ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کوروش باقری به زندگی بازگشت/ پزشک معالج: او 40 دقیقه قلب نداشت!



 کوروش باقری ,مربیگری,مسابقات , وزنه‌برداری

کوروش باقری به زندگی بازگشت/ پزشک معالج: او 40 دقیقه قلب نداشت!

پزشک معالج کوروش باقری با بیان این که سرمربی تیم ملی بعد از ایست قلبی 40 دقیقه‌ای به زندگی بازگشته گفت: تنش برای باقری مضر است و نباید به مربیگری ادامه دهد.

دکتر برزی درباره وضعیت سلامتی کوروش باقری که صبح امروز (دوشنبه) بر اثر سکته قلبی در بیمارستان پیامبر تهران بستری شده است، توضیح داد: کوروش باقری 40 دقیقه‌ قلب نداشت! پرسنل و پزشکان بیمارستان از وضعیت او شوکه شدند، چون هوشیاری را دوباره به دست آورده و ما توانستیم دستگاه تنفسی مصنوعی را از او جدا کنیم.

وی افزود: باقری هوشیاری‌اش را به دست آورده است و کسانی که با او صحبت می‌کنند را می‌شناسد، اما بهتر است کماکان در ICU بماند. به هر حال او 40 دقیقه‌ ایست قلبی کرده بود و الان که هوشیاری‌اش را به دست آورده همه خوشحالند و این واقعا غیر قابل باور است.

پزشک معالج سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران، در پاسخ به این پرسش که آیا ادامه حضور او در تیم ملی را به صلاح می‌داند یا نه؟ تاکید کرد: تنش برای باقری به هیچ وجه خوب نیست. ضمن این که سکته قلبی در خانواده او وجود داشته و مادرش متاسفانه با سکته قلبی از دنیا رفته است، وقتی یک نفر چنین شرایطی داشته باشد و در کنارش استرس و تنش را هم تجربه کند بسیار خطرناک خواهد بود.

دکتر برزی افزود: ما که فقط بیننده‌ایم و عضو تیم ملی نیستیم، اما با دیدن بازی‌ها استرس داریم، چه برسد به سرمربی تیم. اگر برادرم چنین وضعیتی داشته باشد، توصیه نمی‌کنم حتی سرمربیگری را ادامه دهد و به دنبال تیم به مسابقات اعزام شود. باقری اگر برای جان خودش ارزش قائل است، نباید به کارش در تیم ملی ادامه دهد. همین که سلامتی‌اش را دوباره به دست آورده با کمک خدا بوده و باید شاکر باشیم. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ناگفته های پزشک معالج مرتضی پاشایی و گریه او!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیمار بدون قلب به زندگی بازگشت



پزشکان اهل چک عمل منحصر به فردی را در زمینه جایگزینی قلب یک بیمار انجام دادند که در این جراحی که 8 ساعت به طول انجامید،‌ برای یک مرد جوان به جای قلب، 2 پمپ مکانیکی در سینه کار گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ این مرد 37 ساله به دلیل رشد نوعی تومور بدخیم در قلبش، پیش از این دیگر قلبی برای تپیدن نداشت.

وی اکنون در بخش احیای موسسه پزشکی بالینی و تجربی پراگ  IKEM بسر می برد.

گروهی از جراحان اهل پراگ به سرپرستی پروفسور جان پرک این عمل جراحی را در انجام دادند

این مرد نخستین بیمار در دنیا است که با کمک 2 پمپ مکانیکی موسوم به HeartMate II زندگی می کند و اکنون او می تواند به جز ورزش به هر کار دیگری بپردازد.

براساس گزارش شینهوا،‌ این جراحی پیش از این توسط جراحان بیمارستانی در تکزاس آمریکا انجام شده بود اما آن بیمار یک هفته پس از عمل جان خود را از دست داد..... / خبرگزاری مهر