ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کریمی: می‌روم تا کسانی که دایه‌ مهربان‌تر از مادر برای فوتبال شده‌اند، بمانند



علی کریمی,خداحافطی علی کریمی از فوتبال

من و مهدوی‌کیا باید برویم دنبال کارمان/دیگر برای تیم ملی هم بازی نمی‌کنم

کریمی: می‌روم تا کسانی که دایه‌ مهربان‌تر از مادر برای فوتبال شده‌اند، بمانند

بازیکن پرسپولیس گفت: من از فوتبال می‌روم تا کسانی که دایه‌ مهربان‌تر از مادر برای فوتبال شده‌اند، بمانند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی کریمی پس از شکست در فینال جام حذفی مقابل سپاهان اظهار داشت: نمی‌دانم چه بگویم و حرفی ندارم، همه چیز تمام شده و باید به آینده فکر کنیم. برای مهدوی‌کیا ناراحتم که در شب آخری که در فوتبال بود به حقش و قهرمانی نرسید. جا دارد به هواداران بازیکنان و مسئولان سپاهان این قهرمانی را تبریک بگویم.

وی در پاسخ به این سؤال که دو بار از سپاهان پیش افتادید اما در نهایت بازی را واگذار کردید مشکل چه بود، گفت: بازی فوتبال است و هزار و یک اتفاق می‌افتد. به نظرم سپاهانی‌ها از لحاظ روحی و روانی از ما آماده‌تر بودند و 2 بار عقب‌افتادگی را جبران کردند.

بازیکن پرسپولیس گفت: به نظرم مردم همه مسائل را به خوبی می‌دانند. من از همه طرفدارانی که کمک و حمایتم کردند تشکر می‌کنم. ما که نتوانستیم برای آنها کاری کنیم، امیدوارم بازیکنان جوان‌تر نتایج بهتری با پرسپولیس بگیرند.

کریمی با اعلام خبر خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال عنوان کرد: همین امشب خداحافظی‌ام را اعلام می‌کنم و فکر می‌کنم باید به مسائل دیگر زندگی‌ام برسم. از فوتبال خداحافظی می‌کنم و دیگر برای تیم ملی هم بازی نخواهم کرد. بعضی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که دیگر جای ماندن ندارید.

وی ادامه داد: اگر می‌بردیم هم همین تصمیم را می‌گرفتم، چون قبلاً این موضوع را می‌دانستم و تنها خانواده‌ام از این کارم باخبر بودند. شب بدی را برای این کار انتخاب کردم. می‌روم تا کسانی که دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند فوتبال را به روزهای اوج خود برسانند. من و مهدوی‌کیا باید به دنبال کارمان برویم.

کاپیتان پرسپولیس اظهار داشت: در مدتی که در فوتبال بودم خاطرات تلخ و شیرین زیادی داشتم و خدا را شکر می‌کنم که سالم از مستطیل سبز خارج می‌شوم.

کریمی در پایان عنوان کرد: من نمی‌توانم پاسخگوی مسائل و مشکلات پرسپولیس باشم و از شما رسانه‌ها نیز می‌خواهم که فقط واقعیت‌ها را بنویسید. باز هم شرمنده هواداران هستم./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دایه مهربان تر از مادر به این می گن!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس کمیته‌ انضباطی تهدید شد/ حسن‌زاده: یک شبکه رادیویی دایه مهربان‌تر از مادر شده است



تقدیر از فرهاد مجیدی,‌فحاشی تماشاگران‌,برخورد با مصاحبه های توهین آمیز

تقدیر از فرهاد مجیدی و برخورد شدید با مصاحبه‌های اهانت‌آمیز
رییس کمیته‌ انضباطی تهدید شد/ حسن‌زاده: یک شبکه رادیویی دایه مهربان‌تر از مادر شده است

‌ اسماعیل حسن‌زاده می‌گوید از این پس با مصاحبه هایی که در آنها توهین به افراد باشد به شدت برخورد می‌شود.

رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره واکنش‌هایی که به حکم کسر امتیاز از سه تیم لیگ برتری به خاطر فحاشی تماشاگران‌شان انجام شد، اظهار کرد: کمیته‌ انضباطی نمی خواست در ابتدای فصل با صدور پیام منفی با این محتوا که به شدت با فحاشی‌ها برخورد خواهیم کرد عملا تهدید یا تحریکی برای اهالی فوتبال داشته باشد.

 

علتش هم این بود که فدراسیون با کمیته‌ فرهنگی باشگاه‌ها جلسات موثری برای سالم سازی سکوها داشت. ما منتظر بودیم که هفته‌ اول این موضوع را ببینیم. واقعیت هم این است که خیلی نگران اتفاقات ناخوشایند نبودیم و به خاطر جلسات موثر پیش از فصل کمیته‌های فرهنگی امیدوار بودیم که کار به جایی نرسد که با یک پیام منفی وارد قضیه شویم.

