ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کوهنوردی و تقویت جسم و روح



 

کوهنوردی

 

کوهنوردی و تقویت جسم و روح بدنبال بی نهایتیم در اوج که روح مان جز به پیوند خوردن با بی نهایت آرام نمی گیرد کوهنوردی یک ورزشی است که بنوعی میشود گفت که ابزار و وسیله اش طبیعت که همان کوه و قلل کوهاست میباشد. کوهنوردی نه تنها ورزشی که باعث تقویت جسم بلکه مفرح روح هم است که جسم و روح همزمان با هم تقویت شده وباعث گشته که آدمی در مقابل بسیاری از ناملایمات و سختیهای زندگی ایستادگی و مقاومت نماید ورزش کوهنوردی باعث تقویت اراده و اعتماد بنفس میشود درسی که یک کوهنورد از کوه و طبیعت می آموزد تواضع و فروتنی وافتادگی و همچنین مروت و مردانگی است تنها ورزشی را می بینیم که در آن رقابت نیست بلکه رفافت است اگررقابتی هم باشد برای گرفتن دست افتاده ایست.

 

کوهنوردی رادر بالای کوه در ارتفاعات می بینی بدون اینکه شناختی ازهمدیگر داشته باشند چنان گرم و صمیمی با هم برخورد میکنندکه انگار چندین سال همدیگر را میشناسند وخیلی بی ریا وبی غل و غش با یکدیگر به مصاحبت و به گفتگو می نشینند و اطلاعات و تجارب خود را به همدیگر انتقال می دهند یا چناچه لقمه نانی و غذای ساده ای داشته باشند در تبق اخلاص نهاده و با هم میل می کنند یک حس مشترک و یک حس همگرایی ناشناحته ای کوهنوردان واقعی را به هم پیوند میدهد همه آنها میخواهند به اوج به قله و در نهایت به آن هدف خود برسند این هدف چیست این چه عشقی ست که آن فرد را با همه ی سختی و مشقت به نقطه هدف میرساند.

 

کوهنوردی

 

ورزش کوهنوردی باعث شناخت انسان نسبت به فرهنگ انسانهای آن منطقه وبدست آوردن اطلاعاتی در مورد نوع سنگها وپوشش گیاهی و جانوری می باشد ما ایرانیان میخواهیم ضرب المثلی بزنیم خیلی چیزها را به صلابت و استواری کوه تشبیه میکنیم مثلا میگوییم فلانی مثل کوه ایستاده است یا میگویم که مگر کوه کنده ای تاریخچه ی کوهنوردی حرفه ای در ایران تقریبا به 70 سال میرسد از دیر باز انسانهای نخستین کوه ها و غار ها را جایگاه امنی برای خود میپنداشتند که در مقابل حیوانات و سیل و بارندگی و سرما و گرما و بلایای طبیعی آنان را درامان نگه میداشت و از دیر باز بلندی قله ها و کوه ها برای بشریک پدیده ای بشمار میرفت که افکار آنان را بسمت خلقت و آفرینش سوق میداد.

 

انسان وقتی که چندین ساعت با کوله ای از وسایل لازم بر دوشش و پیمودن مسیر چندین ساعته آن هم در اوج گرما در تابستان یا در اوج برف و سرما در زمستان وقتی به کوه میرود و سختی ها ی بالا رفتن و صعود کردن و تشنگی و بسیاری از مسایل دیگر را تحمل میکند وقتی که به هدف خود نزدیک میشود که همانا رسیدن به قله است به جای احساس خستگی احساس شور و نشاط ویک نیروی عجیبی نیز به او اضافه میگردد و انرزی می گیرد برای هر کسی لازم است برای یک بار هم که شده کوهنوردی را تجربه کند تا لذت جاذبه های طبیعی طبیعت را لمس کند و جزء برنامه های همیشگی زندگی خود قرار دهند ( ای کوه ها و صخره ها از تو سپاسگذارم که ضربه ها و گام های سنگینم را روی خود تحمل میکنی و دم بر نمی آوری ودرس صبر استقامت را به من می آموزی).


