ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کی‌روش: برای رفتن جباری گریه نمی‌کنم


سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران دستیار جدید خود را معرفی کرد.

ایسنا: کارلوس کی‌روش که ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری پذیرای اصحاب رسانه بود، ابتدا با بیان این که از برگزاری این جلسه خوشحال است، چون این گونه جلسات رابطه تیم ملی و هواداران را برقرار می‌کند، گفت: در درجه اول افتخار دارم که "اوسیانو کروز" را به عنوان دستیارم در تیم ملی معرفی کنم. به آقای کروز خوش آمد می‌گویم و اعتقاد کامل دارم که با دستاوردهای قبلی می‌توانیم به اهداف و دستاوردهای آینده تیم ملی توسعه دهیم.

کی‌روش همچنین گفت: این فرصت را داشته‌ام که با کروز هم به عنوان بازیکن و هم دستیار کار کنم. او در اسپورتینگ لیسبون بازیکن من بود و اولین تجربه او به عنوان دستیار من در تیم ملی پرتغال رقم خورد. در سال 1994 کروز کاپیتان تیم ملی فوتبال بود اما متاسفانه در آن سال فرصت حضور در جام‌جهانی را از دست دادیم ولی اکنون این فرصت را داریم که در کنار هم کار کنیم تا بهترین دستاوردها و موفقیت‌ها را با تیم ملی ایران در جام‌جهانی برزیل به دست بیاوریم.

کی‌روش در ادامه خطاب به دستیار جدیدش گفت: آقای اوسیانو به شما تبریک و خوش‌آمد می‌گویم و برایت آرزوی موفقیت می‌کنم؛ چرا که موفقیت تو موفقیت تیم ملی ایران خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های تیم ملی در راه حضور در جام‌جهانی گفت: چند هفته‌ وقت داریم تا تلاش کنیم و به آمادگی کامل برسیم و تیم را برای حضور خوب و موفق در جام جهانی 2014 برزیل آماده کنیم. مطمئنا همه شما بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را و همین طور لیگ قهرمانان اروپا را تماشا کرده‌اید و احتیاجی ندارد که در مورد تفاوت این بازی‌ها برایتان صحبتی کنم. تیم ملی ایران باید در جام جهانی با تیم‌هایی بازی کند که در سطح لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کنند.

کی‌روش تصریح کرد: بازیکنان آرژانتین، همه‌شان در این سطح بازی می‌کنند. بازیکنان بوسنی و هرزگوین هم در اروپا و در سطح اروپایی بازی می‌کنند و این دقیقا همان فوتبالی است که قرار است ما در آن سطح بازی کنیم نه در سطح فوتبال آسیا. به این دلیل است که باید با حداقل برنامه‌ها خودمان را به آمادگی کامل برسانیم. مطمئنا برای چنین سطحی احتیاج به گذشت‌های زیادی وجود دارد.

وی افزود: گذشت از طرف افراد و نهادهایی که از لحاظ مالی به ما کمک خواهند کرد. وقتی من در باره تیم ملی ایران صحبت می‌کنم می‌خواهم به عنوان سرمربی به طور رسمی از همه باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان به خاطر همه گذشت‌هایی که انجام داده‌اند تشکر کنم.

سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: یک دلیل ساده و مشخص پشت سر برنامه‌ای است که ما از 14 آپریل شروع می‌کنیم و آن هم این است که در جام جهانی بتوانیم با افتخار و لذت حضور داشته باشیم و نماینده خوبی برای ایران باشیم و با دست پر به کشور برگردیم. ما وقتی درباره این دلیل صحبت می‌کنیم خیلی ساده است که چرا می‌خواهیم چنین برنامه‌ای را در پیش گیریم. آن دلیل ساده این است که ما می‌خواهیم شانس تیم ملی را برای موفقیت در جام جهانی 2014 برزیل افزایش دهیم و برای هواداران افتخار و لذت کسب کنیم. برنامه‌های ما روی دو محور اصلی پایه ریزی شده است. یکی روی اهداف ما و دیگری روی گذشت‌هایی که باید از خود نشان دهیم.

کی‌روش با اشاره به اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی گفت: ما از 14 آپریل به آفریقای جنوبی خواهیم رفت و اردویی سه هفته‌ای را در این کشور برگزار می‌کنیم. هدفمان برای این اردو خیلی مشخص است، چرا که دیدار اول ما در جام جهانی با تیم ملی نیجریه خواهد بود بنابراین ما عقیده داریم که وقتی اردوی مان را در این کشور برگزار می‌کنیم بازیکنان توانایی آشنا شدن با فوتبال آفریقایی را پیدا می‌کنند. اردوی آفریقای جنوبی به طور خاص یک برنامه تمرینی و افزایش توانایی‌های بازیکنان خواهد بود که به ویژه به بازیکنان داخلی اختصاص دارد. ما با 24 بازیکن به آفریقای جنوبی خواهیم رفت که در آن زمان بین هشت تا 10 بازیکن در قطر، کویت و کشورهای دیگر هنوز مشغول بازی هستند. بعد از آن ما نگاه‌هایمان را روی 33 تا 36 بازیکن خواهیم گذاشت و بعد از آن که این 36 بازیکن را در نظر گرفتیم در نهایت 23 بازیکن را برای جام جهانی انتخاب می‌کنیم.

