ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پله: مارادونا را به خانه‌ام دعوت می‌کنم!/ رونالدو شایسته توپ طلاست



پله,نیمار,بهترین بازیکن دنیا,جام کنفدراسیون‌ها

پله: مارادونا را به خانه‌ام دعوت می‌کنم!/ رونالدو شایسته توپ طلاست

اسطوره فوتبال برزیل با اعلام اینکه مارادونا را به خانه‌اش دعوت می‌کند، ستاره پرتغالی رئال مادرید را بالاتر از لیونل مسی ارزیابی کرد.

به گزارش  فارس، در آستانه برگزاری جام کنفدراسیون‌ها پله کنفرانس خبری را برگزار کرده که در آن به بررسی چند موضوع پرداخته است.

*فکر می‌کنید در جام کنفدراسیون‌ها چه تیمی قهرمان می‌شود؟

اگر می‌دانستم، بدون شک پول زیادی روی آن شرط بندی می‌کردم! پیش بینی آن بسیار سخت است. برخی تیم‌ها بسیار با تجربه هستند و تعدادی هم تجربه ندارند ولی تیم‌های خوبی هستند. البته دوست دارم برزیل قهرمان شود. آلمان و اسپانیا هم بسیار قدرتمند هستند. در هر حال همه تیم‌های حاضر شانس دارند.

*چه شانسی را برای اسپانیا در جام کنفدراسیون‌ها و جام جهانی قائل هستید؟

هیچ شکی وجود ندارد که اسپانیا در حال حاضر بهترین تیم جهان است، بنابراین شانس این را دارد که در دو جام عنوان قهرمانی را به دست آورد. در هر حال فقط خدا می‌داند که کدام تیم می‌تواند در این جام‌ها قهرمان شود.

*نظرتان در مورد پیوستن نیمار به بارسلونا چیست؟

او دو گزینه داشت که رفتن به اسپانیا و انگلیس بود. او بهترین انتخاب را با حضور در بارسلونا داشت.

*آیا نیمار بهتر از مسی است؟

آنها دو بازیکن بسیار متفاوت هستند. مسی از دوران کودکی راهی اروپا شده و تجربه بسیار بالایی در آنجا دارد. باید بگویم که هر دو بازیکن دارای کیفیت‌های بسیار بالا در بخش‌های مختلفی از فوتبال هستند.

می‌دانم که نیمار با حضور در ترکیب بارسلونا می‌تواند تجربه بسیار خوبی به دست آورد. او می‌تواند با حضور در این تیم، اعتماد از دست رفته به تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی پیش رو را نیز زنده کند.

*آیا نیمار می‌تواند خود را با شرایط اروپا هماهنگ کند؟

مشخص است که فوتبالی که در اروپا بازی می‌شود با آمریکای جنوبی تفاوت زیادی دارد. آنها قدرتمندتر هستند و داوران نیز با شیوه بازی‌ آنها مطابقت پیدا کرده‌اند. این موضوع برای نیمار سخت‌ترین بخش کار در اروپا خواهد بود.

*آیا نیمار بهترین بازیکن دنیا است؟

اینجا در برزیل و به عنوان یک هوادار سانتوس همه ما امیدوار هستیم که او به اندازه من شانس داشته باشد.

او باید در جام جهانی بازی کند. باید پیشرفت کند. شما زمانی که زین الدین زیدان را می‌بینید که بازیکن بسیار کاملی بود، حس می‌کنید که نیمار باید برای رسیدن به آن سطح از فوتبال تلاش زیادی کند.

*کدام را انتخاب می‌کنید؟ پله در سانتوس یا مسی در بارسلونا؟

این سوالی است که همه می‌دانند که من چطور به آن پاسخ خواهم داد. پله در سانتوس. البته فاصله زمانی برای مقایسه ما در این دو برهه بسیار زیاد است. من 15 سال در سانتوس بازی کردم.

