ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کریمی: اختیار داشتم به پیکان نمی‌آمدم!/ کی‌روش راست می‌گوید، وقت‌کشی زیاد است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کریمی: اختیار داشتم به پیکان نمی‌آمدم!/ کی‌روش راست می‌گوید، وقت‌کشی زیاد است

سرمربی تیم فوتبال پیکان معتقد است که تصمیم برای کاهش تعداد تیم‌های لیگ باعث بی‌کیفیت شدن بازی‌ها شده است.

به گزارش  ایسنا، فیروز کریمی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر داماش گفت: بازی حساسی پیش‌رو داریم، چون تیم‌هایی که در جدول از رده دوازدهم به بالا هستند تقریبا تکلیفشان مشخص است و سخت می‌شود قبول کرد که آنها جزو تیم‌های صعود کننده قرار بگیرند بنابراین بازی شش تیم پایین جدول سرنوشت‌ساز است و چه بسا نتیجه بازی فردا در سرنوشت هر دو تیم تاثیر مستقیم داشته باشد.

وی ادامه داد: با نگاهی به جدول فهمیدم که بازی‌های باقی مانده این 6 تیم در مسابقه‌های آتی با یکدیگر است. در بین 6 تیم پایین جدول ما مهمان آلومینیوم، ذوب آهن و نفت آبادان هستیم و به همین دلیل حساب ویژه‌ای روی بازی‌هایی باز کرده‌ایم که در آن‌ها به ظاهر میزبان هستیم. یکی از آن بازی‌ها همین بازی با داماش است. علی‌رغم تمام تلاش‌های ما قرار است بازی در ورزشگاه تختی برگزار شود و به همین دلیل از شرایط میزبانی نمی‌توانیم استفاده کنیم. سختی طی کردن راه برای هواداران ما از طرفداری‌شان قوی‌تر است! البته ما از ابتدا هم برنامه‌مان را برای بازی در تختی ریخته بودیم چون می‌دانستیم که در نهایت بازی ما را در این ورزشگاه می‌اندازند.

وی درباره داماش هم گفت: بر خلاف نتایج چند هفته قبل این تیم، داماش فوق‌العاده قوی است. این تیم برابر پرسپولیس به هیچ وجه ظاهر یک تیم مغلوب را نداشت و بدشانسی آورد. این تیم در شهر خودش برابر مس هم اصلا شایستگی باخت را نداشت و می‌توانست با چندین گل برنده باشد. این تیم در بازی ملوان هم که انگیزه‌های خاصی بر آن حاکم است، خوب کار کرد. هدفم از این بحث این است که بر خلاف جایگاه داماش در جدول این تیم کادر فنی و بازیکنان بسیار توانمندی دارد و بازی خوبی ارائه می‌دهد. ما هم با تمام قوا برابر این تیم می‌ایستیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره مصدومان و محرومان تیمش هم گفت: 5 مصدوم داریم که همه جزو بازیکنان تاثیرگذار ما هستند. ایمان مبعلی را در تمرین دیروز از دست دادیم و میربزرگی در تمرین پریروز مصدوم شد. خوشبختانه اکنون نام 90 درصد بازیکنانم را می‌دانم. در بازی قبلی برابر استقلال نام 4 نفر از بازیکنان داخل زمین را نمی‌دانستم! هرچند دانستن نام کفایت نمی‌کند چون دانستن ویژگی‌های فنی، فیزیکی و روانی بازیکنان به زمان نیاز دارد. فردا برابر داماش پیکانی از نوع دیگر را خواهید دید چون تا جایی که امکان داشت روی رفع نواقص تیم کار کرده‌ایم و به کسب سه امتیاز بازی امیدواریم.

