ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پتروشیمی قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد/ پایان عصر مهرام!



پایان عصر مهرام!

پتروشیمی قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد/ جام به بندر رفت

پتروشیمی با برتری مقابل مهرام قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد.

به گزارش  فارس، در پنجمین و آخرین دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال، تیم‌های مهرام و پتروشیمی بندر امام (ره) از ساعت 15:30 دقیقه امروز در تالار بسکتبال آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با حساب 88 بر 74سود پتروشیمی به پایان رسید تا بندری‌ها عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

پیش از این هر کدام از دو تیم دو برتری در رقابت‌های گذشته را به نام خود ثبت کرده بودند تا عنوان قهرمانی لیگ برتر امسال بسکتبال با برتری امروز پتروشیمی در دیدار پنجم در خانه حریف به این تیم برسد.

مهرام با ترکیب کامرانی، نیکخواه بهرامی، حاجیان، میلیچ و السون به میدان آمد و مهران حاتمی هم جابر ابراهیم، سانی بچیروویچ، بهنام یخچالی، حامد سهراب‌نژاد و ارغوان را به میدان فرستاد.

پتروشیمی کوارتر‌های اول تا سوم را به ترتیب 22 بر 19، 19 بر 13، 26 بر 14 به سود خود پایان داد و کوارتر چهارم هم با نتیجه 24 بر 14به سود مهرام به پایان رسید.

فصل گذشته هم این دو تیم فینال لیگ برتر بسکتبال را برگزار کرده بودند که آن دیدار با برتری مهرام و پنجمین قهرمانی پیاپی این تیم همراه شده بود که به این ترتیب پتروشیمی با انتقام شکست فینال فصل گذشته نوار قهرمانی‌های پیاپی مهرامی‌ها را هم پاره کرد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
انصراف مهرام از حضور در لیگ برتر بسکتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پتروشیمی قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد


تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با برتری برابر مهرام در پنجمین فینال لیگ برتر به عنوان قهرمانی دست یافت.

خبرگزاری ایسنا:  دیدار پنجم تیم‌های پتروشیمی و مهرام در فینال لیگ برتر بسکتبال عصر امروز از ساعت 17 در تالار بسکتبال اندیشه ماهشهر آغاز شد.

در این دیدار که بدون تماشاگر برگزار شد، پتروشیمی میزبان با ترکیب گیبسون، کامرانی، آفاق، ارسلان کاظمی و سیمانوویج وارد میدان شد و در سوی دیگر مصطفی هاشمی مهرام را با ترکیب فرید اصلانی، داورپناه، ساهاکیان، نیکخواه بهرامی و حامد حدادی به زمین فرستاد.

بازی در حالی آغاز شد که نخستین خطا روی حامد حدادی انجام شد و او با 2 پرتاب مهرام را صاحب نخستین امتیاز کرد. مهرامی‌ها بازی را بهتر از حریف خود آغاز کردند و 6 بر صفر پیش افتادند. در ادامه ارسلان کاظمی با یک حرکت خوب اولین امتیاز پتروشیمی را به ثبت رساند.

اعتراضات به داوری از همان ابتدای کار آغاز شد و در صحنه‌ای مهرامی‌ها نسبت به عملکرد داور معترض بودند.

شوت 3 امتیازی صمد مهرام را پیش انداخت اما باز هم ارسلان کاظمی با 2 امتیاز حساب کار را 13 بر 9 کرد. پس از آن در نخستین تعویض بهنام یخچالی به جای مهدی کامرانی وارد میدان شد.

در ادامه کار مهرام با نفوذهای صمد نیکخواه بهرامی و عملکرد خوب حامد حدادی زیر حلقه همچنان به پیشتازی خود ادامه می‌داد و در پتروشیمی هم گیبسون امتیازهای خوبی را برای برزیل کسب می‌کرد. در نهایت مهرام توانست کوارتر نخست را 28 بر 20 پیروز شود.

در کوارتر دوم گیپسون با دو پرتاب موفق 3 امتیازی خود امتیازهای عقب‌افتاده پتروشیمی را تا حدود زیادی جبران کرد اما در ادامه باز هم صمد و حدادی برای مهرام خوب کار کردند و اختلاف را به صفر کردند.

مهرام از حریفش بهتر کار می‌کرد اما شاگردان مهران حاتمی در تیم میزبان تمرکز کافی در زمین نداشتند و اختلاف همچنان در حال افزایش بود. در حالی که 8 دقیقه گذشته بود حاتمی پس از اینکه تیمش در امتیازآوری ناموفق بود و در دفاع خوب کار نمی‌‌کرد درخواست وقت استراحت کرد تا حدودی از فشار مهرام کاسته شود.