کی‌روش در ادامه گفت: می‌خواهم اعلام کنم که با زحماتی که فدراسیون کشیده است، فعلا اردوی اتریش قطعی شده و باز هم اضافه می‌کنم که با ارتباطاتی که با اروپا داشتیم و با وجود هزینه‌ها و مسائل مالی حاکم در اروپا با چهار تیم اروپایی بازی خواهیم کرد بدون آن که به آنها پولی بپردازیم.

وی افزود: پس از اردوی اتریش به تهران باز می‌گردیم تا طراوت دوباره‌ای به بازیکنان ببخشیم و پس از آن به برزیل می‌رویم. در پایان می‌توانم بگویم که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرف یک هفته‌ آینده با 24 بازیکن به آفریقای جنوبی می‌رویم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از این صحبت‌ها از خبرنگاران خواست که سوالات خود را از او بپرسند.

اولین سوال را خبرنگاری این گونه از کی‌روش پرسید. او گفت برخی از تیم‌های آسیایی از مربیان خارجی استفاده کرده و سبک کار خود را تغییر دادند. مهم‌ترین دستاورد حضور شما در ایران چه بوده است؟ کی‌روش در پاسخ به این سوال گفت: فکر نمی‌کنم که خیلی جالب باشد خودم در این باره نظر بدهم. بلکه ترجیح می‌دهم شما و دیگران این دستاوردها را بگویید. اما چون پرسیده‌اید خاضعانه می گویم که از بدو ورودم به ایران تاکنون تفاوت‌های شایان توجهی را می‌توان در تیم ملی حس کرد و روند ما خیلی خوب بود.

وی افزود: تفاوت‌ها کاملا مشهود است. ما توانستیم جایگاه پیراهن تیم ملی ایران را در آسیا بهتر کنیم و اکنون از نظر رنکینگ فیفا تیم نخست آسیا هستیم که بسیار خوب و قابل افتخار است. همچنین توانستیم تیم را بدون شک و شبهه و به عنوان تیم نخست گروه به جام جهانی ببریم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: تیم ملی کاملا "تمیز" و بدون دردسر به جام ملت‌های آسیا صعود کرد و همان طور که در استرالیا از من سوال کردند و پاسخ دادم، می گویم که ظرف چندین سال گذشته هر گاه تیم ملی می‌خواست از بازیکنان دومش استفاده کند، گریه می‌کرد، ولی حالا تیم دوم ما به راحتی کویت را شکست می‌دهد.

کی‌روش همچنین گفت: زمانی که در قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا نشسته بودم و نام ایران را به عنوان تیم اول آسیا نشان دادند احساس افتخار کردم ولی با این حال اگر از من بپرسید که از این وضعیت کاملا رضایت دارم، جوابم منفی است چون هنوز کارهای زیادی هست که باید انجام دهیم.

او در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر کفاشیان درباره قرارداد کی‌روش و این که او پنج میلیون دلار مطالبه کرده است، بیان کرد: به هر حال این فرمایش آقای کفاشیان است و من حسابدار نیستم و برایم سخت است که به این اعداد توجه کنم. آنچه در درجه اول برای من مهم است، این که نمی‌خواهم آینده‌ام و هدف بزرگی که در جام جهانی داریم را با چیزی عوض کنم. مهم‌ترین مساله‌ای که باید آن را مطرح کنم این است که ما باید به جام جهانی 2014 برزیل مثل یک پل نگاه کنیم. شما آینده را توسط این پل می‌توانید متصل کنید. مشخصا اعتقاد دارم نحوه‌ای که ما جام جهانی را به پایان می بریم و نتایجی که در آنجا کسب می‌کنیم در موفقیت ما در جام ملت‌های آسیا تعیین کننده است.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: نکته سومی که در این میان باید بگویم این است که درست است که ما در جدول فیفا برترین تیم آسیا هستیم، اما بهترین تیم سال آسیا نیستیم. ما شانس بالایی داریم تا از استرالیا با مدال باز گردیم. این خیلی ناراحت کننده است که تیم ملی از این وضعیت خوب استفاده نکند و قهرمان آسیا نشود. ما شانس خیلی خوبی برای موفقیت در جام ملت‌ها داریم. البته اگر بعد از جام جهانی قرار باشد اردوهای مرداد و شهریورتان را لغو کنید قاعدتا شانس شما کمتر هم می‌شود. نمی‌توانیم فراموش کنیم که اردوهای خودمان برای جام جهانی یک به یک لغو شد و درباره آخرین آن بحث ‌های مالی تا همین چند روز پیش مطرح بود.