وی در ادامه در واکنش به صحبت‌های کارلوس کی‌روش مبنی بر وفور وقت‌کشی‌ها در فوتبال ایران گفت: کی‌روش درست گفته است. ما در اکثر بازی‌های لیگ شاهد هستیم که وقتی تیمی جلو می‌افتد، وقت‌کشی می‌کند و البته این موضوع شامل همه تیم‌ها نمی‌شود. سرمربی تیم ملی باید نسبت به این مسئله حساس باشد. همان طور که مسئولان لیگ ما و مسئولان کلان فوتبال باید به آن حساس باشند. این روش بازی کردن از گذشته‌هایی دور بر تیم‌های عربی حاکم بوده و متاسفانه تا حد کمتری در فوتبال ما رسوخ کرده است. وقتی تیمی یک بر صفر جلو می‌افتد اگر به روند خودش ادامه دهد می‌تواند گل‌های بیشتری بزند اما فوتبال نتیجه‌گرا باعث شده که تیم‌ها رو به وقت‌کشی بیاورند. در شرایط کنونی خود ما هم دل‌مان می‌خواهد نتیجه را کسب کنیم.

کریمی در ادامه در واکنش به صحبت کی‌روش مبنی بر کسالت‌بار بودن فوتبال ایران هم گفت: خودم در لحظه‌ای که کی‌روش چنین حرفی را زده حاضر نبودم ولی اگر بودم جوابش را می‌دادم. با همین لیگ قابل انتقاد از نظر کی‌روش تاکنون دو بار به جام جهانی رفته‌ایم و وضعیت فوتبال ما از نظر پشتیبانی و امکانات هیچ گاه به این اندازه خوب نبوده است. بازیکنان، مربیان و حتی تمام ارکان تیم‌ها پول‌های حرفه‌ای می‌گیرند که این نکته که باید فوتبال ما را به جلو ببرد اما لیگ ما سطح کیفی لازم را ندارد. یکی از عوامل این مسئله، همین قانون من‌درآوردی سقوط چهار و نیم تیم به دسته یک است. این قانون باعث شده که تیم‌ها بیش از پیش نتیجه‌گرا باشند. در فوتبال نتیجه‌گرا هم بازی زیبا و جوانمردانه و دور از حاشیه وجود ندارد.

در ادامه یکی از خبرنگاران از کریمی پرسید که با چه انگیزه‌ای در بازی قبل مقابل استقلال روی نیمکت تیمش نشست در حالی که اگر هر کس دیگری جای او بود شاید این کار را نمی‌کرد؟! وی در پاسخ گفت: روز قبل از بازی با استقلال قراردادم را نوشتم و هیچ تمرینی با تیم نداشتم. قرار بود بازی را از روی سکو تماشا کنم اما چون هیچ یک از اعضای کادر فنی سابق بر سر تیم حاضر نشدند و حضور تیم بدون مربی جالب نبود. قرار بر این شد که ساکت الهامی روی نیمکت بنشیند. بدبختانه یا خوشبختانه کارت بازی من زودتر از ساکت صادر شد و به همین دلیل روی نیمکت نشستم و هیچ شناختی از تیمم نداشتم و باز هم می‌گویم که برای ادای تکلیف به پیکان آمدم.

وی ادامه داد: در پیکان هیچ بدنسازی حضور نداشت و مربیان سابق کار بدنسازی را انجام می‌دادند به همین دلیل ما هیچ نموداری از آمادگی بازیکنان در اختیار نداریم و نمی‌دانیم که هر بازیکن چقدر آماده است. اکنون هم می‌گویم به همان اندازه که کادر فنی سابق در نتیجه تیم در پایان فصل سهیم است، ما هم سهیم هستیم اما اگر برای آمدن به پیکان اختیار داشتم نمی‌آمدم چون تاکنون هیچ تیمی با هدایت من سقوط نکرده است.

کریمی همچنین گفت: اگر قرار است تصمیم مهمی مانند کاهش تیم‌های لیگ گرفته شود این تصمیم باید از سوی مجمع گرفته شود نه هیات رییسه سازمان لیگ یا فدراسیون چون در هر دو هیات رییسه افرادی هستند که روی هم رفته تجربه یک مربی را ندارند. ما در کانون مربیان تلاش می‌کنیم که نقش مربیان را در مجمع افزایش دهیم و معتقدیم که حداقل 30 مربی باید در مجمع حق رای داشته باشند تا فوتبال ما نجات پیدا کند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
هر وقت نیمه شب بی اختیار بیدار شدید.....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چراغ سبز کی‌روش به کریمی و پاسخ رد به رحمتی/ آیا می‌شود دایی را در اختیار داشته باشم!



