به آنها اعتماد به نفس لازم را می‌دهم که برای کشورشان چگونه بازی کنند. به آنها می‌گویم که برو مقابل کره این گونه بازی کن تا به جام جهانی صعود کنیم. این شخصیت من است و من این روش را انتخاب می‌کنم. در حال حاضر به کسانی اطمینان می کنم که استحقاق حضور در تیم ملی را دارند اگر من بهترین بازیکنان را دارم چرا باید آن را تغییر بدهم. در حال حاضر به کسانی اطمینان می کنم که استحقاق حضور در تمی ملی را دارند اگر من بهترین بازیکنان را دارم چرا باید آن را تغییر بدهم.

وی ادامه داد: از عملکرد علیرضا حقیقی بسیار خوشحالم و از طرف فیفا به عنوان یکی از بهترین گلرهای جام جهانی انتخاب شد. در کشورهایی مثل فرانسه ایتالیا و کشورهای دیگر چنین اتفاقی بیفتد اکثر رسانه‌ها وقت‌شان را می‌گذارند که به چنین اتفاقی (موفقیت حقیقی) بپردازند یکی از بهترین بازیکنان ما به خصوص در بازی با کره‌جنوبی علیرضا حقیقی بود اما شما تمرکزتان را روی بازیکنانی گذاشتید که ۵ سال پیش در تیم ملی حضور داشته‌اند. من بیشتر عکس‌ها و مصاحبه‌هایی از رحمتی را روی جلد روزنامه‌ها دیدم که بیشتر از بازیکنان فعلی تیم ملی بود.

کی‌روش در ادامه با انتقاد از یکی از خبرنگاران گفت: او می‌خواهد طوری صحبت کند که انگار قرار است همه چیز امروز اینجا تمام شود.

وی در پاسخ به این سوال که منظور شما از خواب تیم ملی از جام جهانی تا امروز چه بود و به نظر شما مسئول این خواب چه کسی است گفت: دلیل تشکیل کنفرانس امروز این است که همیشه پاسخگو هستم و البته این موضوع به این معنی نیست که نقطه نظرات ما همیشه یکی است ما اینجا آمده‌ایم که فردا نظر من را منعکس کنید تا مردم از نظرات من مطلع شوند. من هیچ مشکلی با شما ندارم و می‌خواهم آرامش خاطر داشته باشید. شما معیار انتخاب بازیکنان و مشکل سربازی بازیکنان را با هم تلفیق کنید.

مجددا همان خبرنگار گفت که هدفش دفاع از رحمتی نیست و حتی به خاطر واکنش شما نسبت به او تقدیر می‌کنیم که کی‌روش گفت: خواهش می کنم بحث سربازی بحثی نیست که در مورد آن صحبت کنم. من باز هم تکرار می‌کنم در جایگاهی نیستم که قضاوت کنم و نقطه نظرم را درباره سربازی بگویم. فقط امیدوارم برای این موضوع یک راهکار پیدا شود. انتخاب بازیکنان وظیفه شخص من است.

وی در مورد اینکه دلیل خواب تیم ملی و مسئولان آن را برعهده چه کسی می داند تاکید کرد: باید برای رسیدن به یک گل به خوبی به او آب بدهید تا آن گل رشد کند. اعتقاد من این است که پس از اتمام جام جهانی باید یک روحیه که ساختارسازی جدیدی انجام شود را تزریق می‌کردیم. مثالی در مورد تیم ملی آلمان می‌زنم آنها تنها ۷ روز بعد از قهرمانی برنامه‌ای را تدوین کردند که هدفشان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ بود به این نکته دقت کنید که فدراسیون آلمان فقط ۷ روز بعد از جام جهانی این برنامه‌ریزی را انجام داد. وقتی من در مورد غرق شدن آن کشتی توضیح دادم به این دلایل بود آیا آلمان‌ها به خاطر این برنامه‌ریزی آدم‌های احمق و کم‌هوشی هستند؟! یا اینکه دچار حماقت شده‌اند؟!

