ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کفاشیان بازهم رنگ باخت؛ گاف‌هایی که پایان نداشت



کفاشیان بازهم رنگ باخت؛ گاف‌هایی که پایان نداشت

به نظر می‌رسد گاف‌های فدراسیون فوتبال کماکان ادامه دارد و آخرین آن حذف جام حذفی از تقویم فدراسیون بود.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حدود 5 سال پیش بود که کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد و این مساله که وی تنها کاندیدا بعد از انصراف علی آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی آن زمان بود شک و شبهاتی را به وجود آورد اما به هر تقدیر گویی شانس به سمت علی کفاشیان متخصص دو و میدانی چرخید تا با سرعت مثال‌زدنی سند قدرت فوتبال را به دست گیرد.

شاید در دور اول ریاست کفاشیان در بسیاری موارد ایرادهایی وارد بود که اهم آن نداشتن اختیار تام وی در تصمیم گیری‌ها و دخالت مسئولان بالا دستی او برای انتخاب‌ها و انتصاب‌های کفاشیان بود اما این عمده ایراد وارده بود که البته منجر به نرفتن جام جهانی شد و حسرت دیدن آفریقای جنوبی را بر دل فوتبال دوستان و فوتبالیست‌ها گذاشت.

اتفاقات تلخ در فوتبال کم نبوده است اما اعتراض‌های مکرر به کمیته انضباطی، آرا صادره و ... نیز از گاف‌هایی بود که کفاشیان با خنده از آنها عبور کرد و رسید به پایان دوره ریاستش،‌ اینجا بود که هیچگاه یادمان نمی‌رود همین آقای کفاشیان پرده از اختلافات و ائتلافات داخلی با نواب روسای خود و مسئولین کمیته‌ها برداشت و به نوعی اذعان داشت که اگرچه با هم کار می‌کردیم اما به هیچ وجه همسو و یک دل نبودیم و به هر تقدیر این بار پای وزارت ورزش و دیگر گزینه‌ها به میان آمد تا رقبای آقای رئیس در انتخابات دوم که یکی از آنها منتسب به وزارت ورزش نیز خوانده می‌شد باعث شود کمی جو فوتبال متحول شود و کفاشیان علیرغم عملکرد نه چندان قابل قبول در 4 سال اول طرفداران زیادی در انتخابات دوم داشته باشد و اینجا بود که رقابت بین کاندیداها آغاز شد.

حسین قریب با سابقه مدیر عاملی استقلال آمده بود تا بر مسند قدرت فوتبال بنشیند و اگرچه خودش گزینه دولت بودن را قبول نداشت اما با این برچسب در مجمع انتخاباتی شرکت کرد که شاید قدرتمندترین رقیب کفاشیان محسوب شود.

تا اینجای کار همه کفاشیان را رفتنی می‌دانستند اما آقای رئیس این بار طرفدارانی داشت که شاید اگر کفاشیان را به خاطر عملکردش نمی‌خواستند اما موافق گزینه وزارت ورزش نیز نبودند و همین مساله جو را به سود رئیس سابق با گاف‌های بسیار برگرداند و مجمع به پایان رسید و کفاشیان ماند و اما پس از انتصاب همه سنگینی از انتقادات و اشکال‌های دولتی بر کفاشیان وارد شد، دو شغلی بودن مهمترین مساله بود که وزارت ورزش پی‌گیری خاصی دراین باره انجام داد و روسای فدراسیون‌ها که هرگاه خود را در مظان برکناری دیده‌اند از مربی مجامع بین المللی و تعلیق استفاده کردند تا جو را به نفع خود برگردانند.

