ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پورغلامی: برای گرفتن این سه امتیاز باید بجنگیم



 

 

 

پورغلامی: برای گرفتن این سه امتیاز باید بجنگیم

 

در آستانه دیدار با تراکتورسازی

پورغلامی: برای گرفتن این سه امتیاز باید بجنگیم

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی گفت: برای گرفتن سه امتیاز دیدار با تراکتورسازی باید بجنگیم.

فرهاد پورغلامی در مورد دیدار روز جمعه برابر تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: بازی سختی داریم. تراکتورسازی روند رو به رشدی در لیگ برتر داشته و نتایج خوبی کسب کرده است. البته ملوان هم در دو هفته اخیر لیگ یک برد خانگی و یک تساوی خارج از خانه داشت. با این شرایط مسابقه با تراکتورسازی جذاب و دیدنی خواهد شد.

وی ادامه داد: ملوان می‌خواهد از امتیاز میزبانی خود نهایت استفاده را ببرد و با توجه به اینکه مسابقه روز جمعه برگزار می‌شود انتظار داریم هواداران بیشتری از ملوان به ورزشگاه بیایند و با حمایت آنها به برتری برسیم. برای گرفتن سه امتیاز دیدار با تراکتورسازی باید بجنگیم و در دیداری جوانمردانه پیروز شویم.

سرمربی ملوان در مورد بازیکنان مصدوم و محروم گفت: محسن ابراهیمی و مهران جعفری به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب خواهند بود اما محمد حیدری احتمال دارد برابر ملوان بازی کند.


ویدیو مرتبط :
جالب ترین امتیاز گرفتن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران به فكر گرفتن سه امتیاز از «٧٢ملت»



تقابل ایران و هند بعد از ۲۴ سال آنهم در هفته چهارم مرحله انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها، نبردی است که مردان کی‌روش برای ادامه روزهای خوب و بالابردن شانس صدرنشینی، نیاز به پیروزی در زمین حریف را دارند.

هفته چهارم از مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات فردا سه‌شنبه با برگزاری ۱۶ دیدار در گروه‌های هشت‌گانه این رقابتها پیگیری می‌شود که تیم ایران در یکی از دو بازی گروه D میهمان هند است.

شاگردان کارلوس کی‌روش درحالی به هند سفر کرده‌اند که با پیروزی ۶ بر صفر مقابل گوام در بازی گذشته روحیه بالایی دارند و آماده رسیدن به دومین پیروزی متوالی در سومین دیدار خود در این مرحله از رقابتها هستند. هرچند تیم میزبان هم که دو بازی گذشته‌اش در این رقابتها را با دو شکست مشابه ۲ بر یک پشت سر گذاشته، قصد دارد با کسب امتیاز از ایران در این مسابقه، شگفتی دیگری را در این کروه رقم بزند.

در این شرایط تیم ایران که با تلفیق بازیکنان جوان و باتجربه هم عملکرد خوب و هم نتیجه جالبی را برابر گوام کسب کرد، بعد از ۲۴ راهی سرزمین ۷۲ ملت می‌شود تا در یازدهمین رقابت تاریخی‌اش با این تیم، شانس رسیدن به صدر گروه D را بدست آورد.

هرچند از دست دادن دو امتیاز در مسابقه نخست برابر ترکمنستان، باعث شده تا به امروز تیم ایران شانس رسیدن به صدرجدول گروه را بدست نیاورد اما پیروزی برابر هند، اگر با تساوی دو تیم گوام و عمان همراه شود، صدرنشینی تیم ملی کشورمان را در پایان هفته چهارم رقم می‌زند.

البته در ادبیات ایران زمینی ضرب المثلی وجود دارد که «هرکه را طاووس خواهد، جور هندوستان کشد» و امروز در زمین بازی جمله «هرکه را ۳ امتیاز خواهد، جور هندوستان کشد» برای تیم ملی صدق می‌کند زیرا برتری مقابل هند و کسب ۳ امتیاز این بازی، همان طاوسی است که در ادامه راه به سود شاگردان کی‌روش بوده و شانس صعودشان به مرحله بعدی این رقابتها را بیشتر خواهد کرد.

یازدهمین نبرد با هدف هشتمین برد
اول شهریورماه سال ۱۳۲۰، نخستین بازی ایران برابر هند برگزار شد، مسابقه‌ای که هیچ خبرنگار در آن حضور نداشت و گزارش این پیروزی توسط سفیر ایران به وزارت خارجه اعلام شد و ۴۱ سال بعد از آن مسابقه، در مرحله انتخابی جام ملت‌های ۱۹۹۲، ایران مقابل هند به پیروزی ۳ بر صفر رسید. در این بین، ایران ۷ پیروزی و هند ۲ برد بدست آورد و یک رقابت دو تیم با تساوی همراه شد.