وی ادامه داد: آلمان‌ها بعد از قهرمانی در جام جهانی مطمئن بودند هلند، ایتالیا و تمام تیم‌هایی که مقابل آنها شکست خورده‌اند برای شکست تیم‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند و حالا به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای مقابله با رقبای خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند. بعد از اینکه موفق شدیم کره‌جنوبی را ببریم بیش از ۱۰ بار دعوت‌نامه فرستادند که با ما بازی کنند چون تمام فکرشان این است که ایران را شکست دهند. شما فکر می‌کنید بحرین اتفاقی که در ایران افتاد و ۶ گل از ما خورد را فراموش می‌کند؟! ۱۵ دقیقه قبل از پایان بازی ایران و بحرین آنها به فکر صعود بودند اما بعد از تساوی قطر مقابل حریفش بحرین از دور بازی‌ها کنار ماند.

کی‌روش عنوان کرد: خدا به ما کمک می‌کند چون تمام این تیم‌ها از جمله بحرین و قطر به فکر شکست دادن ما هستند. وقتی در جام جهانی با نام ایران پرستیژ پیدا کردیم خواستیم تا با آموزش مربیان و تولید بازیکنان ماموریتی را جلو ببریم. همیشه شما از من سوال می‌پرسید اما این بار من سوال می‌پرسم آیا در این فصل شما شاهد تغییری در لیگ ایران هستید؟!

یکی از خبرنگاران گفت: از بُعد تاریخی و تقویمی بله. که کی‌روش افزود: اشکالی ندارد که شما من را مقصر بدانید اما از بعد کیفی تغییری دیدید؟! اگر هر سال بدون تغییری پیش برویم درجا خواهیم زد چه کسی موظف است که این مسیر را تغییر بدهد؟! افرادی که دلسوز فوتبال هستند مثل منصوریان، گل‌محمدی، مهدوی‌کیا، دایی، علی کریمی، باقری و جواد نکونام. آنها باید رهبری این مسیر را برعهده بگیرند. البته نفراتی مثل علی پروین و بزرگان دیگری هم هستند که نامی از آنها نبردم اما یکسری از افراد هستند که فقط از کنار این فوتبال استفاده می‌کنند. فدراسیون فوتبال وظایف خود را دارد. این اسامی که به آنها اشاره کردم نباید منتظر باشند و صبر کنتد بلکه باید ورود کنند و مسیر را رهبری کنند آنها باید کار بیشتری انجام دهند.

کی‌روش با خنده گفت: شک دیگری وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که شما هنگامی که می‌خواستید قراردادتان را با تیم ملی تمدید کنید با این واکنش که موفقیت تیم ملی را تضمین بدهید را روبه‌رو شدید و آیا وعده‌هایی که برای این موفقیت به شما داده بودند عملی شده بودند یا خیر گفت: من باید این دو کشتی را برای شما جداسازی کنم. یک مطلب احتیاجات تخصصی تیم ملی است و یک مطلب مباحث فنی. ما با سازمان لیگ توافقی کردیم که متاسفانه بزرگترین مشکل ما پیدا کردن تیم‌هایی برای بازی‌های دوستانه بود به همین دلیل در پرتغال ۲ بازی دوستانه کردیم. ما سعی کردیم با ۲ تیم بازی کنیم که البته یکی از تیم‌ها در دقایق آخر بازی را لغو کرد. ما دچار مشکل هستیم. چون بعضی تیم‌ها دوست دارند با ما بازی کنند اما کیفیت خوبی ندارند و تیم‌های دیگری که ما خواهان بازی با آنها هستیم درخواست مالی زیادی دارند. ما نزدیک اردوی آفریقای جنوبی هستیم و برای آنکه گمانه‌زنی نشود سعی کردیم با بسکری از تیم‌ها در آنجا بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: پیش از این وقتی می‌خواستیم بازی با آفریقای جنوبی و زیمباوه را هماهنگ کنیم می‌پرسیدند شما مطمئن هستید در اردوی آفریقای جنوبی حضور پیدا می‌کنید! آفریقای جنوبی منتظر ما نمی‌ایستد تا جواب بدهیم و هزینه‌های آْن باید پرداخت شود اگر تلویزیون اعلام کند بازی را می‌خواهد پخش کند نمی تواند زیر حرف بزند. کاری که کفاشیان و مسئولان در حال انجام آن هستند این است که بازی‌های ما را در اردوی آفریقای جنوبی قطعی کنند. شما وقتی هنوز مطمئن نیستید که به اردوی آفریقای جنوبی می‌روید نمی‌توانید هیچ بازی‌ای را قطعی کنید آرزوی من این بود که چند نفر از مربیانم را به جام خلیج فارس بفرستم تا بازی‌های آنها را آنالیز کنم. ولی با همه این مشکلات همه در حال تلاش هستیم که برنامه‌ها تحقق پیدا کند. فکر می‌کنم برای دستیایی به هدفمان از نمره یک تا ۱۰ نمره ۷ تا ۸ بگیریم.