او افزود: شما باید ببینید که از آینده چه می‌خواهید و من چه دستاوردی می‌توانم داشته باشم. من اخلاق، خصوصیت خودم را دارم. دوست ندارم زیاد از حد قول دهم. افراد زیادی هستند که قول زیادی می‌دهند، ولی دستاورد چنانی ندارند. من ترجیح می‌دهم که قول زیادی ندهم، اما دستاورد زیادی داشته باشم. امروز روز خنده من است و می‌خواهم به همین مناسبت پاسخ سوال شما را هم به گونه‌ای خاص بدهم.

کی‌روش ادامه داد: از همان خرداد ماه که به جام جهانی رفتیم به دفعات دیده‌ام که روزنامه‌ها من را شام دعوت می‌کنند، اما معلوم نیست کی و کجا. شرایط ما در حال حاضر به شکلی است که فدراسیون می‌گوید ما همان شام را هم نمی‌توانیم بدهیم، چون کی‌روش رستوران گران قیمت می‌خواهد! آنها احتمالا پول جوجه کباب را هم ندارند که بدهند. این پیشنهاد هم مثل همین است که به شما بگویند شام بیایید، مهمان ما، اما کسی نمی‌داند کی و کجا؟ شفاف می گویم که شرایط ما به گونه‌ای است که آن شام کجاست؟ چرا که هیچ کسی حرفی به من نزده و هیچ پیشنهاد روشن و مشخصی درباره آینده به من نشده است. روی میز هیچ پیشنهادی نشده و تنها این‌ها یک شایعه‌ای است که مانند آن شام هنوز مشخص نیست که کجا و کی آن را بدهند.

کی‌روش در ادامه گفت: مهم‌ترین مساله اکنون این است که تمرکزمان را روی آماده سازی تیم ملی ایران برای جام جهانی بگذاریم. بسیار مشخص است که در فروردین هستیم و بعد از هشت تا 10 ماه انتظار برای صحبت درباره قراردادم اکنون زمانی است که برای آینده تصمیم بگیرم. اما خواهش می‌کنم فعلا فقط درباره جام جهانی صحبت کنید.

در ادامه خبرنگاری از کی‌روش درباره ماجرای خداحافظی جباری از تیم ملی و نقل قول منسوب به کی‌روش در این باره پرسید و کی‌روش در پاسخ گفت: خواهش می‌کنم اجازه بدهید که ماجرا را کاملا توضیح دهم تا همه آن را بدانند. پنجشنبه گذشته کاپیتان تیم ملی با من تماس گرفت که درباره این ماجرا میانداری کند.

وی افزود: نکونام از من خواست که جلسه‌ای با حضور جباری برگزار کنم تا راجع به تصمیمی که او گرفته صحبت کنیم. جباری تمایلی برای بازی در جام جهانی نداشت. تکرار می‌کنم که پنجشنبه گذشته نکونام با من تماس گرفت و از تصمیم جباری در این باره به من گفت.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: چیزی که من به نکونام گفتم این بود که این مساله بسیار مهم و جدی است و او نباید در این مساله دخیل باشد. این صحبت‌ها و تصمیم‌ها راجع به منافع جباری است و نکونام نباید میاندار مساله باشد.

وی ادامه داد: شاید این مشکل شخص من باشد که به دلیل توانایی نداشتن در دانستن زبان فارسی نمی‌توانم با بازیکنان مستقیم ارتباط برقرار کنم. به نکونام گفتم که به جباری بگوید که این مساله را در درجه اول باید با رییس و دبیر کل فدراسیون مطرح کند.

کی‌روش ادامه داد: برای بازیکنانی که می‌خواهند در تیم ملی حضور داشته باشند 24 ساعته در خدمت هستم. من از خانواده و زندگی ام گذشته‌ام که تمام روز و اوقاتم را در اختیار کسانی قرار دهم که می‌خواهند در تیم ملی باشند. وقتی بازیکنی به دلیل مشکلاتی نمی‌خواهد در تیم ملی بازی کند باید با فدراسیون مطرح کند. اولویت من کسانی هستند که می‌خواهند در تیم ملی بازی کنند.

سرمربی تیم ملی در ادامه اظهار کرد: به جواد گفتم که به جباری بگوید که در درجه اول باید رییس و دبیر کل فدراسیون از این موضوع با خبر شود و خودم از مسئولان فدراسیون درخواست می‌کنم که یکشنبه با او جلسه‌ای بگذارم. اعتقادم این است که در این کشور اولین کسی که باید درباره تصمیم یک بازیکن با خبر شود رییس فدراسیون است.

