ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کارلوس کی روش: سرم را تضمین می گذارم برابر بحرین مردانه بجنگیم



 

 

 

کارلوس کی روش: سرم را تضمین می گذارم برابر بحرین مردانه بجنگیم

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه تیمش را به گونه ای تمرین می دهد که در آن فرصت برای گلزنی سیدمهدی رحمتی هم فراهم شود، گفت: حاضرم سرم را به عنوان تضمین بگذارم که مردانم برابر بحرین مردانه بجنگند و با اشتیاق تمام برای پیروزی مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کارلوس کی روش پس از تمرین بعدازظهر جمعه در خصوص عملکرد بازیکنان تیم ملی و بازی با تیم ملی فوتبال بحرین گفت: بحرین تیم خطرناک و قدرتمندی است و بازیکنان خوبی دارد اما ما نیز شناخت خوبی از آنها بدست آورده ایم. ما در این بازی در خانه بازی می کنیم و من اعتماد کامل به بازیکنانم دارم. بازیکنان به خواسته های من در تمرینات جواب داده و از عملکرد آنها راضی هستم بنابراین آمادگی کامل برای رویارویی با بحرین داریم.

وی در خصوص بازی دوستانه ای که تیم ملی ایران مقابل فلسطین انجام داد، اظهار داشت: در بازی با فلسطین همه چیز مطابق برنامه ای که در نظر گرفته بودیم، پیش رفت. ما صبح روز مسابقه با فلسطین تمرین خوبی را انجام داده و بازی با فلسطین یک جلسه تمرینی برای ما بود که در آن بازیکنان طبق خواسته ها و برنامه ریزی ما عمل کردند..

کی روش در خصوص دعوت جواد کاظمیان و محسن مسلمان در آخرین روز به تیم ملی گفت: این موضوع دلیل خاصی نداشت. بازی های لیگ رو به اتمام بود و ما دو جای خالی را نگه داشتیم تا بازیکنانی که می آیند در سلامت کامل بوده و مصدومیتی نداشته باشند.

وی در خصوص نشست خودش با سرمربیان تیم های حاضر در لیگ برتر گفت: ما اگر می خواهیم بازیکنان در وضعیت خوب و سلامت کامل باشند، وقتی به تیم ملی می آیند نمی توانیم فشار زیادی را به آنها وارد کنیم بنابراین برای بررسی وضعیت آمادگی و سلامتی بازیکنان تعاملی که با مربیان لیگ برتر خواهیم داشت. در نهایت هم به نفع تیم ملی و هم به نفع باشگاه ها خواهد بود. اگر بخواهیم تیم ما پیشرفت کند فقط نمی توانیم طبق قوانین فیفا حرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص فرصت های زیادی که بازیکنان ایران در بازی ها از دست می دهند، به خبرنگار مهر گفت: تماشاگران باید همان طور که من به بازیکنان ملی پوش اعتماد دارم به آنها اعتماد داشته باشند. ما در تمرینات خود یک سری کارهای تاکتیکی و هجومی را انجام می دهیم تا حتی اگر بشود رحمتی هم بتواند جلو بیاید و گلزنی کند. هیچوقت مشکلات گلزنی تیم ملی در یک روز حل نمی شود و تا وقتی که خوب بازی کرده و خوب دفاع کنیم فرصت از دست دادن زیاد مهم نیست. در فوتبال شاید تیمی۱۷موقعیت گلزنی داشته باشد اما یک فرصت تبدیل به گل شود و یا یک موقعیت به دست آید اما همان یک موقعیت تبدیل به گل شود.

وی همچنین ادامه داد: ما از نظر امتیاز با بحرین در حال حاضر برابر هستیم اما به این نکته توجه کنید که چرا صدرنشینیم چون تفاضل گل بهتری نسبت به آنها داریم. البته داریم روی این موضع کار می کنیم تا از فرصت هایی که داریم بیشترین استفاده را ببریم چون بعضی مواقع بازیکنان موقعیت هایی را از دست می دهند که به خاطر این امر باید شرمنده مردم باشند.

وی در خصوص بازی با تیم ملی بحرین تاکید کرد: در فوتبال نمی توان نتیجه را پیش بینی و تضمین کرد اما چیزی که از آن مطمئنم این است که بازیکنان من از نظر روحی و میل و اشتیاق شرایط ایده آلی دارند. من فقط می توانم قول دهم و حتی سرم را به عنوان تضمین بگذارم که بازیکنان من در روز بازی با بحرین با میل و اشتیاق وارد زمین شده و از روحیه بالایی برای شکست این تیم برخوردارند.

کی روش در خصوص تشویق دایی در بازی های ملی گفت: بازیکنانی مثل اوزبیو، رونالدو، دایی و ... در تاریخ جزو ستارگان هستند. به این بازیکنان فرصت داده شد تا تبدیل به یک بازیکن خاص شوند اما چیزی که برای ما مهم است قهرمانان بازیهای امروز هستند و ما از تماشاگران انتظار داریم تا به بازیکنان ملی پوش اعتماد کرده و با حمایت از آنها به ایشان نیز فرصت داده شود که تبدیل به بازیکنان بزرگی شوند.

وی در خصوص پرسش خبرنگار مهر که چرا در تمرین عصر روز جمعه تمام توجه خود را بر روی تاکتیک های هجومی قرار بود، گفت: ما مبنای این تمرین را بر روی تاکتیک های هجومی قرار دادیم و قطعاً بر روی تاکتیک های دفاعی نیز کار خواهیم کرد چون اگر خوب دفاع نکنیم حمله خوبی نیزنمی توانیم انجام دهیم.

کی روش در خاتمه گفت: بگذارید برای شما مثالی بزنم، در تیم بسکتبال شیکاگوبولز، همه بازیکنان این تیم معروف و ستاره هستند و چندین امتیاز در هر بازی می گیرند. اما اگر در پایان بازی ها به آمارهایشان توجه کنید متوجه می شوید که بیشترین امتیازات دفاعی، ریباندها و ... را نیز از آن خود می کنند. آنها به غیر از این که در حالت هجومی بهترین تیم هستند در حالت تدافعی نیز جزو بهترین ها می باشند. یا شما در مسابقات جام ملت های والیبال آسیا که در تهران برگزار شد دیدید که تیم ایران چگونه قهرمان شد. آنها علاوه بر اینکه در وضعیت حمله جزو بهترین ها بودند، در دفاع روی توپ نیز جزو بهترین تیم ها به شمار می آمدند..../مهر


ویدیو مرتبط :
بحرین؛ انقلابی که تداوم خود را تضمین می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده زندگی کارلوس کی روش


آرین قاسمی، مترجم و نزدیک ترین فرد در ایران به کارلوس کی‌روش از پشت پرده زندگی او می‌گوید.