ویدیو مرتبط :
سرگذشت روح و جسم پس از مرگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

7 گام برای مبارزه با پیری جسم و روح



مبارزه با پیری,بهترین زندگی,احساس جوانی

هیچكس نمیتواند دوباره جوان شود ولی می توان باز هم مثل یك جوان زندگی كرد :همان انرژی، متابولیسم و توانایی انجام هر كاری كه فكرش را بكنید!

دوباره جوان شوید
كارولینا آدامزمیلر نویسنده كتاب " بهترین زندگی را برای خود بسازید" می گوید: كاملا مطمئن باشید كه می توانید خوش بینی و احساس جوانی كه در 21 سالگی خود داشتید را دوباره تجربه كنید". " در حقیقت بدست آوردن دوباره آن احساسات شما را به سمت یك زندگی سالم تر و شادتر در درازمدت هدایت می كند" .این اقدامات ساده را برای بازگرداندن ساعت درون خود به عقب جهت رسیدن به اوج جوانی انجام دهید.

خوب بخوابید
خواب كافی داشتن بهترین نكته برای برگرداندن سرزندگی انسان است. نویسنده كتاب " هرسال جوانتر شدن برای زنان" Henry Lodge می گوید: تنها زمانی كه در خواب هستیم ، بدن ما می تواند انرژی از دست رفته را دوباره بازپس گیرد. خوابیدن به بدن و مغز انسان كمك می كند تا به جنب و جوش بیافتد." شما می توانید هر چیزی را كه لایقش هستید، بدست آورید "


برای جبران کمبود خواب سعی کنید که زودتر به بسترخواب بروید تا 8 ساعت کامل چشمانتان استراحت کند ( برنامه های تلویزیون را از برنامه خود حذف کنید و حتی ظرف ها را هم در سینک ظرفشویی رها کنید ) بعد از 6 هفته اگر این کارها را مستمر انجام دهید ، می بینید که تبدیل به یک عادت سالم و پایدار می شود و تغییراتی را مشاهده خواهید کرد ( انرژی بیشتری خواهید داشت و تیرگی دور چشم کمتر می شود)

مبارزه با پیری,بهترین زندگی,احساس جوانی

غذاهای احیا كننده بخورید
همنیطور كه سعی دارید كمبود خواب را جبران كنید، غذاهای احیا كننده را هم فراموش نكنید. با خوراكی های سالم غذا را شروع كنید، هر وعده غذایی را با سبزیجات یا میوه و یا یك لیوان بزرگ آب شروع كنید. شروع كردن با ویتامین ها و آنتی اكسیدان موجود در میوه ها و سبزیجات به شما احساس سرزندگی و طراوت می دهد.


همیشه هم لازم نیست كه دسر را از غذا حذف كنید. تا زمانی كه 90% غذاهایی كه میل می كنید غذاهایی سالم هستند ، می توانید برای بقیه 10% به خود آزادی بیشتری بدهید. مثلا وقتی كه یك بستنی می خورید ، سعی كنید كه درست مثل زمان كودكی از خوردن آن لذت ببرید.

مبارزه با پیری,بهترین زندگی,احساس جوانی

قدرتتان را زیاد کنید
انجام دادن ورزشهای قدرتی بطور صحیح به شما این حس را می دهد که انگار 10، 20 و یاحتی 30 سال جوانتر شده اید. وقتی که این ورزش ها بدرستی انجام شوند، رشته های باریک عضلانی که باعث قوی شدن عضلات می شوند در ماهیچه ها تشکیل می گردد.قوی کردن عضلات بدن میزان استقامت بدن را زیاد کرده و از بروز برخی صدمات شما را مصون نگه می دارد.