وی درباره خبری که از او منتشر شده بود و اعلام شده بود که کی‌روش در واکنش به خداحافظی جباری گفته است " به سلامت" خاطر نشان کرد: آن طور که می دانید این مطلب نخستین بار از طریق روزنامه‌ خبری ورزشی منتشر شد و تنها مسئولان این رسانه هستند که می‌توانند بگویند این را از کجا آورده‌اند.

کی‌روش افزود: حقیقتا دیروز (شنبه) از طریق این روزنامه‌ با من تماسی برقرار شد و از من خواستند که در این باره صحبت کنم، اما من گفتم که فردا که به تهران می رسم در این باره حرف می‌زنم. در انتها فقط خود جباری است که می‌تواند نیت و هدفش را از این که چرا نمی‌خواهد در جام جهانی بازی کند توضیح دهد. مطمئنا دلایل او قوی است، اما من نمی‌خواهم آنها را بدانم، چون وقتی بازیکنی نمی‌خواهد در تیم ملی بازی کند دیگر تفاوتی نمی‌کند که دلیلش چیست.

وی ادامه داد: ولی مطمئنا در درجه اول این ناراحت کننده است که رییس فدراسیون که باید اولین کسی باشد که از این قضیه مطلع می‌شود، اما این گونه نشد و آن روزنامه‌ و آن بازیکن زودتر از بقیه متوجه خداحافظی این بازیکن شدند. این مساله باعث تاسف است و آنها باید بگویند که چطور زودتر از رییس فدراسیون از خداحافظی جباری با خبر شدند! اینجا متاسفانه بر خلاف جایی که من بوده‌ام است و این اخلاق بد در اینجا رایج شده. من در جاهایی که بوده‌ام 23 تا جا داشتم، اما سه هزار نفر می‌خواستند در تیم حضور داشته باشند، اما اینجا بر عکس است. چرا؟ من نظر خودم را دارم، ولی راجع به آن صحبتی نمی‌کنم.

او ادامه داد: تنها فردی که مسئولیتش با من است امید نمازی است. من بارها از شما عذرخواهی می‌کنم که او را انتخاب کردم. او اکنون رفته و در آمریکا مربیگری می‌کند. همان طور که گفتم امروز من از روی خنده بلند شدم و یک مطلب خنده‌دار دیگری را می‌خواهم به شما بگویم. همین جا به شما ضمانت می‌دهم که در بازی با نیجریه با یازده نفر به میدان می‌رویم و البته عده‌ای از اصحاب رسانه هم با ما خواهند بود. متاسفانه به خاطر اخلاقی که رایج شده است، ابتدا رحمتی ، سپس عقیلی، نمازی و حالا جباری از جمع ما جدا شدند.

سرمربی تیم ملی افزود: حالا ما دو راه داریم. از رفتن آنها گریه کنیم و یا بخندیم که من دومی را انتخاب می‌کنم. دلیل آن ساده است، چرا که دلیل برای لبخند زدن ساده‌تر است. کار با کسانی که با روح و علاقه بالا در تیم ملی حاضر می‌شوند ساده‌تر است و بسیار هم جذاب‌تر. به همین دلیل من لبخند می‌زنم. بیایید راجع به کسانی که می‌خواهند در تیم ملی بازی کنند صحبت کنیم و تصمیم جباری را بپذیریم. اگر به آخرین خبری که به من رسیده توجه کنید به نکته جالبی می‌رسید. رییس باشگاه الاهلی جایی که جباری در آن بازی می‌کند از این که جباری در تیم ملی حاضر شود و به ما بپیوندد حمایت کرده. شما وفاداری را نسبت به ما از این شهروند قطری ببینید. من در کتاب خاطراتم این را ثبت می‌کنم. ما از قطری‌ها حمایت بیشتری دریافت کردیم تا از افراد خودمان .

کی‌روش در ادامه درباره حضور لژیونرهای شاغل در تیم‌های عربی در اردوی آفریقای جنوبی گفت: ضمانت می‌دهم که پشت پرده تمام تلاشمان را می‌کنیم که نکونام و منتظری را داشته باشیم. فعلا قضیه 50 – 50 است. مطمئنا این دو باید در اردوی ما باشند چون خودشان هم می دانند بازی در لیگی مانند کویت سطح کافی را برای آماده سازی برای جام جهانی ندارند.

وی در ادامه درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی در اردوهای پیش‌رو گفت: باید ببخشید که این مساله را شفاف بیان نکردم. ما بعد از اردوی آفریقای جنوبی چهار بازی خواهیم داشت. سه بازی در اتریش و یک بازی در سائوپائولوی برزیل. در آفریقای جنوبی هم چهار بازی را انجام می‌دهیم که هدف اولیه بازی‌ها توسعه و ارتقای سطح بازی تیم ملی است.

