ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کریمی: مدرک مربیگری‌ام را در ایران می‌گیرم


مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت که وقت حضور در دوره مربیگری آلمان را ندارد و می‌خواهد مدرک مربیگری خود را در ایران بگیرد.

خبرگزاری تسنیم: علی کریمی در مورد اینکه آیا برای دریافت مدرک مربیگری به آلمان خواهد رفت اظهار داشت: همانطور که می‌دانید اردوهای تیم ملی فوتبال پیاپی ادامه دارد. اکنون در اردوی پرتغال هستیم و بعد از آن اردو برای بازی با کره جنوبی، سپس آفریقای جنوبی و در نهایت سفر تیم ملی به استرالیا را پیش‌رو خواهیم داشت به همین دلیل قبل از جام ملت‌ها فرصتی برای سفر به آلمان و شرکت در دوره مربیگری ندارم.

وی افزود: بنا به دلایلی که گفتم نمی‌توانم به آلمان بروم و با هماهنگی فدراسیون در تلاش هستم در کلاس‌های مربیگری داخل کشور شرکت کنم و بتوانم مدرک خود را بگیرم.

مربی تیم ملی در مورد اینکه احسانی رئیس کمیته آموزش فدراسیون گفته بود کریمی در آلمان می‌تواند زودتر مدرک درجه B را بگیرد تاکید کرد: تصور نمی‌کنم از نظر زمانی تفاوت زیادی میان گرفتن مدرک در ایران یا خارج از ایران باشد. ضمن آنکه اشاره کردم از نظر زمانی به این کار نمی‌رسم.

کریمی در مورد اینکه شاید نتواند در جام ملت‌ها روی نیمکت بنشیند، گفت: نمی‌دانم چرا این بحث تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته، هدف از انتخابی که صورت گرفت چیز دیگری بود. کار کردن در کنار کارلوس کی‌روش و همکاری با او خودش یک دوره آموزشی محسوب می‌شود. تفاوتی ندارد که من روی نیمکت بنشینم یا روی سکو، این مسائل برایم مهم نیست. اگر قرار باشد کار را یاد بگیرم و هدف انتقال دانش باشد از روی سکو هم می‌توانم به این هدف برسم. بنابراین اولویت بحث کار فنی است نه اینکه من در کجا قرار می‌گیرم.

وی ادامه داد: بعد از جام ملت‌ها با جدیت بحث کلاس‌های مربیگری را پیگیری خواهم کرد. قبل از آن هم در هر دوره‌ای که فدراسیون در نظر بگیرد و بتوانم شرکت می‌کنم. بحث اینجاست که باید به ما زمان داد. شاید 5،6 ماه بگذرد و من به این نتیجه برسم که نمی‌توانم در این قالب و کار قرار بگیرم یا اینکه کی‌روش چنین نظری پیدا کند.

کریمی یادآور شد: فراموش نکنیم که مورینیو کارش را از مترجمی رابسون آغاز کرد و اکنون توانسته به مربی موفقی تبدیل شود در مقابل مارادونا که بازیکن بزرگی بود نتوانست مربی چندان بزرگی باشد. باید اجازه دهیم زمان بگذرد تا شرایط مشخص شود. نخستین همکاری در اردوی پرتغال می‌تواند تجربه بسیار خوبی برای من باشد.


ویدیو مرتبط :
اهدای مدرک پرولیسانس مربیگری به وحید هاشمیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کی روش: در ایران 120 مربی بدون مدرک هستند، کریمی هم یکی از آنها!



اخبار,اخبارورزشی,فوتبال ایران


 اخبار ورزشی  - کی روش: در ایران 120 مربی بدون مدرک هستند، کریمی هم یکی از آنها!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «علی کریمی همانند دوران بازی‌اش که بازیکن با استعدادی بود در مربیگری هم بتواند موفق شود.»

به گزارش جام نیوز، کارلوس کی‌روش حالا کمتر مصاحبه می‌کند. سعی می‌کند تیمی را برای جام ملت‌های آسیا آماده کند که هجمه فراوان منتقدان را کمتر کند.

وی که با قراردادی سنگین برای فوتبال ایران ادامه فعالیت می‌دهد، آینده مربیگریش در ایران نسبت مستقیمی با موفقیتش در جام ملت‌های آسیا دارد.