پزشکان پیشنهاد می کنند که در ورزش بیشتر روی عضلات نواحی پایینی و مرکزی بدن تمرکز داشته باشیم : موقع ورزش کردن از دمبل ها استفاده کنید و یا ترکیبی از وزنه و دو سرعت و ورزش هایی برای تقویت عضلات ساق پا انجام دهید . دو یا سه بار در هفته این ورزشها را انجام دهید. خیلی طول نمی کشد که شما به آن 20 ساله هایی که در باشگاه های ورزشی کار می کنند برسید.

کمی خاص باشید
خاص بودن کلید طلایی جوان بودن نیست ولی باید سعی کنید که مواظب ظاهر خود باشید. (رنگ کردن موها و استفاده از کرم های ضد چروک )
تفاوت زیادی بین جنون جوانی و جذاب کردن خود وجود دارد. افزایش شادابی پوست ، مو و بدن خود به شما حس جوانی و اعتماد بنفس بالاتری می دهد. پس: بدون اینکه احساس خجالت کنید، وارد سالن های آرایش شوید.

شوک درمانی
حتی اگر تغذیه مناسب و قدرت بدنی خوب دارید واز کرم های مناسبی برای پوست استفاده می کنید انجام همگی این کارها بطور روزانه و در کنار هم بعد از مدتی کسالت آور می شوند . چون مغز همیشه به سمت نو آوری گرایش دارد. برای اینکه احساس جوانی بکنید باید این کارها را همراه با نو آوری و چیزهای تازه تری همراه کنید.
اسم این کار شوک درمانی است اما به همان بدی که اسمش به نظر می رسد نیست. فقط در حد ایجاد تغییراتی در روند معمولی زندگی مثل رفتن به رستوران های جدید و یا با یافتن مسیر جدیدی برای رسیدن به سینمای محله خود می توانید این نو آوری را در برنامه روزانه خود اعمال کنید.

کمی به گذشته برگردید
آیا شما در دوران دبیرستان از موسیقی های راک یا پانک خوشتان می آمد؟ سعی کنید چند تا از آهنگهایی که در قدیم دوست داشتید را درون گوشی خود ذخیره کنید. شاید فکر کنید که این کار به شما حس نستالژیک و دلتنگی نسبت به خاطرات گذشته خواهد داد.اما تحقیقات نتیجه عکس این مساله را نشان میدهد.


در یکی از تحقیقات در دانشگاه هاروارد روی افرادی که در جوانی در یک محیط ( از نظر فیلم ، موسیقی و خاطرات گذشته) در کنار هم رشد کرده بودند ، نشان داد که میزان حافظه، بینایی ، نشاط و سلامت عمومی بدن آنها بخاطر در کنار هم بودن افزایش یافته است. این مساله نشان می دهد که این ذهن است که شما را محدود می کند. بنابراین باید کاری انجام دهید که شما را واقعا به گذشته وصل کند.(مثل خواندن یک روزنامه قدیمی)

مثبت نگر باشید
طبیعی است که نسبت به 18 سالگی تان افکارتان کمی تیره باشد. از آنجایی که گذشت زمان همراه خود وقایع تلخی همراه دارد ( بلایای طبیعی ، طلاق ، از دست دادن شغل ) . به همین خاطر است که قدم اصلی برای داشتن حس جوانی این است که افکار منفی را از خود دور کنیم.


هدف ما این نیست که وقایع ناخوشایند زندگی را انکار کنیم اما بهتر است روی وقایع خوب زندگی تمرکز بیشتری داشته باشیم. بطور مثال اگر پرواز شما برای یک تعطیلات رمانتیک تاخیر دارد ، فقط به این فکر کنید که شما و همسرتان در راه رسیدن به مقصد قرار دارید.
پرورش حس خوشبینی در خود به شما انرژی مثبت تزریق می کند تا انگیزه ای شود برای کارهایی که در جوانی انجام می دادید.
منبع:آی بانو