ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کروش فاتح ترکمنچای یا صدقه بگیر کفاشیان؟



اخبار,اخبار ورزشی,کروش

دوباره حرف های ضد و نقیض درباره کروش آغاز شده و این بار فدراسیونی ها به دفاع از این مربی پرتغالی پرداخته اند.

مرخصی کارلوس کروش طولانی شده است. کم کم صدای اعتراض ها بلند می شود. کروش به خاطر عملی نشدن وعده ها کاملا دلخور است. گویا او به این نتیجه رسیده تنها قبل از بازی های تیم ملی به ایران بیاید.

 

کارلوس به نوعی می خواهد با این رفتار مثل مسولانی که به او تعهد داده اند، بی تفاوت باشد. ولی حالا واکنش ها علیه او آغاز شده است. پس از انتقاد بعضی رسانه ها از کروش به خاطر مرخصی هایش، حالا بهارستانی ها هم به او واکنش نشان می دهند.

 

سیدشریف حسینی عضو فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد از این مربی به خبرگزاری خانه ملت می گوید: «می‌توان گفت درحال حاضر این کروش است که فدراسیون و شرایط را مدیریت می‌کند و درواقع جایگاه مربی و مسئولان فدراسیون جابه جا شده است. عواملی غیر از فدراسیون و وزارت، شرایط حضور کروش را هدایت می‌کنند و این امر باعث شده در بسیاری مواقع که این سرمربی به تعهداتش عمل نکرده، نتوان تصیم گیری صحیحی درمورد او اتخاذ شود و کج‌دار مریز از کنارش بگذریم.

 

احساس می‌شود فدراسیون به دلیل فشارهایی که روی او قرار دارد نمی‌تواند کاری کند٬ به عنوان مثال فشارهای مردم باعث تصمیم‌گیری در خصوص ماندن کروش شد. صداوسیما چندین برنامه را به نظرسنجی در این‌باره اختصاص داد که معلوم نبود برچه اساسی بود و بعد اعلام شد که خواست مردم ماندن کروش است؛ لذا می‌توان گفت فدراسیون فوتبال تحت فشار است.»


این نماینده مجلس در پاسخ به این‌که چرا کروش به همه بندهای تعهداتش عمل نمی‌کند٬ جواب می دهد: «وقتی قرارداد ترکمانچای بسته می‌شود، برخی مواقع بعضی از بندها قابل جرا نیست؛ بنابراین باید موقع عقد قرارداد درست عمل شود.

 

به عنوان شخصی که در فوتبال تخصص دارد اعتقادم براین است که هرکس باید سلسله مراتب کار خود را انجام دهد٬ جایگاه‌ها باید حفظ شود تا فدراسیون فوتبال تحت فشار تصمیم نگیرد و تصمیمی قاطع و با هماهنگی وزارت ورزش بگیرد؛ اگر کروش برود فوتبال ایران نابود نخواهد شد واگر بماند هم قهرمان جهان نخواهد شد ولی الان باید منتظر بود و دید که او چه تصمیمی می‌گیرد.»


اما فدراسیونی ها در این ماجرا، حق را به کارلوس کروش می دهند. چند روز قبل یکی مثل بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت در شان وزارت ورزش نیست که بخواهد به تعهداتش در قبال کروش و تیم ملی عمل نکند.

 

کروش این روزها دلسردتر از همیشه به همکاری با تیم ملی فکر می کند. او می گوید ساده ترین امکانات از جمله زمین تمرینی و اردوهای مناسب برای ایران در دسترس نیست.

 

مارکار آقاجانیان دستیار کروش هم با ناراحتی گفت: «یعنی گناه است ما به اندازه فلسطین و عراقی که به قول خیلی ها جنگ زده هستند، برای فوتبال امکانات داشته باشیم؟!» در همین حالا امروز نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال هم به دفاع از کارلوس کروش پرداخت و به نوعی صحبت مجلسی ها را رد می کند.