اخبار ,اخبار ورزشی,کارلوس کی‌روش

 

اخبار ورزشی - چراغ سبز کی‌روش به کریمی و پاسخ رد به رحمتی/ آیا می‌شود دایی را در اختیار داشته باشم!

کارلوس کی‌روش گفت که درهای تیم ملی به روی علی کریمی باز است. او همچنین از عدم دعوت از سیدمهدی رحمتی به تیم ملی سخن گفت.

 کارلوس کی‌روش که به سوالات مجری برنامه پاسخ می‌داد، در پاسخ به این پرسش که آیا علی کریمی هنوز شانس حضور در تیم ملی و بازی در جام جهانی را دارد یا نه گفت: درهای تیم ملی به روی کریمی باز است.

سرمربی تیم ملی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مهدی رحمتی در نهایت به اردوی تیم ملی ایران دعوت می‌شود یا خیر، اظهار کرد: من کسی بودم که همواره قدردانی فراوانی از زحمات رحمتی داشته و دارم. او احتمالا بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران است. اما لازم است مطلبی را که پیش از این هم گفته بودم را تکرار کنم.

 

برخی بازیکنان نگرشی اشتباه دارند که فکر می‌کنند لباس تیم ملی متعلق به آن‌هاست. چیزی که سعی کردم به بازیکنانم بگویم این است که قدر پیراهن و لباس مقدس ملی را بدانید و این لباس مال هیچ کس نیست. من هیچ گاه دستاوردها را فراموش نمی‌کنم. اما این مسئله، یک مسئله شخصی نیست.

او در پاسخ به این سوال که پس با این اوصاف رحمان احمدی و دانیل داوری دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام جهانی خواهند بود، گفت: بله، اما تا زمانی که لیست تیم ملی اعلام نشود و تا زمانی که به برزیل نرویم این سوال شما پاسخش مشخص نخواهد بود.

سرمربی تیم ملی همچنین درباره پیشنهاد آفریقای جنوبی گفت: این‌ها کاملا گمانه‌زنی رسانه‌هاست.

کی‌روش در پاسخ به اینکه پیشنهادهای برخی باشگاه‌های اروپایی گفت: من نمی‌توانم این پیشنهادها را تکذیب کنم و خوشحالم که این پیشنهادها به من داده می‌شود اما من ذهنم متمرکز بر روی جام جهانی و صعود ایران به مرحله دوم است. بعد از آن می‌توانم درباره این پیشنهادها فکر کنم.

وی همچنین درباره کریستیانو رونالدو و پیشرفت فوق‌العاده این بازیکن پرتغالی توضیح داد: چند سالی است که روی رونالدو کار شده و الان همه جوان‌ها نام او را می‌برند. اما آیا این بازیکن از ابتدا به همین شکل تمرین می‌کرده است؟ ما باید خودمان را دائما تغییر دهیم. پیامی که برای فوتبال ایران دارم این است که ما باید این تغییر را به وجود آوریم و تحت نظر آن کار کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین درباره آمادگی تیمش در جام جهانی تصریح کرد: بازیکنان همه تیم‌ها در جام جهانی 10 تا 12 کیلومتر می‌دوند اما این آمار برای ایرانی‌ها 7 تا 8 کیلومتر است. همچنین زمان فعال بازی‌ها در طول 90 دقیقه 64 دقیقه خواهد بود، این در حالی است که میانگین زمان فعال بازی در جام قهرمانان آسیا 52 دقیقه است. چه کسی باید این اختلاف را جبران کند. باید به نبی یا تدارکات 72 ساله تیم بگویم که این 12 دقیقه را بدود؟ مشخص است که بازیکنانی مثل جواد، آندو و منتظری باید این 12 دقیقه را جبران کنند.