فدراسیون علی کفاشیان شرایط خوبی ندارد و شاید موفقیت در استرالیا بتواند رییس فدراسیون فوتبال را از این مهلکه نجات دهد هر چند عده ای اعتقاد دارند ادامه فعالیت برای آقای رییس سخت شده است.

کی روش حاضر به مصاحبه نبود اما سعی کردیم گفتگویی هر چند کوتاه با او داشته باشیم تا شرایط فوتبال ایران مورد بررسی قرار گیرد.

 * با توجه به اینکه قرارداد شما دیر به ثبت رسید و زمان زیادی به شروع مسابقات جام‌ملت‌های آسیا نمانده است، ارزیابی شما از شرایط کنونی تیم ملی فوتبال چیست؟
- به نظرم شرایط خوب و ایده‌آل است و تا به امروز امکانات کافی در اختیار تیم قرار گرفته است. شرایط به گونه‌ای است که می‌توانیم تمرینات خوبی را داشته باشیم و برای حضور در مسابقات آماده شویم. از هفته آینده تمرینات تیم‌ملی پیش از دیدار با تیم ملی کره‌جنوبی را آغاز کنیم.

 * حرف و حدیث‌ها در خصوص حضور علی کریمی به عنوان کمک مربی در کنار شما بسیار زیاد است. در علی کریمی چه پتانسیلی را دیدید که او را به عنوان کمک مربی انتخاب کردید؟
- علی کریمی را باور دارم و به نظرم همانند دوران بازی‌اش که بازیکن با استعدادی بود در مربیگری هم بتواند موفق شود. علی خصوصیات و کیفیت عالی دارد که مطمئن هستم با توجه به توانمندی که دارد می‌تواند به تیم ملی ایران کمک کند و دستیار خوبی برای من باشد. آینده روشنی در عرصه مربیگری برای او می‌بینم و در آینده خیلی بیشتر از او خواهید شنید.
 
* اما خیلی‌ها معتقدند که کریمی دوره مربیگری ندیده است و نباید او را بر روی نیمکت تیم‌ملی می‌نشاندید. چرا دست به این کار زدید؟ آیا این کار برای شما گران تمام نخواهد شد؟
- حرف شما درست است ولی 120 مربی در ایران وجود دارند که مدرک ندارند ولی خودشان زمانی در همین زمین بازی کرده‌اند. علی کریمی فوتبال را لمس کرده است و درک خوبی از فوتبال دارد. در ضمن علی کریمی هم جزو همین 120 نفر محسوب می‌شود که مدرک ندارند و در فوتبال هستند و فکر می‌کنم که همین موضوع کافی باشد.

 * پس از رفتن سرالکس فرگوسن تیم منچستریونایتد نتوانست نتایجی در‌خور این باشگاه بزرگ بگیرد. خیلی‌ها بر این باورند که شما به خاطر موفقیت‌هایی که با فرگوسن داشتید، می‌توانید در این باشگاه موفق شوید. اگر از این تیم به شما پیشنهاد مربیگری شود می‌پذیرید یا خیر؟
- بستگی دارد که این پیشنهاد در چه زمانی به من داده شود.

 * به هر حال منچستر این روزها شرایط خوبی ندارد و ممکن است هر روز پیشنهادی به کارلوس کی‌روش هم شود.
- در حال حاضر به تیم ملی ایران تعهد دارم و اگر الان به من پیشنهاد دهند مطمئنا جوابم منفی خواهد بود و ایران را ترک نمی‌کنم که به منچستر یونایتد بروم. در حال حاضر جدا شدن از تیم ایران حرفه‌یی نیست! و من به هیچ‌وجه این کار را نخواهم کرد.

* در آینده و پس از قراردادتان با ایران چطور، آیا می‌پذیرید؟
- آن‌گونه نیست که بدون تفکر و بدون در نظر گرفتن شرایط منچستریونایتد پیشنهاد آنها را بپذیرم. اگر در آینده چنین پیشنهادی شود باز هم باید به پیشنهادشان و شرایط فکر کنم. کسی از آینده خبر ندارد.


 اخبار ورزشی - جام نیوز