این بار کفاشیان با همین مساله توانست به اعتراضات پایان دهد و نکته قابل توجهی که ما پس از این مقدمه قصد داریم به آن بپردازیم این است که کفاشیان پس از اینکه آب‌ها از آسیاب افتاد در یک برنامه تلویزیونی نه تنها کمی و کاستی‌ها را پذیرفت که عدم حضور آدم‌های قوی درسیستم اداری خود را نیز یکی از دلایل ضعف‌های گذشته دانست و گفت این بار رسمی می‌کنم و خود مختار عمل خواهم کرد و توصیه پذیری را کنار می‌گذارم البته این موضوع را به صورت تلویحی تاکید کرد و اذعان داشت اگرچه با تاج و عزیز محمدی مشکل داشته است اما همه آنها اختلاف سلیقه بوده و سعی می‌کند در دو روز آینده از افرادی استفاده کند که بتواند گاف‌های فوتبال را پایان دهد و سر آغاز تحولی را در فوتبال به صورت مستقل رقم بزند.

خوشحال بودیم که این بار کفاشیان غیر فوتبالی تصمیم‌هایی می‌گیرد که فوتبال ضرر نکند اما متاسفانه برگزار نشدن جام حذفی در آخرین اقدام رئیس فدراسیون فوتبال، نشان داد نه تنها گاف‌ها به ‌پایان نرسیده بلکه آدم‌های قدرتمندی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قراری ندارند وگرنه هیچگاه نباید این اتفاق رخ می‌داد.

البته این آخرین گاف بعد از خورد و ریز اشکالاتی که در چند ماه اخیر از ریاست فدراسیون گرفته تا کمیته‌های زیر مجموعه به این فدراسیون وارد بوده باعث شد که کمی به حرف‌های آقای رئیس فکر کنیم، کفاشیان دوباره رنگ باخت وگرنه جام حذفی برگزار می‌شد.

ابهت یک رئیس فدراسیون می‌بایستی بیشتر از یک سرمربی باشد و این گمشده‌ای است که نمی‌توان در لبخندهای کفاشیان آن را جستجو کرد و از امروز و روزهای آتی اگرچه انتقادات زیادی بر عدم برگزاری جام حذفی وجود دارد اما مطمئن هستیم که تاثیری نخواهد داشت و کفاشیان با کمک هیات رئیسه قوی!

خود این کار را به انجام می‌رساند و اینکه اولویت ما جام جهانی است اگرچه جام جهانی پر اهمیت است اما آقایان کاش می دانستند که همه فوتبال جام جهانی نیست انگیزه‌ها را از بین بردید به بهانه اینکه سرمربی تیم ملی باید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در اختیارشان باشد تا ما از گروهی که صعودمان محتمل هم بوده صعود کنیم.

وقتی اظهار نظر چند تن از کارشناسان فوتبال را در مورد تیم ملی و برنامه‌ریزی در چند سال گذشته مرور کردیم تازه فهمیدیم کی‌روش حرف 20 سال پیش علی پروین را می‌زند که البته همیشه متهم به سنتی بودن و فوتبالش را علی اصغری می خواندند.

اما با این وجود روی سخن ما از ابتدا تا به حال با همین آقای کفاشیان است اگرچه پس از انتخابات رنگ و روی دیگری داشت اما باز هم رنگ باختید به نظر می‌رسد از کوزه همان برون طراود که در اوست./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
کره جنوبی جنبه باخت نداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس از باخت مقابل ایتالیا؛ والیبال ایران با 12 امتیاز به کار خود پایان داد



 

پس از باخت مقابل ایتالیا؛ والیبال ایران با 12 امتیاز به کار خود پایان داد

 

تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا در آخرین مسابقه خود در جام‌جهانی برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه با برتری لاجوردی‌پوشان خاتمه پیدا کرد.

به گزارش جام نیوز، تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های جام‌جهانی برابر هم قرار گرفتند؛ دیداری که برای ایتالیایی‌ها بسیار مهم بود چراکه با برتری بر ایران و کسب 3 امتیاز این مسابقه می‌توانستند به المپیک لندن راه پیدا کنند.

با توجه به اینکه روز پایانی مسابقات بود بازیکنان ایران به نظر کمی خسته به نظر نمی‌رسیدند و در پایان هم همین موضوع عاملی شد تا با حساب 3 بر یک بازی را به حریف واگذار کند.

