ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پس از دخالت سعیدلو در فدراسیون؛ كفاشیان از انتخابات AFC كنار كشید



 

پس از دخالت سعیدلو در فدراسیون؛ كفاشیان از انتخابات AFC كنار كشید

 

سعیدلو، نامزد نایب رئیسی كنفدراسیون فوتبال آسیا است. او كه رایزنی های زیادی با برخی مقامات فوتبالی و سیاسی كشورهای همسایه ایران انجام داده، تصمیم گرفته است به جای رئیس فدراسیون فوتبال در انتخابات رای بدهد. معنای مشخص این تصمیم، گرفتن استقلال از فدراسیون فوتبال است و این در شرایطی است كه سعیدلو در روزهای اخیر یكی از دلایل مخالفتش با تاسیس وزارت ورزش و جوانان را ضربه به استقلال فدراسیون های ورزشی خوانده است.

 

پس از آنكه سعیدلو حق رای را از كفاشیان گرفته تا به همه طرفهای مذاكره كننده و مقامات تصمیم گیرنده در كنفدراسیون پیام بدهد كه نفر اول فوتبال ایران كسی جز خود او نیست و درعین حال او بی اعتمادی اش به رئیس فدراسیون فوتبال را هم نشان داد، علی كفاشیان از شركت در انتخابات كنفدراسیون فوتبال آسیا انصراف داد.

به گزارش ایلنا، علی كفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، نامزد عضویت در كمیته اجرایی كنفدراسیون فوتبال آسیا، تصمیم گرفت در این انتخابات شركت نكند.

تصمیم كفاشیان در شرایطی است كه علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی، حق رای در این انتخابات را از او گرفته بود.

سعیدلو، نامزد نایب رئیسی كنفدراسیون فوتبال آسیا در منطقه مركز و جنوب قاره است. او كه رایزینی های زیادی با برخی مقامات فوتبالی و سیاسی كشورهای همسایه ایران انجام داده، تصمیم گرفته است به جای رئیس فدراسیون فوتبال در انتخابات رای بدهد.

بر اساس مقررات كنفدراسیون فوتبال آسیا، در انتخابات تنها یك نفر از هر كشور حق رای دارد و هر كشور می تواند ۳ نامزد در انتخابات روز شانزدهم دی ماه داشته باشد. این نامزدها الزاما باید عضو فدراسیون فوتبال باشند. ایران تنها دو نامزد دارد. علی كفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال كه نامزد حضور در كمیته اجرایی كنفدراسیون است و علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی كه سخت در تلاش است بتواند نایب رئیس كنفدراسیون در منطقه مركز و جنوب آسیا شود.

آیین نامه انتخابات كنفدراسیون فوتبال آسیا، همچنین از فدراسیون های عضو می خواهد تا از میان نامزدهای معرفی شده، یك نفر را مشخص كنند كه در انتخابات حق رای داشته باشد. رسم بر این است كه بالاترین مقام در فدراسیون های فوتبال كشورها از این امتیاز ویژه برخوردار می شود، با این حال در انتخابات روز پنجشنبه به جای كفاشیان قرار است سعیدلو رای بدهد.

سعیدلو كه پیش بینی می شود با تصویب طرح وزارتخانه ورزش و جوانان، جایگاهش را در مدیریت ورزش ایران از دست بدهد، امیدوار است بتواند یك كرسی تعیین كننده در كنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشد. او با همین امیدواری و علی رغم مخالفت تلویحی بن همام، رئیس كنفدراسیون فوتبال آسیا، رایزنی هایش را با مقامات ورزشی و غیر ورزشی برخی از كشورهای منطقه آغاز كرد.

اردن، كویت، امارات از جمله كشورهایی بودند كه سعیدلو با مقامات فوتبالی و حتی سیاسی آنها وارد مذاكره شد.

سعیدلو اما می خواهد مطمئن باشد كه این رایزنی های ضمانت اجرایی خواهد داشت. به همین دلیل او حق رای را از كفاشیان گرفته تا به همه طرفهای مذاكره كننده و حتی مقامات تصمیم گیرنده در كنفدراسیون پیام بدهد كه نفر اول فوتبال ایران كسی جز خود او نیست.در عین حال سعیدلو نشان داده كه به رئیس فدراسیون فوتبال اطمینان ندارد.

معنای مشخص این تصمیم، گرفتن استقلال از فدراسیون فوتبال است و این در شرایطی است كه سعیدلو در روزهای اخیر یكی از دلایل مخالفتش با تاسیس وزارت ورزش و جوانان را ضربه به استقلال فدراسیون های ورزشی خوانده است.