کسر امتیاز، آخرین مرحله برخورد با خاطیان بود
وی ادامه داد: بنابراین منتظر ماندیم، اما دیدیم که متاسفانه در هفته‌ اول باز هم فحاشی و اهانت به داور و تیم رقیب وجود دارد. بعد از هفته‌ دوم و این که اتفاقات را دیدیم مجبور شدیم اعلام کنیم که چنانچه تماشاگران تیم‌ها بخواهند به این اهانت‌ها ادامه دهند برخورد جدی خواهد شد. برخورد جدی ما هم باید با تنبیهات قبل متفاوت باشد.

 

نمی‌شود با همان سه میلیون و پنج میلیون جریمه کار را پیش برد. قانون هم به ما اجازه می‌دهد و در بند "4" ماده "22" آیین‌نامه ذکر شده که برای این مورد می‌توان محرومیت از بازی در زمین خود، محرومیت از حضور تماشاگران خودی و کاهش امتیاز را در نظر گرفت. یعنی ما قبلا از جریمه نقدی و بعد محرومیت و بعد بازی بدون تماشاگر شروع کردیم و در مرحله آخر کسر امتیاز را در دستور کار قرار دادیم. ما همه آیتم‌ها را امتحان کردیم و کسر امتیاز در واقع آخرین آیتمی است که در قانون برای این کار گنجانده شده است.

ریش سفیدان فوتبال فکر نکنند همه چیز را می‌دانند!
رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال با انتقاد از برخی افراد که بدون اطلاع از قانون به این حکم اعتراض کردند، گفت: وقتی رییس پیشکسوتان یک باشگاه فرق بین تصویب قانون و صدور رای بر اساس قانون موجود را نمی داند ما باید چه جوابی به او بدهیم، بدبختی ما این است که برخی فکر می‌کنند که سفیدی مویشان دلیل بر دانستن همه چیز است.

 

اما ما فقط می‌توانیم به آنها احترام بگذاریم و حرف‌شان را که توام با جهل به قانون است نمی پسندیم. دوستان ریش سفیدی را به معنای این که همه مسائل فوتبال را می‌دانند تلقی نکنند. شنیده‌ام که گفته اند کمیته‌ انضباطی یک شبه قانون را وضع می‌کند، اما محض اطلاع آقایان باید گفت که این قانون وجود داشته است. خواهش می‌کنیم که با گفتن این حرف‌ها به ما جفا نکنند و دروغ نگویند.

تابع کمیته استیناف هستیم
حسن‌زاده در ادامه درباره ضمانت اجرای این حکم پس از اعتراض باشگاه‌ها به کمیته‌ استیناف به ایسنا گفت: تشخیص متناسب بودن تمدید با عملی که صورت گرفته باعث شد کمیته‌ انضباطی از این ابزار استفاده کند. حال این که باشگاه‌ها حق دارند نسبت به این حکم تجدید نظرخواهی کنند و همین طور این که کمیته‌ استیناف سختگیری این حکم را تایید می‌کند یا خیر باید از مسئولان کمیته استیناف پرسید. کمیته‌ استیناف از نظر رتبه بالاتر از کمیته‌ انضباطی است. ما تابع آنها هستیم، اما کار خودمان را می‌کنیم. نه با تایید یک رای خوشحال می‌شویم و نه با رد آن ناراحت.

به خاطر این حکم پیامک تهدید آمیز به من دادند
رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال با انتقاد از شیوه اعتراض افراد به حکم اخیر این کمیته‌ به ایسنا، گفت: وقتی رایی صادر می‌شود اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌توانند به آن اعتراض کنند. حالا بعضی از افراد با تربیت بالای اسلامی در قالب نامه‌ای مکتوب اعتراض خود را اعلام می‌کنند و بعضی دیگر رو به تخریب افراد و سخره آنها می‌آورند و از جایگاه فوتبالی‌ خودشان سوء استفاده می‌کنند و با غوغا سالاری سعی می‌کنند بحث را سمت دیگری ببرند. اما ما هیچ وقت نخواستیم تعصب به خرج داده و جواب افراد بدهیم.

 

در این چند روز الحمدالله بعضی از افراد فوتبالی نسبت به این حکم واکنش خوبی نشان دادند، اما ما هم اهانت شنیدیم و هم پیامک تهدید آمیز دریافت کردیم.

یک شبکه رادیویی هم با جهت گیری نسبت به این حکم گفت که چرا علیه فلان تیم رای صادر کردید؟ ما احساس کردیم که این شبکه رادیویی عامدانه نسبت به حکم ما موضع گرفته است و برای باشگاه خاصی که محکومش ‌کرده‌ایم دایه مهربان‌تر از مادر شده است. برای این دوستان هم جوابی نداریم، چرا که همیشه میکروفن دستشان است، اما ما دستمان به جایی بند نیست.

