ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کنفدراسیون آسیا ایران را برای لیگ جهانی انتخاب کرد



کنفدراسیون آسیا ایران را برای لیگ جهانی انتخاب کرد

ایران سیزدهم جهان/تونس یا مصر حریفان ایران /پرتغال پل عبور لیگ جهانی

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فدراسیون جهانی والیبال در تازه ترین رده بندی تیم های ملی والیبال دنیا را اعلام کرد، ضمن اینکه از سوی کنفدراسیون آسیا ایران برای حضور در لیگ جهانی انتخاب شد.

پس از پایان لیگ جهانی 2012، فدراسیون جهانی والیبال بدون در نظر گرفتن امتیازات رقابت های انتخابی المپیک 2012 لندن رده بندی تیم های ملی والیبال دنیا را اعلام کرد.

در این رده بندی، آلمان که بهترین تیم دور مقدماتی لیگ جهانی 2012 بود با سه پله صعود در جایگاه دهم قرار گرفت و تیم های چین، مصر و ایران در رده های بعدی قرار گرفتند.رده بندی 20 تیم برتر به قرار زیر است:

 

1- برزیل2- روسیه3- لهستان4- کوبا5- امریکا6- ایتالیا7- صربستان

8- آرژانتین9- بلغارستان10- آلمان11- چین12- مصر

13- ایران14- کامرون15- فرانسه16- کانادا17- ژاپن

18- ونزوئلا19- پورتوریکو20- تونس

 

بعد از پایان رقابت های والیبال المپیک لندن امتیازات مسابقات انتخابی المپیک نیز در رده بندی مذکور لحاظ می شود  و امتیازات المپیک 2008 پکن حذف خواهد شد.همچنین در رده بندی اعلام شده تیم والیبال زنان ایران نیز در رده 81 قرار دارد.

لازم به ذکر است حریفان ایران برای حضور در لیگ جهانی احتمالا از بین کشور های مصر و تونس از آفرقا انتخاب می شود و پس از عبور از این دو تیم به احتمال فراوان تیم شانزدهم جهان یعنی پرتغال حریف ما خواهد بود

حضور مستقیم ایران با وجود بزرگان والیبال آسیاو جهان یعنی ژاپن و کره جنوبی و چین قابل تقدیر است/باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
کلیپ انتخاب سعید معروف به عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران چهارم شد، تاریخ‌سازی کامل نشد/ شاگردان کواچ پرافتخارترین تیم آسیا در لیگ جهانی



اخبار,تیم ملی والیبال ایران

اخبار ورزشی - مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 - فلورانس
ایران چهارم شد، تاریخ‌سازی کامل نشد/ شاگردان کواچ پرافتخارترین تیم آسیا در لیگ جهانی

تیم ملی والیبال ایران در دیدار رده‌بندی لیگ جهانی 2014 برابر ایتالیای میزبان مغلوب شد و عنوان چهارم را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران در دیدار رده‌بندی لیگ جهانی والیبال 2014 از ساعت 20 امشب در سالن نلسون ماندلا به مصاف لاجوردی‌پوشان ایتالیا رفت و با قبول شکست برابر این تیم عنوان چهارمی رقابت‌های امسال را کسب کرد و تاریخ‌ساز شد. شاگردان کواچ در این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر (25  - 22  ، 25 - 18 ، 25 - 22 ) مقابل شاگردان بروتو مغلوب شدند.

این هفتمین بازی دو تیم در تاریخ لیگ جهانی بود درحالی که پیروزی‌های شش بازی گذشته‌اش به تساوی میان دو تیم تقسیم شده بود؛ این بار ایتالیای میزبان موفق به کسب پیروزی شد.

پیش از این استرالیا مثل ژاپن (سه بار)، کره‌جنوبی و چین (هر کدام یک‌بار) به مرحله نهایی لیگ جهانی راه یافته بود، در جای ششم رقابت‌ها قرار گرفت و ایران با راه یافتن به مرحله نیمه نهایی حالا موفق‌ترین آسیایی حاضر در تاریخ لیگ جهانی نام گرفت.

ایتالیا؛ دومین تیم پرافتخار تاریخ لیگ جهانی (8 طلا،3 نقره،3 برنز) که سال گذشته هم برنز لیگ جهانی را به گردن آویخت، برای دومین بار بود که در میزبانی مرحله نهایی، برگزارکننده بازی رده‌بندی شد. از پنج سالی که ایتالیایی‌ها میزبان این مرحله بوده‌اند تنها سال 1998 فینالیست نشدند که آن سال هم بازی رده‌بندی را به هلند واگذار کرده و چهارم شدند.

آتزوری‌ها همسن ایرانی‌ها (26 سال و 3 ماه)، اما 5 سانتی‌متر بلندقامت‌تر هستند. به اندازه 18 بازی ملی بین‌المللی هم از ایرانی‌ها با تجربه‌ترند (83 به 45). در حمله، دفاع و سرویس تیمی رده‌های دوم، سوم و دوم را میان چهار تیم برتر رقابت‌ها دارند. کم اشتباه‌ترین تیم این مرحله هم هستند. (ایران در هر چهار فاکتور چهارم است).

ایتالیا امسال آمده بود تا پس از 14 سال دوباره طلای لیگ جهانی را به گردن آویزد اما نشد. حالا می‌خواست پیش چشم هوادارانش اعاده حیثیت کند و لااقل برنزی شود تا شاید کمی از درد شکست تحقیرآمیز شب گذشته‌اش مقابل برزیل کاهش یابد که همین‌گونه هم شد.

در مقابل، ایران که تا همین‌جا هم همه رکوردهای خود و آسیا را ارتقا داده، چشم به کسب یک افتخار تاریخی دیگر داشت؛ شاگردان کواچ با تمام توان میدان رفتند تا خود و آسیا را صاحب اولین مدال تاریخ 25 ساله لیگ جهانی کنند که این امر محقق نشد.

مدال‌های 24 سال برگزاری لیگ جهانی تنها میان 9 کشور (برزیل، ایتالیا، روسیه، کوبا، هلند، آمریکا، لهستان، صربستان و فرانسه) تقسیم شده و تنها با مدال‌آوری ایران این تعداد دو رقمی شده و به عدد 10‌ می‌رسید، اما ایتالیا اجازه نداد این اتفاق رخ دهد.

در دیدار پایانی هم تیم‌های ملی والیبال آمریکا و برزیل به مصاف هم خواهند رفت.
اخبار ورزشی- فارس