انتخابات كنفدراسیون فوتبال آسیا روز پنجشنبه در دوحه قطر برگزار می شود. از بین كفاشیان و سعیدلو، دو نامزد ایرانی این انتخابات تنها یك نفر می تواند عضو هیالت رئیسه كنفدراسیون شود. كفاشیان گفته چنانچه سعیدلو رای بیاورد، او از نامزدی اش انصراف خواهد داد.../خبرگزارى ایلنا


ویدیو مرتبط :
چرا فدراسیون كفاشیان بهترین فدراسیون 2012 قاره کهن شد؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کار سخت سعیدلو در انتخابات AFC



 

کار سخت سعیدلو در انتخابات AFC

 

عصرایران ورزشی -  کمتر از یک ماه دیگر فوتبال آسیا چهره جدیدی از خود به نمایش خواهد گذاشت،گرچه کسی رقیب محمد بن همام برای  پست ریاست نیست اما آنچه در کانون توجه انتخابات کنفدراسیون قرار گرفته است، رقابت بر سر پست هایی دیگر است که ریاست کنفدراسیون را در محاصره خود قرار می دهد و شاید وسعت عمل رییس را محدود کند. اینجا جایی است که رقیبانی سر سخت وجود دارد. شاید به همین دلیل باشد که از هم اکنون نامزدهای پست های حساس برنامه هایی خود را اعلام کنند.

 

از ایران نیز علی سعید لو و محمد کفاشیان به ترتیب خود را برای نایب رییسی در منطقه مرکز و علی کفاشیان برای هیات اجرایی نامزد کرده اند،جایی که رییس سازمان ورزش باید  به مصاف رقیبی سرسخت از سریلانکا یعنی نایب رییسی کنونی آسیا رود و کفاشیان هم می بایست از راه پرپیچ و خمی برای نشستن روی صندلی هیات اجرایی گذر کند.

تکاپوی انتخابات داغ کنفدراسیون فوتبال آسیا با نواختن زنگ رقابت ها آغاز شده است. در سوی دیگر نامزدها هرکدام برنامه های خود را اعلام می کنند.

شاهزاده علی رییس فدراسیون فوتبال اردن که عضو خانواده سلطنتی این کشور است یکی از این نامزدهاست که خود را برای پست نایب رییسی آسیا در فیفا  نامزد کرده است.

او در کنفرانس خبری در  امان پایتخت اردن 4 رکن اساسی برنامه های خود را اعلام کرده است.او که ریاست فدراسیون فوتبال اردن را در اختیار دارد با اشاره به پتانسیل های موجود فوتبال آسیا خواستار تقویت قوه اجرایی کنفدراسیون برای پیشبرد اهداف توسعه ای خود شد.او در ادامه تشریح برنامه های خود تاکید کرد: آسیا قاره ای جوان است و من به دلیل حضور در میان جوانان کشورم و برنامه هایی که در جهت توسعه ورزش جوانان داشته ام برای تمرکز روی فوتبال پایه ای برنامه ای ویژه ای دارم چراکه سود فوتبال آسیا در نهایت باید به سود جوانان باشد.نامزد پست نایب رییسی آسیا از سوی دیگر فوتبال بانوان را در آسیا در حال توسعه نامید و عنوان کرد که فوتبال زنان آسیا توانمندی حضور بانشاط  و شاداب را در آسیا دارد.

در این میان او به نکته ای در برنامه های خود اشاره کرده است که به نظر می رسد نگرانی عمده کشورهای آسیایی است. علی بن حسین می گوید که مسابقات آسیایی در همه ابعاد و اعطای میزبانی ها باید مورد حفاظت قرار گیرد و در مسیر منطقی حرکت کند.رییس فدراسیبون فوتبال اردن همچنین خطاب  به 46 عضو مجمع انتخابات گفت که من برای حفاظت از حقوق تمام اعضا در فیفا تلاش می کنم و پل ارتباطی خواهم بود میان همه اعضای فوتبال قاره با کنفدراسیون.وی با گفته های خود به خلاء ای اشاره می کند که بعد از انتخاب میزبانی جام جهانی در میان کشورهای آسیایی به وجود آمده است که گروهی فوتبال آسیا تنها برای خود در اختیار گرفته اند،موضوعی که باعث انتقاداتی شده است.

از سوی دیگر موضوعات مالی کنفدراسیون فوتبال آسیا مسئله ای است که در کنگره بیست و یکم مورد توجه اعضا قرار گرفت و برخی به دلیل عدم شفافیت آن به شدت به سیاست های مالی کنفدراسیون انتقاد کردند.

این در حالی است که علی بن حسین نیز این مسئله را مورد توجه قرار می دهد:برای توسعه منابع مالی فدراسیون برنامه های جدی دارم. چراکه معتقد هستم که فوتبال سرمایه گذاری لازم را برای تامین منابع مالی ایجاد کرده است و این کار سختی نیست. تنها باید آن را در مسیر درست قرار داد.../عصرایران ورزشی