در این سال‌ها، هندوستان در دیدارهای دوم و سوم خود با ایران به پیروزی رسید یعنی فینال بازی‌های آسیایی ۱۹۵۱ - دهلی‌نو با نتیجه یک بر صفر و مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۰ - کره‌جنوبی با نتیجه ۳ بر یک که این مهمترین برد تاریخ این کشور برابر فوتبال ایران بود.

اما در جام‌ملت‌ها‌ی ۱۹۸۴ آسیا، ایران با بعد از دو پیروزی ۳ بر صفر مقابل امارات و ۲ بر صفر برابر چین، برای اینکه در مرحله بعدی با تیم قدرتمند کویت روبرو نشود، با مدیریت کردن بازی، مقابل هند به تساوی بدون گل رسید تا تنها تاریخ دو تیم بدین شکل رقم بخورد.

پیروزی ۴ بر صفر در بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶ بانکوک، پرگل‌ترین برد ایران مقابل هند بود و آخرین بازی دو تیم هم که روز ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۰ رقم برگزار شد، با برتری ۳ بر صفر ایران همراه شد؛ دیداری که در مرحله انتخابی جام ملت‌های ۱۹۹۲ و در شهر کلکته هند برگزار شد.

 

اخبار,اخبار ورزشی,ایرن و گوام


هفته چهارم، تلاش مدعیان برای صدرنشینی
همانطور که اشاره شد، اگر شگفتی خاصی در هند رقم نخورد، با توجه به شرایط دو تیم، ایران می‌تواند در زمین حریف به ۳ امتیاز دست یابد. در اینصورت اگر عمان که به فکر حفظ صدر است، در زمین گوام نه برنده شود و نه بازنده، شاگردان کارلوس کی‌روش در پایان هفته چهارم صدرنشین گروه می‌شوند. البته برنده دیدار گوام - عمان، بدون در نظر گرفتن نتیجه دیدار هند - ایران، به صدر گروه D می‌رسد.

در هفته چهارم اما مدعیان دیگر در قاره کهن هم هستند که برای صدرنشینی به میدان می‌روند. در گروه A، رقابت نزدیکی بین دو تیم امارات و عربستان برای رسیدن به رده نخست است، جایی که امارات فعلا به خاطر تفاضل گل این جایگاه را در اختیار دارد. ا

 

مارات در این هفته میهمان فلسطین، تیم سوم گروه است و عربستان در زمین مالزی قعرنشین به میدان می‌رود.

در گروه B، استرالیا صدرنشین میهمان تاجیکستان است و برای اینکه فرصت صدرنشینی را به اردن ندهد، در این مسابقه به فکر پیروزی است. اردن هم در این هفته به خانه بنگلادش می‌رود.

 

قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۰ که در رده دوم گروه C قرار دارد، میهمان هنگ‌کنگ صدرنشین است که تنها در صورت برد در این بازی به جایگاه نخست می‌رسد. چین دیگر مدعی این گروه درحالی به خانه مالدیو می‌رود که منتظر لغزش یکی از این دو تیم است، تا یک پله در جدول این گروه صعود کند.

سوریه صدرنشین گروه E، میهمان کامبوج قعرنشین است و پیروزی در این بازی راه ژاپن را برای رسیدن به صدر این گروه مسدود می‌کند، ژاپنی که در این هفته در ورزشگاه آزادی تهران میهمان افغانستان است. این بازی به خاطر استاندارد نبودن ورزشگاه‌های افغانستان، در زمین بی‌طرف یعنی ایران برگزار می‌شود که می‌تواند اتفاق جالبی را در غرب تهران رقم بزند.

در گروه F که چهار تیم در آن حضور دارند، در این هفته نبرد مدعیان گروه برگزار می‌شود، جایی که تایلند صدرنشین از عراق رده دومی میزبانی می‌کند. در دیگر بازی چین تایپه از ویتنام پذیرایی می‌کند، دو تیمی که تا به امروز امتیازی را بدست نیاورده‌اند.