 

محمود اسلامیان در این باره می گوید: «کروش سرمربی بین‌المللی و فهیمی است. من به شخصه از برنامه‌ریزی که او برای تیم ملی تا 4 سال آینده داشت لذت بردم. این مسئله ناشی از این است که باز هم چرخه اقتصادی در فوتبال ایران اصلا درست نیست.

 

سرمربی تیم ملی اردو می‌خواهد، بازی تدارکاتی می‌خواهد و سعی دارد شرایط تیم را به گونه‌ای تغییر دهد تا از بهترین وضعیت برخوردار باشد. چگونه شما می‌توانید با فوتبال صدقه‌ای مربی در این سطح را حفظ کنید؟»
گویا فعلا در فوتبال سوژه تنها کارلوس کروش است. با وجود مشکلات عدیده در باشگاهها و همینطور عملکرد بعضی از مربیان لیگ برتری، همیشه کروش سیبل اصلی است.

 

گویا او باید خود را برای روزهای سخت تر از گذشته هم آماده کند؛ به ویژه در شرایطی که نمی خواهد مثل گذشته تمام زمانش را برای تیم ملی ایران بگذارد.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
میخوای خدا صدقه تو قبول کنه؟!زرنگ باش!اینجوری صدقه بده!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان: سرنوشت ایویچ؟ کروش سخت می گیرد!/کارلوس هیچ جا نمی رود ؛ تیم ملی 6 هفته جلوتر در اختیار اوست



 علی کفاشیان ,کارلوس,ایویچ

کفاشیان: سرنوشت ایویچ؟ کروش سخت می گیرد!/کارلوس هیچ جا نمی رود ؛ تیم ملی 6 هفته جلوتر در اختیار اوست

علی کفاشیان از حمایت قاطع از سرمربی تیمش گفت و تاکید کرد او هیچ جا نمی رود.

مهدیه جباری : علی کفاشیان در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ درباره گلایه های سرمربی تیم ملی از بلاتکلیفی برنامه هایش و لغو اردوها از یکسو و دعوای میان سرمربی و تاج که باعث شده تا کروش تنها بماند گفت:« به هر حال تاج از طرف خودش حرفی نمی زند. او نماینده تیم های لیگ برتری است و باید پاسخگوی آنها باشد. کروش نباید از دست او دلگیر شود. او سرمربی تیم ملی است و ما طرف حسابش هستیم.

 

به هر حال فدراسیون فوتبال متولی فوتبال هر کشوری است و برای پایان دادن به دغدغه های او با قاطعیت می گویم 6 ماه بعد جایی که از حالا کروش برایش نگران است ، بازیکنان تیم ملی به جای بازی در تیم های شان برای لیگ قهرمانان در اختیار تیم ملی خواهند بود چون آنجا یک بحث ملی در پیش است و برای یکسال ما پاسخگوی زیان های باشگاه های لیگی مان در لیگ قهرمانان آسیا می شویم.

 

من به شخصه این اطمینان خاطر را می دهم که هیچ چیزی برای همه مردم کشور بالاتر از اطمینان خاطر برای موفقیت در جام جهانی نیست و ما طوری برنامه ریزی می کنیم که با کمترین خسارت وارده به باشگاه ها بتوانیم برنامه مورد نظر کروش برای آماده سازی تیم ملی را پیش ببریم.»


او درباره حرف های سرمربی تیم ملی در گفت و گو با خبرآنلاین و بحث نامه محرمانه و استعفایش درحالی که شوکه شده بود گفت:« راستش من تا دیشب هم با کروش در ارتباط بودیم. شاید نامه اش را برایم ایمیل کرده و من ندیده باشک. این بحث برایم جدید است اما او هیچ وقت نباید این حس را داشته باشد که تنهاست و «آدم بده» قصه است.