کی‌روش افزود: در این چهار بازی که حتی برخی از آنها کمتر از 90 دقیقه‌ خواهد بود، هدفمان این است که همه بازیکنان آمادگی روحی و فیزیکی لازم را برای بازی با نیجریه را پیدا کنند و بفهمند که نوع بازی تیم‌های آفریقایی چگونه است.

سرمربی تیم ملی در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره احتمال انتخاب دستیار ایرانی جدید گفت: امکانش وجود دارد، اما همان طور که می دانید باید هوشمندانه در این باره تصمیم بگیرم. چون نمی‌خواهم اشتباه قبلی ام در انتخاب نمازی را تکرار کنم.

وی درباره وضعیت علیرضا جهانبخش و سردار آزمون و احتمال استفاده از این دو در جام جهانی گفت: فکر می‌کنم که این اتفاق می افتد. قبلا هم گفته‌ام که آنها در حال حاضر تجربه بازی‌های بین‌المللی را به دست می‌آورند و آن فضایی که قرار است در جام جهانی در آن بازی کنیم دقیقا همان سبک اروپایی است.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: وقتی بازی بارسلونا و آتلتیکو مادرید را می بینیم یا دیدار بایرن یا منچستر را، دیگر احتیاجی به صحبت در این باره نیست. ریتم تند بازی‌ها زمانی که توپ در جریان است و سطح بالای این دیدارها دیگر جایی برای حرف زدن باقی نمی‌گذارد. وقتی ادین ژکوی بوسنیایی در منچسترسیتی بازی می‌کند دیگر دلیلی ندارد که توضیح بیشتری بدهم. واقعا نمی‌خواهم درباره تفاوت فوتبال ایران و اروپا صحبت کنم، چون همه چیز واضح است.

وی افزود: بار دیگر تکرار می‌کنم که توقع مردم این است که تیم ملی در جام جهانی با غرور و افتخار رقابت کند. در نتیجه‌ باید دست به دست هم دهیم که با افتخار در جام جهانی حضور پیدا کنیم. مطمئنا این کار به گذشت‌های زیادی احتیاج دارد که همه باید برای آن متحد شویم.

کی‌روش ادامه داد: بار دیگر از طرف تیم ملی از همه کسانی که به ما کمک می‌کنند و از ما حمایت می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم. باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنانی که برای کمک به تیم ملی گذشت می‌کنند شایسته تقدیرند. امیدوارم خدا ما را در این سفر یاری کند تا ان‌شاءالله از جام جهانی با نتایج خوب بازگردیم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی همچنین گفت: تکرار می‌کنم که این کار ساده نیست و همه چیز باید طبق برنامه پیش برود. من به عنوان سرمربی تیم ملی از اصحاب رسانه درخواست می‌کنم که با تیم ملی مدارا کنند و درک کنند که تیم ملی به گذشت کردن نیاز دارد.

سرمربی تیم ملی درباره احتمال حضور نکونام و منتظری در اردوی آفریقای جنوبی گفت: حضور آنها در این اردو 50 – 50 است. فوتبال کویت نمی‌تواند به نکونام کمک کند و بهتر است او با ما در اردو حاضر باشد. ما تلاش خودمان را برای حضور این دو بازیکن در این اردو انجام می‌دهیم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا که با توجه به این که معتقدید میزان دوندگی بازیکنان ایران نسبت به سایر کشورها کمتر است، آیا در جام جهانی به بازیکنان جوانتر میدان می‌دهید یا این که ریسک نکرده و به با تجربه‌ها اعتماد می‌کنید؟ گفت: بحث سن مطرح نیست. رایان گیگز که فکر می‌کنم 97 سال دارد، هم‌چنان دارد بازی می‌کند! چند وقت پیش با او صحبت کردم و گفت شرایطش خوب است. او به من گفت که قراردادش را تا همان 97 سالگی تمدید می‌کند. برای ما مهم میزان آمادگی است که چه کسی می‌تواند در بالاترین سطح خود باشد. ضمن این که میزان دوندگی بازیکنان ایران با تیم‌های ایتالیا، فرانسه و انگلیس خیلی فاصله ندارد. اما قطعا ما از افرادی استفاده می‌کنیم که در نهایت آمادگی باشند. جام جهانی جای آزمایش کردن نیست، بلکه جای اجرا کردن است. نه تنها بازیکنان و مربیان ، بلکه سایر اعضای کادر فنی هم باید در وضعیتی باشند که بهترین عملکرد را داشته باشند نه این که به جام جهانی بیایند تا آزمایش شوند.