در گروه G دو تیم کره‌جنوبی و کویت که تا به امروز ۶ امتیاز، ۱۰ گل زده و بدون گل خورده را در کارنامه‌ خود ثبت کرده‌اند، در خارج از خانه به فکر پیشی گرفتن از رقیب خود هستند. قطعا کره‌جنوبی که باید در زمین لبنان به میدان برود، کار سختی دارد. این تیم در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در زمین لبنان شکست خورد و حالا تیم میزبان این بازی برای بهتر کردن جایگاهش در گروه، به فکر تکرار آن برد است. همچنین کویت در زمین لائوس یک امتیازی به میدان خواهد رفت که کارش به مراتب آسان‌تر از کره‌جنوبی است.

کره‌شمالی صدرنشین گروه H، آنهم با ۳ پیروزی متوالی، در این هفته استراحت دارد. در این گروه فیلیپین رده دومی میزبان ازبکستان رده سومی است و اگر ازبکستان قصد دارد از این گروه صعود کند، باید در خانه میزبانش به برتری برسد. البته بحرین بدون امتیاز هم میهمان یمن قعرنشین است که این تیم عربی هم برای پایان دادن به روزهای تلخش، نیاز به برد در این بازی خارج از خانه دارد.

برنامه هفته چهارم از مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات به شرح زیر است:
سه‌شنبه - ۱۷ شهریورماه
گروه A:
* مالزی - عربستان
* فلسطین - امارات

جدول رده‌بندی گروه A:
۱- امارات ۶ امتیاز (تفاضل گل ۱۱+)، ۲- عربستان ۶ امتیاز (تفاضل گل ۸+)، ۳- فلسطین ۳ امتیاز، ۴- تیمورشرقی یک امتیاز (تفاضل گل ۸-) و ۵- مالزی یک امتیاز (تفاضل گل ۱۶-)

گروه B:
* بنگلادش - اردن
* تاجیکستان - استرالیا

جدول رده‌بندی گروه B:
۱- استرالیا ۶ امتیاز، ۲- اردن ۴ امتیاز (تفاضل گل ۲+)، ۳- قرقیزستان ۴ امتیاز (تفاضل گل ۱+)، ۴- تاجیکستان یک امتیاز (تفاضل گل ۲-) و ۵- بنگلادش یک امتیاز (تفاضل گل ۷-)

گروه C:
* هنگ‌کنگ - قطر
* مالدیو - چین

جدول رده‌بندی گروه C:
۱- هنگ‌کنگ ۷ امتیاز، ۲- قطر ۶ امتیاز، ۳- چین ۴ امتیاز (تفاضل گل ۱+)، ۴- مالدیو بدون امتیاز (تفاضل گل ۳-) و ۵- بوتان بدون امتیاز (تفاضل گل ۲۸-)

گروه D:
* گوام - عمان
* هند - ایران

جدول رده‌بندی گروه D:
۱- عمان ۶ امتیاز (تفاضل گل ۳+)، ۲- گوام ۶ امتیاز (تفاضل گل ۴-)، ۳- ایران ۴ امتیاز، ۴- ترکمنستان یک امتیاز و ۵- هند بدون امتیاز

گروه E:
* کامبوج - سوریه
* افغانستان - ژاپن

جدول رده‌بندی گروه E:
۱- سوریه ۶ امتیاز، ۲- سنگاپور ۴ امتیاز (تفاضل گل ۳+)، ۳- ژاپن ۴ امتیاز (تفاضل گل ۳+)، ۴- افغانستان ۳ امتیاز و ۵- کامبوج بدون امتیاز

گروه F:
* چین‌تایپه - ویتنام
* تایلند - عراق

جدول رده‌بندی گروه F:
۱- تایلند ۶ امتیاز، ۲- عراق ۳ امتیاز، ۳- ویتنام بدون امتیاز (تفاضل گل ۱-)، ۴- چین تایپه بدون امتیاز (تفاضل گل ۶-)

گروه G:
* لائوس - کویت
* لبنان - کره‌جنوبی

جدول رده‌بندی گروه G:
۱- کره‌جنوبی ۶ امتیاز (تفاضل گل ۱۰+)، ۲- کویت ۶ امتیاز (تفاضل گل ۱۰+)، ۳- لبنان ۳ امتیاز، ۴- لائوس یک امتیاز (تفاضل گل ۶-) و ۵- میانمار یک امتیاز (تفاضل گل ۱۱-)

گروه H:
* یمن - بحرین
* فیلیپین - ازبکستان

جدول رده‌بندی گروه H:
۱- کره‌شمالی ۹ امتیاز، ۲- فیلیپین ۶ امتیاز، ۳- ازبکستان ۳ امتیاز، ۴- بحرین بدون امتیاز (تفاضل گل ۲-) و ۵- یمن بدون امتیاز (تفاضل گل ۴-)

اخبار ورزشی - مهر