 

این چالش ها و چانه زنی ها همیشه هست. مهم این است که فدراسیون کجای قصه قرار گرفته. ما باید در این باره تصمیم بگیریم که می گوییم تمام عواقبش را می پذیریم و باشگاه ها را راضی می کنیم که تیم ملی در اولویت قرار دارد. موفقیت و سربلندی تیم ملی در بازی های جام جهانی در راس اولویت های همه ماست. البته باید سعی کنیم رضایت باشگاه ها هم به عنوان بخش مهمی از بدنه فوتبال جلب شود.»


کروش می ترسد فدراسیون فوتبال ایران این تضمین را به او ندهد که با فراغ باز کار کند. او می ترسد که به سرنوشت ایویچ دچار شود و کفاشیان انتظار چنین مقایسه ای را از سرمربی اش ندارد؛« او از حالا جوش 7 ماه بعد را می زند. این حرف ها کدام است. چه ترسی؟ ایویچ کجا و کروش کجا. آن اتفاق هیچ وقت تکرار نمی شود. ایویچ خدمات زیادی به فوتبال ایران داشته و کروش هم تمام تلاشش را برای کمک به فوتبال ما می کند.

 

کروش سرمربی تیم ملی ایران است و ما در این چند ساله نشان دادیم با همه مشکلات موجود نمی گذاریم در برنامه هایش کم و کسری داشته باشد. از این به بعد هم مطمئن باشید با رایزنی هایی که انجام دادیم ، اردوهای تیم ملی دیگر لغو نمی شوند و با صلابت برنامه های تیم ملی را به سوی موفقیت در جام جهانی پیش می بریم. او هم نباید خودش را با ایویچ مقایسه کند چون فدراسیون تا پایان بازی های جام جهانی به قراردادش پایبند است و کارلوس قطعا مربی ماست روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی.

 

البته من امروز  با کارلوس  قراری برای جلسه ای نداشتم و از حرف هایش کمی جا خوردم. او نباید این قدر حساس باشد. هیچ کس این طور فکر نمی کند که کروش «دشمن » فوتبال ایران است و خودش می بیند که مردم برای موفقیت تیم ملی چقدر به او علاقه دارند و فدراسیون هم همه تلاشش را می کند تا برنامه های تیم ملی که در اولویت کاری ما هستند به خوبی پیش برود.»

 

یکی از دغدغه های این روزهای فوتبال ایران لغو اردوهای تیم به دلیل بی پولی بوده اما به نظر می رسد این مشکلات بعد از دیدارهای کفاشیان با مسئولان وزارتخانه و رایزنی با اسپانسرها مرتفع شده است. رئیس فدراسیون حالا با دلگرمی بیشتری در این باره سخن می گوید:« دیدارهای خوبی را با سرپرست محترم وزارت و سجادی معاون ورزشی داشته ایم و قول های خوبی گرفتیم. مذاکرات مان با اسپانسرها هم خوب پیش می رود.

 

چند شرط داریم که اگر اجرا شوند ، این اسپانسرها را نهایی می کنیم. به هر حال لنگه کفش هم در بیابان غنیمت است و ما اگر اسپانسرمان را مشخص کنیم از این شرایط بی پولی نجات پیدا می کنیم. شرایط در حال بهبود است و از این پس مشکل لغو اردوها را برای تیم بزرگسالان نخواهیم داشت.»


او همچنین درباره حرف های هدایتی برای کمک به تیم ملی گفت:« ابتدا بگذارید مشکل بدهی های آقای هدایتی به افراد دیگر حل شود. بعد از آن اگر لازم شد حتما از ایشان برای تیم ملی هم کمک می گیریم!»


و سئوال آخری که کفاشیان به آن پاسخ داد ، این دعوای بی پایان بر سر استفاده اماراتی ها از اسم جعلی برای لیگ شان است که او می گوید:« راستش ما به فیفا گفتیم آنها گفتند در این مسائل سیاسی دخالت نمی کنند . حالا ما با وزارت خارجه نشست داشتیم تا از طریق نهادهای دیپلماتیک مثل سازمان ملل بتوانیم این مشکل را حل کنیم.»/خبر آنلاین