ویدیو مرتبط :
مجتبی جباری.. گل استثنایی جباری در شب قرعه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش دژاگه به خداحافظی جباری و احتمال کنار رفتن کی روش



اخبار ,اخبار ورزشی ,اشکان دژاگه

اخبار ورزشی - واکنش دژاگه به خداحافظی جباری و احتمال کنار رفتن کی روش

ستاره تیم ملی فوتبال ایران گفت: «نمی‌دانم چرا جباری دیگر نمی‌خواهد در تیم ملی بازی کند، اما خیلی ناراحتم.»

اکثر رسانه‌های معتبر دنیا پیش‌بینی کرده‌اند "اشکان دژاگه" ستاره ایران در جام‌جهانی خواهد بود؛ بازیکنی که نقش مهمی در موفقیت‌های اخیر فوتبال ملی ایران داشته است.

 

 بازیکن ایرانی فولام که با وجود مصدومیت نقش مهمی در افکار تاکتیکی فیلکس ماگات دارد، این روزها به غیر از موفقیت تیم ملی در جام جهانی به فولام نیز فکر می‌کند و تلاش می‌کند مانع سقوط این تیم لندنی به رقابت‌های قهرمانی انگلیس شود.

 

 دژاگه درباره آخرین وضعیت خود، فولام، تیم ملی، خداحافظی مجتبی جباری، جام جهانی و همگروه‌های ایران در جام ملت‌های آسیا صحبت کرد.

 

 * آقای دژاگه! تعطیلات عید امسال برای شما چطور گذشت؟ آیا با وجود این که بازی‌های زیادی در لیگ برتر انگلیس پشت سر گذاشتید توانستید از روزهای اول سال لذت ببرید؟

- بله. واقعا روزهای خوبی بود. همان طور که شما گفتید من به خاطر بازی‌های فولام زیاد تعطیلی نداشتم، اما به هر حال در کنار خانواده‌ام عید خوبی را در لندن پشت سر گذاشتیم. امیدوارم سال‌های بعد وقت بیشتری داشته باشم و بتوانم بیشتر در کنار خانواده‌ام باشم و از روزهای ابتدایی سال بیشتر لذت ببرم.

 

 * درباره مصدومیتتان بگویید. گویا هنوز آسیب دیدگی‌تان به طور کامل برطرف نشده، هر چند که ماگات به خاطر اعتمادی که به شما دارد در بازی‌ها فرصت خوبی برایتان ایجاد کرده است.

- خوشبختانه آسیب دیدگی‌ام بهتر شده است. بعضی وقت‌ها دردی را احساس می‌کنم، اما قابل مقایسه با گذشته نیست و شرایطم الان خیلی بهتر است. فکر می‌کنم که از هفته‌ آینده بتوانم 90 دقیقه‌ برای فولام بازی کنم.

 

 * هر چند آسیب دیده هستید، اما ماگات به شما بازی می‌دهد و در چند هفته‌ اخیر هم او مزد این اعتماد را گرفته است.

- درست است. ماگات من را خیلی خوب می‌شناسد. من هم واقعا از کار کردن با او خوشحالم. حضور ماگالات در فولام بسیار برای من خوب بوده است. خیلی به من اعتماد دارد و به من فرصت می‌دهد که برای تیم بازی کنم.

 

 * البته شما هم به این اعتماد خیلی خوب جواب دادید. در هفته‌های گذشته هم خوب گل زده‌اید و هم پاس گل داده‌اید.

- اول برای تیم خیلی خوشحالم؛ خوشحالم که در این موقعیت حساس و شرایط سختی که وجود دارد توانسته‌ام با گل‌هایم و پاس گلم به تیم کمک کنم.

 

 * جایگاه خوبی هم در بین هواداران فولام پیدا کرده‌اید. از رابطه‌تان با هواداران فولام پس از تقریبا دو فصل حضور در لندن بگویید.

- فولام تیم و لندن شهر خوبی است و من از شرایطی که اینجا دارم بسیار راضی‌ام. خانواده‌ام هم از حضور در لندن بسیار راضی‌اند. یک واقعیت همیشه وجود دارد و آن هم اینکه اگر شما از زندگی و کارت راضی نباشی هیچ وقت نمی‌توانی موفق شوی. من از انتخابی که داشته‌ام خیلی راضی‌ام و همین مساله باعث شده که تمام توانم را چه در تمرین و چه در روز مسابقه برای فولام بگذارم. با هواداران هم رابطه خیلی خوبی دارم.

 

در همه بازی‌ها سعی می‌کنم برای تیم بجنگم. من فوتبال را این طوری یاد گرفته‌ام. هواداران همیشه سعی می‌کنند به تیم کمک کنند و من هم مثل سایر بازیکنان تلاشم این است با بازی‌های خوب به آنها جواب بدهم. از رفتاری که تماشاگران فولام با من دارند بسیار راضی و خوشحالم.