در ادامه کار خطای کامرانی روی حدادی او را سه فوله کرد اما خودش بلافاصله در یک پرتاب سه امتیازی موفق شد پتروشیمی را به امتیاز 33 رساند. در حالی که 30 ثانیه تا پایان این کوارتر وقت باقی مانده بود حامد حدادی پس از اینکه خطایش اعلام شد با دست زدن نسبت به عملکرد داوران اعتراض کرد اما همین بازیکن در 2 ثانیه پایانی با یک پرتاب 3 امتیازی خوب مهرام را به امتیاز 57 رساند. هرچند مهرام در این کوارتر خوب بازی کرد و توانست 29 بر 30 به پیروزی برسد.

کوارتر سوم در حالی آغاز شد که دو تیم تا 2 دقیقه اول هیچ امتیازی را کسب نکردند اما به یکباره موتور گلزنی پتروشیمی روشن شد و آنها توانستند تا دقیقه 4، 10 امتیاز را از مهرام بگیرند و اختلاف را به حداکثر برسانند.

مهرام سردرگم بازی می‌کرد و این پتروشیمی بود که تیم برتر محسوب می‌شد در حالی که دو تیم در وقت استراحت به سر می‌بردند به یکباره صدای مهیبی در بلندگوی سالن به صدا درآمد که این اتفاق باعث وحشت هر دو تیم شد. صمد نیکخواه بهرامی از این کار به شدت عصبانی شده بود و سیمی که در کنار نیمکت مهرام قرار داشت را پاره کرد و به شدت اعتراض کرد. مشخص نبود این صدا چطور به یکباره ایجاد شد.

حساب کار 67 بر 62 بود که گیپسون با یک پرتاب 3 امتیازی فوق‌ا‌لعاده توپ را داخل سبد مهرام کرد تا اختلاف به 2 امتیاز برسد. حامد حدادی با خطایی که انجام داد تعداد گل‌های خود را به 4 رساند تا مهرامی‌ها با استرس بیشتری کار را دنبال کنند. پتروشیمی مزد عملکرد موفق خود را در پایان با برتری 31 بر 14 گرفت تا دو تیم در پایان وقت سوم در امتیاز 71 بر 71 مساوی شوند.

در حالی که نیمه نخست سالن بدون تماشاگر بود در نیمه دوم افرادی وارد سالن شدند که بیشتر به تماشاگران شباهت داشتند و به شدت پتروشیمی را تشویق می‌کردند.

کوارتر چهارم اوج هیجان بازی بود، دو تیم با دقت بیشتری کار می کردند، مسئولان برگزاری پس از اعتراض مهرامی ها تماشاگرانی که وارد سالن شده بودند را به بیرون هدایت کردند اما باز هم عده ای بودند که پس از گلزنی پتروشیمی به شدت تشویق می کردند، حساب کار 81 بر 80 بود که صمد با یک خطای دیگر 4 فوله شد و کار مهرام را سخت کرد، 5 دقیقه مانده بود کامرانی از پتروشیمی با دریافت پنجمین خطا از بازی بیرون رفت.

برتری پتروشیمی ادامه داشت تا اینکه حدادی با یک حرکت خوب زیر سبد اختلاف را به دو امتیاز رساند و پس از آن با یک شوت دیگر همه چیز در امتیاز 86 بر 86 برابر شد، گیبسون که برای پتروشیمی عالی کار کرده بود 3 امتیاز حساس را برای این تیم کسب کرد و تیمش را باز هم پیش انداخت، در ادامه کار حساسیت بسیار بسیار بالا رفته بود و اصلانی با یک سه امتیازی خوب مهرام را از حریفش پیس انداخت، اما آفاق با پرتاب دو امتیازی در 24 ثانیه پایانی حساب کار را 91 بر 91 کرد، تا در پایان دو تیم برای پیروزی در وقت های اضافی تلاش کنند.

در وقت اضافه در حالی که 2 دقیقه گذشته بود هیچ امتیازی برای دو تیم کسب نشد و همه چیز برابر بود، سینانوویچ هم با دریافت پنجمین خطا از زمین اخراج شد.

سرانجام گیبسون دو امتیاز برای پتروشیمی کسب کرد تا حساب کار 93 بر 91 شود و پس از آن اصلانی بازی را مساوی کرد و حساسیت بالاتر رفت.

در حالی که حساب کار 99 بر 97 به سود پتروشیمی بود حدادی نتوانست از دو پرتاب خود استفاده کند و گیبسون باز هم اختلاف را بالا برد، در 30 ثانیه پایانی صمد با خطای پنجم اخراج شد و اعتراضی هم به ناظر بازی داشت، پتروشیمی هم با استفاده از پرتاب های خود در نهایت با حساب 110 بر 106 به پیروزی رسید تا با کسب چهارمین پیروزی در پنجمین دیدار قهرمان لیگ برتر شود.

پتروشیمی فصل گذشته نیز عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.