ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیاده روی چگونه چربی سوز می شود؟



 

پیاده روی چگونه چربی سوز می شود

 

 

پیاده روی با ریتم تند برای تقویت قلب و كاهش خطر احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی مؤثر است.برای پیاده روی روزانه خود جای خاصی مانند یك پارك یا یك منطقه خاص را درنظر نگیرید، درصورتی كه خود را محدود كنید آنگاه پس از مدتی، پیاده روی برایتان تبدیل به امری تكراری و كسل‌كننده خواهد شد و شما در اندك زمانی این عادت مثبت را كنار خواهید گذاشت.

 

بنابراین برای روزمره نشدن پیاده‌روی مسیرهای متنوعی را انتخاب و سعی كنید با گام‌های سریع پیاده‌روی كنید تا قلبتان تحت‌فشار قرار گیرد و از نظر عضلانی تقویت شود. یكی دیگر از فواید پیاده‌روی سریع، تعریق است كه از این طریق می‌توان سموم بدن را دفع كرد و روند آب كردن چربی‌های بدن را سرعت بخشید.

 

در زمانی كه فردی تحرك ندارد، سوخت و سازش به كندی صورت می‌گیرد و در نتیجه كالری كمتری مصرف می‌شود. به این ترتیب پیاده‌روی تند نه فقط موجب سوزاندن كالری‌ها حین پیاده‌روی، بلكه بعد از آن هم می‌شود. با خم و راست كردن عضلات در ورزش منظم، میزان سوخت و ساز فزونی می‌گیرد؛ به‌ویژه اگر بكوشید از طریق كاهش جذب كالری وزن بدنتان را كم كنید.

 

پیاده‌روی به‌هنگام صبح مناسب است زیرا اگر شما بعد از پیاده روی به منزلتان برگردید، می‌توانید دوش بگیرید و این كار به از بین رفتن چربی‌هایتان كمك شایانی می‌كند.

اگر شما شاغل هستید تلاش كنید مسیری را تا سر كار خود پیاده راه بروید، حتی می‌توانید ماشین خود را در جایی دورتر پارك كرده و تا اداره پیاده بروید. این امر به شادابی روحیه شما كمك می‌كند.

 

 

پیاده روی چگونه چربی سوز می شود

 

 

اگر بخواهیم بهره ممكن را از پیاده روی حاصل كنیم، باید 3 یا 4 روز در هفته، بین 30 تا60 دقیقه تمرین كنیم؛ یعنی با سرعتی بیشتر از ریتم پیاده‌روی معمولی راه برویم. به این ترتیب علاوه بر مزیت‌‌های فوق، می‌توانیم میزان چربی خون را نیز كاهش دهیم.

 

نوشیدن آب قبل از پیاده روی توصیه می‌شود، یعنی یك لیوان آب 20 تا30 دقیقه قبل از شروع پیاده روی و یك لیوان دیگر 5 دقیقه پیش از شروع حركت نوشیده شود. البته بهتر است به‌جای سطح آسفالت و سنگفرش، زمین‌های نرم و خاكی را برای پیاده روی انتخاب كرد. پیاده روی ما را قادر می‌سازد با سرعتی ثابت و مداوم تمرین كنیم، این هم نیاز دیگری است كه به ما اجازه می‌دهد به‌طور موثری چربی بسوزانیم.

 

برای سوزاندن كالری لازم است بدن ما به‌طور دائم در تمام مدت ورزش، در وضعیت سوزاندن چربی باشد. پیاده روی فعالیتی مداوم و تدریجی است، بنابراین حتی اگر شخص فاقد آمادگی جسمانی هم باشد به‌طور موثری به وضعیت سوزاندن چربی دست می‌یابد

منبع :مجله سلامت


ویدیو مرتبط :
‫4 نوشیدنی چربی سوز برای لاغری‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 غذای چربی سوز برای کاهش وزن!



 

غذای چربی سوز

 

آیا برای وزن کم کردن تلاش می کنید؟ غذاهای چربی سوز به رژیم غذایی خود اضافه کنید شاید این کار را کمی برای شما آسان تر کند.



گریپ فروت

یکی از غذا هایی که کمک به سوزاندن چربی های شما می کند گرپفروت است. گرپفروت نه تنها یکی از منابع غنی ویتامین C است بلکه به جبران 15 گرم از پکتین می کند. پکتین یکی از موادی است که به پایین آوردن سطح کلسترول شما کمک می کند. گرپفروت 74 کالری دارد و خالی از نمک و چربی است.

 


فلفل های تند چیلی

فلفل های چیلی تند می تواند به چاشنی ها در زندگی شما اضافه شود. فلفل های پر از ویتامین A و C اند. فلفل ها همچنین دارای بسته های فیبر، کلسیم و فسفر هستند. علاوه بر این فلفل های چیی حاوی ذراتی هستند که برای سوخت و ساز بدن بسیار مناسب است.

 


کلم بروکلی

معمولا مردم یا بروکلی را دوست دارند یا از آن متنفر اند. اگر شما از آن دسته ای هستید که بروکلی را دوست دارید، شما از یک غذایی لذت می برید که دارای کالری پایین است و دارای ویتامین C فیبر و کلسیم است.

 

غذای چربی سوز

 

بوقلمون

این درست نیست که فقط در روز شکرگذاری باید از بوقلمون لذت برد. بوقلمون هم چربی های شما را کاهش می دهد و هم باعث کاهش کالری می شود. فقط هنگام خرید آن چند چیز را در نظر داشته باشید. اول: اگر شما قصد خرید بوقلمون زمینی را دارید تا جایی که امکان دارد از انواع لاغر آن خریداری کنید. اگر شما مرتبا بوقلمون می خورید هرگز پوست آن را نخورید چون محتوی مقدار زیادی چربی است. و نهایتا در کل هر پرنده ای را که می خرید آن را با قرار دادن در سس آن را نرم کنید.

 


آرد جو

آرد جو یک گزینه ی مناسب برای صبحانه است. آرد جو یکی از حلال های کلسترول در گردش خون است. اگر چه باید مراقب بود اگر شما آرد جو را با شکر و کره مخلوط کنید، وزن شما را افزایش می دهد و بهجای ایجاد مزایا برای شما ضرر خواهد داشت.

 


ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا نه تنها حاوی مقدار زیادی پروتئین است، بلکه مقدار زیادی امگا 3 دارد که این ماده برای بدن بسیار مهم است.

 


لبنیات

قرار دادن محصولات لبنی یک در لیست رژیم غذایی گزینه ی مناسبی نیست، اگر چه لبنیات حاوی کلسیم بسیار غنی است و همچنین باعث شکستن چربی ها در بدن می شود. اما ممکن است سطح چربی های بدن را پایین نیاورد.

 

غذای چربی سوز


گوجه فرنگی

گوجه فرنگی های خام را به سالاد خود اضافه کنید. گوجه فرنگی حاوی ویتامین A، B6، C و K است، کالری پایین دارد و ارزش غذایی زیادی دارد.

 

 

حبوبات

حبوبات بهترین منبع پروتئین در سبزیجات هستند. در حقیقت حبوبات بهترین نوع پروتئین را که در انواع غذا پیدا می شوند را دارا می باشد.

 


سبزی ها

کاهو یکی از بهترین انواع سبزی ها است که معمولا در سالاد استفاده می شود. کاهو به طور طبیعی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و K، پتاسیم، آهن و کلسیم است و نسبت آن در کاهو بیشتر از دیگر سبزی ها است.