کی‌روش همچنین با اشاره به اینکه بیشتر بازیکنان تیم‌های هم‌گروه ایران در جام جهانی در لیگ‌های مطرح دنیا بازی می‌کنند، گفت: بازیکنان نیجریه، بوسنی و آرژانتین در لیگ‌هایی مثل جزیره، بوندسلیگا، لالیگا و سری A بازی می‌کنند اما بهترین‌های ما کجا هستند؟ در قطر و کویت! آیا این‌ها بازیکنان بدی هستند؟ به هیچ وجه این طور نیست. تمام مربیانی که به تیم ملی آمدند گفتند بازیکنان خوبی داریم اما آماده نیستند در سطح ما بازی کنند. سوال من این است آیا مربیان ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان مربیان احمقی هستند که بازیکنان‌شان را از غنا، سومالی و حتی اتیوپی و گینه انتخاب کرده اما ایران را فراموش می‌کنند؟ آیا احمق هستند؟ می‌خواهم بگویم ما احتیاج به کار کردن داریم. اما اگر زیر سایه درخت پسته بنشینیم، به هیچ جایی نخواهیم رسید.

سرمربی پرتغالی تیم ملی همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگویش با رادیو جوان اظهار کرد: اگر قراردادم با ایران ادامه پیدا کند تمام زبان‌های ایرانی را یاد خواهم گرفت و به زبان فارسی، ترکی و عربی مسلط می‌شوم.

سرمربی سابق رئال مادرید همچنین در ارزیابی حریفان ایران در جام جهانی با بیان اینکه جام جهانی ایران مقابل نیجریه است، تاکید کرد: هر آنچه در توان داریم مقابل نیجریه خواهیم گذاشت. چون بازی اول‌مان مقابل این تیم است و باید تمام تلاش‌مان را بکنیم. وقتی قرعه‌کشی جام جهانی را دیدم گفتم تمام تمرکزمان را روی نیجریه بگذاریم و به همین دلیل برنامه اصلی‌مان را در محیطی چیدم که شبیه آفریقا باشد. به احتمال زیاد نقطه ضعف برنامه آماده‌سازی ما این است که بازیکنان زیادی نداریم که در لیگ‌های اروپایی حضور داشته باشند ولی این نقطه ضعف‌مان می‌تواند به نقطه قوت‌مان تبدیل شود، چون فوتبال امروز یک بازی گروهی است و چون 70 درصد بازیکنان‌مان در داخل کشور هستند، می‌توانیم آن‌ها را در زمان بیشتری در اختیار داشته باشیم و هماهنگ‌تر شویم. به همین خاطر عقلانی نیست راجع به قوانین فیفا در ایران صحبت کنیم.

کی‌روش اضافه کرد: آیا فکر می‌کنید فیفا برای موفقیت ایران اهمیتی قائل است. آیا فیفا این قوانین را برای ایران، موزامبیک و سومالی درست کرده است؟‌ این قوانین از طرف آلمان، انگلیس و قدرت‌های جهان تدوین شده تا از خودشان حفاظت کنند. به همین خاطر سعی کردم از این فرصت استفاده کنم و بازیکنان را در محیطی آفریقایی دور هم جمع کنم. باید شفاف بگویم که به این برنامه اعتقاد کامل دارم. هیچ برنامه‌ای را نمی‌خواهم به کسی دیکته کنم.

کی‌روش گفت: بار دیگر تکرار می‌کنم ما با تعهد و تلاش کامل برای تیم ملی کار می‌کنیم تا برای ایران افتخارآفرینی کنیم. امید و آرزویی که در چهره 80 میلیون ایرانی بعد از صعود به جام جهانی دیدم را فراموش نمی‌کنم و امیدوارم آن را پس از موفقیت در جام جهانی هم ببینیم.