 

 * شما شرایط ویژه‌ای را در لیگ برتر سپری می‌کنید. بعد از برد برابر آستون ویلا، پیروزی برابر نوریچ می‌تواند فولام را به ماندن در لیگ برتر امیدوار کند. فکر می‌کنید فولام می‌تواند با ماگات در لیگ برتر بماند؟

- ما در شرایط خیلی بدی هستیم. این را همه می‌دانند. اما هنوز امکان هر اتفاقی وجود دارد. می‌توانیم بازی‌هایمان را ببریم و در لیگ برتر بمانیم. خدا را شکر سه امتیا‌ز مهم از آستون ویلا گرفتیم و هفته‌ آینده بازی بسیار مهمی برابر نوریچ داریم. ما تیم خوب و بازیکنان خیلی خوبی داریم. امسال بازی‌ها برای ما کمی سخت بود. شانس هم خیلی همراهمان نبود. بازی‌های خیلی خوبی برابر منچسترسیتی و اورتون انجام دادیم، اما شانس زیادی در این بازی‌ها همراه ما نبود. با این حال فکر می‌کنم تیم ما می‌تواند در لیگ برتر بماند.

 

 * با توجه به رابطه‌ای که بین شما و ماگات وجود دارد آیا با او درباره وضعیت تیم و امیدواری‌اش به ماندن تیم در لیگ برتر صحبتی داشته‌اید.

- من همیشه با ماگات صحبت می‌کنم. او مربی بسیار خوبی است. تیم‌های بزرگی را هدایت کرده و بارها چنین شرایطی تجربه کرده است. او در بوندسلیگا چند بار در چنین موقعیتی هدایت تیم‌های آلمانی را بر عهده داشته و همیشه موفق بوده آن تیم‌ها را در بوندسلیگا نگه دارد. فکر می‌کنم فولام با انتخاب ماگات تصمیم درستی گرفت. من به ماگات و توانایی‌های او اطمینان دارم و می‌دانم که فولام می‌تواند با ماگات در لیگ برتر بماند.

 

 * سوالی که شاید در آینده مطرح شود، این است که اگر فولام به دسته پایین‌تر سقوط کند، دژاگه در فولام می‌ماند یا خیر؟

- من اصلا به این چیزها الان فکر نمی‌کنم. بازی‌های باقی مانده برای ما بسیار مهم است و من این روزها فقط به شرایط فولام فکر می‌کنم. ما شانس خیلی خوبی داریم که در لیگ برتر بمانیم و من هم تمام تلاشم را می‌کنم تا سال آینده دوباره با پیراهن فولام در لیگ برتر بازی کنم.

 

 * پس حتما پاسخ شما به پیشنهادی که هرتابرلین نیز داده همین است؟

- همان طور که گفتم من فقط به فولام فکر می‌کنم. آن چیزهایی هم که در رسانه‌ها مطرح شده بود را فقط از طریق دوستانم شنیدم. نه من و نه آقای فاضلی هیچ کدام با تیمی صحبت نکرده‌ایم. من از فولام خیلی راضی‌ام و تنها به پنج بازی باقی مانده در لیگ برتر فکر می‌کنم.

 

 * اگر موافق هستید درباره تیم ملی صحبت کنیم. سال جدید ایرانی برای ایرانی‌ها خیلی مهم است چون قرار است پس از هشت سال غیبت تیم ملی در جام جهانی بازی کند. شرایط تیم ملی را در فاصله 66 روز تا جام جهانی چطور می‌بینید؟

- فکر می‌کنم تیم خوبی داریم و می‌توانیم در جام جهانی نمایش خوبی را ارائه کنیم. البته همه می‌دانند که گروه آسانی نداریم. همگروه‌های ما تیم‌های بسیار خوبی هستند. اما ما هم با کی‌روش خوب تمرین خواهیم کرد و زمان داریم که بتوانیم تیم خوبی را آماده حضور در برزیل کنیم.

 

 * به کی‌روش اشاره کردید. این روزها یکی از بحث‌های مهم رسانه‌ها در ایران موضوع تمدید قرارداد کی‌روش است. نظر شما به عنوان بازیکنی که با او کار کرده‌اید چیست؟

- فکر می‌کنم برای فوتبال ایران و بازیکنان تیم ملی خیلی مهم است که کی‌روش سرمربی تیم ملی بماند. ما با کی‌روش به جام جهانی رفتیم و این را نباید کسی فراموش کند. کی‌روش خیلی به ما کمک کرد. او برای من مربی بسیار خوب و قابل احترامی است و امیدوارم که در تیم ملی بماند. برای من هم ماندن کی‌روش خیلی اهمیت دارد. فکر می‌کنم با ماندن کی‌روش فوتبال ایران آینده‌ای روشن‌تری پیش‌رو خواهد داشت.

