ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چهار دلیل برای سقوط استقلال



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,استقلال

شکست سنگین استقلال در شهرآورد 82 و از دست دادن مجال قهرمانی و فرو رفتن در چالشی بزرگ را باید ریشه در چهار دلیل مهم دانست. دلایلی که بخشی از ابتدای فصل وجود داشت و بخشی هم آرام آرام به تیم رسوخ کرد تا عصر دیروز شاهد ظهور استقلالی باشیم که در برابر رقیب سنتی‌اش چهار گل خورد و به گواه آمار چهار گل هم نخورد...

1) بهرام افشارزاده و اعضای هیات ‌مدیره: مدیریت باشگاه استقلال را باید عامل اصلی سقوط این تیم دانست. بهرام افشارزاده در طول فصل پانزدهم هیچ‌گاه مدیر تمام وقتی برای استقلال نبود و بیشتر نیروی خود را در امور محوله در وزارت ورزش و جوانان گذراند. وی در همه این ایام امور باشگاه را به دست افرادی سپرد که برای چنین کاری نه از تجربه کافی برخوردار بودند و نه سررشته‌ای در اداره باشگاه داشتند. بدون شک اگر بهرام افشارزاده می‌توانست تمام نیروی خود را به باشگاه استقلال معطوف کند استقلال هرگز چنین شکستی را تجربه نمی‌کرد و در نیم فصل دوم علاوه بر حفظ جایگاه خود در صدر جدول شهرآورد برگشت را هم با پیروزی یا لااقل تساوی به پایان می‌برد. گرچه نباید از اعضای هیات‌ مدیره باشگاه استقلال نیز غافل بود که در فصل جاری غالبا نشست‌های هیات ‌مدیره را لغو کردند و عموما نقش سیاهی لشگر را بازی می‌کردند.


2) پرویز مظلومی: عذرخواهی تنها واژه‌ای بود که می‌توانست اندکی هواداران استقلال را مقابل سرمربی پراشتباه‌شان آرام کند. مظلومی همین کار را هم کرد و پس از بازی پوزش خواست اما چگونه می‌توان این باخت بزرگ را از یاد برد؟ پرویز مظلومی با اشتباه‌های فاحش خود در چینش نفرات و تعویض‌هایی کاملا احساسی چنان بلایی به سر استقلال آورد که تا سال‌های سال این باخت بزرگ از یاد نخواهد رفت. سقوط او البته از بازی‌های گذشته نیز به وضوح احساس می‌شد. پرویز مظلومی نشانه‌های بزرگی از ضعف و ناتوانی در اداره تیم را از هفته‌ها قبل بروز داده بود تا اینکه سرانجام در شهرآورد 82 کاملا روشن شد که او به پایان خط رسیده و دیگر گزینه مناسبی برای مربیگری در استقلال نیست. این نتیجه بازی‌های ضعیف و فاقد استحکام کافی در طول فصل بود. استقلالی که مظلومی در شهرآورد 82 تحویل هواداران استقلال داد ماحصل یک فصل کج روی بود.


3) تکیه به مهدی رحمتی: بخشی از استقلال نحیف و ملال‌آوری که عصر دیروز روی پرده آمد و احتمالا در بازی‌های آتی و تا پایان ماجرای لیگ پانزدهم خواهیم دید نتیجه اتکای بیش از حد به مهدی رحمتی است. شماره یک استقلال را هم به جهت واکنش‌هایش در بازی با پرسپولیس باید ستود و هم به واسطه برخی رفتارها و تصمیم‌سازی‌ها باید به نقد کشید. رحمتی که در طول فصل علاوه بر امور محوله فنی دایما می‌کوشید در بخش‌های دیگر نیز تاثیرگذار باشد. شماره یک آبی‌ها را بسیاری فراتر از یک دروازه‌بان می‌دانند؛ دروازه‌بانی که حتی گفته می‌شود در انتخاب ترکیب نیز اثرگذار است. شاید پیش از بازی پرسپولیس به همین دلیل بود که 3 بار ترکیب استقلال تغییر کرد و انگار مظلومی نمی‌دانست که چه بازیکنانی را باید در ترکیب قرار دهد. بی‌شبهه ادامه این روند و این تکروی‌های مخفیانه استقلال را به وضعیتی بدتر از این دچار خواهد کرد.


4) فرزاد مجیدی: بازیکن سابق استقلال که در نقش آنالیزور یا دستیار مظلومی گام به این باشگاه گذاشت در تمام طول مدتی که به جای منصور پورحیدری به دلیل بیماری از تیم دور بود، زحماتی کشید اما او برای چنین پستی بسیار کوچک بود. چه بهتر که آقا فرزاد وقتی با پیشنهاد سرپرستی تیم مواجه شد خود از این کار انصراف می‌داد تا استقلال به دست افرادی با تجربه‌تر و با کاریزمای معقول‌تر بیفتد. مجیدی که تشنه پیشرفت و دیده شدن بود اما هرگز نتوانست در مقابل این پیشنهاد یا بهتر است بگوییم فرصتی که دوستانش در اختیارش قرار دادند چشمپوشی کند تا استقلال ضربه مهلکی از این بخش ببیند. شاید اگر منصور پورحیدری از استقلال دور نمی‌شد استقلال با این ویرانی بزرگ مواجه نمی‌شد.
***
تکمله: عوامل در سقوط استقلال کم نیست، استقلالی که تصمیم‌گیرنده‌هایش در تمام طول فصل فکر جریمه کردن بازیکنان بودند و آنها را بی‌جهت و بدون منطق فکری از مصاحبه محروم می‌کردند و به سادگی جنگ رسانه‌ای را به رقیب سنتی‌شان می‌باختند. حال دیگر برای تغییر دیر است. حال وقت رفتن فرا رسیده است و استقلال نیازمند تحولاتی عظیم از راس تا ذیل است که متولیان و نهادهای بالادستی هرگز نباید از این مهم غافل شوند. استقلال به یک دگرگونی اساسی و بزرگ نیاز دارد.

 

اخبار ورزشی - ایران ورزشی


ویدیو مرتبط :
دلیل سوراخ بودن استقلال کشف شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقوط یک پله‌ای استقلال با توقف مقابل الجزیره



   استقلال,الجزیره,لیگ قهرمانان آسیا,اخبار ورزشی,اخبار ورزشی ایران

 

لیگ قهرمانان آسیا

سقوط یک پله‌ای استقلال با توقف مقابل الجزیره

تیم فوتبال استقلال با توقف برابر الجزیره امارات یک پله در جدول گروه سقوط کرد.

در چارچوب هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20:15 امشب الجزیره امارات در ورزشگاه خانگی خود پذیرای استقلال بود که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. آرش برهانی در دقیقه 24 تک گل آبی‌پوشان را به ثمر رساند و اولیویرا در دقیقه 64 گل تساوی را زد.

 

داور ژاپنی این مسابقه به آندرانیک تیموریان از استقلال و عبدالله جمعه از الجزیره کارت زرد نشان داد. دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی 2 بر یک به سود الجزیره خاتمه یافته بود.

در دیگر مسابقه این گروه الریان قطر در زمین نسف قارشی ازبکستان به برتری یک بر صفر رسید. الریان با این پیروزی 6 امتیازی شد و به رده دوم رسید و جای استقلال را گرفت. استقلال نیز با تساوی در دیدار امشب 5 امتیازی شد و با یک پله سقوط در جای سوم قرار گرفت. در این گروه الجزیره با 10 امتیاز صدرنشین است و نسف قارشی با یک امتیاز در قعر جدول قرار دارد./ورزش3