ویدیو مرتبط :
کی روش جام جهانی یک ماموریت غیر ممکن است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارلوس کی روش:مردم ایران ،تنک یو!/رونالدوی ناآماده از دلایل حذف ما در جام جهانی بود /



  کی روش,کیروش,کارلوس کیروش,مصاحبه کیر.ش,مصاحبه کارلوس کیروش,اخبار تیم ملی ایران,اخبار ورزشی

 

کارلوس کی روش:مردم ایران ،تنک یو!/رونالدوی ناآماده از دلایل حذف ما در جام جهانی بود / سطح تیم ایران در حد رقابتهای بین المللی نیست

وقتی با ایران یا عراق کار می کنی باید تمام توانایی هایت را به عنوان یک مربی به کار بگیری.باید دقیق و صبور باشی و برای خواسته هایت جاه طلب باشی تا بازیکن ها باور کنند که میتوانند

سایت گل - کارلوس کی روش در مصاحبه با بی بی سی در مورد قرعه کشی مسابقات مقدماتی جام جهانی ، زندگی در ایران ، رابطه اش با مطبوعات و البته تیم ملی پرتغال و منچستریونایتد  صحبت های جالبی بر زبان آورده که خواندنش خالی از لطف نیست.

 

من و دوپینگ

به گزارش گل  کی روش  حرفهای خود را در این مصاحبه با انتقاد از فضایی که سال گذشته ایجاد شده بود اغاز کرد و در مورد محرومیتش به دلیل دخالت در کار ماموران ضد دوپینگ چنین گفت: روزهای بعد از آن اتفاق با اداره ضد دوپینگ پرتغال ، دوران سختی برای من بود.درک آن اتهام نادرست که پایه و اساسی نداشت مشکل بود.آن ها بدون مدرک من را به چیزی متهم کرده بودند که انجام نداده بودم خوشبختانه دادگاه سوئیسی به نفع من رای داد و از سیستم و رئیس مبارزه با دوپینگ پرتغال انتقاد کردوآن ماجرا تمام شد.

 

از زندگی در ایران راضی ام

سرمربی تیم ملی ایران درباره زندگی جدیدش می گوید: الان خیلی راضی ام. با تیم ملی ایران کار می کنم و این تیم رو به رشد است. بازیکن های خوبی داریم و الان در مرحله نهایی انتخابی هستیم و دیگر چه انتظاری می شد داشت؟البته وظیفه و آزمون دشواری پیش روی ماست برای آماده کردن تیم برای مرحله بعد باید برنامه خوبی داشته باشیم و این دقیقا کاری است که بلافاصله بعد از رسیدن به ایران شروع می کنم.من تمام جزئیات را بررسی می کنم تا تیم برای مرحله بعد کاملا اماده شود .

 

در ایران باید مربی بهتری باشی

کی روش در مورد تفاوت مربیگری یک تیم باشگاهی با تیم ملی یک کشور چنین می گوید : در این مواقع است که یک مربی خودش را محک می زند.موقعی که باید از نقاط قوت و مهارت ها نهایت استفاده را کرد و اطمینان داشت که می شود بازیکن ها و نحوه بازی آن ها را بهتر کرد و پیام درست را در زمان درست به بازیکن ها منتقل کرد. وقتی مربی رئال مادرید یا منچستر یونایتد هستی می توانی یک بازیکن خوب بخری و در زمانی کوتاه تاثیری بزرگ در تیم بگذاری  آنهم فقط با یک بازیکن. اما وقتی با ایران یا عراق کار می کنی باید تمام توانای هایت را به عنوان یک مربی به کار بگیری.

 

باید دقیق و صبور باشی و برای خواسته هایت جاه طلب باشی تا به تدریج بازیکن ها باور کنند که می توانند پیشرفت کنند و در سطح بالاتری بازی کنند. در مسابقات بین المللی سطح بازی ها بالاتراست. وقتی بازیکنان فقط در مسابقات داخلی ایران بازی می کنند  تفاوت بین لیگ داخلی با اسپانیا انگلیس با پرتغال را نمی دانند. و این وظیفه من هست که آن ها را آماده سطوح بالاتر کنم.