در جریان بازی‌های روز پایانی جام جهانی، ایران و ایتالیا در شرایطی برای سومین بار به مصاف هم رفتند که این مهم‌ترین رویارویی‌شان تلقی می‌شود. در پیکارهای امسال بازیکنان ایتالیا تاکنون در همه فاکتورهای فنی غیر از دفاع روی تور و لیبرو بهتر از بازیکنان ایران عمل کرده بودند.

این مسابقه در حالی آغاز شد که لاجوردی‌وشان با تجربه ایتالیا تاکنون از حضور در پیکارهای مختلف جهانی 13 مدال طلا، 8 مدال نقره و 6 مدال برنز بر گردن آویخته بودند و ایران هیچ عنوانی کسب نکرده بود. داورزنی و عباسی از تماشاگران ویژه این مسابقه بودند.

در گیم نخست این بازی ایتالیایی‌ها بسیا با انگیزه و محکم کار را آغاز کردند و از همان ابتدا اختلاف چشم‌گیری با ایران ایجاد کردند. توپ‌هایی که بازیکنان ایران به راحتی در سرویس و حمله از دست می‌دادند را ایتالیایی‌ها به خوبی به امتیاز تبدیل می‌کردند که شاید این موضوع نشات گرفته از تجربه بالای لاجوردی‌پوشان بود. در امتیاز 18 بر 10 ولاسکو وقتی دید که بازیکنانش برابر لاسکو، فی و مسترآنجلو عقب هستند در خواست وقت استراحت فنی کرد، اما این وقفه هم در جریان بازی تاثیر چندانی نداشت و بازهم این آبی‌پوشان ایتالیا بودند که امتیاز می‌گرفتند. بازی به امتیاز 21 بر 11 رسید و بازهم ولاسکو مجبور شد وقفه‌ای در بازی ایجاد و نکاتی را به بازیکنان گوشزد کند. این گیم در پایان با اشتباهات بازیکنان ایران و تیزهوشی ایتالیایی‌ها با نتیجه 25 بر 13 به سود آبی‌پوشان خاتمه پیدا کرد.

در گیم دوم ولاسکو از مهدوی بحای حسینی در پست پاسور استفاده کرد. فیاضی و غفور هم از دیگر بازیکنانی بودند که در این گیم بازی کردند. در حالی که ایران از حریف خود پیش بود ایتالیایی‌ها خود را به ایران نزدیک کردند و 7 بر 5 پیش افتادند و با گرفتن امتیاز 8 بر 6 تیم‌ها را به وقت استراحت فنی اول فرستادند. بازیکنان در ادامه بازی بهتری از خود به نمایش گذاشتند، اما بازهم ایتالیایی‌ها بودند که امتیازهای حساس را می‌گرفتند و با رسیدن به امتیاز 16 بر 13 تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. هرچه بازیکنان ایران سرویس‌ها را از دست می‌دادند در مقابل ایتالیایی‌ها از برگشت سرویس‌های خود امتیاز می‌گرفتند و همین امتیاز گیری ایتالیایی‌ها موجب شد تا ولاسکو در امتیاز 19 بر 14 درخواست وقت استراحت کند. روند بد بازیکنان ایران ادامه پیدا کرد تا در امتیاز 21 بر 14 ولاسکو بازهم وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. بی‌روحیه بودن بازیکنان ایران و انگیزه و تجربه بالای بازیکنان ایتالیا موجب شد تا این گیم را هم لاجوردی‌پوشان با جساب 25 بر 17 پیروز میدان باشند.