فیرات فارسی بلد نیست، تقصیری ندارد
حسن‌زاده با اشاره به انتقاد فیرات از این حکم، گفت: سرمربی سایپا هم خیلی بی‌انصافی کرده بود. البته او تقصیری ندارد، چرا که فارسی بلد نیست و باید برای او توضیح دهند که چه شده است. ما اعلام کردیم هر فردی علیه داور و تیم حریف شعار دهد با آن برخورد می‌کنیم.

 

اما فیرات در مصاحبه‌اش گفته "اگر مثل داور به مربی هم توهین کنند، آنها را محروم می‌کنند؟" خب وقتی ایشان اطلاعی ندارند همین می‌شود. ما در حکم‌مان همین را آورده‌ایم. این اصلا خوب نیست که فیرات بگوید که حکم کمیته‌ انضباطی خنده دار است.

برخورد قاطع با اهانت در مصاحبه‌ها
رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه گفت و گویش با ایسنا، گفت: از این پس روی مصاحبه ها زوم خواهیم کرد و هر گونه مصاحبه‌هایی که در آن اهانت به فرد دیگری باشد را محکوم می‌کنیم. اگر خودمان دیدیم با شخص خاطی برخورد می‌کنیم و اگر ندیدیم با شکایت سایر افراد از مصاحبه کننده برای او محرومیت در نظر می‌گیریم.

فرهاد مجیدی تشویق می‌شود
حسن‌زاده درباره بازی‌های شب گذشته لیگ برتر، گفت: گزارش کامل بازی‌ها هنوز به دست ما نرسیده است، اما بر اساس شنیده هایی که داشته‌ام فکر می‌کنم حداقل از حیث فحاشی شب آرامی داشتیم و احساس می‌کنم پیامدهای حکم ما مثبت بوده است. ضمن این که عمل شایسته فرهاد مجیدی را که بعد از گلزنی به سمت جانبازان رفت، مورد تشویق قرار می‌دهیم.

برخی رسانه‌ها از تشنج در فوتبال استقبال نکنند
وی در ادامه با انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت: من از رسانه‌ها خواهش می‌کنم که از تشنج در فوتبال استقبال نکنند. در همین دو، سه روز گذشته از بعضی از رسانه‌ها با من تماس گرفتند و گفتند" فلان کس علیه شما و حکمی که صادر کرده‌اید حرف زده است. نمی خواهید جواب بدهید؟ " این نوع اطلاع رسانی و تحریک افراد درست نیست.

 

ما تاکید می‌کنیم که هر رایی که صادر می‌شود بر اساس قانون است، اما تحقیر کردن افراد و مصاحبه‌هایی که بوی تکبر و غرور می‌دهد درست نیست. برای همین حکمی که صادر کردیم بعضی از افراد گفتند که خوب است و تمکین می‌کنند. فرد دیگری در همان باشگاه می‌گوید که این حکم من در آوردی و یک شبه است، اما این ناشی از جهل به قانون است. ما به قوانین و آیین‌نامه خودمان عمل می‌کنیم و کاری هم به مصداق‌هایش در اروپا و کشورهای دیگر نداریم.

باشگاه‌ها آیین‌نامه انضباطی فیفا را مطالعه کنند
رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال درباره این ادعای برخی باشگاه‌ها که می‌گویند مسئولیت رفتار تماشاگرانشان با آنها نیست، گفت: در قوانین فیفا آمده است که باشگاه‌ها در قبال تماشاگران منسوب به آنها مسئول هستند. من خواهش می‌کنم دوستان آیین‌نامه فیفا را حتما مطالعه کنند.

 

نکته دیگر این است که نظر مدیران باشگاه‌ها مبنی بر این که چقدر در اجرای مسابقه توانایی و اختیار دارند و این که تا چه حد می‌توانند جو ورزشگاه را مدیریت کنند، درست است و ما این حق را به مدیران می‌دهیم که در آینده برای ترمیم آن با کمک فدراسیون تلاش کنند. ای کاش همه باشگاه‌های ما ورزشگاه خصوصی داشته باشند تا از این نظر مشکلی پیش نیاید، اما درباره باشگاه استقلال که بیشترین هجمه بعد از این حکم از سوی دوستان این باشگاه به ما شد، باید بگویم وقتی فتح‌الله‌زاده با دو، سه روز توصیه در رسانه‌ها توانست هواداران را به سویی سوق دهد که به جباری اهانت نکنند، پس این توانمندی را هم دارد که برای جلوگیری از فحاشی در ورزشگاه تلاش کند./ایسنا