 

سطح تیم ایران هنوز بالا نیست

اولین بازی اشکان دژاگاه حتی کی روش را هم شگفت زده کرده بود. او اینگونه نظرش را در مورد دژاگه بیان می کند: مثل فیلم ها بود. اتفاق خوبی بود. اما آخر کار نیست. ما باید فرصت های بیشتری را برای بازیکن های دیگری فراهم کنیم که در اروپا بازی می کنند. همانطور که گفتم دغدغه اصلی من اماده کردن بازیکن هایی است که در ایران بازی می کنند.چون سطح مسابقات در ایران برای آمادگی بین المللی کافی نیست امادگی برای سطوح بالاتر باید از همین الان شروع شود. چه از نطر ذهنی چه از نظر تاکتیکی سطح مسابقات  این مرحله بالاتر از مراحل قبلی است.و ما دو سه ماه وقت داریم تا آماده شویم. الان این وطیفه ما است.

 

رونالدو در جام جهانی آماده نبود

کی روش در پاسخ این سئوال خبرنگار بی بی سی که از او پرسید: به نظر می رسد برخلاف پرتغال مطبوات ایرانی با شما رابطه خوبی دارند.من اینجا دیدم که خبرنگاران ایرانی چقدر با شما احساس نزدیکی می کردند پاسخ جالبی داد: اوضاع مرتبه. تیم می بره و در حال پیشرفته و رسانه های ایران هم این را متوجه شدند. رسانه های ایران خیلی سخت گیرند و کار با آن ها آسان نیست . در پرتغال هم تقریبا همینطوره وقتی می بری همه دوستت دارند و باهات دوست هستند اما وقتی انتظارات مردم برآوره نشود و رسانه ها ناراضی باشند  که پیش هم  می آید تاوانش را مربی می پردازد .

 

کی روش اشاره ای هم به بازی های پرتغال در جام جهانی دارد . زمانی که او خود سرمربیگری این تیم را برعهده داشت: به نظر من پرتغال در جام جهانی خیلی خوب بود. به این معنی که ما به وظیفه و مسئولیت مان خوب عمل کردیم اما بعد از مرحله گروهی به قهرمان جهان خوردیم و مثل یک فینال بود.یکی باید حذف می شد به نظرم ما خوب بازی کردیم. فرصت پیروزی داشتیم. ما چند بازیکن مصدوم و یکی دوتا بازیکن نااماده داشتیم .  اگر مثلا بزریل یا آرژانتین باشید و یکی دو بازیکن تان را نداشته باشید می شود برایش راه حلی پیدا کرد.اما اگر در جام جهانی بازی داشته باشید و بهترین بازیکن تیم مثلا کریستیانو رونالدوکه بهترین بازیکن جهان بود آماده نباشد روی تیم تاثیر می گذارد و این اتفاقی بود که برای ما افتاد. به نظردر کل می توانم بگویم ما در مرحله گروهی و در بازی با اسپانیا تیم خوبی بودیم و انسجام مان را حفظ کردیم اما در ان روز تیم بهتر برنده شد. البته اسپانیا نه تنها در ان بازی که در کل جام جهانی خوب عمل کرد بنابراین من به آنچه انجام دادم افتخار می کنم.

 

منچستر هنوز هم می برد و به فینال می رسد

مرد پرتغالی از زندگی در ایران کامل به نظر می رسد. چرا که او در پاسخ خبرنگار که در مورد زندگی در ایران از او پرسید اینگونه جواب داد:  من واقعا از رفتاری که مردم با من دارند سپاسگزارم.

کی روش در آخر در پاسخ به این سئوال که که بعضی ها در انگلستان  فکر می کنند با رفتن کی روش منچستر از لحاظ تاکتیکی ضعیف تر شده پاسخ زیرکانه ای داد : من نمی خواهم در این باره اظهار نظر کنم. به نظر من منچستر یونایتد به هیچ مربی یا بازیکنی وابسته نیست. باشگاه بزرگتر از این حرفهاست. باشگاه همیشه برمربی یا بازیکن ارجحیت دارد و وظیفه ما این است که حداکثر تلاش مان را برای تیم و طرفداران بکنیم و من هم در سال هایی که در منچستریونایتد بودم همین کار را می کردم .آن ها ها هنوز هم به فینال ها می رسند و بازی هایشان را می برند. فقط در بازی با اتلتیک بیلبائو اینجوری شد و بازی شان را باختند.  اما شعار منچستریونایتد همیشه این است . ما آماده مسابقه بعدی هستیم./گل