رقابت‌ بسیار زیادی با رئال مادرید وجود داشت. همه می‌دانند که رئال مادرید تا چند سال پیش درست همانند بارسلونای کنونی بود. 10 سال هم آژاکس بهترین تیم اروپا بود. آنها یوهان کرویف را داشتند. در آن زمان هم فاصله زمانی زیادی وجود داشت. به همین خاطر مقایسه کاری سخت است ولی هیچ شکی نیست که بهترین تیم کنونی دنیا بارسلونا است.

*دیگو مارادونا یا مسی؟

آنها بسیار نزدیک به هم هستند. البته بازیکن آرژانتینی دیگری هم به نام عمر سیووری وجود دارد. بازیکن بزرگی که در ایتالیا بازی کرد و شیوه فوتبالی مشابهی داشت و چپ پا بود. البته کامل‌ترین بازیکن آرژانتینی‌ای که به اروپا رفته آلفردو دی استفانو است که در رئال مادرید بازی می‌کرد. از این چهار بازیکن او کامل‌ترین بود زیرا خیلی خوب می‌توانست ضربه سر بزند. در تمامی منطقه‌های زمین بازی می‌کرد و خیلی هم سرعتی بود.

*رابطه شما با مارادونا شبیه چیست؟

اگر خبرنگاران با حرف‌هایشان برای ما مشکلی ایجاد نکنند، ما باهم هیچ مشکلی نداریم. رابطه من با مارادونا خوب است، نرمال.

*آیا او را در جریان جام جهانی به خانه خود دعوت می‌کنید؟

با خوشحالی این کار را انجام خواهم داد. دوست دارم در فینال برزیل با آرژانتین روبه‌رو شود.

*آیا کریستیانو رونالدو باید برنده توپ طلا شود؟

دو بار و در زمانی که فیفا جایزه بهترین بازیکن سال را اهدا می‌کرد در آنجا حضور داشتم. همواره رونالدو را در آنجا می‌دیدم ولی مسی شانس بیشتری داشت. از نظر فوتبالی باید بگویم که مسی هنوز هم بهترین است ولی از نظر موفقیت رونالدو بهتر بوده است. بله، او شایسته توپ طلا است./فارس

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
چرا رونالدو شایسته توپ طلاست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کی‌روش: تنها رونالدو شایسته توپ طلاست


سرمربی تیم ملی ایران با تمجید از کریستیانو رونالدو، او را شایسته دریافت توپ طلای فوتبال جهان دانست.

ایسنا: کارلوس کی روش که در پرتغال به سر می برد با تمجید از کریستیانو رونالدو به حرف و حدیث ها پیرامون رابطه نه چندان خوب او با ستاره پرتغالی رئال مادرید پایان داد.

کارلوس کی روش درباره اینکه کدام بازیکن شایسته دریافت توپ طلاست، گفت: با درنظر گرفتن عملکرد بازیکنان در فصل گذشته، شکی نیست که تنها کریستیانو رونالدو باید به عنوان برترین بازیکن جهان دست یابد و در واقع برنده ای غیر از او وجود ندارد. امیدوارم کسی رای بیاورد که شایسته‌اش باشد و آن کسی نیست جز کریستیانو رونالدو.

کی روش در ادامه گفت: البته فرانک ریبری نیز فصل خوبی را با بایرن مونیخ پشت سر گذاشت اما به نظرم رونالدو بیش از ریبری شایسته دریافت توپ طلاست.

سرمربی پرتغالی ایران در ادامه بدون اعلام اینکه در رای گیری مرد سال جهان به چه کسی رای داده است گفت: قوانین این اجازه را به من نمی دهد تا رای خودم را برای انتخاب برترین بازیکن سال جهان اعلام کنم . من برای انتخاب بهترین بازیکن سال فیفا با تمامی مربیان لیگ برتری ایران و کادرفنی تیم ملی این کشور مشورت کردم.

سرمربی پرتغالی ایران پس از صعود پرتغال به جام جهانی 2014 گفته بود اگر رونالدو در جام جهانی 2010 نیز به اندازه بازی با سوئد مسئولیت پذیر بود، پرتغال می توانست اسپانیا را شکست دهد.