او در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهد تیم ملی ایران از گروهش صعود کند، اظهار کرد: تا زمانی که یک جواب شفاف برای این نداشته باشم که چه زمانی اردوهایمان برگزار می‌شود نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم. اگر یک برنامه شفاف داشته باشیم، من احتمال زیادی می‌دهم که از گروه‌مان صعود کنیم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست در تیم ملی جوان‌گرایی را آغاز کند و در جام جهانی از جوانان استفاده کند گفت: البته در سال گذشته و در رقابت‌های آسیایی با امثال صادقیان و جوانان دیگر دست به کاری مشابه زدیم. به نظر من جوان‌گرایی به طور کلی چیز خوبی است اما چه بهتر که باشگاه‌های ایرانی در رقابت‌های آسیایی این کار را انجام دهند.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اهمیت بالای ایجاد تعادل میان باشگاه‌ها و تیم ملی افزود: ایجاد تعادل در میان باشگاه‌ها و تیم ملی کار بسیار سختی است. من نیمی از تجربه‌ام را در رده ملی و نیمی را در رده باشگاهی کسب کرده‌ام. ما می‌خواستیم یک سیستم خوب برای لیگ برتر داشته باشیم و در نهایت بهترین عملکرد را ارائه دهیم. در آن سیستم باشگاه‌ها و سایر تیم‌ها هم به راه‌شان ادامه می‌دادند. به هر حال این نظر شخصی من است و تصمیم‌گیری در این باره در اختیار من نیست.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است روزی بعد از جام جهانی در یک برنامه رادیویی تنها پاسخگوی سوالات شنوندگان باشد،‌ گفت: بله، چرا که نه. در اروپا و در جهان این یک چیز جا افتاده است و در تمام دنیا این اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، کی‌روش در ادامه این گفت‌وگو در واکنش به برخی نام‌ها، نظراتش را بیان کرد.

جام جهانی: موفق می‌شویم.

مسی: بازیکنی که انسان نیست! او ماورای انسان است.

نیجریه: جام جهانی ما.

کریتسیانو رونالدو: یک بازیکن دیگر که او هم انسان نیست. درباره انسان‌ها صحبت کنید.

فرگوسن: بهترین دوست من و بالاترین شخصی که برایش احترام قائل هستم.

جواد نکونام: کاپیتان عالی و تاثیرگذارترین بازیکن تیم ملی. واقعا شرم‌آور است اتفاقی که برای او افتاد و نکونام به اجبار ایران را ترک کرد.

علی دایی: همیشه یکی از طرفداران بزرگ او بودم. دوران بازی کردنش را در آلمان فراموش نمی‌کنم. او مرد فوتبال نیست بلکه چکیده فوتبال است. دایی هم یکی از خاص‌های دنیاست. در ذهن داشتم آیا می‌شود برای آماده‌سازی تیم ملی در جام جهانی برزیل او را در اختیار داشته باشم!

کفاشیان: رییس فدراسیون، صبورترین و باانگیزه‌ترین فردی است که تاکنون در زندگی‌ام دیده‌ام. واقعا احترام زیادی برایش قائلم. او با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات، کار را به جلو برده است و باورم نمی‌شود که چطور این کار را انجام داده است. فکر می‌کنم این کشور باید از این مدیر بزرگ قدردانی کند.

نبی: او هم در قسمتی برای تیم ما تاثیرگذار است.

تاج: واقعا بیشترین تلاش را برای کمک به ما انجام داده است. اما فکر می‌کنم اگر دیالوگ و ارتباط مناسب‌تری داشتیم می‌توانستیم برنامه بهتری برای لیگ تنظیم کنیم اما شخصا او همیشه از ما حمایت کرده است.

منچستریونایتد: واقعا قسمتی از زندگی من است و اکنون قلبم به خاطر عملکرد بدی که داشته، ناراحت است. تنها تیمی است که به خاطر آن مثل یک هوادار معمولی می‌نشینم و کارش را دنبال می‌کنم. 

اخبار ورزشی - ایسنا