ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ژاپن ، اولین حریف ایران در جام جهانی کشتی آزاد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ژاپن ، اولین حریف ایران در جام جهانی کشتی آزاد

مراسم وزن کشی و قرعه کشی مسابقات کشتی آزاد جام جهانی 2013 – تهران امشب برگزار شد .

به گزارش خبرآنلاین ؛با انجام قرعه کشی مسابقات جام جهانی کشتی آزاد تهران ، تیم ایران در گروه دوم با تیمهای ژاپن ، آمریکا ، گرجستان و بلغارستان هم گروه شد .

در گروه اول هم تیمهای روسیه ، آذربایجان ، بلاروس ، ترکیه و قزاقستان هم گروه شدند . تیم ژاپن حریف اول ایران است . آمریکا با گرجستان روبرو می شوند و بلغارستان هم استراحت دارد . در گروه اول نیز تیمهای روسیه با آذربایجان و بلاروس با ترکیه مسابقه می دهند ، قزاقستان هم استراحت دارد . حریف دوم ایران بلغارستان است ./خبر آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
جام جهانی 2015 | روز هشتم ایران ژاپن - پاس بینقص معروف از زمین حریف!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی در برابر آذربایجان، میزبان رقابت ها، قهرمان جام جهانی کشتی شد.

 تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی کشتی شد.

فینال چهلمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد عصر امروز در سالن سرحدچی باکو آذربایجان برگزار شد و تیم ملی کشورمان با برتری 4 بر 3 مقابل آذربایجان، میزبان رقابت ها، برای پنجمین بار بر سکوی قهرمانی جهان قرار گرفت.

 

در این دیدار حسن رحیمی (55 کیلو)، مهدی تقوی (60 کیلو)، صادق گودرزی (74 کیلو) و رضا یزدانی (96 کیلو) مقابل حریفان به برتری رسیدند و مسعود اسماعیل‌پور (60 کیلو)، احسان لشگری (84 کیلو) و کمیل قاسمی(120 کیلو) نتیجه را واگذار کردند.

 

تیم ملی کشورمان پیش از این در جام‌های جهانی 1996 تهران، 1998 آمریکا، 2001 آمریکا و 2006 ساری بر سکوی قهرمانی قرار گرفته بود.

 

در 55 کیلو حسن رحیمی مقابل محمود ماگومدوف در 3 تایم و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید. رحیمی در تایم نخست در حالی‌که یک بر صفر پیش بود و در ثانیه‌های پایانی نیز موفق شده بود پای حریف را از تشک خارج کند با بازبینی فیلم مسابقه و اعمال نفوذ داوران با نتیجه یک بر یک بازنده شد، اما در تایم دوم با قرعه کلینچ به پیروزی رسید. رحیمی در ثانیه‌های پایانی تایم سوم موفق به خاک کردن ماگومدوف شد و در نهایت این دیدار را به سود خود به پایان رساند.

 

در 60 کیلو مسعود اسماعیل‌پور به مصاف حاجی‌ علی‌یف رفت که پس از پایان تایم اول کار به کلینچ کشیده شد و گوی به نفع کشتی‌گیر آذربایجانی آمد و با نتیجه یک بر صفر برنده شد. اسماعیل‌پور در تایم دوم جنگنده ظاهر شد و موفق شد با خاک کردن حریف یک امتیاز بگیرد، اما در ادامه علی‌یف یک امتیاز گرفت تا کشتی‌گیر میزبان با برتری در تایم دوم، پیروزی این دیدار لقب بگیرد.

 

در 66 کیلو مهدی تقوی، قهرمان 2011 جهان از سد جبرئیل حسن‌اف، دارنده نشان برنز 2010 و 2011 جهان گذشت تا مسابقه با نتیجه 2 بر یک به سود ایران پیگیری شود.

 

تقوی در تایم نخست نتیجه را در کلینچ واگذار کرد، اما در تایم دوم بسیار با انگیزه ظاهر شد و با دو خاک پیاپی 2 امتیاز از حریف گرفت تا برنده این زمان لقب بگیرد و کار در تایم سوم پیگیری شود. تقوی تایم سوم را طوفانی آغاز کرد و در همان ثانیه‌های ابتدایی مسابقه 2 امتیاز ارزشمند را از حریفش گرفت و در ادامه نیز با به پل زدن حریف 3 امتیاز دیگر را گرفت تا اجازه اعمال نفوذ را به داوران ندهد و مقتدرانه از سد کشتی‌گیر میزبان عبور کند.

 

صادق گودرزی، نایب قهرمان وزن 74 کیلوگرم 2011 جهان در دیدار مقابل اشرف علی‌یف دارنده نشان برنز 2011 جهان به پیروزی رسید.