 

 * درباره روند آماده سازی تیم ملی نظر شما چیست؟ فکر می‌کنی بازی با تیم‌هایی مثل مونته‌نگرو ، بلاروس، موزامبیک و ... می‌تواند برای آماده سازی تیم ملی کافی باشد؟

- بله. نباید فراموش کنیم که تیم‌هایی مثل مونته‌نگرو و گینه تیم‌های خیلی خوبی هستند. بسیاری از بازیکنان آنها در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کنند. خیلی‌ها می‌گویند می‌توانیم تیمی مثل بوسنی را حتما ببریم، اما نباید از یادمان برود که خیلی از بازیکنان بوسنی در تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند. فکر می‌کنم بازی‌های دوستانه پیش‌رو برای ما خیلی خوب خواهد بود.

 

 * به بوسنی اشاره کردید. در این فصل ادین ژکو یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان منچسترسیتی بوده و شما نیز دوستی زیادی با این بازیکن دارید. درباره بازی ایران و بوسنی با هم حرف زده‌اید؟

- نه. هنوز صحبت نکرده‌ایم، چون من برای بازی با منچسترسیتی به منچستر نرفته بودم. اگر رفته بودم صددرصد با هم حرف می‌زدیم. اما با سجاد صالحوویچ ( بازیکن هوفنهایم) از طریق اس ام اس در ارتباط هستم و درباره بازی در جام جهانی با هم حرف زدیم.

 

 * نگرانی که وجود دارد درباره انتظارهایی است که ممکن است فشار زیادی در جام جهانی بر روی تیم ملی ایران ایجاد کند. چقدر فکر می‌کنید تیم ملی در جام جهانی برای صعود از مرحله گروهی شانس داشته باشد؟

- شانس همیشه در فوتبال وجود دارد. باید از دقیقه‌ یک بازی‌ها را جدی بگیریم و بعد از 90 دقیقه است که می‌شود مزد زحمت را گرفت. اما من معتقدم در این گروه همه تیم‌ها می‌توانند حریفان را شکست دهند. ما می‌توانیم نیجریه و بوسنی را شکست دهیم، اما آرژانتین واقعا سخت است. با این حال در فوتبال نباید هیچ بازی را آسان گرفت، آن هم در جام جهانی که بهترین تیم‌های دنیا در آن حضور دارند. باید از دقیقه‌ اول جدی در زمین حاضر شویم و اگر جدی نباشیم بازی‌ها را می‌بازیم.

 

 * در روزهای تعطیلات نوروز قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا هم انجام شد. دیروز کی‌روش از شانس بالای ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا گفت. نظر شما چیست؟

- ما صددرصد شانس داریم که قهرمان شویم. نباید فراموش کنیم که توانستیم به عنوان تیم دوم آسیا به جام جهانی برویم. فکر می‌کنم شانس خیلی خوبی برای قهرمانی خواهیم داشت.

 

 * فکر می کنید امارات، قطر و بحرین می‌توانند برای ایران دردسر ساز شوند؟

- در فوتبال نمی‌شود که گفت موفقیت صددرصد به دست می‌آید. ما باید از دقیقه‌ اول بازی‌ها را جدی بگیریم. اگر مانند آنچه برابر لبنان و کره جنوبی ارائه کردیم در جام ملت‌ها نیز همان نمایش را ارائه کنیم می‌توانیم همه تیم‌ها را ببریم.

 

 * غیر از ایران کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا می‌دانید.

- فکر می‌کنم ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در کنار ایران تیم‌هایی هستند که مدعی قهرمانی در جام ملت‌ها خواهند بود. سه حریف ما تیم‌های خیلی خوبی هستند و مانند ایران شانس زیادی برای قهرمانی در این مسابقات دارند.

 

 * به عنوان سوال آخر می‌خواستیم نظر شما را درباره خداحافظی مجتبی جباری بدانیم. اصلا خبر داشتید که جباری از تیم ملی خداحافظی کرده؟

- من همین چند دقیقه‌ پیش قبل از صحبت با شما از پدرم شنیدم که جباری از تیم ملی خداحافظی کرده. خیلی هم ناراحت شدم. او بازیکن بسیار خوبی است و به تیم ملی ایران خیلی کمک کرد. نمی‌دانم چرا دیگر نمی‌خواهد در تیم ملی بازی کند، اما خیلی ناراحتم. با این حال برای او دعا می‌کنم که در تیم باشگاهی‌اش همیشه صحیح و سالم باشد و بازی‌های خوبی را انجام دهد.

 

 * اگر حرفی با مردم ایران داری می‌توانیم از طریق ایسنا صحبت شما را به مردم منتقل کنیم.

- اول سال نو را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله سال خوبی برای همه باشد و بتوانیم در جام جهانی روزهای خوبی را در کنار هم پشت سر بگذاریم. امیدوارم مردم هم از ما تا جام جهانی حمایت کنند.

اخبار ورزشی - ایسنا