گیم سوم را تیم ایران با ترکیب کمالوند، فیاضی، ظریف، مهدوی، غفور و موسوی آغاز کرد. بازیکنان ایران این گیم را با 3 دفاع خود و یک جمله موفق توسط غفور توانستند 4 امتیاز از ایتالیا پیش بیفتند تا مربی لاجوردی‌پوشان مجبور شود وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. در ادامه بازهم این بازیکنان ایران بودند که با روحیه بازی می‌کردند و موفق شدند امتیاز 8 بر 3 را کسب کنند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. پس از وقت استراحت فنی اول لاجوردی‌پوشان موفق شدند 3 امتیاز متوالی کسب کنند تا این‌بار ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی بکند. در ادامه هم این ایتالیایی‌ها بودند که اجازه قدرتنمایی به ایران ندادند و در امتیاز 9 بر 9 بازی را مساوی کردند تا ولاسکو بازهم وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. در ادامه تیم ایران با سرویس‌های خوب غفور موفق شد اختلاف را به 2 برساند و 14 بر 12 از حریف پیش بیفتد و در ادامه هم با دفاع خوب موسوی و عملکرد بهتری بازیکنان ایران شاگردان ولاسکو به امتیاز 16 رسیدند. بازیکنان ایران با تیزهوشی غفور و مهدوی توانستند اختلاف را بیشتر کنند و بازی را به امتیاز 19 بر 13 برسانند تا مربی ایتالیایی‌ها درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز 21 بر 16 فرهاد نظری جایگزین کمالوند شد و سپس با بازی خوب غفور تیم ایران به امتیاز 24 رسید و امتیاز 25 را هم محمد موسوی برای ایران کسب کرد تا این گیم با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران خاتمه پیدا کند. در این گیم ولاسکو از دو بازیکن جوان خود یعنی فیاضی و غفور استفاده کرد و جواب اعتمادش به جوانان را هم گرفت.

ایتالیایی‌ها که برای رسیدن به المپیک نیاز مبرم به 3 امتیاز این مسابقه داشتند و به همین دلیل با انرژی مضاعف در گیم چهارم وارد میدان شدند. در مقابل ولاسکو بازهم غفور و فیاضی را در ترکیب اصلی قرار داد. شاگردان ولاسکو که به خود آمده بودند بازهم موفق شدند اختلافی 4 امتیازی بر بازی حاکم کنند و با حساب 5 بر یک از حریف قدرتمند خود و تیم سوم جهان پیش بیفتند تا سرمربی لاجوردی‌پوشان درخواست وقت استراحت فنی کند. در ادامه بازیکنان ایتالیایی‌ها عملکرد بهتری داشتند و موفق شدند پس از مساوی کردن بازی در امتیاز 6 بر 6، بازی را به امتیاز 8 بر 7 به سود خود کنند که در این بین عملکرد ضعیف غفور و دفاع خوب آبی‌پوشان در رقم خوردن این نتیجه بسیار مهم بود.

در امتیاز 11 بر 11 ولاسکو دو تعویضه‌‌های معروف خود را انجام داد و حسینی و بازارگرد را جایگزین غفور و مهدوی کرد. ایتالیایی‌ها با بازی کردن با دست دفاع و زدن آبشارها از بالای دست دفاع موفق شدند امتیاز 16 بر 13 را به سود خود کسب کنند تا به وقت استراحت فنی دوم بروند. در امتیاز 17 بر 15 نظری‌افشار جایگزین کمالوند شد. زمانی که بازی 20 بر 16 به سود ایتالیا شد ولاسکو برای بازگشت بازیکنانش به مسابقه درخواست وقت استراحت فنی کرد. در پایان هم ایتالیایی‌ها با حساب 25 بر 18 این گیم را به سود خود رقم ردند تا 3 امتیاز این بازی را به جمع امتیازات خود اضافه کنند.

با این نتیجه ایتالیایی‌ها 3 امتیاز دیگر کسب کردند و جمع امتیازهای خود را به 24 رساندند تا برای رسیدن به المپیک نگاهی به بازی تیم‌های برزیل و ژاپن داشته باشند.

ایران هم با 12 امتیاز به کار خود در رقابت های جام‌جهانی خاتمه داد که در صورت امتیاز گرفتن صربستان 12 امتیازی از آمریکا به مکان نهم سقوط خواهد کرد.