 

گودرزی در حالی‌که در تایم نخست کلینچ به نام وی آمده بود نتوانست از این فرصت استفاده کرده و امتیازی بگیرد و بازنده شد. در تایم دوم گودرزی با خاک کردن علی‌یف در ثانیه‌های پایانی یک امتیاز گرفت و برنده این تایم شد. کار در تایم سوم ادامه پیدا کرد که گودرزی با خاک کردن حریف یک بر صفر پیش افتاد و در نهایت با همین نتیجه برنده شد. تیم ایران با این پیروزی به قهرمانی نزدیک‌ شد و تنها به یک پیروزی در 3 وزن باقیمانده نیاز داشت.

 

احسان لشگری در 84 کیلو با شریف‌ شریف‌اف، دارنده نشان طلای جهانی استانبول و بهترین آزادکار سال 2011 جهان پیکار کرد که با اعمال نفوذ داوران بازنده شد.

 

لشگری در حالی‌که در تایم نخست قرعه کلینچ به نام او آمده بود و موفق شد حریف را خاک کند، اما داوران رای به پیروزی کشتی‌گیر میزبان دادند تا کار در تایم دوم دنبال شود. در این تایم هم کلینچ به نام شریف‌اف آمد و وی موفق به پیروی مقابل لشگری شد تا آذری‌ها برای ادامه مسابقه امیدوار شوند.

 

در 96 کیلو رضا یزدانی به مصاف ختاگ گازیموف، دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن و طلای 2010 جهان و نقره 2009 جهان رفت که در تایم نخست با قرعه کلینچ به پیروزی رسید. کار در تایم دوم در حالی آغاز شد که گازیموف با انگشت در چشم یزدانی فرو کرد، اما داوران بر عکس یک امتیاز به کشتی‌گیر آذربایجانی دادند. بعد از اعتراض مربیان ایران یک امتیاز دیگر به گازیموف دادند تا 2 بر صفر برنده تایم دوم شود. اعمال نفوذ داوران در این دیدار به بالاترین حد خود رسید و مارتینتی، رئیس فیلا تنها نظاره‌گر اوضاع بود.

 

یزدانی در تایم دوم جنگنده ظاهر شد، اما حریف تنها به دفاع پرداخت و حتی با کمک داوران با توقف مسابقه نفس تازه می‌کرد، در هر حال این تایم نیز به کلینچ کشیده شد، اما گوی شانس برای بار دوم به نام یزدانی آمد تا کشتی‌گیر کشورمان با خاک کردن حریف علاوه بر پیروزی خودش قهرمانی کشورمان را نیز مسجل کند.

 

گازیموف که از این شکست حسابی نارحت بود با مشت به سر و صورت یزدانی کوبید. آذری‌ها که شکست را باور نداشتند باز هم متمسک داوران شدند تا شاید با بازبینی فیلم بتوانند باز هم اعمال نفوذ کنند و نتیجه را به سود خود عوض کنند، اما این کار هم جواب نداد تا قهرمانی ایران تائید شود.

 

کمیل قاسمی در 120 کیلو مقابل جمال‌الدین ماگومدوف در 2 تایم و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. قاسمی در تایم نخست در کلینچ بازنده شد و در تایم دوم هم در حالی‌که تا ثانیه‌های پایانی یک بر صفر از حریف پیش بود یک امتیاز داد و شکست خورد.

 

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این دیدار به شرح زیر است:

55 کیلو: حسن رحیمی برنده (یک - یک)، (یک - صفر کلینچ) و (2 - صفر) - محمود ماگومدوف

60 کیلو: مسعود اسماعیل‌پور (صفر - یک کلینچ) و (یک - یک) - حاجی علی‌یف برنده

66 کیلو: مهدی تقوی برنده (صفر - یک کلینچ)، (2 - صفر) و (5 - صفر) - جبرئیل حسن‌اف

74 کیلو: صادق گودرزی برنده (صفر - 3)، (یک - صفر) و (یک - صفر) - اشرف علی‌یف

84 کیلو: احسان لشگری (صفر - یک) و (صفر - یک کلینچ) - شریف‌ شریف‌اف برنده

96 کیلو: رضا یزدانی برنده (یک - صفر کلینچ)، (صفر - 2) و (صفر - 2 کلینچ) - ختاگ گازیموف

120 کیلو: کمیل قاسمی (صفر - یک کلینچ) و (یک - یک) - جمال‌الدین ماگومدوف برنده

مسابقات جام جهانی کشتی آزاد با حضور 10 تیم برتر جهان طی روزهای شنبه و یکشنبه 23 و 24 اردیبهشت ماه در شهر باکو آذربایجان برگزار شد.

در مسابقات سال 2009 که در ایران برگزار شده بود آذربایجان قهرمان شد که کشتی گیران کشورمان با این قهرمانی انتقام آن سال را از آذری‌ها گرفتند./عصرایران