ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پرچم المپیک به دستان چه کسی سپرده می شود



مراسم گشایش بازی های المپیک 2012 از هفتم مرداد با رژه کاروان های ورزشی تیم های حاضر در این بازی ها آغاز می شود. کاروان های ورزشی هر کشور یکی از شاخص ترین افراد را به عنوان پرچمدار برمی گزینند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پرچم هر کشور سمبل ملی آن کشور محسوب می شود و حمل کننده این سمبل در آغاز بازی های المپیک نماد آن کشور در این بازی ها خواهد بود.

بازی های المپیک یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی جهان است و هر چهار سال یکبار در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود این بازی ها با آغاز مراسم رسمی گشایش یافته که همراه با مراسم ویژه است به دلیل اهمیت پرچمداری در المپیک طبق آئین ها یکی از ورزشکاران برجسته هر کشور که سمبلی از ورزش قهرمانی، نیروی شادابی و جوانی است به عنوان پرچمدار آن کاروان از سوی کمیته ملی المپیک آن کشور تعیین می شود که طبق منشور کمیته بین المللی المپیک (ioc) معرفی و ورزشکاران و کادر فنی همراه بر عهده کمیته ملی المپیک کشورها است و این کمیته فرد مورد نظر را انتخاب می کند.

براساس این گزارش با توجه به اینکه کمتر از یک ماه تا بازی المپیک 2012 لندن باقی مانده است هنوز از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان پانزدهمین پرچمدار ایران در سی امین دوره بازی های المپیک معرفی نشده است و مسئولان این کمیته تا کنون پرچمدار کاروان ایران در بازی های المپیک 2012 لندن را اعلام نکرده اند.

براین اساس طی روزهای پنجم و ششم تیر ورزشکاری که قرار است حامل سمبل کشورمان در بازی های لندن باشد مشخص خواهد شد.

گفتنی است، در طول بازی های المپیک و 14 حضور کاروان ورزشی کشورمان تنها سه بار فردی غیر از ورزشکاران ایرانی پرچم ایران را حمل کردند مصطفی بهار مست به عنوان نماینده انجمن ورزش در المپیک 1948 لندن جعفر سلماس به عنوان مربی تیم ملی در بازی های 1960 رم و نصرت الله شاهمیه به عنوان رئیس فدراسیون شنا در بازی های 1964 توکیومسئولیت حمل پرچم را برعهده داشتند.

همچنین در چهارده دوره حضور كاروان ورزش ایران دربازیهای المپیك لندن محمودنامجو توانست در دو المپیك 1952 هلیسنكی و 1956 ملبورن پرچم دار باشد و به دنبال آن  در ششمین دوره حضور ابوالفضل انوری در المپیك 1968 مكزیكو سیتی عبدالله موحد در سال 1972 ، مسلم اسكندرفیلابی در بازی های المپیك 1976، حسن زاهدی المپیك 1988 سئول كره جنوبی، علیرضا سلیمانی در سال 1992 بارسلونا اسپانیا، افتخار حمل پرچم ایران را داشته باشند.

این گزارش حاكی است پس از ده دوره پرچم داری مردان در بازی های المپیك در المپیك 1996 آتلانتا لیدا فریمان ورزشكار تیم ملی تیراندازی افتخار پرچم داری كاروان ورزشی به عنوان نخستین بانوی ورزشكار ایران بر عهده گرفت پس از وی این افتخار در سال 2000 در سیدنی استرالیا به امیر رضا خادم و در 2004 آتن به آرش میر اسماعیلی نائل شد تا در چهاردهمین حضور باز هم یك ورزشكار زن ایرانی برای دومین بار در سال 2008 پكن هما حسینی سمبل كشورمان را حمل كرد و این احتمال بسیار زیاد است كه برای سومین بار در پانزدهمین حضور كاروان ورزشی كشورمان الهه احمدی بانوی تیراندازی كشورمان به این افتخار بزرگ نائل شد اما این انتخاب در حد احتمال است و باید منتظر نظر مسئولان كمیته ملی المپیك كشورمان باشیم كه چه كسی را به عنوان پانزدهمین پرچمدار انتخاب می كنند و امید است كه این انتخاب در اسرع وقت صورت پذیر تا پرچمدار كشورمان از نظر روانی و روحی خود را برای این امر مهم مهیا سازد..../باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
پرچم جدید داعش در دستان ابوعزرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

المپیک لندن - اسکاتلند حق استفاده از پرچم خود را در المپیک از دست داد



اسکاتلند حق استفاده از پرچم خود را در المپیک از دست داد

المپیک لندن - اهتزاز پرچم اسکاتلند در فراز ورزشگاه ملی در طول بازی های المپیک 2012 از سوی مسئولان بریتانیایی ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران براساس قوانین موجود در بازی های المپیک پرچم کشورهایی حق اهتزاز در ورزشگاه ملی را دارد که در این رقابت های شرکت کنند با توجه به اینکه ورزشکاران اسکاتلندی نماینده ای از بریتانیا هستند فقط باید رسما با پرچم بریتانیا در این رقابت ها شرکت کنند .

از سوی مسئولان برگزاری المپیک 2012 تکان دادن این نماد ملی از سوی هواداران این کشور هنگام برگزاری بازیهای المپیک ممنوع گردید که این امر با اعتراض مسئولان اسکاتلندی همراه شده است وخواستار اهتزاز پرچم ملی خود در این رقابت ها شده اند./باشگاه خبرنگاران